פריט אופנה - להיות באופנה זה חשוב ללא מעט אנשים, ורנו קפצ'ור הצעיר והמעוצב (עם הנעה קדמית בלבד) מכוון בדיוק לשם.
אבל איך הוא בתור רכב?
10/12/13
קשה להתווכח עם טבלת המכירות – אנשים אוהבים רכבי פנאי. אפילו אם הם רק נראים כמו רכב פנאי.
לא צריך הנעה כפולה, או מרווח גחון, אבל כן צריך עיצוב ''כאילו-שטח'', חישוקים קלים וישיבה מעט גבוהה. אבל בתמורה לתוספת הגובה, גם המחיר עולה מדרגה.
למשל הרנו קפצ'ור שלנו, שמבוסס על סופרמיני (רנו קליאו), מקביל במחירו למשפחתית ממוצעת. על בסיס של מכונית משפחתית שעברה את השינוי הנ''ל תשלמו מחיר של מכונית ''מנהלים'' וכן הלאה.
מה לעשות, להיות אופנתי זה אף פעם לא זול. אבל הלקוחות מוכנים לשלם, והיצרנים בטח לא מתנגדים, וכך עוד ועוד רכבי פנאי מצטרפים להיצע.
העיצוב הבסיסי אומנם פחות נועז מהג'וק המוכר והנמכר, אבל האיפור נכון יותר, מדויק יותר ובולט יותר. הקפצ'ור ''שלנו'' הוא בגרסה הבכירה, והתייצב בצביעה דו-גונית כאשר הגג והקורות צבועים לבן, ושאר הרכב בכתום-חלודה מטאלי. בפגוש תמצאו נגיעות בלבן, ובגג נגיעות בכתום, וכמובן שיש גם תאורת לד ליום וחישוקים בשני צבעים גם כן. אלא שגרסה זו עולה 140,000 ש''ח לא ממש זולים.
אין ספק שהקפצ'ור נראה פשוט מצוין, במיוחד במבט מלפנים ומהצד, ומושך שפע מבטים ברחוב. כדאי לשים לב כי הצביעה המיוחדת היא תוספת (3000 ש''ח) בגרסת הבסיס, ובלעדיה הרכב בולט פחות.
יד המאפר החיצוני בולטת גם בכניסה לתא הנוסעים.
על רקע בסיס שחור הוספו שפע נגיעות כתום – בהגה, במושבים, בפתחי האוורור ועוד – המוסיפות צבע ושמחה לתא. בקונסולה המרכזית שולט מסך מגע לתפעול מערכת הקול (חיבור USB ו-AUX, אין דיסק), הבלוטות' ומערכת הניווט המקורית. יש גם כניסה והתנעה ללא מפתח ובקרת שיוט – וזה בגרסת הבסיס מתוך ארבע.
הגרסה הבסיסית עולה 127,000 שקלים, מעליה תמצאו גרסה שמוסיפה את הצביעה הדו-גונית בתמורה ל-3000 שקלים. בשלישית תשלמו עוד 7000 שקלים תמורת מצלמת רוורס וחיישני חניה מקוריים, חלונות כהים מאחור, חישוקי ''17 (במקום ''16) ובקרת אקלים.
הגרסה הבכירה שכאן עולה, כאמור, 140 אלף שקלים, ומציעה עיטורי צבע חיצוניים (מדבקה על הגג ברכב הספציפי) חישוקים צבעוניים, כיסויי מושבים שניתן להסיר בקלות (לניקוי או החלפה – סט מלא עולה 300 שקלים) ואת נגיעות הצבע החיצוני בתא הנוסעים. איכות החומרים מעט מאכזבת, כאשר בכל מקום תמצאו פלסטיק נוקשה ופשוט למגע. בזכות הגובה, המרווח מלפנים טוב בכל המדדים, אבל פלטפורמת הסופרמיני בולטת בממד הרוחב הצר יחסית. המושב האחורי מרגיש קצת ''ספסלי'', עם מבנה שטוח ודק, אבל מציע נוחות סבירה, מרווח טוב לברכיים ובסדר לראש – אבל ממד הרוחב יהפוך נסיעה בשלישיה לצפופה. תא המטען שימושי ומציע נפח נאה למדי ורצפה כפולה.
אנחנו בגרסה האוטומטית, עם מנוע 1.2 ליטר מוגדש (טורבו) שמספק הספק ומומנט מכובדים (120 כ''ס ו-19.37 קג''מ) בסל''ד נמוך יחסית. הוא משודך לתיבת הילוכים דו-מצמדית עם 6 הילוכים, עם מערכת יעילה למניעת התדרדרות בשיפוע.
ביום יום יחידת הכח מספקת בהחלט, אבל בדומה למצב בקליאו, הרכב מרגיש פחות חזק מהמצופה, וחסרה הבעיטה שאנו רגילים אליה במנוע טורבו. תיבת ההילוכים עובדת יפה במרבית המקרים, אולם היציאה מהמקום מעט מהוססת (ולא ברור אם באשמת השהיית טורבו או התיבה), וכך גם ההענות לקיק-דאון.
המנוע מעט רועש בסל''ד גבוה, והיינו שמחים לתפעול ידני מההגה ולא רק מהבורר.
בכל הקשור לדלק, בשיוט התוצאה היתה נאה יחסית עם קצת מעל 16 ק''מ/ליטר, אבל בכלל ימי המבחן הממוצע עמד על 10.5 ק''מ/ליטר לא ממש מרשימים.
הקפצ'ור מבוסס כאמור על הקליאו, כך שהיו לנו חששות מוקדמים לגבי נוחות הנסיעה, שבדרך כלל סובלת מתוספת גובה (בגלל הצורך בכיול נוקשה יותר לריסון המרכב הגבוה). אבל הקפצ'ור מצליח להיות טוב יותר מהאחות הנמוכה, ובפער מורגש, גם אם לא מבריק בפני עצמו.
בעיר הוא מרגיש מעט נוקשה, אבל בדרך כלל לא מתרסק על שיבושים ומתקשה באמת רק על שיבושים רוחביים – בעיקר המתלה האחורי. מחוץ לעיר המצב קצת פחות טוב – על גלים ומהמורות הרכב מנתר בשל חוסר שיכוך החזרה, ושיבושים מגודל בינוני ומעלה כבר חודרים לתא. כאמור – יש גרועים יותר, אבל יש גם טובים יותר. ממוצע.
בכל הקשור להנאה מנהיגה, הקפצ'ור מציע הגה קל ומהיר מדי, שמכוון יותר לתמרוני חניה מנהיגה מלהיבה. הבלמים התעייפו מעט בנהיגה מהירה במורד, אך לא בצורה מוגזמת וזוויות הגלגול סבירות. כך שבסך הכל אפשר לנהוג בו מהר כל עוד לא מגזימים, אבל לא שווה להשקיע בזה את שעות הפנאי שלכם.
וכן, אנחנו יודעים שהוא לא באמת מיועד לשטח, אבל העיצוב מחייב - הקפצ'ור ממשיך להרגיש נוקשה.
אם השביל מפולס כיאות לא תהיה בעיה, אבל רצף שיבושים ינער את הנוסעים ויפיק דפיקות ''הצילו'' מהמתלה הקדמי.
בנוסף, השילוב של תיבת ההילוכים והטורבו מקשה על מינון מדויק של הכח וגורר סחרורי גלגל בתנאי אחיזה נמוכה.
מבחינה פרקטית, אין ספק שמשפחתית מין השורה תיתן שירות עדיף על פני הקפצ'ור. באותה מידה נעלי ספורט הרבה יותר פרקטיות מנעלי נשים מעוצבות – ועדיין לאשתי יש זוג אחד מהראשונות ויותר (הרבה יותר, אבל אל תגידו לה שאמרתי) מהסוג השני. וזה קהל היעד של הקפצ'ור – זה ששם יופי לפני שימושיות ומוכן לשלם על כך את פרמיית המחיר. עבור הקהל הזה הקפצ'ור מציע חבילה טובה למדי.
העיצוב החיצוני והפנימי (בעיקר בגרסאות הבכירות) מושך ועליז, האבזור טוב והשימושיות טובה (מלבד נושא הנוחות והרוחב לשלושה מאחור).
אין בעיה להשתמש בו כרכב שני או אפילו רכב ראשון למשפחה קטנה. ואם לשפוט על פי אשתי, שמתעלמת באלגנטיות ממכוניות יקרות פי כמה שמבקרות בחניה אבל התלהבה מהקפצ'ור, הרי שהצרפתים עדיין יודעים לעשות את העבודה, לפחות בכל הנוגע לעיצוב ו'שיק'.
מנוע
מנוע, רוחבי,1197 סמ''ק, מגדש טורבו
תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שסתומים, תזמון משתנה
הספק/סל''ד 120 כ''ס/4900
מומנט/סל''ד 19.37 קג''מ/2000
מרכב
הנעה קדמית
הילוכים דו-מצמדית, 6 הילוכים
מתלה ק'/א' מקפרסון/קורת רוחב
בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/פיתול
מערכות עזר: ABS, ESP
צמיגים 205/55-17, מישלן פרמסי 3
מידות
בסיס גלגלים 260.6 ס''מ
אxרxג 412.2x177.8x156.6 ס''מ
משקל 1255 ק''ג
נפח תא מטען 375 ליטר
ביצועים
מהירות מרבית (יצרן) 192 קמ''ש
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 10.9 שניות
צריכת דלק (מבחן) 10.5 ק''מ/ליטר
צריכת דלק (יצרן) 8.5 ק''מ/ליטר
מחיר
מחיר 127,000 שקלים (מבחן 140,000 שקלים)
אחריות 36 חודשים
1 תגובות
1
yoelbe
10 בדצמבר 2013 ב 20:37
מבחן דרכים: רנו קפצ'ור Renault Captur
תראו, אני מבין שהמצב קשה. רכבי השטח נעלמים מתערוכות הרכב ואת מקומם תופסים סטיישנים מוגבהים, אבל עם אותם שמות מזהירים מהעבר. עע צ'ירוקי, גראנד צ'ירוקי, פטרול, פג'ארו, דיפנדר - ואך לאחרונה התבשרנו על מותו הצפוי של הרנגלר בעתיד הקרוב.
יחד אם זאת, אני לא חושב שזה הופך את האתר מ-4X4 ל-2X4, בטח לא כאשר ההנעה היא קדמית.
תגובות