אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

עליית מדרגה - אנדורו הגלבוע

סיכום סבב מס' 5 בעונת המרוצים של אופנועי האנדורו לשנת 2014 אשר התקיים בשבת 12.4.14 בגלבוע.

הסרטון של KRUVI :

מרוץ אופנועים בגלבוע

הסבב החמישי של ליגת אופנועי האנדורו לשנת 2014  התקיים במסלול חדש בגלבוע. הרוכבים נותנים אמון ביכולת הועד לקיים ליגה מלאה ואת התוצאות ניתן לראות בכמות המשתתפים ההולכת וגדלה מאירוע לאירוע.

המסלול הפעם היה קשה ומתיש יותר ואם לשפוט לפי החיוכים של הרוכבים לאחר שהסתיים, הגיע הזמן לעלות מדרגה ברמת המסלולים- זה אנדורו!

קהל הצופים נהנה מהופעה של כוכבי הילדים 'קצפת ותות' ונראה, כי הרעיון לצפות במרוץ אופנועים כחלק מבילוי משפחות בשבת, מתחיל לצבור תאוצה ולא רק בקרב משפחות המתחרים.

72 מתחרים התייצבו לזינוק של הספיישל הראשון, אבל תוואי המסלול הצליח להכניע את חלקם ורק 55 מתוכם הגיעו לזינוק של ההקפה האחרונה בקטגוריה שלהם.

בעמותת האנדורו לא שכחו את ניר שפיצר ז''ל, שנפטר במפתיע ביום שני ובתדריך הרוכבים שהתקיים לפני הזינוק, סיפרו לדור הצעיר של המשתתפים על אחד הרוכבים הטובים שידענו ועמדו דקה לזכרו.

קטגוריית מתחילים

16 רוכבים מוזנקים ל- 4 הקפות מדידה. תשעה מהם יצליחו להשלים את כולן.

מתחת לקסדות ניתן למצוא את דני קושמרו, חובב אופנועים ותיק שהתחרה עם האופנוע של אילן עזרא, יו''ר עמותת האנדורו, ואת גב סלע מקטגוריית הג'וניורים שהגיע לגיל שאפשר לו להשתתף גם במקצה זה.

שבט זולו ממשיך למלא שורות ויפתח פרנקו הצעיר, שזה המירוץ השני שלו, מכבד את הקבוצה עם נצחון משכנע בפער של דקה מהמקום השני, אותו תופס יואב מאור החל מההקפה הראשונה ועד לסיום. גב סלע מסיים עם מקום שלישי משכנע, אך בסיום המרוץ היה צריך לבחור בין שני המקצים בהם הוא השתתף ומאחר והוא מוביל את טבלת קט' הג'וניורים - העדיף שלא לאבד את האליפות וויתר על מיקומו בקט' המתחילים. המקום השלישי עבר לאלי ירום המראה על שיפור עקבי לאורך המרוצים.

קטגוריה עממית קטנה C1

עשרה מתחרים מנסים להתקרב לזמנים של ירון יעקובוביץ' המצויין.  יעקובוביץ' לומד את המסלול מהר יותר ממתחריו ואחרי 2 הקפות בלבד הוא  פתח פער של למעלה מחצי דקה מעמרי מסיקה. בשלב הזה יואב שפירא רק במקום החמישי. ב- 3 ההקפות הבאות מצליח שפירא לסגור על שלושה מתחרים , אבל  לא מצליח להתקרב ליעקובוביץ'  שבסיכום 5 ההקפות מהיר ממנו ב- 47 שניות מצטברות ועל הדרך גם סוגר לעצמו אליפות מרוץ אחד לפני הסבב השישי שיחתום את ליגת אנדורו 2014.                                                             

על המקום השלישי מתמודדים שלושה רוכבים- דן וייס, אושר בושארי ועמרי מסיקה. לאחר סיכום הזמנים זהו מסיקה שמתייצב על הפודיום.  

קטגוריה עממית בינונית C2

עשרה מתחרים עם חמש הקפות בקטגוריה העממית הבינונית המסומנת - C2.

האחים נמרוד ואלון איסטון חוזרים להתחרות, מור לויתן עוזב את קט' המתחילים ומתארגן על שרקו 300 לכבוד האירוע, צחי בן גיגי לא מספיק לארגן את האופנוע הפרטי שלו למירוץ ומקבל אופנוע מחבר. כל זה לא ממש מעניין את טל איזנבד, שמוביל החל מההקפה הראשונה עד סיום המרוץ. בדרך הוא גם משיג את ההקפה הכי מהירה בקטגוריה.

רפאל קבסא מפצה את עצמו על המרוץ הקודם ומתמקם על המדרגה השניה של הפודיום ואלון איסטון עם 7 שניות מצטברות אחריו, תופס את המקום השלישי.

קטגוריה עממית פתוחה C3

ארבעה מתחרים בלבד בקטגוריה מוזנקים ל-5 הקפות. עדי לוי מהיר יותר בכל אחת מהן. כמה מהיר? הוא מסיים בפעם של כמעט 2 דקות מהמקום השני!.

אחריו מגיע קובי צדף, אשר דוחק את ברל'ה למקום השלישי.

סניורים

שישה רוכבים בקטגוריה של הרוכבים מעל גיל 40 - סניורים. רז היימן מעבה את השורות כשהוא נוטש את עמדת הזמנים ועולה על  WR הותיק שלו.  נדב לוגסי מוביל מההקפה הראשונה  ועד לסיום. ברק דודאי מסיים את ההקפה הראשונה במקום הרביעי, אבל מצמצם זמנים, מתמקם במקום השני וקובע את ההקפה המהירה בקטגוריה . למקום השלישי מגיע איציק קלנר, שמוביל את טבלת האליפות ב-13 נקודות, כך שכל מה שנשאר לו זה לסיים את המרוץ החותם של העונה כדי לקחת אליפות בקטגוריה.

קטגוריה מקצועית קטנה E1

חמישה רוכבים מוזנקים ל-6 הקפות במרוץ.

תומר שפירא סוגר ניצחון חמישי ברציפות ועל הדרך סוגר לעצמו מתנת גיוס בדמות אליפות הקטגוריה, כשהוא פותח פער של 33  נקודות מאוריה כרמלי. רון שטפל מסיים שני כשהוא ושפירא היחידים לרדת מזמן של 6 דקות להקפה. סער יעקב סוגר את שלישיית הפודיום. גיל קינן מסיים רביעי ואוריה כרמלי במקום החמישי.

קטגוריה מקצועית בינונית E2

יונתן לוי ממשיך ברצף הנצחונות וזהו המרוץ החמישי שהוא מטפס למדרגה הגבוהה של הפודיום. כאמור, זהו המרוץ החמישי העונה, אבל עבור זיו כרמי זהו המרוץ הראשון, לאחר שסבל מפציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה. הוא מגיע למרוץ במטרה לסיים והוא עומד במטרה ועל הדרך גם מפרגן לעצמו את המקום השני, כשהוא ולוי היחידים בין המתחרים שירדו מ-6 דקות לספיישל בכל 6 ההקפות נמרוד חמו מגיע שלישי ומשאיר את דרור כהן מחוץ לפודיום.  

קטגוריה מקצועית פתוחה E3

ארבעה רוכבים בקטגוריה הפתוחה והמקצועית המסומת - E3.

אחרי ההקפה הראשונה נשארים שלושה עם פרישתו של שי עבדי. דן כרמל התחדש ב KTM300 והתכוון לחזור להתחרות, אבל יומיים לפני המרוץ הוא נפצע ונותן את האופנוע לאורי, אחיו הצעיר שמסיים שלישי.

אבל הקרב של הקטגוריה הזאת ניטש בין תומר ''החייה'' שמש לבין בר נוב. שניהם בונים על אליפות הקטגוריה ורק 2 נקודות מפרידות בניהם. נוב פותח פער בן 6 שניות בהקפה הראשונה . אבל  החל מההקפה השניה שמש מהיר יותר  ומגדיל את  יתרונו  עד לכדי 52 שניות בסיום ומפרגן לעצמו ליום ההולדת (מזל טוב מאתר השטח) נצחון שלישי ברציפות והובלה בטבלת האליפות.  

סופר ג'וניורים J1

חמישה רוכבים בקטגוריה והם מוזנקים ל-6 הקפות ספיישל שקוצרו.

המסלול טחון ולא פשוט עבור הרוכבים הצעירים, שנפלו, קמו, נלחמו כמו אריות ולא ויתרו. יובל פינק-רייזמן פותח מצויין והוא היחיד שמצליח לשבור את מחסום 2 הדקות להקפה, אבל זה היום של גיל זרקו שהחל מההקפה השניה פותח מבערים, לא נותן לאף אחד סיכוי להתקרב אליו  ומסיים למעלה מדקה וחצי מצטברות לפני פינק-רייזמן.

סוף סלע חוזר מפציעה היישר למקום השלישי המאכזב מבחינתו ואחריו מסיימים רז עידן ואריאל קסורלה.

קטגוריית ג'וניורים J2

שמונה רוכבים יוצאים להקפת הכירות, אחריה יזנקו שישה מהם ל-4 הקפות ספיישל מלאות.

איתי דב מחליט להגיע לטבילת האש הראשונה שלו במרוץ אנדורו עם אופנוע שהוא עדיין לא מכיר. המסלול אמנם מכניע אותו, אבל ברור לכולם שהוא לא אמר את המילה האחרונה ונזכה לראות אותו גם במרוץ הבא. יחד איתו פורש גם שובל הלה.

נועם דדון פותח מצויין ומוביל ב -11 שניות בהקפה הראשונה.  גב סלע לא מוותר בקלות ובהקפה השניה  סיים למעלה מדקה לפני דדון כשהו היחיד בקטגוריה שיורד מ- 8 דקות  להקפה. ההקפה השלישית שוב משנה את התמונה כשסלע נתקע, מאבד זמן יקר ואת המקום הראשון. בסיום זהו נועם דדון שעומד על המדרגה הגבוהה של הפודיום. סלע מוביל טבלת האליפות ולאחר ניקוד המרוץ החמישי הוא בפער של 19 נקודות מטל בירנבאום, שמסיים את המרוץ במקום השלישי ושומר על המקום השני בטבלה. איתמר שני רביעי וצוק סלע אחריו.

סיכום המרוץ

הסתיים המרוץ החמישי בליגת אופנועי האנדורו של עונת 2014.  השינוי החיובי שהורגש לאורך העונה כבר אינו מפתיע, אלא ברור מאליו. ועד העמותה בשיתוף התאחדות הספורט המוטורי קבעו יעדים לעונת 2014 והם מתכוונים לסמן 'וי' על כל אחד ואחד מהם. לרוכבים נשאר רק להצביע במגפיים, להתארגן על רשיונות מרוצים ולהחזיר את הליגה לימיה היפים עת התייצבו 130 מתחרים על קו הזינוק.

תוצאות סופיות ופרגון לספונסרים של הרוכבים:

סופר ג'וניורים J1

  1. גיל זרקו (33) – רועי שלומי הדרכות נהיגה, קרוס קאנטרי.
  2. יובל פינק-רייזמן (30) – אבנוע, רועי שלומי נהיגת שטח.
  3. סוף סלע (1) – סדנת האלופים, סולראדג'.

ג'וניורים J2

  1. נעם דדון (222).
  2. גב סלע (47)  – CHAMP FACTORY IL, SOLAREDGE
  3. טל בירנבאום (21) – מוטוליין עפולה,  MX2-TECH עומר שחל

מתחילים

 

  1. יפתח פרנקו  (111) – מלכי רייסינג.
  2. יואב מאור (112).
  3. אלי ירום (905).

 

סניורים

  1. נדב לוגסי (41).
  2. ברק דודאי (71) – שחר ואופיר דודאי.
  3. איציק קלנר (45) – מוטוריקה, גולדן טייר, סלאלום, DIRT-X, RPM .

 

עממית C1

  1. ירון יעקובוביץ' (68) – דלב מוטוספורט, מוסך הפודיום- שחר עזרא.
  2. יואב שפירא (767) – מוטוטראק- גאס גאס.
  3. עמרי מסיקה (76) – מלכי רייסינג.

    עממיתc2

  1. טל איזנבנד (616) – ליגל אופנועים- TM, מוטוליין, MX2-TECH עומר שחל.
  2. רפאל קבסא (65) – עופר-אבניר, אבזריון.
  3. אלון איסטון (24).

עממית C3

  1. עדי לוי (80) – יקב בזלת הגולן.
  2. קובי צדף (17).
  3. אייל ברל'ה  בן יוסף (55) – דלב מוטוספורט- KTM, ברל'ה הפקות.

 

מקצועית קטנה E1

  1. תומר שפירא (16) – מוטוטראק- גאס גאס.
  2. רון שטפל (6) – ד.ל.ב מוטוספורט, מוטוריקה, CHAMP FACTORY IL, מצלמות קונטור, תמיג, טורו.
  3. סער יעקב (84) – מוטוטראק- גאס גאס, דור סוכנות אופנועים, מובילי מעונה, מטרו צפון.

מקצועית בינונית E2

  1. יונתן לוי (22) – מטרו-מוטור- ימהה, ארנב אנרגיה, קאנין קוויאר, מ.מ.ס.י, אוטוויק, התאחדות הכידונאים.
  2. זיו כרמי (5) -  דלב מוטוספורט- KTM, סדנת האלופים, מישלין, אופרוד, אופנועית, מצלמות קונטור
  3. נמרוד חמו (299) – דלב מוטוספורט, איי-דרייב, אופרוד צפון.

מקצועית פתוחה E3

  1. תומר שמש (25)– דלב מוטוספורט- HUSABERG, KTM, סדנת האלופים, מוטוריקה, מישלין, אופנועית, מצלמות קונטור.
  2. בר נוב (94)– מוטוטראק, מזור הנדסה, FOX HEAD, CORRATEC.
  3. אורי כרמל (299) – דלב מוטוספורט, כרמל יבולים.

לאתר עמותת האנדורו

לתוצאות המלאות של הסבב החמישי

לדף הפייסבוק לזכרו של ניר שפיצר

תמונות נוספות וקישורים מהמרוצים הקודמים בדף 2 >>>

קישורים לסיקור המירוצים בליגת האנדורו לשנת 2014:

לכתבת הסיכום של מרוץ האנדורו מספר 1 לעונת 2014  

לכתבת הסיכום של מרוץ האנדורו מספר 2 לעונת 2014  

לכתבת הסיכום של מרוץ האנדורו מספר 3 לעונת 2014 

לכתבת הסיכום של מרוץ האנדורו מספר 4 לעונת 2014 

רוצים להשתתף במרוץ אנדורו אופנועים ולא יודעים איך?

כתבת - מדריך של תומר ''החייה'' שמש על איך עושים זאת

תגובות

0 תגובות