חתיכה מהעוגה - ניסאן ג'וק יצר סגמנט חדש, שברולט טראקס החדש רוצה גם כן פרוסה.
מאת: אריאל אלסיבוני
25/10/13
קשה לפספס את ההצלחה לה זוכה הג'וק של ניסאן (קישור למבחן דרכים), וגם המתחרים לא פספסו – ועומדים להציף אותנו בגל של מיני SUV בזמן הקרוב (קישור לג'יפונים בעלי הנעה בודדת).
שברולט טראקס מביא את GM לפתחו של הסגמנט המדובר. המיני SUV החדש יושב על פלטפורמת גאמא 2 של GM, אותה הוא חולק עם שתי מכוניות-אחיות: אופל מוקה (קישור למבחן דרכים) ו- ביואיק אנקור.
ההשוואה לניסאן ג'וק מתבקשת, וזו תגלה שהטראקס גדול יותר בכל מימד. עם אורך של 425 ס''מ ובסיס גלגלים של 255 ס''מ, הוא נמצא למעשה בין הג'וק לניסאן קשקאי.
הטראקס מצויד במנועים מוכרים של היצרן והרלוונטיים לשוק המקומי יהיו גרסאות ה-1.8 ליטר וה-1.4 ליטר טורבו (שניהם עם 140 כ''ס). מנועים אלו ישודכו אצלנו בתחילה לתיבה אוטומטית ולהנעה קדמית בלבד, כשבהמשך הדרך יגיעו גם גרסאות ההנעה הכפולה וככל הנראה גרסה ידנית עם מחיר אטרקטיבי, כנהוג בימים אלו.
מפגש ראשון עם הטראקס הוא חוויה מוצלחת למדי. הוא נראה גדול, גבוה ומרשים מהמקובל בקטגוריה המתהווה. החרטום המאסיבי והחוסן הכללי שמשדר הטיפול במשטחי הגוף מייצרים נוכחות ברורה מאוד.
גם מבפנים זה נראה ומרגיש כמו שברולט – אפשר למצוא כאן מתגים שנראים מוכרים מדגמים אחרים, ולוח המחוונים מעוצב ברוח אלו שפגשנו בספארק ובסוניק. התחושה בתא מוצקה למדי, אך רב הפלסטיקה קשה וחלולה לתחושה.
המרווח מצוין – כשבכיסאות הקדמיים התחושה היא של מכונית מסגמנט גבוה יותר. ההגה והמושב מתכוונים לכל זווית ומאפשרים מציאת תנוחת נהיגה טובה, אך המושב עצמו חסר תמיכה לגב התחתון. מאחור יוכלו שני מבוגרים לשבת בקלות, כששלישי יצטרך להדחק קצת. המרווח לברכיים ולכפות הרגליים מפתיע וגם זה של הראש – אך אנשים גבוהים ירגישו בנוכחות חלקו הצידי של הגג שחודר למרחב. המושב עצמו דרגשי מעט, שטוח וקשה, ולאנשים ארוכי רגליים ירגיש מעט נמוך מדי.
תא המטען, 356 ליטר לפני קיפול מושבים, מציע חלל שטוח ויעיל עם פתח טעינה רחב, גם אם מעט גבוה.
הגרסה שהתייצבה להשקה צוידה במנוע 1.4 ליטר טורבו, ששודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים, והעביר את כוחו לארבעת הגלגלים.
מכונית ההשקה צוידה, כמקובל, בכל טוב – החל במושבי עור וכלה בגלגלי סגסוגות עם גומי בעל מידות נדיבות (215/55-17).
לפני שנניע, נספר כי הטראקס מציע אבזור טוב כבר בגרסת הבסיס (חיישן לחץ אוויר בצמיגים, בקרת שיוט, בלוטות' ו-USB, ושליטה במערכת השמע מגלגל ההגה).
הגרסה המאובזרת מוסיפה גם מצלמה אחורית, מסך מגע (בעל ממשק ייעודי לסמארטפון) וריפוד משולב עור. אמריקה.
נתיב ההשקה שלח אותנו לכבישי יערות מפותלים כדבעי, כשאהבנו. בשטח הניסוי הזה הטראקס נסע מהר, רחוק ובטוח מאוד. האחיזה שסיפקו הצמיגים הרחבים השרתה ביטחון, תגובות השלדה היו טובות – ברור לחלוטין שבבסיסו הוא מכונית נוסעים עם התנהגות מודרנית ובטוחה מאוד.
תחת פרובוקציות התגלה תת-היגוי ברור ובמצבים מסוימים אפילו הורגשה פעולת ההנעה של הגלגלים האחוריים (עד 50 אחוז מהכח יעבור לאחור במקרה הצורך). אבל סה''כ התנהגות המכונית בתנאים המתוארים רהוטה ומרשימה.
הבלמים הציגו יכולת עקבית וטובה, והטראקס התגלה כמשהו שקל מאוד לכסות איתו מרחקים במהירות ובביטחון. ההגה הציג משקל טוב, אך פעולתו מעט מעורפלת סמוך למרכז.
הטראקס מכויל לפי טעם אירופאי. זה אומר תחושה קשיחה למדי מהמתלים. על כביש סלול היטב ואפילו במהירויות אוטובאן, זה הרגיש מוצק ומצוין. על כבישים קצת שבורים יותר בתוך הכפרים, הוא הרגיש קצת קשיח מדי, לא ממש מעלים את פגעי הכביש. על מהמורות מסובכות ומשולבות, הוא הרגיש פחות בנוח. בשום מצב לא חובט או מטלטל, אבל בהחלט מעביר את פני הכביש אל התא, בליווי רעשי מתלים.
בשיוט נינוח, לעומת זאת, הוא שקט למדי. שברולט מספרים על השקעה רבה בתחום בידוד הרעשים וזה מורגש בהחלט. המנוע מסתובב במאה קמ''ש בכ-2350 סל''ד שקטים. רעשי הכביש נשמעים אך בעוצמה נמוכה ואת עיקר תשומת הלב בשיוט משכו רעשי רוח מאזור הגג.
לארץ יגיע הטראקס עם צמיגים במידות שפויות יותר, 205/70-16 – מה שצפוי להוריד את רעשי הכביש עוד יותר וחשוב מכך – ישפר ללא ספק את הנוחות העירונית.
בסוף המבחן עמדה צריכת הדלק על 9.8 ק''מ/ליטר. נאה בהחלט בהתחשב בכך שחלק גדול מהנסיעה התבצע בסמוך לקו האדום בקטעים המפותלים ובמהירות אוטובאן גבוהות. ביום הקודם, שהתאפיין בקטעי נהיגה ''ישראליים'' יותר, עמדה צריכת הדלק על כ-11.5 ק''מ/ליטר.
המנוע המוכר הציג גם כאן יכולת טובה. הוא מתחיל לייצר את עיקר כוחו כבר לפני 2000 סל''ד ומייצר כח אפקטיבי עד לכ-5000 סל''ד. רצועת הכח רחבה וזהו מנוע יעיל מאוד. רעש המנוע במאמץ מתכתי ולפעמים צורם, ובגרסא הנבחנת הוא צריך לשנע כ-1400 ק''ג.
התיבה הידנית, בעלת שישה יחסי העברה, מתאימה לו היטב, ומציגה יחסים קצרים למדי בשלושת ההילוכים הראשונים, אך פעולתה לא מדויקת והתחושה צמיגית מעט. פעולת דוושת המצמד קלה ונעימה.
הטראקס הוא נציג טרי בסגמנט צעיר, וכמי שהתייצב הרגע לתחרות, הוא מגיע מוכן ועם רשימת יתרונות ארוכה. מול המתחרות הוא נראה חסון, עם רשימת ציוד נאה, ומבצע בצורה טובה את רב מטלות הנהיגה.
בישראל הוא יימכר תחילה בשתי גרסאות: 1.8 ליטר (החל מ-130,000 שקלים) ו-1.4 ליטר טורבו (רק בגרסת ה-LT המאובזרת, 143,000 שקלים) – שתיהן עם הנעה קדמית ותיבת שישה הילוכים אוטומטית.
על הנייר ועל הכביש, הטראקס נראה כמו נכס חשוב ליבואן המקומי בקטגוריה שהולכת ומתחזקת. המשימה האמיתית של שברולט, בארץ כמו בעולם, תהיה לצקת תוכן לתוך המותג הזה, שמצא את עצמו עם סל מוצרים רחב מאוד לצד בעיית זהות ברורה.
מכוניות כמו הטראקס מראות את הדרך בה היצרן הזה צריך ללכת במטרה ליצור תדמית מגובשת, מזוהה ומושכת יותר.
מנוע
מנוע 4 צילנדרים, רוחבי, 1364 סמ''ק, טורבו
תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שסתומים
הספק/סל''ד 140 כ''ס/6000
מומנט/סל''ד 20.3 קג''מ/1850
מרכב
הנעה כפולה קבועה
הילוכים ידני, 6 הילוכים
מתלה ק'/א' תמוכות מקפרסון/קורת פיתול
בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים
מערכות עזר HD, BA, ABS, ESP
צמיגים 215/55-18
מידות
בסיס גלגלים 255 ס''מ
אxרxג 424x179x167 ס''מ
משקל 1379 ק''ג
נפח תא מטען 356 ליטר
מיכל דלק 53 ליטר
מהירות מרבית (יצרן) 194 קמ''ש
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 9.8 שניות
צריכת דלק (יצרן) 15.6 ק''מ/ליטר
מחיר
מחיר (גרסא אוט') טרם נמסר
אחריות לא נמסר
1 תגובות
1
אורח/ת
31 במאי 2015 ב 09:07
שברולט טראקס 1.4 טורבו CHEVROLET TRAX
מומלץ?
תגובות