שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

יש ראלי ספרינט - יש אליפות!

העיר אילת חזרה לארח את הספורט המוטורי בחורף 2013 והפעם היא ארחה את אליפות ישראל במרוצי ראלי ספרינט שנחתמה עם שני מירוצים רווים באקשן ודרמה ובסופם הוכתרו חמישה אלופים.

חמישה מרוצים בסוף שבוע אחד

פעילות הספורט המוטורי הישראלית הגיעה לשיא בסוף השבוע החולף עם לא פחות מחמישה מירוצים בשלוש ליגות שונות מאילת שבדרום ועד פרדס חנה ויער בית קשת שבצפון.

מבלי להיכנס לעובי הקורה בניסיון להסביר כיצד מתקיימים חמישה (!!!) מירוצים למכוניות, אופנועים ורכבי שטח בעת ובעונה אחת, אפשר רק לומר כי מדובר בהישג חשוב עבור הספורטאים הרעבים להתחרות והמארגנים הנחושים לקיים את התחרויות וכל זאת בדוחק זמן שמקורו בכלל בענייני תקצוב ממשלתי שמאיים להיפסק אלמלא אותם אירועים לא היו מתקיימים לפני הנשיקה של חצות ב-31 בדצמבר.

נוכח המאמץ האדיר של המארגנים בכל הגזרות, זה המקום לשבח את הספורטאים ואנשי צוותם שהבינו את דוחק השעה והתייצבו במקומות המיועדים וקיימו את המירוצים כסדרם.

ראלי ספרינט אילת

40 נהגים, או ליתר דיוק 39 נהגים ועוד נהגת אחת, הדרימו לאילת כבר ביום רביעי במטרה לחתום את עונת 2012/13 של אליפות ישראל במירוצי ראלי ספרינט שנערכה באזור הלגונה הצפונית למרגלות מלון הרודס.

שוכני הצד הצפוני של המלון התעוררו בבקר יום חמישי וגילו לנגד עיניהם מסלול שטח/אספלט מסומן ומשולט כדבעי שנפרש לאורך 3.2 קילומטרים ובו לא פחות מ-24 פניות בעל פני קרקע משתנים בחלקם. חברת מסלולים המשיכה את התנופה מהמירוץ הקודם בערד בתחילת החודש והכשירה את המסלול בסיוע מישל גדז' הבלתי נלאה ומר יעקב מלכה מעיריית אילת שעמדו בדרישות של משטרת ישראל (חלקן מופרזות ונטולות היגיון) והכינו אזור כינוס סטרילי ומסלול מסומן לרבות מערכת מדידת זמנים מדויקת. 

שני מירוצים

מתכונת התחרות כללה שני מירוצים (אחד ביום חמישי והשני למחרת היום) שבתחילתם קיבלו המשתתפים שלוש הקפות אימון/היכרות שאינן מדודות בזמן ולאחריהן זינק כל משתתף נגד השעון במטרה לקבוע את התוצאה הטובה ביותר שתדרג אותו בסופו של יום.

האליפות בקטגוריית רכבי 4X2) S6) ובקטגוריית 4X4 WRX) S7) הוכרעה כבר בתום היום הראשון לתחרות עם זכייתם של אלון חלווה ודובי מילר בראשונה וזכייתו של רמי גדיר בשנייה, אך שניהם התייצבו גם ליום השני של התחרות למרות שהאליפות הונחה בכיסם יום קודם ועל כך הם ראויים לשבח. 

סיכום היום הראשון

תארי האליפות בשתי קטגוריות רכבי השטח RZR בנפחי מנוע 800 ו-900 סמ''ק לא הוכרעו ביום הראשון וכך גם הקטגוריה החמה ביותר למכוניות ראלי 4X4 החזקות (S8) עם לא פחות מ-11 משתתפים שהעלו את הרף בכל הקפה מדודה עד לשיא המתח והדראמה בסופו של היום הראשון שהעלה את המתח לקראת היום השני.


בקטגוריית RZR800 היה זה אדר מלמד הצעיר שנאבק מול ''להקת נהגי פולריס ניצני עוז'' בראשות רפי מזרחי יחד עם מור מגידיש וגדי ביתן. זמן ההקפה המהיר של אדר מלמד היה כה מהיר ואיש מיריביו לא הצליח להביסו ולכן רפי מזרחי ומור מגידיש הסתפקו במקום השני והשלישי וקיוו לתוצאה טובה יותר ביום הבא.

 

בקטגוריית RZR900  הפליא תום בריל בביצועיו עם פער של חמש שניות מול מתחריו העיקריים רוני פישמן ושחף מזרחי ובכך הוא התקרב צעד גדול לזכייה באליפות.

בקטגוריית המכוניות בעלות ההנעה הקדמית, המירות היה לפרוטוקול בלבד עבור אלון חליווה ודובי מילר בפיז'ו 106 שניצחו וזכו באליפות והם גברו ללא מאמץ מיוחד על ניצן לוי בסיטרואן AX ועל טוני בורשטיין הצעיר הנצחי בפיז'ו 206 שהסתפקו במקום השני והשלישי בפודיום.

 

סיפור דומה היה גם בקטגוריית WRX שם השלים רמי גדיר את הסיפור עם ניצחון משכנע על ז'קי זית המיתולוגי שנהג במזדה 323GTX  שקבע זמן מרשים וסיים שני ואחריו דורג ויקטור קוחניצקי השאפתן שהשתפר מהקפה להקפה אך לא הצליח להגיע מספיק קרוב ולאיים על התוצאה של ז'קי זית ולכן הוא טיפס על המדרגה השלישית בפודיום כשהוא מאושר בחלקו חרף התקלות הקטנות שהיו בסובארו WRX שבה הוא נהג. 

הסיפור הדרמאטי של היום הראשון התחולל בקטגוריה היוקרתית. עם הצטרפותו של רמי שוכטוביץ' במיצובישי אבולושן 6, קיבלה האליפות תפנית חשובה והמאבק בין קובי כהן ושי אסרף לבין חמדה עודה הפך לוהט הרבה יותר.

הדרמה החלה עם פרישתם של ניר ואייל בן ארי מהתחרות עקב נזק לגלגל האחורי שלא ניתן היה לתיקון בזמן שעמד לרשותם. הדראמה נמשכה כאשר חמדה עודה האגרסיבי בדרך כלל, נענש בתוספת זמן עקב חריגה מקווי המסלול והסיפור הגיע לשיא חדש עם תוצאות נפלאות של חוסאם עבד אל האדי הנפלא ונדב ירון הצעיר שהדפו את קובי כהן למקום הרביעי מחוץ לפודיום. ועל מנת להגביר את הדרמה, הגיעה ההקפה האחרונה של רמי שוכטוביץ' שבוצעה בצורה מופלאה חרף תקלה בתיבת ההילוכים והנהג מנס ציונה עצר את השעון על 2:47 שניות, שתי שניות מהיר יותר מעבד אל האדי ולכן הוא זכה בניצחון וגם עלה לראש הדירוג הכולל בקטגוריה עם סיכוי מצוין לזכות באליפות.

היום השני

מזג האוויר האיר את פניו במידה קטנה ביום התחרות השני ובמקום שמיים אפורים ורוח עזה, השמש הציצה לכמה דקות בכל פעם. המארגנים שתכננו להפוך את כיוון המסלול על מנת שהנהגים יתמודדו בתוואי שונה מהיום הקודם, החליטו בעצה אחת עם הנהגים להמשיך ולהתחרות על אותו מסלול אם כי בשינויים קלים בלבד שיאפשרו להקפות להיות מהירות יותר.

שינוי נוסף שנקבע ליום השני היה במספר הקפות האימון ובמקום שלוש הקפות כמו ביום הפתיחה, בוצעו הפעם רק שתיים על מנת שלא לאמץ את המכוניות שהתחרו 24 שעות קודם לכן ולא לגרום לנזקים חמורים שלא לצורך.
שולחן הגביעים המפוארים ובתוכם גביעי האליפות דירבנו את כולם ובמיוחד את בני משפחת בן ארי שעבדו במרץ בערב הקודם והכשירו את המכונית למירוץ השני, תוך קבלת החלטה שלא ''ללחוץ'' יותר מדי על מנת שלא לגרום לנזקים, אך הפוטנציאל הטמון בה ויצר התחרותיות שפעם בליבם של ניר ואייל בן ארי גרם להם ''לשכוח'' זאת ברגעים מסוימים. 

סיכום היום השני

בקטגוריית RZR800 היה זה רפי מזרחי שהתעלה על עצמו והעלה את הרף בהשוואה ליום הקודם. מזרחי שעט קדימה בזמן שיא של 2:46 דק' ולא הותיר הפעם סיכוי לאדר מלמד שסיים אחריו בפער של שתי שניות. גם גדי ביתן העלה הילוך וסיים לפני מור מגידיש ובכך השלים את תמונת הפודיום.

תוצאות המירוץ חרצו את גורל האליפות במיוחד במאבק בין גדי ביתן למור מגידיש. הפודיום של ביתן סיפק לו חמש נקודות אליפות יותר מאשר למגידיש וגם את תואר האליפות.

גדי ביתן חגג על הפודיום העונתי ומגידיש שסיים שני בדירוג הכולל פרגן לחברו על התואר החשוב. הניצחון של רפי מזרחי זיכה אותו במספר נקודות זהה לזה של אדר מלמד והשניים סיימו את העונה בשוויון נקודות במקום השלישי בדירוג הכולל.

הקטגוריה החזקה יותר עם מנועי 900 סמ''ק סיפקה מימד דרמאטי במיוחד לנוכח התהפכותו של שחף מזרחי באחת ההקפות התחרותיות אך צוות זריז ויעיל של המארגנים השיב את ה-RZR לעמוד על גלגליו אחרי שמזרחי נחלץ ממנו ללא פגע בכוחות עצמו לאחר שדחק חזק באחת הפניות והתהפך. שחף הראה רוח ספורטיבית נפלאה והתעשת במהירות ושב לתחרות היומית ואף סיים אותה במקום השלישי.
 

המקום השני בתחרות היומית נפל בחלקו של רוני פישמן שלמרות מאמציו הכבירים, לא הצליח לאיים על תום בריל הנפלא ששוב הפגין ביצועים מדהימים נגד השעון והיה מהיר בשבע שניות מיריבו במקום השני. הניצחון של בריל הצעיר העניק לו בצדק גם את תואר האליפות העונתי ואחריו דורג שחף מזרחי במקום השני בדירוג האליפות הכולל ואילו פישמן המתמיד סיים שלישי בפודיום השנתי.

דני ועומר פרל השתתפו אף הם בתחרות והפגינו ביצועים נהדרים שהשתפרו בכל פעם וכך גם אבישי חסידי במירוץ השלישי שלו מאז ומעולם. 

בקטגוריית המכוניות 2X4 שהוכרעה יום קודם, שוב ניצחו אלון חליווה ודובי מילר האלופים החדשים ואיתם על הפודיום ניצבו הפעם ניצן לוי במקום השני והצמד אורי כהן ואופיר ליפז במקום השלישי.

תוצאת המירוץ קבעה את סדר האליפות באופן סופי ושם התברר כי טוני בורשטיין מדורג במקום השני באליפות ואילו ניצן לוי חתם את העונה עם מקום שלישי כללי בקטגוריה.

סיום אקדמי דומה היה בקטגוריית WRX עבור רמי גדיר האלוף הטרי שהיה ללא מתחרים במהלך העונה. גדיר הקדים ב-12 שניות תמימות את גבי בוזגלו וגידי קרונין שקטפו פירות מוצלחים על עבודה משותפת שנמשכת מזה זמן ואילו ויקטור קוחניצנקי שב וכבש את המקום השלישי והוכיח כי התוצאה של היום הקודם לא הייתה מקרית. 

גם כאן נקבע סדר האליפות הסופי ובנוסף לתואר הנפלא של רמי גדיר, היו אלה גבי בוזגלו ו-ויקטור קוחניצקי שזכו במקום השני והשלישי באליפות בזכות הישגיהם ובזכות התמדתם להשתתף באליפות ועל כך הם ראויים לכבוד גדול.

 

שני רכבי שטח 4X4 נוספים השתתפו במירוצים הללו באילת.

באחד נהג דדי שפרונץ ולצידו גיא גוטליב ובשני היה זה גל שחם עם ה-Z-BAR שכתש את האדמה וקיצץ את השעון וזכה בשני המירוצים כשלצידו הוא מארח כנווט את אביתר מילר, בנו של דובי מילר שניווט עבור אלון חליווה

הבמה התפנתה כולה לקרב היוקרתי על אליפות קטגוריה S8.

ערב המירוץ הגורלי, דורג רמי שוכטוביץ במקום הראשון ואחריו קובי כהן ושי אסרף במקום השני. חמדה עודה שאיבד נקודות יקרות בעקבות עונשים יום קודם לכן, דורג שלישי ורק נס יכול היה לשנות  את התמונה מבחינתו.

שתי הקפות האימון לא רמזו על העשוי לבוא ועל אחת הדראמות הגדולות בספורט המוטורי שנרשמו כאן בשנים האחרונות ובכלל. שוכטוביץ' היה הפייבוריט לניצחון וזכייה באליפות. גם המקום השני במירוץ יכול היה להספיק לו על מנת לשוב ולהיות אלוף ישראל הבלתי מעורער אך כבר בהקפת הזמנים הראשונה הגיעה הדראמה לשיא ראשון. תיבת ההילוכים במיצובישי שאותתה על בעיות יום קודם לכן, החליטה לשבות והמכונית נותרה תקועה במסלול מבלי יכולת לתקן אותה. האכזבה במחנה של שוכטוביץ' הייתה גדולה והם קיוו לנס שימנע מקובי כהן לנצח וגם קיוו כי חמאדה עודה לא יצליח לאסוף מספיק נקודות. קרן האור שלהם יכולה הייתה להיות מצידם של ניר ואייל בן ארי שחזרו לתחרות וגם מכיוונם של נדב ירון וחוסאם עבד אל האדי.

שוב נוכחנו לראות כי המציאות עולה על הדמיון ולוח התוצאות האלקטרוני בתום ההקפות של המתחרים הבולטים קבע כי חמאדה עודה היה המהיר מכולם. קובי כהן שוויתר על הנווט שלו במטרה לחסוך את משקל גופו לטובת המהירות, סבל מתקר בגלגל וסיים מחוץ לפודיום. חמאדה עודה שיום קודם לכן היה המתוסכל ביותר ונחשב לאנדרדוג האולטימטיבי יצא עם ידו על העליונה כשיריביו לאליפות נכשלים בזה אחר זה. חמאדה סיים את המירוץ כמנצח עם תואר אליפות מכובד בזמן שחוסאם עבד אל האדי סיים את התחרות במקום שני עם יתרון קטנטן על אייל בן ארי שחזר הביתה עם גביע מתוק אחרי סופשבוע קשה ומאתגר במיוחד עבורו ועבור כל שבט בן ארי שהפעם הצטרפה אליו גם לירון בן ארי עם המכונית של אלון חליווה ורשמה השתתפות מכובדת תוך שהיא משפרת את הזמנים שלה בכל הקפה והראתה כי עניין הספורט המוטורי בבית בן ארי הוא עניין גנטי מושלם.

חמאדה עודה חגג את ניצחונו הכפול בצורה ספורטיבית ומרגשת. המקום השני באליפות המתיק את הגלולה המרירה של שוכטוביץ' וצוותו ואילו קובי כהן שברגע מסוים בתחרות כבר היה מדורג ראשון באליפות, סיים בסופו של דבר מחוץ לפודיום של המירוץ האחרון ובמקום השלישי בדירוג הכולל השנתי.

טקס הפודיום סימן את סופה של העונה ברוח חיובית ביותר תוך הבטחה של רון חכים, מנכ''ל מסלולים להפקת עונה מוטורית גדולה ב-2014 עם תחרויות בענפים נוספים פרט לראלי ספרינט. אין ספק כי יש מקומות רבים שבהם ניתן לשפר ולחדד את התיאומים ואת הביצוע אך למביט מבחוץ הייתה זו הפקה מצוינת שאפשרה את זרימת האירוע ללא הפסקה (פרט לכמה הטרדות משטרתיות מנהלתיות ומיותרות) ולשביעות רצון המשתתפים והמארגנים.

נוכחותם של נציגי הרשות לנהיגה ספורטיבית מטעם משרד הספורט העניקה לתחרות נופך מכובד ויושב ראש הרשות בעצמו, מר יוסי ניסן, פרגן לעושים במלאכה והבטיח להמשיך ולתמוך גם בעתיד. עכשיו זו העת של האלופים לחגוג את זכייתם ושל המארגנים לאזור כוחות ולתכנן את העונה הבאה בתקווה שהלקחים ייושמו ובמיוחד בתחום הפרסום שימשוך את הקהל שצמא לספורט המוטורי. 

תגובות

0 תגובות