כל המשתתפים, כל הרכבים, כל השיפורים של 11 הקבוצות שיתייצבו בשבת הקרובה, בשעה 10:00, על קו הזינוק לליגת היוקוהמה צ'אלנג'
מאת: אבי רפאלוב
03/07/01
איך מטפסים מדרגות סלע ענקיות, מתגברים על שיפועי צד ומשטחי דרדרת אין סופיים? אפשר להסתער בכוח ואפשר גם בשיטה מקצועית ויעילה יותר. המתכון: שני ג'יפים, יתדות, כננות, מכפילי כוח, רצועות, שפאלות, שני נהגים, מנהל קבוצה ושני ברנשים קשוחים שנועצים את היתדות וקושרים את הרצועות. המתכון הזה הוא הבסיס לתחרויות במסגרת ליגת היוקוהמה צ'אלנג'. 11 קבוצות כאלה, שבכל אחת עד חמישה אנשי צוות, יתייצבו בשבת הקרובה, בשעה 10:00, על קו הזינוק למחזור הראשון של הליגה, שייערך באזור יבנאל. הקבוצות מתחלקות לשתי קטגוריות: חמש קבוצות בקטגורית האקסטרים - רכבים משופרים ללא הגבלה, עם צמיגים במידה עד 44 אינץ'. ושש קבוצות בקטגורית האדוונצ'ר - שיפורים מוגבלים, עם צמיגים בקוטר עד 33 אינץ'. לפניכם רשימת הקבוצות, אנשי הצוות של כל קבוצה והרכבים שלה.
ג'יפי הטריאל נבנים בארץ, בדרך כלל, על בסיס רנגלר או סופה, המופשטים מכל מכלוליהם לטובת בנייה מחודשת: סרנים מחוזקים, מנועים מתוגברים, מערכות מתלים משוכללות, תיבות הילוכים אוטומטיות, צמיגי סופר סוואמפר ועוד. ההשקעה בג'יפ כזה יכולה להגיע עד 200 אלף ש''ח, ועוסקים בכך רק ''משוגעים לדבר'', מרביתם בעלי עסקים בתחום שיפור רכבי שטח.
הקבוצה המנצחת בקטגורית האקסטרים שנתיים ברציפות. הדמות המרכזית בה הוא עדו כהן מפרדס חנה, המוכר לכולם, ואין צורך להכביר מלים על כישוריו. אנשי הצוות: ניר שרון, יהודה וירט, יוחאי כהן, עדו כהן, נעה כהן. כלי רכב: 1. זיבר - שלדת צנורות, מנוע 200 כ''ס, סרנים דנה 60, נעילות דטריוט לוקר מלפנים ומאחור, מהלך מתלה אחורי 55 ס''מ, כננת WARN 9500. 2. ג'ימי - נבנה ב-1994 על בסיס CJ-7, שופר ושונה פעמים רבות והיום זה בודי של ג'ימי מודל 89. שלדת זיבר, מנוע וי-8, 300 כ''ס, סרנים דנה 60, נעילות ARB מלפנים ומאחור, מהלך מתלה קידמי 30 ס''מ ואחורי 70 ס''מ, כננת WARN 9500.
מורכבת מחברי ילדות של גיא רפאל, בעל מוסך השיפורים פרו-ג'יפ בחיפה, שנסחפו בעקבותיו לשגעון הג'יפאות. בשנה שעברה זכו במקום השלישי. אנשי הצוות: מאיר שוקרון, שחר אופיר, משה ברוך, גיא רפאל, אילן שושה. כלי רכב: 1. פלקס מאסטר - נבנה על בסיס סופה, מנוע מקורי, סרנים דנה 60, נעילות ARB, מתלה אחורי רבע-אליפטי ומתלה קידמי SWAY-A-WAY, כננת WARN 8274, צמיגי סופר סוואמפר 38 אינץ'. בתחרות גולן אקשן קיבל הרכב 1058 נקודות ברמפת ה-RTI - התוצאה הטובה ביותר. 2. סופה - סרן דנה 44 מלפנים, דנה 60 מאחור, נעילות ARB, קפיצי עלים עם נדנדות נפתחות, כננת WARN, צמיגי סופר סוואמפר 33 אינץ'.
מקום רביעי בליגה בשנת 2000, הבסיס הוא סדנת השיפורים של איציק מיני ומוש רחימי במושב בצרה. אנשי הצוות: איציק מיני, מוש רחימי, שמעון אזולאי, רונן הרן, שלומי שטרית. כלי רכב: 1. זיבר - שלדת צנורות, מנוע וי-8, 350 כ''ס, סרן קידמי דנה 44 עם נעילת ARB, סרן אחורי דנה 60 עם נעילה קבועה, מתלים משופרים. 2. פרו-סיקס - מפלצת עבירות שתוכננה ונבנתה על איציק ומוש. מנוע וי-8, 350 כ''ס, גיר אוטומטי, סרנים דנה 60 עם ARB מלפנים ודטרויט לוקר מאחור, קפיצי בוכנות אוויר עם פיקוד מתוך הרכב.
תפסה את המקום השני בליגה בשנה שעברה, תוך מתן ''פייט'' רציני לקבוצת עדו. ה''רוח החיה'' הוא אריק קולפניצקי עם הסופה המשופרת שלו, המורשת לנסיעה על כביש. אנשי הצוות: אריק קולפניצקי, עידו יודובסקי, מוקי פרחיה, רונן ארגמן, זיו פולק. כלי רכב: 1. סופה - מנוע מקורי, קפיצי עלים ארוכי מהלך עם נדנדות נפתחות, סרן דנה 44 מלפנים, דנה 60 מאחור, נעילות ARB, יחסי העברה קצרים, כננת WARN 8274. 2. סוזוקי סמוראי - מנוע וי-6, 4300 סמ''ק, גיר אוטומטי, סרנים של טנדר טויוטה, מערכת מתלים מורכבת מקפיצי סליל ומוטות רדיוס.
קבוצה חדשה, עם מתחרים ותיקים וכלי רכב שלקחו חלק בתחרויות קודמות. אנשי הצוות: ברוך טולדנו, גיל הכהן, יורם דוהן, ארז בן שושן, ארז נכפולגר. כלי רכב: 1. ביגפוט - על בסיס סופה, זוג סרנים שנלקחו ממשאית ריו צבאית, מנוע בנפח 6200 סמ''ק עם הזרקת דלק, מערכת מתלה SWAY-A-WAY, צמיגי סופר סוואמפר באגר בקוטר 44 אינץ'. 2. ביגפוט - על בסיס CJ-7, סרנים דנה 70, מנוע וי-8, גיר עם יחסי העברה קצרים במיוחד, קפיצי סליל.
רכבים סדרתיים, שבוצעו בהם שיפורים מוגבלים במתלים, במנועים, במכלולי ההנעה ובצמיגים. בקטגוריה הזו יש חשיבות מכרעת לשיתוף הפעולה בין אנשי הצוות, וככל שהם מתואמים יותר, מעבר המכשולים יהיה חלק ומהיר יותר.
מקום ראשון בליגה בשנה שעברה, הוקמה על ידי ארנון מלאכי מפרדס חנה. אנשי הצוות: ארנון מלאכי, אמיר ענבל, יואב אפרתי, אייל שרון, רון ויזל. כלי רכב: סופה וג'יפ רנגלר שנבנו ע''י ארנון.
צוות ותיק ומיומן, שחבריו הם יוצאי יחידה צבאית אחת. משתמשים בטכניקה מיוחדת של שימוש בכננת גלגל. מנצחי שנת 97 ו-98, מקום שני בליגת 2000.
אנשי הצוות: מעוז וילדר, אביב ספקטור, עמית צדקיאלי, דורון ראם, יונתן לוינסון.
כלי רכב: שתי סופות משופרות, נעולות מלפנים ומאחור, הגבהות פרוקומפ עם נדנדות נפתחות.
לאתר הרישמי של ליגת היוקוהמה צ'אלנג'
הוקמה ע''י מומי גתמון ועודד גרוס, בעלי חברת גתוס, המתמחה בהתקנת שיפורים ברכבי שטח. אנשי הצוות: מומי גתמון, עודד גרוס, שי שמעוני, עדי ברקאי, עמיחי פינקלשטיין. כלי רכב: דיסקברי וטויוטה לנדקרוזר 73, נעולות ב-ARB ומצוידות בשיפורים נוספים.
נקראת ע''ש ניר שחר ז''ל, שנפטר ממחלה קשה, שהכניס את משפחתו לשגעון ה-4X4. ניר היה נווט מצטיין בארועי מסע מעולם אחר. אנשי הצוות: אלי שחר, שחר טל, ארז אידלסון, חזי בצלאל. כלי רכב: 1. שלדת סיקס עם מנוע וי-8, גיר אוטומטי, מערכת מיתלים וסרנים מדיפנדר, נעילות ARB. 2. דיסקברי עם מנוע וי-8, גיר אוטומטי, מכללי הנעה של דיפנדר, נעילות ARB.
קבוצה שהתגבשה סביב אביב קדשאי, בכיר נהגי השטח בישראל, וסביב אורי שוער. החברים האחרים בקבוצה הם עובדי מוסך אביב סוכנויות. אנשי הצוות: אורי שוער, אביב קדשאי, תלי כץ, צחי ידן, אילן ארבל. כלי רכב: מיצובישי פאג'רו - רכב הראלי הישן של אביב וג'יפ סופה.
קבוצה חדשה עם הרבה יוזמה, שתנסה להתמודד מול השועלים הוותיקים. אנשי הצוות: ראובן שמעון, אילן אסייג, רפי חיון, אופיר אסייג. כלי רכב: שתי סופות עם מנועים מקוריים, סרנים רחבים ונעילות דיפרנציאל.
0 תגובות
תגובות