שטח 4X4 > כתבות > חדשות

אופל תרחיב את היצע הקרוס-אוברים

במטרה לעבור מהפסד לרווח, החברה מתכננת מגוון דגמי קרוס-אוברים חדשים

''אנחנו מתכוונים להרחיב את מעורבותנו בשוק הקרוס-אוברים, כי לשם הלקוחות הולכים היום''. כך הצהיר השבוע מנכ''ל חברת אופל, קרל-תומס נימון, בראיון למגזין הרכב Autonews Europe. מה שהוא לא אמר, אבל זה נתון ידוע בעולם הרכב, שתחום הקרוס-אוברים ריווחי יותר מייצור מכוניות פרטיות, מה שיכול לעזור לחברה המפסידה שלו להתאזן ואולי גם לעבור לרווח.

מעבר למוקה (Mokka), התאומה של השברולט טראקס שכבר מיוצרת (למבחן דרכים למוקה), מדברים באופל על לפחות שלושה דגמי קרוס-אובר חדשים בטווח הקרוב: שניים שיחליפו את המריווה (Meriva) והזפירה (Zafira), המיניוואנים העכשווים של החברה, ודגם חדש לחלוטין שיהיה ספינת הדגל של אופל שיתבסס על דגם קונספט שהוצג בתערוכת הרכב האחרונה בפרנקפורט, שאמור להגיע לשווקים ב-2017. שני מחליפי המיניוואנים יבנו בשיתוף פעולה עם קונצרן פיג'ו-סיטרואן, והשקתם מתוכננת ל-2016. 

דגם הקונספט, שנקרא מונזה (Monza) קיצוני מאוד בעיצוב שלו, עם גוף נמוך וזורם ודלתות כנפי שחף ענקיות, אחת בכל צד, הנפתחות כמעט לכל רוחב המכונית. מערכת ההנעה היא היברידית כמובן, כמו בהרבה דגמי קונספט היום, עם מנועים חשמליים בגלגלים ומנוע מאריך טווח בנפח 1.0 ליטר בלבד, המוזן בגז טבעי.

על פי הפרסומים, הדגם שיגיע לייצור יתבסס על פלטפורמה של ביואיק (אופל היא חלק מקונצרן ג'נרל מוטורס), עם מבחר מנועי בנזין ודיזל. קשה אמנם להאמין שדגם הייצור יהיה דומה במשהו לקונספט, מלבד בקווים הכלליים, אבל יהיה מעניין לראות עד כמה תשמר ייחודיות העיצוב.    

תגובות

0 תגובות