שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #21

קרוס-אובר חדש לאאודי המבוסס על ה-TT, וייתכן שגם מיצובישי עומדת להפתיע אותנו עם דגם מעניין

חברת אאודי שיחררה השבוע כמה תרשימים של קרוס-אובר חדש, שייוצג בתערוכת הרכב בבייג'ינג בהמשך חודש זה. ייתכן שמדובר בדגם שיבוסס על ה-TT של החברה, מכונית ספורט דו-מושבית שקורצת לקהל הצעיר. השמועות על ייצורו של קרוס-אובר כזה מסתובבות ברשת כבר זמן רב ועל פי השרטוטים, הקווים החיצוניים דומים מאוד ל-TT, ולוח השעונים הושאל כפי שהוא ממכונית הספורט שדור חדש שלה עומד להגיע ממש בימים אלה. על פי ההערכות, מערכת ההנעה היא היברידית עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר משולב במנועים חשמליים, שיפיקו בסך הכל 408 כ''ס.

אאודי, כמו מרבית יצרניות הרכב האחרות, שמה דגש הולך וגדל על סיגמנט הקרוס-אוברים, המניב רווחים נאים והיא מנסה למקסם את העניין עם היצע דגמים הולך וגדל.

עוד חברה שעשויה להפתיע אותנו עם קרוס-אובר מעניין היא מיצובישי, עם דגם שיחליף את ה-EVO, הדגם הספורטיבי המבוסס על הלנסר. מיצובישי מתרכזת היום בפיתוח של קרוס-אוברים וכלי רכב היברידיים, ועל פי השמועות ה-EVO החדש יהיה שונה לחלוטין מהדגם הנוכחי וינסה להתחרות בכלים דוגמת המיני פייסמאן.

השם EVO הוא מותג חזק מאוד, אבל לא בטוח שקהל האוהדים של הדגם העכשווי הוא הקהל שירוץ לקנות קרוס-אובר, למרות השם הזהה.

ההצלחה של ג'יניאל דה-ויליה במירוצי הדקאר האחרונים עם הטנדר של טויוטה, הביאה את השלוחה הדרום-אפריקנית של החברה לייצר דגם מיוחד של היילקס הנושא את הסמליל המחייב DAKAR. נכון שמדובר רק בסממנים קוסמטיים, הכוללים סט פגושים, מדרגות צד, ג'נטים מיוחדים וריפודי עור, אבל תחשבו על הכבוד לנסוע בטנדר ''דומה'' לזה שבו דה-ויליה השיג השנה את המקום הרביעי בדקאר...

ולמה דווקא בדרום-אפריקה? קבוצת טויוטה מארץ זו היא זו שהכינה את היילקס של דה-ויליה, שמוצאו הוא דרום-אפריקאי. ולא, אי אפשר יהיה לקנות דגם כזה בארץ, כי זהו דגם עם הגה ימני, כמו כל כלי הרכב במדינה השוכנת בקצה הדרומי של אפריקה.

תגובות

0 תגובות