שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טעימות מתערוכת הרכב בבייג'ין

התערוכה שמיועדת באופן טבעי לשוק הסיני, הופכת למשמעותית יותר ויותר בכל שנה

שוק הרכב בסין הפך במהלך השנים האחרונות לגדול ביותר בעולם, ובשנת 2013 נמכרו בו כ-22 מיליון כלי רכב! לשם ההשוואה, בארה''ב שהיא המדינה השנייה בטבלת המכירות נמכרו בשנה האחרונה כ-16 מיליון כלי רכב, אבל הנתונים עוד יותר משכנעים אם מסתכלים אחורה: ב-2005 נמכרו בארה''ב כ-17.5 מיליון בעוד שבסין נמכרו פחות מ-6 מיליון כלי רכב. לא פלא אם כן, שתערוכת הרכב השנתית בבייג'ין הפכה למשמעותית ביותר, כשכל היצרנות נוהרות לשם להציג את הדגמים החדשים שלהן.

באופן טבעי, הדוכנים של היצרניות הסיניות תופסים שטח נכבד בתערוכה, כשהחברה המעניינת ביותר מבחינתנו היא האבאל (Haval), חטיבת רכבי השטח של גרייט וול (Great Wall) שאת טנדר הסטיד שלה אנחנו כבר מכירים (למבחן דרכים לסטיד). החברה הציגה כמה דגמי קונספט של SUV-ים שמיועדים בשלב זה רק לשוק הסיני, אבל בעתיד סביר שנראה אותם במקומות נוספים על הגלובוס. לחברה אין קו עיצובי ברור, והדגמים שלה ''שואבים'' השראה מאאודי, ריינג' רובר, פולקסוואגן, טויוטה ועוד.

הדגם הקטן ביותר בהיצע הוא ה-H2, עם מנוע 1.5 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת שש מהירויות, עם שתי אופציות הנעה: 2X4 ו-4X4. בקצה השני נמצא ה-H9, רכב שטח מגודל המזכיר מאוד את הלנד קרוזר וכמוהו מציע שבעה מקומות ושלדת סולם מסיבית. לדגם זה שתי אפשרויות הנעה: מנוע 2.0 ליטר עם 215 כ''ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם שש מהירויות, ומנוע 3.0 ליטר עם 329 כ''ס ותיבה אוטומטית עם שמונה מהירויות. ולא נפקד גם מקומו של דגם ספורטיבי יותר, בסגנון האיווק, שנקרא לעת עתה ''קופה'' (Coupe).

ומה עוד הוצג שם? בחברת BAIC לא חשבו פעמיים לפני שהביאו לתערוכה את ה-BJ80 שנראה בדיוק, אבל בדיוק, כמו אתם בוודאי יודעים מה; פורד הציגה דגם קונספט הנקרא אוורסט הבנוי על בסיס טנדר הריינג'ר (המוכר אצלנו כמאזדה (BT-50; לקסוס הביאה את ה-NX החדש; ויונדאי חשפה את הקרוס-אובר הקטן שלה, ה-IX25, עדיין כדגם קונספט.  

תגובות

0 תגובות