יחי ההבדל הקטן... בעצם לא ממש קטן! 240 כוחות סוס וגיר חד עם 8 הילוכים - זה עיקר ההבדל לעומת הגרסה האטמוספרית של הפורסטר.
במסגרת צילומים למסלול טיול בצפון הארץ נסעתי על הפורסטר טורבו, הסקרנות משכה אותי יום קודם לחולות של אשדוד ולשבילים המהירים של הנגב המערבי - הייתי חייב!
7 תגובות
1
lev4ik
20 באוגוסט 2013 ב 18:53
עלות תועלת
על השאלה הזו לא כתבתם. האם כדי להשקיע 265 אלף שקל באותו הזה ?
2
Ogash Ofer
20 באוגוסט 2013 ב 20:14
עלות תועלת
3
b_elad
01 בדצמבר 2013 ב 23:43
אטמוספרי או טורבו?
אם חשובה נוחות הנסיעה ...ובכלל שווה 50000 שח כמעט? יש תמורה או שהאטמוספרי מספיק חזק?
4
pinister
04 בדצמבר 2013 ב 17:50
אטמוספרי או טורבו?
אני מודה שהפורסטר החדש מעסיק את מחשבותי. מבחינתי, לקנות פורסטר פירושו לטייל בשטח, ולכן לא אוותר על מערכת ה-X-MODE. מעבר לזה, הטורבו מאוד מגרה את הדמיון, אולם בכל פעם שאני משוה את ה-XT ל-XS (האטמוספרי המאובזר. לבסיסי אין X-MODE) ההשוואה מוציאה לי את הרוח מהמפרשים: היתרון היחיד של הטורבו הוא, מבחינתי, הכוח שלו. כל האיבזור הנוסף הוא מבחינתי מיותר (למעט, אולי, חיישני גשם, אבל גם בלעדיהם אפשר לחיות לא רע...). אבל, המחיר יקר בהרבה: יותר מ-40,000 שח בין שתי הגרסאות (כאשר גם הדגמים הזולים מאוד יקרים), ירידת ערך גבוהה יותר בהתאם, יותר ביטוח, 30%-40% יותר דלק, יותר רכיבים רגישים (מגדש חדש עולה כמה אלפים) וכשחישבתי את ההפרש בקניית רכב חדש המוחזק כ-5 שנים עם נסועה של כ-30,000 קמ לשנה הגעתי להפרש של כ-25,000 שח לשנה בין הגירסאות, כאשר ברכישת רכב משומש שעולה כחצי מהחדש ההפרש יורד בכרבע. אז נראה לי שלא אוכל להתאפק ולבחון את האטמוספרי, ואם שילוב המנוע והגיר יספקו אותי אשקול לקנות אותו, אולם כנראה אקנה רכב כזה משומש כאשר עלותו תהיה כחצי ואז הוצאות החזקתו (כולל ירידת הערך) יהיו שפויים יותר.
5
asaphr
04 בדצמבר 2013 ב 18:51
מבחן דרכים: סובארו פורסטר טורבו 2013 Subaru Turbo Forester
לדעתי סובארו בסיסי מערכת x-mode היתה עוזרת למכירות. כל שאר התוספות עבור דגם XS נראות לי כמתאימות יותר לאילו שאינם מתכננים לבלות בשטח.
חבל שהיבואן לא מאפשר זאת.
אישית אני כבר וויתרתי על דגם XS וחושב על הדגם הבסיסי ואולי אפילו סובארו XV יותר זול ואותם ביצועים בשטח.
6
Ogash Ofer
05 בדצמבר 2013 ב 06:33
מבחן דרכים: סובארו פורסטר טורבו 2013 Subaru Turbo Forester
קחו את האטמוספירי לנסיעת מבחן - אם זה מספק אתכם (ואת רב הנהגים זה מספק) אז זה רכב מצוין! ובהחלט אפשר להסתדר בשטח בלי X-MODE.
7
pinister
05 בדצמבר 2013 ב 08:21
מבחן דרכים: סובארו פורסטר טורבו 2013 Subaru Turbo Forester
אני לא הייתי מוותר על ה-X-MODE. אחרי לא מעט שנים עם פורסטר (ידני) ועם מוגבלי החלקה רוחביים (לא מקוריים) אני מודע ליתרונות של גלגלים שאינם מסתחררים, בעיקר בעליות דרדרתיות, ומעדיף רכב הנקנה עם מערכת המשפרת את האחיזה בשטח ללא צורך בהתקנות פרטיות העולות לא מעט. לדעתי, מערכת זו מעניקה יותר שקט נפשי בנסיעת השטח ללא צורך בתקיפת מעלות וברגל כבדה על דוושת הבלמים בירידות ומפצה במשהו על חסרון הילוך הכוח. נכון שבין ה-X ל-XS יש כ-30,000 שח (ולא מעט איבזור), אולם ההוצאות על דלק ותחזוקה מכנית זהות, בניגוד ל-XT שבו ההוצאות גבוהות משמעותית, ואם רוכשים XS משומש הרי שההפרש בקניה ובירידת הערך לעומת ה-X קטן משמעותית.
תגובות