שטח 4X4 > מסלולי טיול > גליל ורמת הגולן

מסלול טיול מלב ההר ועד לרום כרמל

מסלול טיול המטפס ממרגלות הכרמל, בשבילים המסומנים ובשבילים הצרים שבלב ההר, עד לרום כרמל - שיא הגובה של ההר הירוק כל ימות השנה.
לצד המסלול הרכוב שלוש אפשרויות להליכה רגלית קצרה - טיפוס להר שוקף, הליכה לעין אלון וטיפוס בקניון של נחל חיק.

אבני דרך:

כביש 4, מרכז מיר''ב, חניון השלוחה, גבעת שלוחית, נחל מערות, חניון שבילי רון, כרם מהר''ל, חוות מכורה, ניר עציון, נחל בסתן, מלון יערות הכרמל , הר שוקף, נחל ארן, עין אלון, עמק אלון, נחל חיק, הר אלה, דליית אל כרמל, ועוספיא - עיר כרמל.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול בעבירות קלה לכלי רכב עם הילוך כוח ובעבירות בינונית לג'יפונים ללא הילוך כוח הנדרשים לניסיון של הנהג בטיפוס עליות טרשיות עם מעט דרדרת. שימו לב שביום גשום השטח יכול להיות בוצי וחלק עד כדי עבירות קשה.

מומלץ לצאת לדרך עם שני כלי רכב וציוד גרירה וחילוץ בסיסי.

טיפים לנהיגה בשטח

אורכו של המסלול כ-27 ק''מ ואפשר לבצע אותם ברצף של 5-6 שעות טיול, כולל עצירות לתצפית.

המסלול עובר גם בשמורת טבע ואין לרדת מהשבילים המסומנים בשטח.

אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.

אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.

טיפ שמירת טבע

המסלול עובר בקצוות של שטחי אש של צה''ל ואפשר לטיול לאורכו וללא סטיות גם באמצע השבוע.

שיטת הניווט:

חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו. הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. יש להקפיד על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים המסודר. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 .הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.

שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך.

המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 20 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה בסוף כתבה זו.

קישור לכתבות הניווט באתר

מה עושים? איך מנווטים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ עד ל: מאפסים מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.

בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.

שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

הכנת אמצעים למסלול:

גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים,

ציוד חילוץ: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים,

מצפן ומכשיר GPS - לא חובה, אבל נוח כשיש.

מפות סימון שבילים מס' 4 (כרמל),

טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,

מים ומזון ליום טיול שלם.

ההר הירוק כל ימות השנה

הר הכרמל הוא החלק הצפון מערבי של הרי שומרון. שיא גובהו ב''רום כרמל'' (נקודת הסיום של מסלול הטיול) 546 מטרים מעל פני הים ומרגלותיו בחלק הצפוני והמערבי נושקים לים התיכון. דרומו של ההר ברמות מנשה ומזרחו בעמק יזרעאל. הכרמל בנוי משכבות מסלע מגוונות - רובו סלעי משקע ימיים, במערבו קיר של שונית אלמוגים עתיקה ובליבו (בבקעת מהר''ל) סלעי בזלת וטוף שהם שרידים לפעילות ולקנית אשר יצרה את בסיס ההר.

הכרמל עשיר בחורש ים תיכוני עם עצי אלה, אלונים, חרובים ואורנים ומכאן שירו של יורם טהר-לב : ''ההר הירוק כל ימות השנה, אני עוד חולם ושואל, ,לנשום רוחותיך כבראשונה, לשכב בצלך, כרמל''. מקור השם כרמל מגיע מהמילה כרמים (או כרם - אל) ובערבית ג'בל מר אליאס על שם אליהו הנביא אשר נלחם בעובדי האלילים, הביא את הגשם ובישר על בוא המשיח.

במרכז הכרמל חיים הדרוזים בעיר כרמל - הכפרים דליית אל כרמל ועוספיא שאוחדו יחדיו ולמרגלותיו יהודים, נוצרים, מוסלמים ובהם גם הבהאים. גן לאומי הר כרמל הוא שמורת טבע במרכז ההר (ומסלול הטיול שלנו) השומר על הנוף הייחודי, הצמחייה ומעט מבעלי החיים שנותרו על ההר.

בתחילת דצמבר 2010 נשרף ליבו של ההר וגבה את חייהם של 44 אנשים (רובם סוהרים) ולזכרם הוקמה אנדרטה מעל בית אורן. ההר עובר תהליך שיקום טבעי עם עזרה מלאכותית, וגם 3 שנים לאחר האסון הכבד אפשר לראות את שרידי השריפה בדמות העצים היבשים.

תחילת המסלול:

בצומת מיר''ב (מרכז קהילתי חוף הכרמל) על כביש 4 צפונית לצומת פורדיס ולצומת עופר ודרומית לצומת אורן ולכניסה לגבע כרמל. (בצומת קיים שילוט לחרבת גבע ולמרכז מיר''ב).

נ.צ. 1 - צומת מיר''ב

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים לכביש האספלט הישן ונוסעים מזרחה לכיוון מרכז מיר''ב.

0.5 ק''מ לפני שער הכניסה למיר''ב פונים שמאלה לכביש אספלט צר.

0.9 ק''מ מתעקלים עם הכביש שמאלה ולמעלה עם הסימון ירוק.

1.3 ק''מ מתעקלים עם הכביש ימינה ולמעלה.

1.6 ק''מ צומת עם שבילים בסוף כביש האספלט.

נ.צ. 2 - סוף האספלט

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה עם השביל המסומן ירוק והשלט לחניון השלוחה.

0.3 ק''מ צומת חניון השלוחה (מקום מצוין לארוחת בוקר) בו ממשיכים ישר ושמאלה על השביל המרכזי.

0.4 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר על השביל הראשי ומיד לאחריו פונים שמאלה על השביל הכבוש המסומן גם כדרך הנוף.

0.9 ק''מ חולפים על פני חניון של קק''ל עם שולחנות ומים.

1.2 ק''מ צומת שבילים על גבעת שלוחית.

נ.צ. 3 - צומת גבעת שלוחית

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה, יורדים מהשביל הכבוש וחוצים מעבר בקר משוקע בקרקע, מיד לאחריו פונים ימינה לשביל צר עם השילוט לכיוון נחל מערות.

0.4 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה ולמטה.

0.5 ק''מ צומת T.

נ.צ. 4 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וצפונה עם סימון השבילים השחור והשלט לחניון שבילי רון.

0.6 ק''מ צומת למרגלות חניון שבילי רון בו פונים ימינה וקצת מעלה עם הסימון השחור, כשהשביל מטפס לגבעה (נ.ג. 184) ולאחר מכן יורד עד לבקעת כרם מהר''ל - הקפידו על השביל הראשי המסומן בשחור.

2.1 צומת T עם השביל המסומן באדום כשמימין הישוב כרם מהר''ל.

המושב השיתופי כרם מהר''ל הוקם ב-1949 על ידי קבוצה של עולים, ניצולי שואה, מצ'כוסלובקיה ונקרא על שם רבי יהודה ליווא בן בצלאל שהיה רב ופוסק בפראג במאה ה-16. מהר''ל הם ראשי התיבות: מורנו הגדול רבי ליווא.

נ.צ. 5 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וצפונה על השביל המסומן באדום לתוך בקעת מהר''ל.

0.3 ק''מ חולפים על פני צומת הפנייה לבית העלמין ומיד לאחריו על צומת הפנייה לנחל מערות כשיש להמשיך ישר עם הסימון האדום.

0.6 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה עם הסימון האדום.

1 ק''מ צומת במרכז בקעת מהר''ל.

נ.צ. 6 - צומת בקעת מהר''ל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וצפונה עם השביל האדום ועל השביל המרכזי (עם אספלט מצולק).

1.2 ק''מ צומת חוות מכורה וקידוח חוף כרמל 9 בו ממשיכים ישר וצפונה על האדום.

1.5 ק''מ צומת בו ממשיכים ימינה וישר (קטע שיכול להיות בוצי וחלק לאחר הגשם ואפשר לשקול מעקף משמאל ולאחר חזרה לשביל המסומן באדום).

3.5 ק''מ צומת עם ערוץ שבתחתיתו מעבר מים מבטון בו ממשיכים ישר ושמאלה לשביל המשובש.

4.1 ק''מ וגם 4.2 ק''מ וגם 4.6 ק''מ צמתי שבילים בהם ממשיכים ישר וימינה.

5.2 ק''מ תחילת מזבלה גדולה משמאל לדרך.

5.4 ק''מ צומת המזבלה ומצד ימין גדר הבטון.

נ.צ. 7 - צומת המזבלה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ולמעלה לכיוון המזבלה.

0.2 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה עם השביל המתעקל מטה בין הגדרות.

0.4 ק''מ צומת T.

נ.צ. 8 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומערבה ומטפסים על השביל המרכזי והברור ביותר היוצא מהמזבלה.

0.1 ק''מ פונים שמאלה לשביל מעל המזבלה וחוצים ישר רחבת כורכר.

0.3 ק''מ נכנסים לשביל בין אורנים וחורש טבעי ''מעוטר'' בניילונים בכיוון הירידה.

0.5 ק''מ צומת בו פונים שמאלה ולמטה.

0.8 ק''מ צומת שבילים גדול.

נ.צ. 9 - צומת גדול

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל המסומן בירוק.

0.1 ק''מ צומת בו פונים שמאלה ולמטה ומיד עוד צומת בו פונים שמאלה לעבר השביל הטוב יותר.

0.3 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר.

0.6 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה.

1 ק''מ בקצה הרחבה צומת T.

נ.צ. 10 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה בצומת T.

0.2 ק''מ צומת בו פונים ימינה ומיד שמאלה על השביל הטוב היורד לכיוון בית התפילה הדרוזי.

0.3 ק''מ צומת T למרגלות בית התפילה.

נ.צ. 11 - צומת בית התפילה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומיד (לפני העמוד החשמל הבודד) פונים ימינה ולמטה לכיוון נחל בסתן.

0.1 ק''מ צומת טי בערוץ נחל בסתן בו פונים ימינה ולמעלה.

0.3 ק''מ צומת בו פונים ימינה ולמעלה בעלייה עם מעט דרדרת.

0.4 ק''מ ראש הגבעה עם פתח גבוה של בור בטון בו ממשיכים לטפס למעלה על השביל הטוב.

1 ק''מ אוכף וצומת שבילים בשיא הגובה.

נ.צ. 12 - אוכף

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר, יורדים מטה לערוץ ומיד מטפסים על השביל-כביש עד לגדר של מלון יערות הכרמל.

0.6 ק''מ צומת הכניסה למלון יערות הכרמל בו עולים על כביש אספלט.

1 ק''מ צומת עם שביל היורד ימינה מהאספלט.

נ.צ. 13 - ירידה לשביל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומטפסים למעלה על השביל.

0.3 ק''מ צומת T עם אספלט ישן וצר בו פונים ימינה.

0.6 ק''מ צומת בו פונים שמאלה ולמעלה.

0.9 ק''מ צומת T עם מעט אספלט צר.

נ.צ. 14 - אספלט

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ולמעלה על השביל הלבן.

0.6 ק''מ צומת T בו פונים שמאלה ולמעלה.

1 ק''מ צומת שבילים מסומנים באדום בכחול יחד עם שביל ישראל (כחול-לבן-כתום).

נ.צ. 15 - צומת שבילים מסומנים

מומלץ להחנות את כלי הרכב ולטפס (ימינה) כ-200 מטרים בשביל הולכי הרגל לפסגה של הר שוקף.

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר עם השביל האדום המקיף את הפסגה של הר שוקף.

0.2 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה ולמטה.

1.2 ק''מ צומת T בלב היער בו רואים ממול את הבתים של עיר כרמל (עוספיא).

נ.צ. 16 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ויורדים למטה עם פיתולי הדרך. (זה קטע שביל שהוא קל בירידה אבל יכול להיות קשה בעלייה).

1.2 ק''מ צומת עם שביל מסומן בשחור יחד עם שביל ישראל בו ממשיכים ישר.

1.5 ק''מ צומת לפני ערוץ נחל ארן בו פונים שמאלה ובצומת שלאחריו פונים ימינה ולמטה.

1.6 ק''מ צומת גדול בעמק אלון עם השביל המסומן בשחור, בירוק ושביל ישראל.

נ.צ. 17 - עמק אלון

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על השביל המסומן בירוק.

0.2 ק''מ לפני הערוץ של נחל חיק פונים שמאלה עם הסימון הירוק.

0.4 ק''מ השביל הירוק ושביל ישראל פונים ימינה, הופכים לשביל רגלי ונכנסים לקניון של נחל חיק.

כאן מומלץ להחנות את כלי הרכב וללכת פנימה לתוך נחל חיק - אחד מהנחלים הקסומים בכרמל ובכלל.

0.9 ק''מ צומת T בו פונים ימינה על שביל עשוי מגיר, מעט מחורץ וכשהוא רטוב יכול להיות מאוד חלק.

1.3 ק''מ צומת שבילים מעל נחל חיק.

נ.צ. 18 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

בקניון המקסים של נחל חיק - שווה הליכה ברגל!

בקניון המקסים של נחל חיק - שווה הליכה ברגל!בקניון המקסים של נחל חיק - שווה הליכה ברגל!

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ולמעלה על השביל לכיוון הר אלה.

0.1 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה ולמעלה.

0.6 ק''מ צומת בו פונים למעלה וימינה על קו הרכס של הר אלה.

0.6 ק''מ צומת בו פונים שמאלה ולמעלה.

0.9 ק''מ צומת T בראש הרכס בו פונים ימינה ולמעלה.

1.2 ק''מ צומת בו פונים שמאלה ולמעלה.

1.4 ק''מ צומת T.

נ.צ. 19 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ולמעלה.

0.1 ק''מ צומת בו פונים ימינה ולמעלה.

0.2 ק''מ צומת, בקצה של מזבלה מקומית, בו פונים ימינה ומזרחה על שביל משובץ עם חצי אספלט.

0.6 ק''מ כביש הכניסה לנחל חיק מכביש 672 - כביש עיר כרמל.

נ.צ. 20 - כביש 672

מאפסים מד אוץ

עד כאן 27 ק''מ מדודים של המסלול

פנייה ימינה על כביש 672 תכניס אתכם לתוך עיר כרמל לדליית אל כרמל, צומת אליקים וכביש 6 בהמשך הדרך.

פנייה שמאלה על כביש 672 תוציא אתכם מעיר כרמל לכיוון צומת דמון, בית אורן וחיפה.

להתראות בטיול הבא...

עופר

אשמח להערות, תגובות ושיפור המסלול לטובת המטיילים הבאים.

עד כאן 27 ק''מ מדודים של המסלול

מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000

מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל ישנה

נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1228503

146468

2

1228412

147233

3

1228726

148160

4

1229077

148363

5

1228705

149460

6

1229114

150121

7

1232848

152762

8

1233060

152437

9

1232903

152099

10

1233367

151808

11

1233706

151816

12

1234444

151653

13

1235035

151647

14

1235077

152091

15

1234957

152692

16

1234928

153448

17

1235840

153434

18

1236134

154183

19

1237006

154683

20

1237203

155252

קובץ נקודות הציון להורדה לתוכנת NAVIGUIDE

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד / Naviguide או עמוד ענן באינטרנט.

לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ נקודות הציון להורדה לתוכנת NAVIGUIDE

תוספת מיוחדת: עין אלון

מעין עם בריכה מבוטנת בקצה הצפוני של בקעת אלון. הוראות הגעה: מצומת נ.צ. 17 - עמק אלון פונים שמאלה וצפונה על השביל המסומן בירוק. חוצים את הצומת עם הבוסתנים המגודרים והשביל המסומן בכחול הפונה צפון מזרחה לתוך נחל אלון. לאחר כ-1.3 מגיעים לרחבה בחורשה ולידה בית תפילה גדול של הדרוזים. ממשיכים עם הרכב מעט צפונה על השביל הירוק, חונים והולכים ברגל מספר דקות צפונה עם השביל הירוק. חולפים על פני בור מים מבוטן סמוך לערוץ הנחל וכמאה מטרים צפונית לו המעיין, המבנה הקטן והבריכה המבוטנת של עין אלון - שווה ביקור!

תוספת מיוחדת: עין אלון

עין אלון

עין אלוןעין אלון

תגובות

32 תגובות

1

קובי53

21 בפברואר 2014 ב 17:12

סוזוקי קרוס אובר

עבירות בינונית לג'יפונים ? הרכב בכתבה הוא לא הרבה יותר מרכב משפחתי רגיל!

2

Ogash Ofer

21 בפברואר 2014 ב 20:26

סוזוקי קרוס אובר

קובי53 כתב/ה:
" עבירות בינונית לג'יפונים ? הרכב בכתבה הוא לא הרבה יותר מרכב משפחתי רגיל! "
קובי - הרשה לי להפתיע אותך - לסוזוקי קרוס אובר 4X4 יכולת לא רעה בכלל בשטח (תזכור שהיצרן הוא סוזוקי - שכבר שנים מתמחה במערכות הנעה כפולות לשטח). ולגבי העבירות הבינונית - עומד מאחורי ההגדרה. יהיו ג'יפונים שיתקשו בעליות ואולי אפילו יצטרכו עזרה. לא סתם רשמתי כי נהגי ג'יפונים צריכים להגיע ל מסלול עם ניסיון בטיפוס עליות עם דרדרת!

3

talrottman

02 במרץ 2014 ב 16:07

הוספת נקודה מאד מומלצת

תודה רבה, מסלול מהנה עשיתי אותו בשבת אתמול.
לפני נ.צ. 7, בין תחילת המזבלה לצומת המזבלה, ישנו שביל תלול שעולה ימינה. ניסינו אותו והגענו לנקודת עצירה מרווחת מאד עם נוף מדהים עד הים.

4

Ogash Ofer

02 במרץ 2014 ב 16:41

הוספת נקודה מאד מומלצת

talrottman כתב/ה:
"תודה רבה, מסלול מהנה עשיתי אותו בשבת אתמול.
לפני נ.צ. 7, בין תחילת המזבלה לצומת המזבלה, ישנו שביל תלול שעולה ימינה. ניסינו אותו והגענו לנקודת עצירה מרווחת מאד עם נוף מדהים עד הים.
"
יפה מאוד ותודה על העדכון!

5

מדר זיו

05 באפריל 2014 ב 23:07

5.4.14

עשינו אותו היום.מסלול יפה מאוד.רצוי לתכננן הפסקה בעמק אלון בהמשך.תודה לעופר.

6

b_elad

09 באפריל 2014 ב 16:45

האם הטיול הנל מתאים לבעל פורסטר חדשה

שעוד לא יצא לו לטייל בשטח (מעבר להדכת שטח שנעשתה?).

7

b_elad

09 באפריל 2014 ב 21:08

מסלול טיול חדש: מלב ההר ועד לרום כרמל

האם יש בעיה לעשות את המסלול לבד, עם פורסטר, למישהו חסר נסיון? (מעבר להדרכת שטח ראשונית..)?   אלעד

8

Ogash Ofer

09 באפריל 2014 ב 22:58

מסלול טיול חדש: מלב ההר ועד לרום כרמל

b_elad כתב/ה:
" האם יש בעיה לעשות את המסלול לבד, עם פורסטר, למישהו חסר נסיון? (מעבר להדרכת שטח ראשונית..)?   אלעד "
ועל זה נאמר ''פחות מומלץ''. לא לבד ולא עם פורסטר ללא ניסיון. בחלק העליון של המסלול מספר דרדרות ומדרגות שעם ניסיון בשטח הם קלי-קלות לפורסטר. לנהג שזה הטיול הראשון שלו? לא בטוח שיעבור בקלות!

9

Ogash Ofer

09 באפריל 2014 ב 22:59

האם הטיול הנל מתאים לבעל פורסטר חדשה

b_elad כתב/ה:
"שעוד לא יצא לו לטייל בשטח (מעבר להדכת שטח שנעשתה?).
"
ובכלל הייתי נצמד למה שכתוב בראש המסלול בנושא העבירות (באמת שאני מתכוון לזה): המסלול בעבירות קלה לכלי רכב עם הילוך כוח ובעבירות בינונית לג'יפונים ללא הילוך כוח הנדרשים לניסיון של הנהג בטיפוס עליות טרשיות עם מעט דרדרת. שימו לב שביום גשום השטח יכול להיות בוצי וחלק עד כדי עבירות קשה. 

10

מדר זיו

10 באפריל 2014 ב 06:47

מלב ההר ועד לרום כרמל 5.4.14

עשינו את המסלול ,ירוק ויפה. אין בעיה מבחינת עבירות לכל רכב 4X4. נחל חיק מדהים וחובה לקחת את הילדים לטייל בו. היציאה מהמסלול בדיוק נופלת על שוק יום שבת. תודה לעופר על המסלול.

11

bareyal

15 באפריל 2014 ב 09:58

טיול לרום כרמל

עשינו את המסלול לפני מספר ימים עם אאוטבק 2005. מסלול חביב ביותר בעבירות קלה. הסיפור דרך צריך מספר תיקונים קלים. ככל הנראה לאור הזמן שעבר. (בייחוד ליד המזבלה)

12

gadiam35

19 באפריל 2014 ב 18:09

טיול היום לרום כרמל

טיילנו היום לבד עם גרנד ויטרה.
מסלול יפה עם הרבה פינות חמד!
צלחנו ללא בעיות, למעט בירבור באיזור המזבלה והר שוקף.

13

cherizli

20 באפריל 2014 ב 21:36

מסלול מקסים (גרנד ויטרה)

גם אנחנו ביצענו את המסלול היום לבד.
המסלול יפה עם הרבה פינות חמד!
צלחנו (גרנד ויטארה) ללא בעיות, למעט צמיג קרוע, ממכת סלע בדופן.

14

dhochma

16 במאי 2014 ב 20:48

ביצוע הטיול הפוך

האם לג'יפונים יכולה להיות בעיית עבירות אם מבצעים את המסלול הפוך?

15

Ogash Ofer

16 במאי 2014 ב 22:04

ביצוע הטיול הפוך

dhochma כתב/ה:
"האם לג'יפונים יכולה להיות בעיית עבירות אם מבצעים את המסלול הפוך?"
הקטע שבין נ.צ. 16 לנ.צ. 17 יכול להיות קשה בעלייה! כמו שכתוב: קטע שביל שהוא קל בירידה אבל יכול להיות קשה בעלייה.

16

dhochma

17 במאי 2014 ב 19:53

ביצוע הפוך

בוצע היום 17.5.14 היה נחמד מאוד לא היתה בעיה גרנד ויטרה קצר

17

Ogash Ofer

17 במאי 2014 ב 20:00

ביצוע הפוך

dhochma כתב/ה:
"בוצע היום 17.5.14 היה נחמד מאוד לא היתה בעיה גרנד ויטרה קצר"
שמח לשמוע ותודה על העדכון. ודרך אגב - גרנד ויטארה הוא לא ממש ג'יפון! יש לו הילוך כוח וזה משמעותי!!

18

אורח/ת

21 ביוני 2014 ב 21:20

מסלול טיול: מלב ההר ועד לרום כרמל

עשינו היום את המסלול. נהנינו מאוד.

19

b_elad

20 ביולי 2014 ב 23:11

מחפש המלצה למסלול ראשון עם פורסטר

באיזור הכרמל-זכרון יעקב. אנחנו שלושה חברים, שנים עם גרנד צ'ירוקי ואחד פורסטר.

20

Ogash Ofer

21 ביולי 2014 ב 19:07

מחפש המלצה למסלול ראשון עם פורסטר

b_elad כתב/ה:
"באיזור הכרמל-זכרון יעקב. אנחנו שלושה חברים, שנים עם גרנד צ'ירוקי ואחד פורסטר. "
לא בטוח שזה המסלול הכי קל שמתאים לטיול ראשון. יש בו קטע באמצעו שיכול להיות מעט אתגרי עבור הפורסטר, למרות שנהג המטייל קבוע עם הפורסטר יעשה זאת בקלות. אבל עם שני גרנד צ'ירוקי ורצועת גרירה לא תהיה בעיה.

21

קובי53

09 באוגוסט 2014 ב 22:16

התמונה עם מעקה המתכת,

בדף הראשון יש תמונה עם מעקה מתכת. האם שייך למסלול הרגלי של נחל חיק?

22

Ogash Ofer

09 באוגוסט 2014 ב 22:36

התמונה עם מעקה המתכת,

קובי53 כתב/ה:
"בדף הראשון יש תמונה עם מעקה מתכת. האם שייך למסלול הרגלי של נחל חיק? "
אכן - זה המעקה של המסלול הרגלי בנחל חיק. 

23

אורח/ת

19 באוגוסט 2014 ב 08:57

עדכונים נכון לתאריך 18/8/2014

מספר עדכונים:
1. אזור המזבלה של דאלית אל כרמל - בין נ.צ.6 ל-9 עבר שיקום ו(כמעט) כל הפסולת כוסתה באדמה. הרבה יותר נקי ונעים.
2. ממש בסיום המסלול, בסמוך ליציאה מנחל חיק לכביש 672 (נ.צ. 20) ישנו מחסום שהיה נעול (גם שם יש מזבלה בשיקום)! לא ניתן לצאת אל הכביש ויש למצוא מסלול חלופי

24

Ogash Ofer

19 באוגוסט 2014 ב 17:26

עדכונים נכון לתאריך 18/8/2014

אורח/ת כתב/ה:
"מספר עדכונים:
1. אזור המזבלה של דאלית אל כרמל - בין נ.צ.6 ל-9 עבר שיקום ו(כמעט) כל הפסולת כוסתה באדמה. הרבה יותר נקי ונעים.
2. ממש בסיום המסלול, בסמוך ליציאה מנחל חיק לכביש 672 (נ.צ. 20) ישנו מחסום שהיה נעול (גם שם יש מזבלה בשיקום)! לא ניתן לצאת אל הכביש ויש למצוא מסלול חלופי "
תודה על העדכונים. מקווה שהיציאה לכביש של עיר כרמל הייתה סגורה באופן זמני. זה שביל מסודר ומסומן. נחכה לעדכון של מטיילים נוספים.

25

osherov

28 באוגוסט 2014 ב 08:35

למי שנתקע במחסום הנעול בסוף המסלול

אז חזרה באותו שביל גישה לפני המחסום (כמספר מאות מטרים) תביא אתכם לשביל קצרצר בין עצים שיוצא מתוך החורשה לכיוון צפון ישירות לכביש הראשי (אם ראיתם שביל לבן תלול לכיוון גבעה מצפון אז תסעו טיפה אחורה לכיוון השער הנעול וחפשו בין העצים את השביל שמוביל לכביש).

26

Ogash Ofer

28 באוגוסט 2014 ב 09:27

למי שנתקע במחסום הנעול בסוף המסלול

osherov כתב/ה:
"אז חזרה באותו שביל גישה לפני המחסום (כמספר מאות מטרים) תביא אתכם לשביל קצרצר בין עצים שיוצא מתוך החורשה לכיוון צפון ישירות לכביש הראשי (אם ראיתם שביל לבן תלול לכיוון גבעה מצפון אז תסעו טיפה אחורה לכיוון השער הנעול וחפשו בין העצים את השביל שמוביל לכביש). "
טיפ חשוב מאוד! תודה

27

ronenzz

22 בנובמבר 2014 ב 17:46

נתקענו במסלול

באיזור המזבלה לדעתי המסלול השתנה.
ניסינט לאתר את המסלול המדובר מכל כיוון אפשרי ואיבדו אותו.
אחרי כשעה ויתרנו.

28

Ogash Ofer

22 בנובמבר 2014 ב 19:52

נתקענו במסלול

ronenzz כתב/ה:
"באיזור המזבלה לדעתי המסלול השתנה.
ניסינט לאתר את המסלול המדובר מכל כיוון אפשרי ואיבדו אותו.
אחרי כשעה ויתרנו."
תודה על העדכון - אכן מחייב בדיקה.  

29

אורח/ת

16 בספטמבר 2015 ב 11:23

עשינו את המסלול בחג 14/09/15

היינו 7 ג'יפים: 2 ג. ויטרות, גרנד צ'רוקי, טרופר, טריוס, ג'ימני וטארקאן. המסלול ברובו תואם את התאור חוץ מאשר אזור המזבלה, שם נתקלתי בקשיי ניווט אך עם מעט עקשנות ובעזרת הקובץ המצורף לעמוד ענן עולים שוב על המסלול מהר מאוד. מבחינת עבירות הכל עביר בצורה סבירה חוץ מאשר העליה מנחל בסתן לראש הגבעה, שם ישנו שיפוע לא קטן ובנוסף דרדרת ובורות פה ושם. בשיירה שלנו ולמרות כל המאמצים הטריוס לא הצליח לטפס מעבר לאמצע העליה וגם זה לקח זמן. השתמשנו ברצועות גרירה ומשכנו אותו עם הטרופר את 30 המטרים האחרונים. חוץ מנקודה זו גם הטריוס עבר הכל בשלום. השאר בסוף המסלול היה פתוח ולא הייתה שום בעיה לצאת לכביש.

30

אריאל מנצו

11 בדצמבר 2015 ב 00:57

מסלול טיול חדש: מלב ההר ועד לרום כרמל

האם אפשר לקצר את המסלול? ולחתוך באמצע?

31

denisg

23 בדצמבר 2015 ב 18:51

חיתוך המסלול:

אפשר לחתוך! יש נקודת יציאה נוחה בכביש הגישה למלון יערות הכרמל.

32

Ogash Ofer

28 בדצמבר 2015 ב 23:19

חיתוך המסלול:

denisg כתב/ה:
" אפשר לחתוך! יש נקודת יציאה נוחה בכביש הגישה למלון יערות הכרמל. "
אכן ביערות הכרמל אפשר להתחבר לכביש ולחתוך את המסלול באמצע.