אופנועים / טרקטורונים > יומני מסע

הכול מהכול - מסע טרקטורונים של מועדון BRP לממלכת ירדן

אז מה היה לנו כאן? הכול!
רכיבות מהירות, קטעים טכניים, טיפוס, ירידה, חולות, חמדות, מים במדבר, דרך הבשמים, דרך החאג' למכה, נחל שומם שאנו הראשונים לרכוב בו, מגובה פני הים ל-1,400 מטרים, חזרה לגובה נמוך ושוב 1,400 מטרים ויורד (הכול בשטח) עד ל-100 מטרים והכול עם הטרקטורונים הנהדרים של קאן-אם ועם החבורה המופלאה של טריפ-טרקטורונים!

דיונות למרגלות אבן חול נובית ועליהם טרקטורונים בטיסה בגובה נמוך

היום הראשון לטיול טרקטורנים בירדן

טריפ טרקטורונים, סוכן מורשה על עופר-אבניר, ריכז את המשתתפים והביא את כולם למעבר הגבול בערבה. תוך פחות מ-3 שעות היינו על אדמת ירדן בדרך לפלאפל המסורתי אצל ה''מוהנדס'' וקדימה למדבר הדרומי. דיונות גבוהות, מליחות מעט רטובות ואתרי מדבר כמו ה''טירה הצרפתית'', הקשתות של חרז'ה, בורות מים במדבר קידמו אותנו בברכה ואנו ניהננו מיום מדבר ללא אבק, במזג אוויר מושלם ויום שמסתיים לפי תוכנית וללא תקלות. יום עמוס של רכיבה מהירה במדבר ועם החשיכה נכנסנו עם הכלים למאהל הבדואי, הפעם עם מקלחת חמה, ארוחת ערב היוצאת מבטן האדמה, ירח כמעט מלא ולסיום שינה טובה.

הסרטון שצולם מירכתי הקאן-אם אאוטלנדר 1,000 XTP

תמיד טוב שיש קומנדר בחבורה...

ממעבר הגבול בערבה עד לעקבה

ממעבר הגבול בערבה עד לעקבהממעבר הגבול בערבה עד לעקבהממעבר הגבול בערבה עד לעקבהממעבר הגבול בערבה עד לעקבהממעבר הגבול בערבה עד לעקבהממעבר הגבול בערבה עד לעקבהממעבר הגבול בערבה עד לעקבהממעבר הגבול בערבה עד לעקבה

הוי הדיונות!!!

היום הראשון - המדבר הדרומי

היום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומיהיום הראשון - המדבר הדרומי

פטרייה במדבר הדרומי

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

הקשת הקטנה

הטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהירים

הטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהיריםהטירה הצרפתית, הקשתות של חרזה ושבילי מדבר מהירים

בור לאגירת מים במדבר

ארוחת ערב במאהל

לילה ויום במאהל הבדואי

לילה ויום במאהל הבדואילילה ויום במאהל הבדואילילה ויום במאהל הבדואילילה ויום במאהל הבדואילילה ויום במאהל הבדואילילה ויום במאהל הבדואילילה ויום במאהל הבדואילילה ויום במאהל הבדואילילה ויום במאהל הבדואילילה ויום במאהל הבדואילילה ויום במאהל הבדואילילה ויום במאהל הבדואי

היום השני למסע - מזרחה עד ערב הסעודית

מאורגנים וזריזים יצאנו בבוקר מזרחה לעבר רמת המדבר. קע דייסה המוצף במים ''משך'' אותנו לתוכו ומילא אותנו בבוץ של אדמת לס אייכותי! קצת דיונות גבוהות והגענו למחסום הצבאי בדרך לערב הסעודית. באופן מפתיע קיבלנו אישור לנסוע לאורך הגדר (או אולי בגלל שתיאמתי זאת מראש...). וכך על השבילים המהירים כשמסביב נוף המזכיר את המדבר המערבי של מצרים (קישור ליומן מסע ממצרים) ומזג אוויר חורפי עם סופת חול עדינה הגענו עד למעבר הגבול המסודר שבין ירדן לערב הסעודית (כאן המשטרה קצת הופתעה, אך הסכימה ש''מה שמתואם - מתואם!!!''). על רמת המדבר רכבנו במהירות צפונה, גשר תורכי נטוש מימי הרכבת החיג'אזית עצר את התנועה המהירה לכמה תמונות והדרך אצה לנו צפונה - עליות, ירידות, מעברי כביש, חול ובעיקר מישורי חמדות אין סופיים. כשהגיע זמן התדלוק עצרנו בתחנת דלק של ג'ריקנים - הכי מסודרת וגם היחידה שיש באיזור, אבל לא מכבדת כרטיסי הנחה של דלקן או פזומט. מתחנת הדלק לתחנה של הרכבת החיג'אזית, לסיפור הפוספטים ולארוחת צהרים עם סיפורי איסלאם בתחנת דרכים עתיקה עוד מדרך החאג' למכה. לאורך רמת המדבר טיפסנו לגובה של 1,400 מטרים! ובירידה חדה מערבה, בדרך טרשית ירדנו לתוך הוואדיות החוליים של המדבר הדרומי. משפחה בדואית ''עצרה'' אותנו לשתיית תה ואנו במהירות הדרמנו חזרה לאזור וואדי ראם - יכול להישבע לכולם שהאאוטלנדר 1,000 החדש שקיבלתי מעופר-אבניר לא חצה את קו ה-80.... (מייל לשעה). השבילים החוליים מהירים ואנו בשעה וחצי של נהיגה רצופה, ללא אבק במדבר!, הצלחנו להגיע עם אור אחרון ליישוב דייסה לארוחה נוספת (שבין ארוחת הצהרים לארוחת הערב) ביום של אפס תקלות! תדלוק וקצת קניות כדי להכין את עצמנו ליום השלישי ועם הטרקטורונים נכנסנו למאהל לארוחת ערב ושינה טובה.

שבילים מדבריים מהירים והנוף סביב כמו של המדבר המערבי

מזרחה לאורך הגבול

מזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבולמזרחה לאורך הגבול

על גשר הרכבת התורכי

יעל גשר הרכבת התורכי

צפונה על מישורי החמדות

צפונה על מישורי החמדותצפונה על מישורי החמדותצפונה על מישורי החמדותצפונה על מישורי החמדותצפונה על מישורי החמדותצפונה על מישורי החמדותצפונה על מישורי החמדותצפונה על מישורי החמדותצפונה על מישורי החמדותצפונה על מישורי החמדותצפונה על מישורי החמדותצפונה על מישורי החמדות

תדלוק בתחנת דלק מיוחדת

מהדלק לרכבת

מהדלק לרכבתמהדלק לרכבתמהדלק לרכבתמהדלק לרכבתמהדלק לרכבתמהדלק לרכבתמהדלק לרכבתמהדלק לרכבתמהדלק לרכבתמהדלק לרכבתמהדלק לרכבתמהדלק לרכבת

בדואי בחאן דרכים או ישי מכין לנו תה באמצע המדבר

ארוחת צהרים בחאן דרכים תורכי עם קצת סיפורי איסלאם ומזרח תיכון חדש

ארוחת צהרים בחאן דרכים תורכי עם קצת סיפורי איסלאם ומזרח תיכון חדשארוחת צהרים בחאן דרכים תורכי עם קצת סיפורי איסלאם ומזרח תיכון חדשארוחת צהרים בחאן דרכים תורכי עם קצת סיפורי איסלאם ומזרח תיכון חדשארוחת צהרים בחאן דרכים תורכי עם קצת סיפורי איסלאם ומזרח תיכון חדשארוחת צהרים בחאן דרכים תורכי עם קצת סיפורי איסלאם ומזרח תיכון חדשארוחת צהרים בחאן דרכים תורכי עם קצת סיפורי איסלאם ומזרח תיכון חדשארוחת צהרים בחאן דרכים תורכי עם קצת סיפורי איסלאם ומזרח תיכון חדשארוחת צהרים בחאן דרכים תורכי עם קצת סיפורי איסלאם ומזרח תיכון חדשארוחת צהרים בחאן דרכים תורכי עם קצת סיפורי איסלאם ומזרח תיכון חדשארוחת צהרים בחאן דרכים תורכי עם קצת סיפורי איסלאם ומזרח תיכון חדשארוחת צהרים בחאן דרכים תורכי עם קצת סיפורי איסלאם ומזרח תיכון חדשארוחת צהרים בחאן דרכים תורכי עם קצת סיפורי איסלאם ומזרח תיכון חדש

על רמת המדבר בגובה של 1,400 מטרים

מטפסים ויורדים מרמת הדבר

מטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדברמטפסים ויורדים מרמת הדבר

הפסקת תה אצל בדואי בלב השטח

נחלים חוליים סופר מהירים - לא חציתי את ה-80 (מייל לשעה...)

נחלים חוליים סופר מהירים (לא חציתי את ה-80, מייל לשעה...)

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

היום השלישי למסע - הפתעה במצוק ההעתקים

לאחר יומיים טובים, ללא תקלות ובמהירות גבוהה מאוד החלטתי לאתגר עצמנו בירידה מיוחדת מראש מצוק ההעתקים לעבר הערבה. את הבוקר פתחנו בדיונה הגדולה - שפך חול בזווית חדה לאורך מאות מטרים על צלע ההר הם אתגר מכובד שמעטים הצליחו לטפס מעלה. ראשונים מטפסים ה-DS ולאחריהם הרנגייד 1,000 המדהים ואז הגיע גיא ''תותח על'' פרייס עם רנגייד 800 ובעבודת גוף בשילוב מהירות מטפס עד לראש ההר - כבוד! חזרנו מערבה במדבר ללא אבק, תדלוק בג'ירקנים, ארוחת צהרים על ''דרך המלך'' ואף תגלחת אצל הגלב לדרור ויצאנו לדרך המאתגרת מערבה לעבר מצוק ההעתקים. הדרך הטובה מתחלפת לשביל מצ'וקמק שהמקומיים מסמנים שהוא חסום. ואכן כך - סחיפה של אחד הערוצים יוצרים קניון של 5 מטרים בלתי עביר. כמה סלעים לגישור, כיוון טוב מהקרקע ולאט לאט אנו חוצים את המכשול. ממשיכים מהר צפונה ומערבה ומטפסים עד לראש מצוק ההעתקים כשממערב הערבה והמצוק הישראלי ולמרגלותינו הנוף הפראי של אבן החול הנובית, ממש כמו פטרה. מתחילים לרדת על השביל לכיוון הערבה ולפתע השביל נעלם (כנראה מהשיטפון האחרון), הנחל מלא בסלעים ואנו בזהירות חוצים את הערוץ מצד לצד ומתגברים על המצוקונים הקטנים שלאורכו. לאחר כשעתיים רכיבה יוצאים אל הדיונות של הערבה הירדנית , לעבר המרחבים והשבילים המהירים. עוד קצת כביש ואנו נכנסים בשיירה מכובדת לעבר מעבר הגבול בין ירדן חזרה ארצה לישראל.

לא עוד סתם דיונה - אלא משהו ענק ואדיר מיימדים!

דיונות לפתיחת היום

דיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היוםדיונות לפתיחת היום

דרור בתגלחת אצל הגלב

imageimageimageimageimageimageimageimage

מעבר אתגרי בדרך למצוק ההעתקים

עבודת צוות

עבודת צוותעבודת צוותעבודת צוותעבודת צוותעבודת צוותעבודת צוותעבודת צוותעבודת צוותעבודת צוותעבודת צוותעבודת צוותעבודת צוות

בדרך ובראש מצוק ההעתקים

בדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקיםבדרך ובראש מצוק ההעתקים

ערוץ לאחר השיטפון

לקראת הדיונות של הערבה

תודה לאאוטלנדר 1,000XTP - שוב הוא הוכיח כי בטיולים אתגריים אין לו מתחרים!!!

תודה לטריפ טרקטורונים, לעופר-אבניר ולחוברת המטיילים הנהדרת שבזכותם המסע היה משהו מיוחד!

הסרטון של רוני נאק באתר YNET

קישורים:

קישור לכתבה של רוני נאק על המסע באתר YNET
קישורים למסעות הקודמים העונה של טרקטורונים בירדן:
הממלכה האסורה - מסע טרקטורונים למדבר הירדני
טריפ טרקטורונים במסע קאן-אם למדבר הדרומי של ירדן

קישור למסעות הבאים לירדן:
קישור לפרטים על מסעות הטרקטורונים לירדן
קישור למסע המיוחד למזרח ירדן - הכי מזרחה שיש!