החברה הצרפתית החתימה לאחרונה את הנהג הוותיק קרלוס סאיינז, ככל הנראה במטרה לחזור ולהתחרות בראלי המפרך
מאת: עופר אדר
16/03/14
בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, שהראלי עדיין נקרא פריז-דקאר, תפשו מכוניות מתוצרת קונצרן פיג'ו-סיטרואן שמונה פעמים את המקום הראשון. אלו היו מפלצות מקבוצת B שנפלטו ממרוצי ה- WRC לאחר שהשתתפות של כלים אלה נאסרה בשל ריבוי תאונות. תחילה היו אלה דגמי פיג'ו 205 T16, אחר כך 405 T16 וארבע הזכיות האחרונות היו עם סיטרואן Zx. ארבעה מהניצחונות הושגו על ידי ארי ואטנן (קישור לכתבה על ארי), עוד שלושה על ידי פייר לארטיג ואחד על ידי יואה קנקונן. בהמשך, פרשה הקבוצה מהראלי והתמקדה במרוצי ה-WRC, ונהגה הבכיר סבסטיאן לואב שולט שם כמעט ללא עוררין.
אבל בשנים האחרונות נקלע הקונצרן לבעיות פיננסיות, מהן חולץ לאחרונה בעקבות רכישה חלקית על ידי חברה סינית ובסיוע של ממשלת צרפת. בעקבות זאת, החלו ראשי פיג'ו-סיטרואן לחפש דרכים זולות יותר להעלות את האפיל של מכוניותיהם מאשר להחזיק קבוצת WRC, כמו להתחרות בפייקס-פיק כפי שעשו בשנה האחרונה, עם פיג'ו 208 שהוכנה במיוחד. ואין דרך טובה יותר, וכנראה לא יקרה יחסית להעלות מודעות לכלי רכב, מאשר השתתפות בדקאר. הקונצרן החתים את קרלוס סאינז על חוזה לשלוש שנים במטרה שיהיה אחד מהנהגים של הקבוצה והשמעות אומרות שהנהג הנוסף שנמצא בכוונות שלהם הוא לא אחר מסטפן פטרהנסל, שבטנו מלאה על ראשי קבוצת X-raid שמנעו ממנו ניצחון בראלי האחרון. עדיין לא ברור באיזו קטגוריה תתחרה הקבוצה אם בכלל, T1 או T2, וגם לא ידוע האם ייבנה רכב מיוחד או שישתמשו כבסיס בדגם קיים שיותאם לראלי. מה שברור, שאם השמועות יתאמתו – יהיה מעניין. כל קבוצה רשמית של יצרן, שממומנת כראוי, מעלה את התחרותיות ואת העניין בדקאר, שגם כך מושך תשומת לב תקשורתית וציבורית גדולה. פורד מצטרפת לדקאר
0 תגובות
תגובות