אם ה-411 כוחות סוס של הרפטור המקורי לא מספקים אתכם, אתם יכולים לקחת רפטור ששופר בסדנת שלבי עם 575 סוסים...
ועוד תוספת כוח לרפטור של סדנת הנסי עם 810 כוחות סוס...
מאת: עופר אדר
09/10/13
קחו רכב רב-יכולות כמו הפורד רפטור, הכניסו אותו לסדנה של שלבי, ומה תקבלו? צעצוע מדליק, מכונת שבילים שטורפת את השטח כאילו אין מחר. בסרטון וידיאו שעלה בערוץ היו-טיוב של מגזין הרכבMotor Trend מתאר מי שנוהג ברכב את הכלי כ''משהו שכיף לנהוג בו'', למרות שמדובר בטנדר כבד ששוקל למעלה משלושה טון.
אז מה עשו בשלבי שכל כך ריגש את הבחור? הוסיפו כמה סוסים למנוע ה-V8 בנפח 6.2 ליטר (בנזין כמובן) והעלו את ההספק שלו ל-575 כ''ס (לעומת 411 בדגם ה''רגיל''), שיפרו את מערכת המתלים והגיעו לתג מחיר שמתחיל בכ-60 אלף דולר ומגיע גם הרבה יותר גבוה (מחיר הדגם שבסרטון כ-80 אלף דולר בעוד הרפטור הסטנדרטי היוצא ממפעלי פורד עולה בארה''ב 44 אלף דולר).
הנהג/בוחן המתפעל הוא ג'סטין בל הבריטי (Justin Bell), בעברו נהג מרוצים שעשה קריירה נאה גם באירופה וגם בארה''ב, ולאחר שפרש הפך למנחה תוכניות רכב בטלוויזיה. בין היתר היה גם מדריך נהיגה לכוכבים שהופיעו בתוכניתו של ג'יי לנו.
סדנת שלבי נוסדה על ידי קרול שלבי המנוח. גם הוא היה נהג מרוץ בעברו, אך עם הפרישה הקים סדנה לשיפור כלי רכב בה יצר מכוניות שרירים כמו ה-AC קוברה, המוסטנג שלבי GT350 ו-GT500, היה מעורב בפיתוח מכונית המרוץ של פורד ה-GT40, עבד בשיתוף פעולה ארוך ימים עם דודג' עד שחזר לעבוד עם פורד. הוא נפטר לפני כשנה אך הסדנה שלו, שהיום היא המפעל הגדול ביותר בארה''ב לייצור כלי רכב משופרים, ממשיכה לעבוד.
ומעדכן דני ברקוביץ: VelociRaptor 800 Twin Turbo של סדנת הנסי
1 תגובות
1
Ogash Ofer
09 באוקטובר 2013 ב 15:20
ודני ברקוביץ מעדכן - רפטור עם 810 סוסים
תוספת כוח נוספת לרפטור של סדנת הנסי עם 810 כוחות סוס עם שני מגדשי טורבו.
תגובות