חובבי האלכוהול יודעים כבר שלא תמיד 'מיושן' משמע זה 'רע'.
גם חובבי השטח יכולים להעריך 'כלים של פעם'...
Suzuki Grand Vitara במבחן חדש.
הגרנד-ויטארה של סוזוקי איתנו כבר הרבה זמן, עידנים במושגים מוטוריים, ועבר לאחרונה מתיחת פנים נוספת.
האם זה מספיק כדי להשאיר אותו במשחק?
למרות שינויים לחזית ולזנב, העיצוב הבסיסי מזוהה מיד, עם מראה קשוח יחסית למקובל היום, כולל הגלגל התלוי על הדלת האחורית.
גם התא לא שונה משמעותית, וזה כבר קצת פחות טוב - אומנם הכל מרגיש מאסיבי ברמה שנדיר לפגוש בקטגוריה, אך העיצוב פשוט מאוד וכך גם החומרים.
מבחני דרכים ותיקים לסוזוקי גרנד ויטארה:
חשקים סוזוקי גרנד ויטארה 2.4 04/06/2009
סוזוקי גרנד ויטארה 2.4 ליטר 09/02/2009
ניתן למצוא תנוחת נהיגה טובה בקלות, למרות הגה שאינו מתכוונן לעומק. המרווח מלפנים טוב בכל הכיוונים, וגם מאחור לא חסר מקום לאדם ממוצע. תא המטען קטן ביחס לרב המתחרים אך הוא בעל פתח רחב ומבנה רבוע ועם רצפה כפולה, שמאפשרים ניצול יעיל.
המתלים נוקשים במהירות נמוכה, ולא טורחים לסנן יותר מדי שיבושים, קטנים כגדולים. אך הם משתפרים עם העליה במהירות, ולמרות שעדיין לא מגהצים שיבושים קטנים, הם מתמודדים בצורה טובה עם גלים ופסי רוחב ושומרים על ריסון המרכב.
יחידת ההנעה מיושנת גם היא - 168.5 כ''ס ו-23.1 קג''מ (מ-2.4 ליטר) הם עוד מספרים סבירים, אך תיבת ארבעה הילוכים היא עניין אנכרוניסטי בקטגוריה.
למרות זאת, המנוע הנעים והחלק מאפשר התנהלות יום-יומית רגועה בזכות מומנט זמין. ליותר מזה צריך לדחוק במנוע לסל''ד גבוה, שם הוא מייצר לא מעט רעש, גם אם לא בתדר מציק. ועדיין, התאוצה שתתקבל תהיה מספקת, אך לא הרבה מעבר.
למרות היעוד ה''השטחי'', הפתיע אותנו הסוזוקי עם התנהגות כביש טובה. להגה כמעט ואין שטח מת והוא בעל משקל ודיוק טובים. העברות המשקל מטופלות היטב והריסון נשמר גם בעומס גבוה, כשהבלמים מצדם לא הראו סימני התעייפות.
לשמחתנו, מתיחת הפנים לא פגעה ביכולת הסוזוקי בשטח - התחום בו תמיד בלט מעל העדר. מערכת ההנעה היעילה (שכוללת הילוך כח) וגחון מאסיבי המסודר בצורה חכמה (מלבד מיקום האגזוז) מאפשרים לו להתקדם בשטח רחוק יותר מהמקובל בקטגורית הפנאי.
בשבילים מהירים, המתלים וההגה המדויק מסייעים לייצר קצב גבוה ולהפיק הנאה מרובה מהכלי.
את יום המבחן סיים הויטרה עם נתון צריכת דלק ממוצע שעמד על 8 ק''מ לליטר – נתון מצוין בהתחשב במבחן הקשה ובמסלול השטח המתאגר (שמעט ממתחריו היו עוברים).
מפגש מחודש עם מכר ישן לפעמים מזמן אכזבות של שערות שהאפירו. לא זה המקרה הפעם.
הגרנד-ויטארה מצליח להישאר רלוונטי בזכות אופי ייחודי. כזה שיקסום למי שעדיין קונה רכב פנאי מתוך כוונה לחקור את שבילי ארצנו ולא רק חניוני קניונים.
קצת השוואתי (סוזוקי / קיה / סובארו ):
קיה ספורטאז' מול סוזוקי גרנד ויטארה 17/09/2009
סובארו פורסטר מול סוזוקי גרנד ויטארה 04/07/2011
מנוע
מנוע 4 צילנדרים, בנזין, 2393 סמ''ק
תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שסתומים, תזמון משתנה
הספק/סל''ד 168.5 כ''ס/6000
מומנט/סל''ד 23.1 קג''מ/ 3800
מרכב
הנעה כפולה קבועה
הילוכים אוטו', 4 הילוכים
מתלה ק'/א' מקפרסן/רב חיבורי
בלמים ק'/א' דיסק מאוורר/דיסק מאוורר
מערכות עזר ESP / ABS
צמיגים 225/65-17
מידות
בסיס גלגלים 264 ס''מ
אxרxג 450x181x169.5 ס''מ
משקל 1658 ק''ג
ביצועים
מהירות מרבית (יצרן) 175 קמ''ש
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 12 שנ'
צריכת דלק (מבחן) 8 ק''מ/ל'
מחיר
מחיר 187,000 שקלים
שטח
זווית נטישה 27 מעלות
זווית גישה 29 מעלות
מרווח גחון 20 ס''מ
קוטר סיבוב 11 מטר
2 תגובות
1
doronn1954
30 בינואר 2015 ב 17:49
הכל נכון
רכב שעונה על כל הדרישות לשטח. צריך רק להגביה אותו קצת ולמגן גחון
2
ranenv
04 במאי 2015 ב 05:28
סוזוקי מתאימה כמו כפפה לחובב השטח המתחיל
נכון, היא קצת נמוכה אך הגבהה של "2, מיגון וצמיגי 50-50 נותנים לה שיפור משמעותי. אני מטייל לרוב עם גיפים "גדולים" ממני כגון לנד-רובר, לנד-קרוזר, פאגרו והבעיות היחידות שניתקלתי היו מדרגות סלע גדולות שדרשו קצת עבודות "מעצ". מעברים מוצלחים במעלה ורדית, מעלה יאיר, חורשן, מעלה נוח, המכתש הגדול ועוד רק הוכיחו טענות שהוא הגיפון הלוהט לשטח.
תקלות יש לעיתים רחוקות וסה"כ משודרת אמינות מנצחת. לצערי שנת 2015 היצרן גמר את המותג ופנה לכביש !!! תהנו ממנה
תגובות