אז מה היה לנו כאן? הכול!
רכיבות מהירות, קטעים טכניים, טיפוס, ירידה, חולות, חמדות, מים במדבר, דרך הבשמים, דרך החאג' למכה, נחל שומם שאנו הראשונים לרכוב בו, מגובה פני הים ל-1,400 מטרים, חזרה לגובה נמוך ושוב 1,400 מטרים ויורד (הכול בשטח) עד ל-100 מטרים והכול עם הטרקטורונים הנהדרים של קאן-אם ועם החבורה המופלאה של טריפ-טרקטורונים!
טריפ טרקטורונים, סוכן מורשה על עופר-אבניר, ריכז את המשתתפים והביא את כולם למעבר הגבול בערבה. תוך פחות מ-3 שעות היינו על אדמת ירדן בדרך לפלאפל המסורתי אצל ה''מוהנדס'' וקדימה למדבר הדרומי. דיונות גבוהות, מליחות מעט רטובות ואתרי מדבר כמו ה''טירה הצרפתית'', הקשתות של חרז'ה, בורות מים במדבר קידמו אותנו בברכה ואנו ניהננו מיום מדבר ללא אבק, במזג אוויר מושלם ויום שמסתיים לפי תוכנית וללא תקלות. יום עמוס של רכיבה מהירה במדבר ועם החשיכה נכנסנו עם הכלים למאהל הבדואי, הפעם עם מקלחת חמה, ארוחת ערב היוצאת מבטן האדמה, ירח כמעט מלא ולסיום שינה טובה.
מאורגנים וזריזים יצאנו בבוקר מזרחה לעבר רמת המדבר. קע דייסה המוצף במים ''משך'' אותנו לתוכו ומילא אותנו בבוץ של אדמת לס אייכותי! קצת דיונות גבוהות והגענו למחסום הצבאי בדרך לערב הסעודית. באופן מפתיע קיבלנו אישור לנסוע לאורך הגדר (או אולי בגלל שתיאמתי זאת מראש...). וכך על השבילים המהירים כשמסביב נוף המזכיר את המדבר המערבי של מצרים (קישור ליומן מסע ממצרים) ומזג אוויר חורפי עם סופת חול עדינה הגענו עד למעבר הגבול המסודר שבין ירדן לערב הסעודית (כאן המשטרה קצת הופתעה, אך הסכימה ש''מה שמתואם - מתואם!!!''). על רמת המדבר רכבנו במהירות צפונה, גשר תורכי נטוש מימי הרכבת החיג'אזית עצר את התנועה המהירה לכמה תמונות והדרך אצה לנו צפונה - עליות, ירידות, מעברי כביש, חול ובעיקר מישורי חמדות אין סופיים. כשהגיע זמן התדלוק עצרנו בתחנת דלק של ג'ריקנים - הכי מסודרת וגם היחידה שיש באיזור, אבל לא מכבדת כרטיסי הנחה של דלקן או פזומט. מתחנת הדלק לתחנה של הרכבת החיג'אזית, לסיפור הפוספטים ולארוחת צהרים עם סיפורי איסלאם בתחנת דרכים עתיקה עוד מדרך החאג' למכה. לאורך רמת המדבר טיפסנו לגובה של 1,400 מטרים! ובירידה חדה מערבה, בדרך טרשית ירדנו לתוך הוואדיות החוליים של המדבר הדרומי. משפחה בדואית ''עצרה'' אותנו לשתיית תה ואנו במהירות הדרמנו חזרה לאזור וואדי ראם - יכול להישבע לכולם שהאאוטלנדר 1,000 החדש שקיבלתי מעופר-אבניר לא חצה את קו ה-80.... (מייל לשעה). השבילים החוליים מהירים ואנו בשעה וחצי של נהיגה רצופה, ללא אבק במדבר!, הצלחנו להגיע עם אור אחרון ליישוב דייסה לארוחה נוספת (שבין ארוחת הצהרים לארוחת הערב) ביום של אפס תקלות! תדלוק וקצת קניות כדי להכין את עצמנו ליום השלישי ועם הטרקטורונים נכנסנו למאהל לארוחת ערב ושינה טובה.
לאחר יומיים טובים, ללא תקלות ובמהירות גבוהה מאוד החלטתי לאתגר עצמנו בירידה מיוחדת מראש מצוק ההעתקים לעבר הערבה. את הבוקר פתחנו בדיונה הגדולה - שפך חול בזווית חדה לאורך מאות מטרים על צלע ההר הם אתגר מכובד שמעטים הצליחו לטפס מעלה. ראשונים מטפסים ה-DS ולאחריהם הרנגייד 1,000 המדהים ואז הגיע גיא ''תותח על'' פרייס עם רנגייד 800 ובעבודת גוף בשילוב מהירות מטפס עד לראש ההר - כבוד! חזרנו מערבה במדבר ללא אבק, תדלוק בג'ירקנים, ארוחת צהרים על ''דרך המלך'' ואף תגלחת אצל הגלב לדרור ויצאנו לדרך המאתגרת מערבה לעבר מצוק ההעתקים. הדרך הטובה מתחלפת לשביל מצ'וקמק שהמקומיים מסמנים שהוא חסום. ואכן כך - סחיפה של אחד הערוצים יוצרים קניון של 5 מטרים בלתי עביר. כמה סלעים לגישור, כיוון טוב מהקרקע ולאט לאט אנו חוצים את המכשול. ממשיכים מהר צפונה ומערבה ומטפסים עד לראש מצוק ההעתקים כשממערב הערבה והמצוק הישראלי ולמרגלותינו הנוף הפראי של אבן החול הנובית, ממש כמו פטרה. מתחילים לרדת על השביל לכיוון הערבה ולפתע השביל נעלם (כנראה מהשיטפון האחרון), הנחל מלא בסלעים ואנו בזהירות חוצים את הערוץ מצד לצד ומתגברים על המצוקונים הקטנים שלאורכו. לאחר כשעתיים רכיבה יוצאים אל הדיונות של הערבה הירדנית , לעבר המרחבים והשבילים המהירים. עוד קצת כביש ואנו נכנסים בשיירה מכובדת לעבר מעבר הגבול בין ירדן חזרה ארצה לישראל.
קישור לכתבה של רוני נאק על המסע באתר YNET
קישורים למסעות הקודמים העונה של טרקטורונים בירדן:
הממלכה האסורה - מסע טרקטורונים למדבר הירדני
טריפ טרקטורונים במסע קאן-אם למדבר הדרומי של ירדן
קישור למסעות הבאים לירדן:
קישור לפרטים על מסעות הטרקטורונים לירדן
קישור למסע המיוחד למזרח ירדן - הכי מזרחה שיש!
קישור לטיול הקלאסי בירדן - מדבר הדרומי, ואדי ראם ולפטרה
4 תגובות
1
אורח/ת
26 במרץ 2014 ב 20:22
תודה רבה על טיול מדהים
תודה רבה על טיול מדהים היה מאורגן לתפארת עם הדרכה פצצות לגבות נהנתי מכל רגע ותודה רבה ומיוחדת לך עופר
מדוקי אוהד
2
Ogash Ofer
30 במרץ 2014 ב 15:58
הסרטון שצולם מירכתי הקאן-אם אאוטלנדר
הוספתי סרטון שצולם מירכתי הקאן-אם אאוטלנדר 1000 XTP
3
Ogash Ofer
30 במרץ 2014 ב 15:59
הוספתי סרטון של YNET וקישור לכתבה
הכתבה והסרטון של רוני נאק מאתר שטח
4
אורח/ת
16 באוקטובר 2014 ב 17:24
מרשים מאוד!
תגובות