שטח 4X4 > כתבות > שטח

עם יונימוג סביב העולם

זוג גרמני, שנישא לפני כשנה, חוגג מאז ירח דבש במסע סביב העולם – ביונימוג

יונימוגים ישנים, וגם חדשים, שהוסבו לרכבי מסעות, הם מחזה די נפוץ. רכב השטח הקשוח מתוצרת מרצדס מספק פלטפורמה מצוינת לרכב מסע לטווחים ארוכים, הן בזכות אמינותו, יכולתו לשאת משא רב והעבירות שלו בשטח. אבל היונימוג של ג'ניפר ופטר גלס מגרמניה מעט יוצא דופן – הוא בעצם חדר מלון נוסע בו הם חוגגים את ירח הדבש שלהם כבר כמעט שנה!

הזוג, שהתחתן באפריל 2013, החליט לצאת לירח דבש יוצא דופן: מסע מסביב לעולם. מאז החתונה הספיקו לעבור עם היונימוג ב-14 מדינות, כשהם מתחילים בדרום אירופה, עוברים בטורקיה, ממשיכים דרך אירן לנסיכויות המפרץ ומגיעים להודו דרך סרי לנקה. בטווח הקרוב, הם מתכננים לבקר בנפאל, טיבט, מונגוליה וסין. 

הרכב בו בחרו הוא יונימוג מדגם 1300L, סדרה 435, שיוצר בשנת 1986 (לכתבה על תולדות היונימוג). מנוע דיזל שש בוכנות בנפח 5.7 ליטר המספק כ-130 כ''ס מניע את הרכב הכבד, ששוקל כ-7.5 טון כשהוא עמוס במלואו. שני מיכלי דלק בנפח כולל של 280 ליטר מספקים את הסולר וכגיבוי יש עוד 12 ג'ריקנים ובסך הכל 540 ליטר.

קופסת המגורים מכילה את כל הדרוש להתניידות מפנקת בשטח, ויש בה חדר שינה עם מיטה זוגית, מטבח מצויד, מקרר, מקלחת ושירותים. על הגג מותקנים תאים סולאריים שאחראים לאספקת החשמל ובתחתית המרכב ישנו מיכל מים של 180 ליטר. היונימוג של הזוג מצויד בגלגל רזרבי אחד בלבד, והם השתמשו בו פעם אחת עד כה בכל 15 אלף הק''מ שעברו.

היונימוג, עם צמיגי הענק, מרווח הקרקע הגדול ושלושת הדיפרנציאלים הננעלים, עבר את כל המכשולים בהם נתקלו בשטח ללא בעיה, כולל חציית מדברות חוליים באירן ובמפרץ. בעומאן, זכו להערכת המקומיים לאחר שחילצו כמה וכמה רכבי שטח ששקעו בדיונות...

ג'ניפר (36) ופטר (41) קוראים ליונימוג שלהם  Glaarkshouse, צרוף של שני שמות המשפחה – Glas ו- Parks (שם משפחתה של ג'ניפר לפני הנישואים) והם מתכננים להמשיך ולטייל איתו עד שישלימו את המסע סביב העולם.                        

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

09 במרץ 2014 ב 13:20

חלום ישן

לנסוע לאמריקה,
מזרחה, סיביר, מעבורת, אלסקה...
חלום.

2

אורח/ת - נבט אבי

14 באוגוסט 2018 ב 18:31

הבעייה מער לגודל המדינה שלנו שכאן על כל יונימוג ענתיקה מבקשים מחיר של אחד מושלם בחו׳ל עוד לפני ההשקעה בשדרוג , בגדול בשנת 99 הייתי בראלי בסהרה טונים שבועיים והיו שם כאלו כלים שלא רואים שום מיכשול ממטר ופשוט עבירות מדהימה