שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2014: סיכום שבוע ראשון

מותו של רוכב בלגי לא עצר את הראלי, שממשיך לספק לנו מתח ועניין

אתמול (שבת) היה יום המנוחה לאחר השבוע הראשון של הראלי, שבוע טרגי לאחר מותו של רוכב האופנוע הבלגי, אריק פלנטה. גופתו של הרוכב בן החמישים נמצאה לצד אופנועו, בק''מ ה-143 של הסטייג' התחרותי ביום החמישי. הנסיבות למוות לא היו ברורות וטרם נמסרה הודעה רישמית מטעם המארגנים בנושא. פלנטה היה רוכב מנוסה והדקאר של השנה הוא ה-11 במספר בו השתתף, עם תקווה לזכות במקום הראשון בין האופנוענים החובבים.

אבל בראלי, כמו שקורה תמיד בטרגדיות כאלו, לא עוצרים. התחרות נמשכת במלוא עוזה, כשהשועלים המנוסים מוכיחים שוב ושוב את יכולותיהם.

אופנועים וטרקטורונים

שלושה ימים מוצלחים ברציפות של קומה הביאו אותו לראש הדרוג הכללי בסוף השבוע הראשון. כישוריו של קומה, גם כרוכב ובמיוחד כנווט, באו לביטוי במיוחד ביום החמישי, שבו רוכבים רבים לא מצאו את דרכם ואיבדו זמן רב. אפילו חור במיכל הדלק שלו, שתוקן בזריזות באמצעות פקסולינה, לא עיכב אותו והוא ניצח את הסטייג' בהפרש משמעותי שהביא לו את ההובלה עליה שמר גם לאחר מכן.

קומה מוביל כעת בפער משמעותי על ברדה שבמקום השני (הונדה, 42:17 דקות) ועל דוקלו (שרקו, 1:00:58 שעות). מנצח השנה שעברה, דפרה, נמצא רק במקום ה-11 בפער של 2:24:41 שעות, לאחר שספג שעה שלמה של עונשין.

גם בטרקטורונים חלו שינויים בהובלה, אבל פחות דרמטיים. סוניק ירד למקום השני בדרוג הכללי והוא מפגר ב-22.18 דקות אחרי המוביל, סג'יו לפונטה מאורוגאווי, גם הוא רוכב ימאהה. במקום השלישי קסלה מצ'ילה, בפער של שתי דקות בערך מסוניק. מהמקום הרביעי ומטה הפערים הולכים וגדלים והם עומדים על יותר משלוש שעות (הוסייני ברביעי) וחמש שעות (אבו-עיסה בחמישי).

מכוניות

נאני רומה השכיל לשמור על הובלת החבורה גם בתום השבוע, וגם הוא זכה ל''פוש'' רציני בעקבות היום החמישי בו הפגין יכולת נהיגה מרשימה יחד עם ניווט ללא דופי. הניווט היה מאוד משמעותי ביום הזה, וגם סאיינז וגם אל-עטייה נקנסו בשעת עונשין משום שלא מצאו את אחת מנקודות הציון. מי שהסתער קדימה היה פטרהנסל, שנמצא כעת במקום השלישי בפער שיאפשר לו להמשיך ולתקוף (33:23 דקות). למקום השני התברג טרנובה, עם פיגור של כחצי שעה אחרי המוביל.

טעויות הניווט של סאיינז ושל אל-עטייה דרדרו אותם אחורה, הראשון במקום השישי בפיגור של כמעט שעתיים והשני במקום החמישי 1:22:35 שעות אחרי רומה. במקום הרביעי נמצא דה-ויליה, כ-40 דקות אחרי המוביל.

המצב כרגע הוא שמכוניות המיני תופשות את שלושת המקומות הראשונים, ויש עוד שתיים בעשירייה הראשונה – חמש מתוך עשר! 

משאיות

נהגי קבוצות קאמאז - קרגינוב, ניקולאייב וסוטניקוב לוחצים חזק על דה-רוי, אך הוא הצליח לשמור על  מקומו כמוביל הדרוג הכללי. השלישייה הרוסית, הנמצאת במקומות 2-3-4, מפגרת אחריו ב-29 דקות (קרגינוב), קצת מעל לשעה (ניקולאייב) ו-1:22 שעות (סוטניקוב). סטייסי נמצא במקום החמישי ולופריאז בשישי. ואן ולייאט ירד עד המקום השביעי.

ומה בהמשך

את השבוע השני יפתחו הנהגים ביום של מסלול מעגלי בתחומי ארגנטינה, בעוד הרוכבים יכוונו אל גלגליהם לעבר בוליביה. בהמשך, יכנסו כולם לצ'ילה להתמודדות עם הדיונות של מדבר אטקמה. מהסטייג' התשיעי ועד לסיום כל המתחרים ינועו באותם מסלולים, ללא הפרדה בין הרוכבים לנהגים.

סיכום חצי השבוע הראשון

סיכום וידיאו של היום השישי


US - Stage 6 - Car/Bike - Stage Summary... by Dakar

תגובות

0 תגובות