שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים - פיז'ו 2008 Peugeot בגרסת הנעה קדמית

עם ובלי - פיז'ו 2008 מצטרפת לשוק החם של רכבי הפנאי הקטנים, לקחנו את הגרסה הידנית, בעלת הנעה קדמית בלבד, לסיבוב בעיר ובשביל.

 

קרוס-אובר קטן רק עם הנעה קדמית

 

 

נכון לרגע זה יש לא פחות משלושה כלים חדשים שרוצים לנגוס בעוגה המוצלחת שהניסאן ג'וק (קישור למבחן משנת 2011) אפה. אל הקלחת המבעבת, שכוללת את הקפצ'ור של רנו (קישור לקפצ'ר ידני רק עם הנעה קדמית) והשברולט טראקס (קישור לטראקס) מצרפת פיג'ו את ה-2008.

כמו שמרמז השם, היא מבוססת על הסופרמיני של המותג, ה-208. למעשה הם חולקים יותר ממה שאפשר היה לשער - היצע המנועים זהה, וכך גם נתוני הרוחב ובסיס הגלגלים.

ההבדלים הם באורך, עם תוספת של 20 ס''מ ובגובה שגדל ב-9.5 ס''מ. תוכלו למקם אותו בחניה שלכם בתמורה למאה אלף שקלים ל-1.2 ליטר הידנית או 125,000 שקלים ל-1.6 ליטר אוטומטית (כן, עדיין עם 4 הילוכים בלבד).

 

הוריאציה של פיז'ו

 

 

בכלי הפנאי הקטנים, אלו שאמורים קודם כל לשדר אופנתיות, עיצוב הוא דבר חשוב במיוחד. ה-2008 מציגה גישה יותר סולידית-נאה, לא נועזת כמו הניסאן ג'וק, ופחות צעירה-שמחה מהרנו קפצ'ור.

אבל יש משהו נחמד, נקי ונאה, בעיצוב של ה-2008, כאשר מסילות הגג עוזרות לייצר את מראה ה''פנאי'' הנדרש. אהבנו גם את תאורת הלד ביום שנראית מצוין.

קשתות הגלגלים הגדולות משאירות מרווח נדיב סביב הגומי, ותורמות למראה קרבי, מצד שני היא נראית מעט נמוכה, למרות שבפועל הפער מול המתחרות הישירות קטן.

 

אבזור וגימור

 

 

רכב המבחן הוא מהגרסה המאובזרת, ''אקטיב'', שמוסיפה לא מעט בתמורה ל-6,000 שקלים – בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית, מסך מגע '7, דיבורית בלוטות', חלונות חשמליים מאחור, חישוקים קלים ומראות וידיות בצבע הרכב. לדעתנו, הגרסה המאובזרת היא כמעט בגדר חובה ומוזר שגם היא לא כוללת בקרת אקלים.

מי שמכיר את הפיז'ו 208 ירגיש כאן בבית, אולי אפילו יותר מדי בבית, בלי שינויי עיצוב משמעותיים. מצד שני, תא הנוסעים נעים, מסך המגע נאה ונוח לשימוש ונציין לטובה שהמערכת יודעת לקרוא גם עברית, כך שתראו שמות של אנשי קשר מהנייד או במוסיקה אותה תשמעו מ-USB (אין דיסק).

מה שפחות מרשים הוא איכות החומרים, הם אולי נראים טוב (במיוחד הדמוי-קרבון לרוחב התא), אבל הפלסטיקה נוקשה ומרגישה פשוטה למגע. המרווח טוב בכל המדדים אבל ההגה (כמו ב-208) לא עולה גבוה מספיק, כך שלגבוהים תנוחת הנהיגה לא כל כך נוחה. המושב האחורי מפתיע עם מרווח ברכיים טוב למדי (בטח אם זוכרים את בסיס הגלגלים הקצר), ומרווח ראש מצוין.

גבוהים יסבלו מראות לא מדהימה החוצה, בגלל קו חלונות מעט נמוך. המושב האמצעי פחות נוח, ובכלל היא פחות מתאימה לשלושה (כמו כל הקטוגריה). תא המטען גדול, שימושי ונוח להטענה. 

 

משלושה יוצא

 

 

ל-2008 הידנית מנוע 1.2 ליטר עם שלושה צילנדרים המספק 82 כ''ס ו-12 קג''מ ותיבה עם חמישה יחסי העברה. לשמחתו של המנוע, ה-2008 היא מכונית קלה למדי, עם נתון משקל של 1,045 ק''ג בלבד.

בפועל זה אומר שלמרות המנוע הקטן, וכל עוד אתם לא מאלו שנבהלים לראות ספרות גבוהות במד הסל''ד, הביצועים זריזים למדי. בסל''ד נמוך, כצפוי במנוע קטן שכזה, העניינים מעט רדומים, אבל עם העליה בסל''ד הוא מתחזק ומציע הספק מספק למדי – רק חבל שהוא רועש למדי בעומס.

נושא הרעש עולה שוב בשיוט – ההילוך החמישי קצר למדי (כ-3000 סל''ד ב-100 קמ''ש) כך ששיוט במהירות כביש 6 מלווה ברעשי מנוע מוחשיים. על צד החיוב נרשמת פעולה חלקה בסרק, בניגוד למקובל בקרב משולשי הצילינדרים.

המצמד רך ונוח לשימוש, אבל מהלך ידית ההילוכים (שנראית קצת פשוטה) מעט ארוך, והיא יכלה להיות מעט יותר נעימה. בכל הקשור לדלק ה-2008 היה בסדר (אם כי ציפינו למעט יותר) עם ממוצע של 13 ק''מ/ליטר בממוצע ובשיוט נרשמו 17.2 ק''מ/ליטר.

 

עניינים ברומו של עולם - הגובה!

 

 

את פרק הנסיעה נפתח בכלל בנושא אחר – הגובה! מעמדת הנהג, ה-2008 מרגישה פחות גבוהה מהמצופה, ובתוך התנועה תרגישו כאילו אתם יושבי באחת המכונית ''הרגילות'' שנמצאות מסביבכם.

אז נכון שאף אחד מהכלים בקטגוריה לא נותן תחושת ''מעוף הציפור'' כמו דיפנדר (משהו הזכיר את הגיבור? ע.א.), אבל תנוחת הנהיגה בהם כן נותנת איזה שהוא ערך מוסף של גובה – שלא מורגשת בפיג'ו הזו. לתשומת לב מי שבוחר רכב פנאי בעיקר בגלל הישיבה הגבוהה. כמובן שהרמת המושב משפרת במעט את הנושא, אבל עדיין, זה לא זה.

 

נוחות נסיעה בעיר ובחוץ

 

 

נוחות נסיעה היא לא פעם נקודה בעייתית בכלי רכב מוגבהים, אבל ה-2008 מצליחה להתחמק מהבעיה. מחוץ לעיר היא נעימה מאוד, והמתלים עובדים יפה כמעט תמיד ורק סוג מסויים של שיבושים בגודל בינוני יכולים מדי פעם לעצבן אותה.

בעיר המצב קצת פחות טוב, כאשר היא יכולה לזוז יתר מהצפוי על אותם שיבושים בינוניים, ושיבושים רעים במיוחד יעברו פנימה לתוך התא. ועדיין, היא אחת המכוניות היותר נוחות בקטגוריה שלה. גם אם זו לא משימה קשה.

 

בכביש המפותל וגם קצת בשטח...

 

 

בכביש המפותל זווית גלגול שפויות וההענות להפניית ההגה טובה, אבל ההגה הקל מדי, לצד המנוע שלא ממש מצליח לאתגר את השלדה, מנטרלים שאיפות דינאמיות. פרק השטח בכלים האלו מוגבל לשבילים עדינים – אין להם את הזוויות או החוסן (ובמרבית המקרים גם אין הנעה כפולה) כדי להתמודד עם יותר. אבל במגבלות הללו, ה-2008 מתפקדת בסדר גמור.

עניין הגובה מטריד גם כאן – זה פשוט לא מרגיש טבעי לטייל בשטח כשיושבים בגובה של פרייבט (נהגי הליסינג מוזמנים להתעלם מהשורה האחרונה... העורך). כמו בכביש, היא מספקת נוחות טובה במרבית הזמן, אבל לא מסתדרת עם השיבושים ה''רעים'', ועלולה ממש לחבוט מדי פעם אם לא נזהרים.

 

פיז'ו מכוונת למעלה

 

 

ה-2008 מרגישה מוצר מאוד שלם. היא נוחה, מרווחת ומציעה תא מטען גדול ושימושי. רמת האבזור של הגרסה המאובזרת (והמומלצת) טובה, וגם ברמת האבזור הזו היא זולה ממתחרותיה הידניות.

יחידת ההנעה מפתיעה לטובה, לאור הנתונים הצנועים, אם כי מעט רועשת, ובסך הכל מתקבלת כאן חבילה טובה במחיר תחרותי. אבל מה שיכול להפריע יותר מכל ללקוח הקלאסי של ה-2008 היא תנוחת הישיבה, שלא מספקת את תנוחת הנהיגה הגבוהה המקובלת ברכבי הפנאי. אבל אם זה לא יפריע לכם בנסיעת המבחן – זו בהחלט אופציה טובה.

 

נתונים טכניים: פיז'ו 2008 Peugeot

 

 

מנוע

מנוע 3 צילנדרים, רוחבי, 1199 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 12 שסתומים, תזמון משתנה

הספק/סל''ד 82 כ''ס/5,750

מומנט/סל''ד 12 קג''מ/2,750

מרכב

הנעה קדמית! (קישור לתגית)

הילוכים ידנית, 5 הילוכים

מתלה ק'/א' מקפרסון/זרועות עוקבות

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים

מערכות עזר ABS, ESP

צמיגים 195/60-16

מידות

בסיס גלגלים 253.8 ס''מ

אxרxג 415.9x173.9x155.6 ס''מ

משקל 1045 ק''ג

נפח תא מטען 350 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) 169 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 13.5 שניות

צריכת דלק (מבחן) 13 ק''מ/ליטר

מחיר 100,000 שקלים (מבחן 106,000 שקלים)

אחריות 36 חודשים

תגובות

0 תגובות