שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #18

ג'יפ מתכוונת לחזור לשם ג'יפסטר, הקרוס-אובר של סיאט מתקדם, ו-MG חושפת את שלה

האם ג'יפ עומדת לחדש את השם ג'יפסטר?

על פי מקור מאוסטרליה דווקא, הדגם החדש של ג'יפ, שיהיה הקטן ביותר בליין של החברה, יישא את השם המיתולוגי ג'יפסטר. הדגם הזה יוצג כנראה בחודש מרץ 2014 בתערוכת הרכב בג'נבה, הוא מבוסס על הפיאט 500X, ייבנה באיטליה ויוצע עם הנעה 2X4 ו-4X4.

הג'יפסטר המקורי נבנה בשנים 1948-1950 כרכב נוסעים פתוח עם הנעה אחורית בלבד. על העיצוב היה אחראי ברוקס סטיבנס והתוצאה היתה יפהפייה אבל לא כל כך שימושית, שכן לג'יפסטר נבנה מרכב פאטון (Phaeton), כלומר עם גג ברזנט נפתח בלבד, ללא חלונות צד. אגב, זה היה מרכב הפאטון האחרון שנבנה על ידי יצרן רכב רציני. בשנות ה-שישים מיחזרה ג'יפ את השם עם הג'יפסטר קומנדו, שהיה בעל הנעה 4X4, אבל ייצורו הופסק לאחר כשבע שנים.

הקרוס-אובר של סיאט יוצא לדרך

חברת סיאט היא השלוחה היחידה בקונצרן פולקסוואגן שעדיין לא מייצרת רכב שטח משלה. זה עומד להשתנות בתוך השנתיים-שלוש הקרובות, כשהקרוס-אובר המתכונן של החברה יגיע לשווקים. הוא יבנה על בסיס הפלטפורמה של הסיאט ליאון, שמשותפת עם הגולף ועם ה-A3 של אאודי, ועם אותו היצע מנועים: 1.2, 1.4, ו-1.8 ליטר בנזין, 1.6 ו-2.0 ליטר טורבו-דיזל, כולם עם ארבע בוכנות.

ברוח הגלובליזציה, הקרוס-אובר החדש ייבנה במפעל סקודה בצ'כיה, שם מיוצר גם היטי. ההחלטה הזו היא ממש משחק של כסאות מוסיקליים: עלות העבודה בספרד יקרה יותר מאשר בצ'כיה ומתח הרווחים על מותג סיאט קטן יחסית – אז נייצר בצ'כיה. לעומת זאת, מתח הרווחים על מותג אאודי גדול – לכן ה-Q3 מיוצר במפעל סיאט בספרד...

הקרוס-אובר שיישא את סמל סיאט וישאב קווים עיצוביים מה-IBX – דגם קונספט שהציגה סיאט לפני כשנתיים – אמור להגיע לאולמות המכירה בתחילת 2016.

שרטוטי הקרוס-אובר של MG דלפו לרשת

לאחר שהציגה את ה-CS, דגם קונספט בדרך לקרוס-אובר ראשון מתוצרתה, תכננו בחברת MG הסינית להפתיע את הצרכנים בדגם ייצור כבר באפריל הקרוב, בתערוכת הרכב בבייג'ינג. אבל שרטוטים של הדגם החדש דלפו השבוע לרשת, וקלקלו את ההפתעה. על פי פרטים שפורסמו עד כה מדובר בכלי מעניין, עם מערכת מתלים הידראולית שתאפשר שינוי גובה המרכב, דיפרנציאלים מוגבלי החלקה ועוד כמה פי'צרים. היצע המנועים בשלב הראשון יהיה כולו על טהרת הבנזין, כשהחזק מביניהם בנפח 2.0 ליטר עם 200 כ''ס.

תגובות

0 תגובות