שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2014: דפרה יתחרה במדי ימאהה

הרוכב הצרפתי, שבאמתחתו חמישה ניצחונות בראלי על ק.ט.מ, ינסה לנצח שוב והפעם עבור החברה היפנית

הפעם האחרונה שבה עמד רוכב ימאהה במרום הפודיום של הדקאר היתה ב-1998. זה היה כמובן סטפן פטרהנסל, בראלי האחרון בו התחרה על אופנועים לפני שעבר למכוניות וזה היה נצחונו השישי בקטגוריה, הישג שעדיין לא נשבר. מאז עברה השליטה לידי קבוצת ק.ט.מ שניצחה ברציפות מאז 2001 ועד היום (ב-1999 ו-2000 ניצח ריצ'רד סיינט על אופנוע ב.מ.וו). בראלי הקרוב ינסה סיריל דפרה, שהשיג כבר חמישה ניצחונות עם ק.ט.מ, להחזיר את הכתר לימאהה (קבוצה צרפתית בתמיכת היצרן)  ועל הדרך להשוות את שיאו של פטרהנסל.

בק.ט.מ לא מתרגשים מעזיבתו של דפרה. הם עסוקים בבנייתו של אופנוע חדש עבור מארק קומה. כשנכנסו לתוקף התקנות שהגבילו את נפח מנועי האופנועים בדקאר ל-450 סמ''ק, בק.ט.מ פשוט התאימו מנוע קטן יותר לשלדה שכבר היתה בידם, של ה-KTM 690 Rally (לא לפני שהודיעו בקול גדול שהם פורשים וחזרו בהם). הקומבינה הזו שירתה אותם יפה במשך שלוש עונות (2011-2013) בהן זכה קומה פעם אחת ודפרה פעמיים, אבל עתה הגיעו למסקנה שהשלדה הזו כבדה ומסורבלת מדי עבור המנוע הקטן יותר.     
מנכ''ל ק.ט.מ, סטפן פירר, מסר שבאופנוע החדש, מעבר לשלדה, יהיו גם שיפורים נוספים שבעזרתם אמור קומה להביא ניצחון נוסף עבור החברה. ''בנינו כלי בסגנון המוטוקרוס שגם נראה טוב, כדי שנוכל לתת פייט לקבוצת ימאהה שהתחזקה ולהונדה שחזרה להתחרות בראלי אמר פירר.
האם המעבר יעשה טוב לדפרה? האם יוכל לנצח גם על הימאהה?בינואר 2014 נדע את התשובות.  

תגובות

0 תגובות