הבסיס לנהיגת שטח נכונה, הוא הדרכה מסודרת ומובנית. לכל פעולה יש סיבה ולסדר הפעולות הנכון חשיבות רבה.
קבוצה מגוונת של רכבי השטח של ג'יפ התאספה קרוב למצפה מודיעין. מהפטריוט הנעים ועד הרנגלר הקשוח ובאמצע, הגרנד צ'ירוקי המפואר, המשלב את תכונות שניהם.
בסוף הדרכה גילו המשתתפים, שלכל רכבי השטח של ג'ים יש יכולות שטח טובות ומי שחושב אחרת, צריך לבוא בטענות רק לעצמו.
צילום: איזי גיל
מאת: אתר השטח הישראלי
17/04/14
אנו מתחילים בחלק העיוני:
סקירה של כל הנושאים הבסיסיים הרלבנטיים להבנת עולם נהיגת השטח. מכלולי הרכב, מערכת העברת הכח, מערכות ומתגים, איפיוני הדרך ועקרונות ההתמודדות עם מכשולים שונים.
החלק השני הוא יישום העקרונות באופן מעשי.
אינציקלושטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, סובארו, ABS, ESP
מערכות ההנעה:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח :
טיפוס עלייה
ירידה תלולה
שבילים מהירים
וקצת מבחני דרכים לדגמי ג'יפ השונים:
שמחתי שמשתתפי ההדרכה גילו רצון לדעת וללמוד,עם יכולת הפנמה ויישום של החומר הנלמד. תוך זמן קצר, עברו כולם את כל המכשולים בצורה מושלמת ,תוך הפעלה נכונה של רכב השטח שלהם ומערכותיו.
סיימתם את ההדרכה כשבידכם ידע תיאורטי ומעשי נכון, המאפשר לכם נהיגת שטח נכונה, בטוחה ומהנה. מכאן עליכם להמשיך ולתרגל, לצבור ניסיון ולהעלות את רמת הנהיגה ,עוד ועוד.
נהניתי מאוד ואני מקווה שגם אתם.
להתראות בשטח.
0 תגובות
תגובות