שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם מגיע מחליף לג'ימני של סוזוקי?

בשנה הבאה צפוי להגיע לשווקים דגם חדש של סוזוקי, שיהיה ככל הנראה מחליפו של הג'ימני בשוק האירופאי. וגם אצלנו

הג'ימני של סוזוקי קנה לעצמו במהלך השנים קהילה לא מבוטלת של מכורים בארץ. אמנם מדובר ברכב קטנטן, אבל לא כזה שאפשר לקרוא לו ג'יפון. היכולות של הג'ימני, בידיים הנכונות, לא נופלות משל כלי רכב גדולים וחזקים יותר, ואפשרויות השדרוג שלו לא מבוטלות. עם מנוע צנוע נפח של 1.3 ליטר המפיק 85 כ''ס צנועים, אבל עם שלדת סולם, הילוך כוח וזוויות נכונות, הג'ימני יודע להתמודד עם כל מסלול שטח הקיים בארץ. טוב, כמעט עם כל מסלול... (למבחן דרכים לג'ימני)

אבל לפני שלוש שנים נפל דבר: התקנות המחייבות מערכות בקרת יציבות בכלי רכב חדשים הנמכרים בישראל נכנסו לתוקף בתחילת 2011, וייבואו של הג'ימני, שאינו מצויד במערכת כזו, הופסק. השנה הוחלה תקנה דומה גם בכל מדינות אירופה, והיתה ציפייה שהג'ימני יקבל מערכת כזו, אבל כעת כבר לא בטוח שזה יקרה.

צילומי ריגול שנעשו השבוע, של דגם טרום-ייצור מבית סוזוקי, תפסו ככל הנראה את מה שיהיה מחליפו של הג'ימני, לפחות בשוק האירופאי. ואפשר לשכוח מעז הרים קטנה וקשוחה, מדובר בקרוס-אובר עם קווים חלקלקים ומודרניים, מעין גרנד ויטארה מוקטן. הרכב החדש מבוסס על דגם הקונספט IV-4 שהוצג בתערוכת הרכב בפרנקפורט בסוף 2013. ותקשיבו טוב – יהיה גם דגם עם הנעה 2X4 בלבד. כמה רחוק ממסורת רכבי שטח של החברה...

הדגם החדש ייוצר בהונגריה, לצד ה-SX4, וצפוי להגיע לשווקים לקראת אמצע 2015. את הג'ימני ימשיכו לייצר ביפן, אבל רק עבור השוק המקומי.  

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

15 ביולי 2014 ב 14:44

שאלה מכפר הנוער בן-שמן:

האם זה סוזוקי IV-4 או סוזוקי AX אלפא או הג'ימני עם מתיחת הפנים מודל 2013 ?