מסע העומק למזרח ירדן הוא תמיד חוויה מיוחדת, שונה, אתגרי עם מוכנות לפתרון בעיות ונחישות - אחרת לא מגיעים רחוק! ובמקרה של ירדן - הכי רחוק מזרחה!!
מאת: Ofer Ogash
07/05/14
פנינו אל השמש העולה, דרכנו שוב פונה מזרחה (יצחק שנהר)
בוקר, חול המועד פסח, מעבר הגבול בין ישראל לירדן עמוס במטיילים ישראלים הבאים לתור את ירדן, רובם ברגל, חלקם לצלול בעקבה, שתיים - שלוש שיירות ג'יפים בדרך למערב ירדן (אחת מהן של נחומי - קישור) והשיירה שלנו - בדרך מזרחה! חיש-קל אנו עוברים את מעבר הגבול וממהרים לטפס מזרחה לעבר המדבר הדרומי, צפונית לוואדי רם. תדלוק אחרון וקדימה למדבר. מתחילים בנסיעה מהירה בשטח החולי, דיונות, שבילים וערוצים נחלים חוליים הכי מהירים שיש. אט-אט השביל החולי הופך לטרשי ופונה מזרחה לעבר רמת המדבר. הדרך טרשית, אותה פרצנו לפני שנים, עולה ויורדת בין שלוחות וערוצים כשמסביב שממה - אין חיים ואין אנשים. עוצרים בשרידי ''דרך הבשמים'' ובהמשך היום מעלה - 3 העליות!, 300 מטרים של טיפוס טרשי עם דרדרת. נהיגה מדוייקת, עבודת צוות ואנחנו למעלה בדיוק עם הקצה של השקיעה. יורדים חזרה לערוצי הנחלים וממשיכים מזרחה לנקודת השינה שם מצפה לנו ארוחת ערב בדואית, סביב המדורה, כנאפה ''על האש'' לקינוח ובסוף האוהלים שלנו והירח המלא מלמעלה.
הנבטים השאירו לנו סימני דרך והנחיות לאן להמשיך לנסוע...
אירוח בדואי אמיתי באמצע הדרך (ואם לדייק: באמצע שום מקום)
אנו צופים לקראת שעה גדולה (יצחק שנהר)
יום ארוך של 420 ק''מ אל לב המדבר השומם, לכאורה - אבל מלא בתוכן מדברי ייחודי. התחלנו בחאן הטורקי על דרך החאג' של עולי הרגל בדרך למצוות האיסלם. עצירה במסעף של הרכבת החיג'אזית והמשך לדרכי מדבר - בהתחלה טרשיות, בהמשך מהירות ולסיום מהירות ביותר. תצפית לעבר קו המוצבים הסעודים מורידה אותנו לעבר מישורים צחיחים של מדבר. אבן הגבול בין ירדן לסעודיה עוצרת אותנו מלהמשיך דרומה. חוזרים צפונה דרך מעבר הגבול הישן והמהירות עולה ומגיעה לשיאה לפני הכניסה לקע ג'עפר. כביש 5 - כביש סדאם חוסיין בדרך צפונה. גיחה קצרה לקצ'ר טובא ולבאר הצמודה ומשם דרך השטח כמעט עד לאז'רק. ארוחת ערב, מקלחת חמה ושינה באל אז'רק.
זקוף הראש נפשנו עוד לא שחה. (יצחק שנהר)
המפגש שבין המליחה לשדה הבזלת - אחד משיאי העוצמה של הטבע!
יצאנו מהימה הכחולה של אל אז'רק לעבר ציר ה-H. תמונה קבוצתית ב''מטוס האלמנות'' ופנייה מזרחה לעומק ה''ידית''. בין שפוכת של בזלות שחורות למשטחי לס מאובקים הגענו עד לאגם ולמצודה הרומית של בורקו. חצינו את רואיישד ופנינו דרומה לעבר ציר ה-TAP. אבני חמאדה קטנות הופכת למשטח לס אין סופיים, חצי רטובים, ובקצה שדות בזלת עם מצודת רועים קטנה. חצינו את קו הרכס וירדנו לכיוון צינור הנפט הישן לאירוח בתחנת משמר של ''משמר המדבר'' (משמר הגבול) הירדני.לאורך ציר הנפט ותחנות השאיבה הישנות חזרנו מערבה עד אל - אזרק.
מפת הנסיעה ביום השלישי - 4 מדינות ביום אחד!
יום של כביש בין מצודות המדבר התחיל בעיירת המשאיות, אזרק אל דרוז' בחיפוש אחר האוריאה... מצודת אזרק אל דרוז' בצפון אזרק, הוילה מתקופת בית אומייה - קאסר עמרה, והשלישית שהיא חאן דרכים בן 1400 שנים - קאסר חארנה. לסיום הקפנו את עמאן ועצרנו בחניון המכוניות של המלך חוסיין (מוזיאון המכוניות) ומשם ירדנו לבקעת הירדן עד למעבר הגבול מול בית שאן.
מוזיאון המכוניות של המלך חוסיין - עושר שיש רק למלך!
תודה לכל המשתתפים - סבלנות וסובלנות והרבה רוח גב ותמיכה לקבוצה ולמדריך מביאים להצלחה במסע
מזרח תיכון חדש: השלל העירקי של מלחמת העולם הראשונה
פיצוץ בצמיג - כך עושים זאת בלב המדבר
1 תגובות
1
אורח/ת
11 במאי 2014 ב 15:25
נראה מיוחד וכייפי. איך אפשר להצטרף לטיולים יפים אלו?
תגובות