מסלול הטיול המפורט בנחל כמריר שמצפון לנחל דימונה ולהר כמריר.
המסלול בעבירות קשה מאוד, לבעלי ניסיון רב, כלי רכב משופרים, אמצעי חילוץ וסיכוי טוב לשבר ולנזקים - היכונו להיתקע שעות ואף ימים באמצע הנחל...
המסלול מפורט בהמשך לחוויות יומן המסע המיוחד לפריצת ציר בכמריר, בחודש אפריל 2014
מאת: יניב גולן
02/05/14
בהמשך לחוויות פריצת המסלול בעבירות קשה מאוד בנחל כמריר ולבקשות הרבות לפרסום מסלול הנסיעה בנחל ולו רק כדי לראותו - להלן הפירוט של מסלול העבירות, קבצי TWL, מפות, תמונות והמלצות. שימו לב, כמו שאר המסלולים המפורטים באתר ובמיוחד במסלולי עבירות קשה, כי: כל המטייל או המנסה לעבור מסלול זה עושה זאת על אחריותו בלבד! ועליו להגיע מוכן פיזית ונפשית מצויד הוא ורכבו להרפתקה שאין לדעת את סופה!!! קישור לכתבה: נחל כמריר - מסלול הרוביקון הישראלי מתוך סיום הכתבה:
'' ג'יפאי אחר שעבר את המסלול בשבת האחרונה אמר שפתחנו ציר מדהים, בעזרת תעוזה ויצירתיות נדירים, ואני מוסיף גם בעזרת עבודת צוות מדהימה, ועל זה נאמר: המעז מנצח!!!
עשיתי הרבה דברים מטורפים בחיים, אבל אף אחד מהם לא גרם לי לתחושת סיפוק כזו מדהימה כמו כיבוש המסלול הזה. וכמי שהיה בחבורה הראשונה שכבשה אותו, הרשינו לעצמנו לקרוא לו:נתיב הרוביקון הישראלי!!! ''
יציאה למסלול הטיפוס בכמריר דורשת ידע וניסיון רב בטיפוס מעלות קשים, התמודדות עם שיפוע צד, עבודה עם כננות, ציוד גרירה וחילוץ ועבודת צוות. מומלץ לצאת למסלול לאחר שבנסיונכם ובניסיון המשתתפים האחרים יחד עם כלי הרכב שלכם - כמה שיותר מעלות קשים אותם הצלחתם לטפס. והרשימה ארוכה אך מתבקשת: ממעלה גיתה שבצפון, דרך המעלה הנסתר ומעלה הצינור שבהרי ירושלים ועד למעלות הקשים של הנגב - ורדית, מחמל, זיק וגרופית. חובה להכיר ולהתנסות: טיפים לנהיגה בשטח יש לצאת לדרך עם רכבים משופרים בתיבות העברה, צמיגים, מתלים ומערכות היגוי המתאימות לעבירות קשה. יש לצאת לדרך מצויידים בכמה שיותר אמצעי חילוץ וגרירה המוכרים לכם ושאתם בעלי ניסיון בהפעלתם. חובה לקרוא את: טיפ רשימת אמצעי חילוץ וגרירה רשימת הציוד:
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים,
ציוד חילוץ כמפורט לעיל,
מצפן ומכשיר GPS,
מפות סימון שבילים,
טלפון סלולארי והכי טוב גם טלפון לוויני,
מים ומזון לכמה ימים! (מוכנים להיתקע ולהישאר בשטח),
חלקי חילוף,
חבר טלפוני זמין ורצוי מכונאי עם חלקים נוספים היכול להגיע אליכם ולעזור ולתקן במקרה של שבר.
המסלול בעבירות קשה מאוד מאוד! ומתאים רק לרכב 4X4 משופרים עם הילוך כוח.
שימו לב כי השיטפון הבא יישנה את הנחל, יזיז סלעים ואבנים, ייצור בורות ויכול ויהפוך את הנחל לבלתי עביר.
חובה לצאת לדרך עם שלושה כלי רכב לפחות וציוד גרירה וחילוץ כמפורט.
אורכו של המסלול כ-20 ק''מ של טרשים, סלעים, מדרגות, שיפוע צד ו''כול טוב'' שבערוץ הנחל. המסלול אפשרי למעבר במשך 24 עד 72 שעות ויותר - בהתאם לקצב ההתקדמות והתקלות שבדרך.
המסלול אינו עובר בשמורת טבע ולכן אפשר לנסוע שלא על שביל מסומן אך עדיין יש לשמור על הטבע, להימנע מנזקים מיותרים ובטח שלא בערוץ הזרימה בנחל. אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של חיות המדבר. אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים ועבירות בשטח.
המסלול חוצה שטחי אש פעילים של צה''ל ואפשר לטיול בו רק בסופי שבוע או חגים.
תחילת המסלול בצומת נגב מינראלים שעל כביש 258 - 9.2 ק''מ דרומית לצומת חתרורים. ההתחלה כמו בכניסה למסלול הטיול המפורט: סכינים בדרך לפסגת הר כמריר. (ומי שלא עשה את המסלול המפורט הנ''ל - מומלץ לעשות כך!)
מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000
מפת לב המסלול בקנה מידה 1/50,000
הקובץ מכיל 88 נקודות ציון דקורות לאורך המסלול עם פירוט רב בליבו של המסלול החל מהמפל הראשון, המדרגה הכפולה והמפל הגבוה עם שיפוע הצד שלאחריו.
ששון חורש מטפס את הכמריר עם היילקס וצמיגים ''קטנים'' - 31 אינץ'
29 תגובות
1
dannydin10
02 במאי 2014 ב 15:10
לא מבין
כאחד שאוהב ג'יפים אך יותר מכך את הטבע אני לא מבין איך האתר יכול לשמש בית ולהתהדר במסלולי טיול שנפרצים או שלא על שביל קיים. זה פשוט נשגב מבינתי שבארצנו הקטנה שבה אין ולא יהיה מספיק שטחי טבע, אתם "פורצים" דרכים!
2
אורח/ת
02 במאי 2014 ב 15:39
גם אני לא מבין
שמי אפרת, אני אשתו של דרור (מדריך באתר השטח) וגם אני נהגת ג'יפים והתמונות האלה מקוממות אותי- כל מעבר כזה של ג'יפים בתוך הטבע שלא בשביל מסומן (למרות שכאמור זוהי אינה שמורת טבע) גורם לנזק מיידי לחיות בר לצמחייה ולתוואי הנחל. איני מבינה כלל, זה אפילו גובל בביריונות בעיניי להתנהל כך. מעבר לכך ברמה החינוכית, אסןר שמדריכים באתר השטח יסעו באופן כזה ועוד יתגאו "בפתיחת צירים" נו באמת..אין לכם גבול??. ולא כל שכן, אין מקום בעיניי לפרסום של כתבה כזו באתר השטח!!
3
Ogash Ofer
02 במאי 2014 ב 16:17
גם אני לא מבין
חוזר עכשיו ממכתש רמון, שמורת טבע מוכרזת, בה נסעתי על שביל חדש שנפרץ עם טרקטורים ומכבשים כבדים ולא ראיתי בזה בעייה. נחצ כמריר הוא לא שמורת טבע ואין כל איסור לנסוע בו. בטח שלא בערוץ הנחל, שבו כל נסיעה תימחק בשטפון הבא.
4
drorbn_
02 במאי 2014 ב 16:31
גם אני לא מבין
שוב אפרת, לא מבינה איך זה קשור בכלל, ברור שדרך שנפרצה על ידי הרשויות היא דרך שאפשר לנסוע בה, אך זה אינו הסיפור בתיאור המדובר הנל. בתיאור הזה, באופן מופגן הג'יפאים פורצים דרך תוך הריסת הטבע (שימוש בפטיש- על הסלע) וגם מתגאים בכך מבלי בכלל להתייחס להשלכות של מעשיהם. ודרך אגב, יקח זמן רב עד השיטפון והתוואי כבר יהיה שונה....זו התנהגות אגוצנטרית מיסודה המנוגדת לערך השמירה על הטבע ומתאימה לתפיסת העולם של מותר לי הכל כי אני יכול.
5
allraz5
02 במאי 2014 ב 16:53
גועל נפש !!!
חברים יקרים
כטייל וג'יפאי כבר זמן רב, אני מבין שאצלכם הג'יפ הוא המטרה ולא האמצעי. זה בסדר. אבל למה למה להשמיד ולהרוס ועוד בסוף לרוץ ולהתגאות בכך. עברתם מסלול המיועד להולכי רגל והצלחתם להרוס ולהשמיד כל חלקה טובה ואת תדמית הג'יפאים . חבל.
6
Ogash Ofer
02 במאי 2014 ב 17:40
גועל נפש !!!
7
אורח/ת
03 במאי 2014 ב 20:18
ALLRAZ5 כל הכבוד
הסבר מדוייק למצב הג'יפאים הטובים שבשטח, שטחי אימונים של צהל נהרסים הרבה יותר בפעילות של טנקים דחפורים ופגזים.
8
פינטו משה
04 במאי 2014 ב 09:05
נחל כמריר - מסלול עבירות קשה מאוד
מדהים...................
9
אורח/ת
04 במאי 2014 ב 09:36
שלום לכולם
שלום לכולם, מדהים אותי כל פעם מחדש, איך אנשים יוצאים מגדרם כאשר ג'יפאים עוברים מכשול קשה, בין אם הוא בשביל אש שנועד מראש למעבר. בדיוק באותה המידה, מדהימה אותי ההתלהמות, באשר לנסיעה בציר כמו נחל כמריר.
חברים, מדובר בציר שנמצא בשטח אש של צה"ל, ציר שמותר לנסיעה בסופ"ש ובחגים. לפני הנסיעה, אני באופן אישי, התקשרתי לרשות שמורות הטבע ובדקתי באופן ספציפי האם מותר לנסועה בציר הזה!!!
לבוא ולומר שאנחנו הורסים את הטבע, רק בגלל שאנחנו נוסעים שם עם ג'יפ, זו התייפיפות או בורות. בכל מקום אחר בעולם, ציר כזה היה נפתח על ידי הרשויות לתנועת ג'יפאים משופרים בלבד, וגם היו גובים כסף בעבור הנסיעה בו, ובצדק! ורק פה בארץ הקודש עוד לא חשבו על האפשרות הזו...
גם לנו הג'יפאים האתגריים מותר שיהיה היכן לנסוע, ובאופן חופשי וחוקי למהדרין, ובלי שיהיה לנו הצורך להתנצל על כך או לטוס לחו"ל (מואב, איטליה, יוון, ספרד...וכו').
אני לא חושב שמי מהמגיבים פה אוהב יותר ממני את הטבע, והעובדה כי השחרנו כמה סלעים עם סימני צמיגים, לא הופכת אותי למושחת. הסימנים הללו יעלמו עם הגשמים הבאים, ולעומת זאת, הררי שקיות האשפה אותם משאירים כל בני ישראל, בצאתם מכל שמורת טבע או חוף, לא רק שמלכלכת את הטבע אלא גם פוגעת באופן אמיתי בסביבה ובבעלי החיים, שאוהם אני אוהב לא פחות מיכם.
מעניין אותי האם משהו מיכם חשב מה גורם יותר נזק לסביבה ולבעלי החיים, אימון נחמד של חייל האוויר או נסיעה שלנו בציר???
על כן, הייתי ממליץ לכם להוציא את כעסכם היכן שבאמת צריך, כמו המאבק בסגירת ציר המעיינות, ההשתלטות על חופי הים או על חופי הכנרת, ועוד כי פשוט לא חסרות דוגמאות...
רק למען הרקורד, אותה קבוצת ג'יפאים חסרת מעצורים, הייתה הראשונה לצאת בסופה שהייתה בירושלים, ועזרה למאות אנשים ובינם תינוקות בני יומם שהוריהם חפצו לראות קצת שלג, לחזור שלמים ובריאים לביתם, סתם כי פשוט איכפת לנו מהסביבה בה אנו חיים.
אז תרשו לי שלא להתרגש יתר על המידה מהנאומים חוצבי הלב שלכם... מאחל לכם שתמשיכו לשמור על הטבע בדרך שלכם, ואני אשמור בדרכי שלי.
שיהיה חג עצמאות שמח לכל בית ישראל
10
אורח/ת
04 במאי 2014 ב 20:25
אני מצדד ביניב ועופר
אני תומך בדעתם יש יניב עופר ואלו שתומכים במסע המופלא הזה.
אם הציר מותר בתנועה, ויניב בדק זאת, אין שום מניעה לנוע בו. אם הוא לא בשמורת טבע, אין שום מניעה לישון בו בכל מקום.
זה שרק יניב וחבריו יכולים, בקושי, לעבור שם עם הרכבים המשופרים שלהם, לא אומר שהם-הם הורסי הטבע.
הרי אם השביל היה קל יותר או אולי אפילו שביל קק"ל, אני מניח שמאות רכבים היו עוברים שם כל שבת בגלל היופי של המקום. רצה הגורל (או במקרה זה הטבע) והשביל קשה. אז מה? מי שיכול יכול ורשאי ע"פ חוק לעבור שם עם רכב. מי שלא, יכול ורשאי לטייל שם ברגל.
כל זמן שהמדינה (צבא, רשט"ג או כל גוף חוקי) לא הגביל את המעבר הממונע שם, אין סיבה שיניב וחבורתו כמו גם קבוצות אחרות יעברו שם. החוק מאפשר... תפרגנו.
מפריע לכם? אנחנו מדינה דמוקרטית, תפנו בצינורות המקובלים, תפגינו, תקימו לובי, כל מה שמותר ע"פ חוק. אם המצב ישתנה, אני בטוח שיניב, עופר, אחרים (ואני בינהם) לא נעבור על החוק גם אם הוא לא לרוחנו ופוגע לנו בתחביב.
כמו שיניב כתב: התחביב שלנו זה לא להרוס את הטבע, לא ללכלך ולגרום לנזק. התחביב הוא ג'יפאות, טיולים והכל ע"פ החוק.
11
tamir26
05 במאי 2014 ב 14:55
מסלול יפה
כל הכבוד! סוף סוף רמה קצת יותר גבוהה ממסלול לגיפונים עם נעילה והגבהה.
12
קובי53
10 במאי 2014 ב 12:37
דיפרנציאל לגלגלים הקדמיים?
האם לרוביקונים יש דיפרנציאל לגלגלים הקדמיים? האם זה יתרון על ציריות מבחינת עמידות בתנאי שטח קשים?
13
יניב גולן
12 במאי 2014 ב 09:10
ברור שכן, לשתי השאלות
14
yar
13 במאי 2014 ב 19:28
מספיק להתיפייף
חאלאס כולנו שוחרי טבע, ונמנים על קומץ אנשים שלא ישחיטו וישאירו פסולת בשטח
ונוסעים רק על שבילים מסומנים.
קצת פירגון לא יזיק, וכן אני ועוד הרבה אוהבים לראות גיפים ובמקרה הזה משופרים רצח
עולים ועוברים מכשולים קשים.
אף אחד לא נסע איפה שאסור ומצידי שיהיו 10 כתבות כאלה בחודש.
אז ליניב והחבורה כל הכבוד!
ירון פאגרו
15
shlomoaaaa
15 במאי 2014 ב 22:57
האם המסלול מתאים לטרקטורון?
שלום לכולם
רציתי לשאול האם המסלול מתאים לטרקטורונים?
ארבע על ארבע עם נעילות?
וגם כמה זמן יקח לטרקטורונים כזה מסלול?
בתודה
16
Ogash Ofer
16 במאי 2014 ב 20:14
האם המסלול מתאים לטרקטורון?
17
יניב גולן
18 במאי 2014 ב 09:56
האם המסלול מתאים לטרקטורונים
בגדול, המסלול עביר לטרקטורונים עם כננת, ללא כננת אסור להיכנס למסלול.
נכון לעכשיו, לאחר השטפון הגדול שהיה בנחל, ישנם קטעים רבים שמוצפים במים כך שלעת עתה, טרטורונים לא יכולים לחצות את מעברי המים העמוקים. חכו שבוע שבועיים, הביאו אתכם חלקי חילוף רבים ככול הניתן ושקשים למקרה של לינת לילה.
לנו המסלול לקח יומיים שלמים כיוון שהכשרנו אותו למעבר בחלקים הקשים מאוד, היום המסלול אמור להיות נוח יותר למעבר, למרות שאי אפשר לדעת מה מצבו של הנחל לאחר השטפון האחרון, בהצלחה לכל הנוסעים!
18
zilguy
29 ביוני 2014 ב 12:13
ידידיי . יניב וגם עופר . המשיכו כך!
יש מתיפיפים בכל מקום וכל זמן ( תקראו הארץ...) תודה על השיתוף .
19
Ogash Ofer
11 באוקטובר 2014 ב 17:33
נוספה תמונה של ששון חורש מטפס את הכמריר
עם צמיגים ''רגילים'' של 31 אינץ'.
שימו לב - הטיפוס מסוכן, דורש נחישות ומיומנות רבה וממש לא מומלץ.
20
אורח/ת
08 בנובמבר 2014 ב 23:01
כמה בלבולי מח מיותרים.....
לאלו שצלחו וטיפסו - שפו....
ולכל "אוהבי הטבע" היפים... אתם לא אוהבים יותר מאשר כל אחד כאן. תמשיכו לטייל ולעסוק בעניינכם. ותנו לאנשים לחיות בשקט בלי לבלבל את המח.
21
דניאל מאירי
09 בנובמבר 2014 ב 13:45
נחל כמריר - מסלול עבירות קשה מאוד
מחזק את מה שכתב מעלה יניב גולן.
כל מילה בסלע (תרתי משמע).
אני מאוד אוהב לראות את פתיחת הצירים וכל הכבוד על התעוזה והנחישות.
אני משוכנע כי קהילת הג'יפאים אוהבת ושומרת על הטבע יותר מאנשים שיושבים
בבית או בעבודה עם מקלדת.
היום כל אחד יכול לכתוב כל דבר.
להתעלם. דניאל
22
shlomoaaaa
21 ביולי 2015 ב 22:33
נחל כמריר - מסלול עבירות קשה מאוד
האם ניתן לעבור עם ג'ימני?
23
Ogash Ofer
22 ביולי 2015 ב 05:26
נחל כמריר - מסלול עבירות קשה מאוד
24
אורח/ת
23 ביולי 2016 ב 19:45
נחל כמריר - מסלול עבירות קשה מאוד
25
Sgill
24 ביולי 2016 ב 00:02
נחל כמריר - מסלול עבירות קשה מאוד
ניתן עם ג'ימיני משופר ועם מספר רכבים משופרים איתו.
תחפש ביו-טיוב ג'ימיני כמריר ותראה סרטונים של חבורת ג'ימינים משופרים עוברים שם.
לא פשוט, מצריך נסיון, שיקול דעת, רכב משופר ועזרה מבחוץ בכיוונים.
כמובן שאין לראות בהודעתי המלצה לנסות את המסלול.
26
Ogash Ofer
09 באוקטובר 2016 ב 16:41
2 טויוטות בנחל כמריר
27
Ogash Ofer
09 באוקטובר 2016 ב 16:42
נחל כמריר - מסלול עבירות קשה מאוד
28
אתר השטח 4X4
11 בנובמבר 2016 ב 11:20
נוסף סרטון חדש לכתבה - רובי גולדשטיין וחברים מטפסים את הכמריר
29
Ogash Ofer
08 באפריל 2017 ב 14:36
נוספו תמונות מאפריל 2017
ערן שלמה וחברים מטפסים את הכמריר - אפריל 2017
תגובות