שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

פעם שלישית - שפירא! סיכום סבב שישי ואחרון בעונת אופנועי האנדורו 2014

בחודש נובמבר 2013 יצאה לדרך ליגת אופנועי אנדורו 2014.
ביום שבת האחרון התקיים הסבב החותם את הסדרה של ששת המרוצים לעונה - שהוכיח שהכול מתחיל ונגמר בתזמון.
צלם אורח: ינון לנדאו.

אבק על גבעת המורה

כשירד האבק על גבעת המורה והשקט החליף את רעש המנועים והתרועות למנצחים, אפשר היה סוף-סוף לסמן V - עונת האנדורו החוקית הראשונה של מרוצי האופנועים בישראל הסתיימה. מי שלא מעורה בפרטים ובקיא בדרישות הניצבות בפני המפיק והמארגנים בטרם כל אירוע יוצא אל הפועל, אולי לא יבין את המשמעות, אבל חשוב לדעת שכדי שהעונה האחרונה תתקיים נדרשו שעות רבות של עבודה - הן של נעם היימן מ'באחה ישראל' כמפיק הליגה והן של ועד עמותת האנדורו, בראשות אילן עזרא, אשר עבדו ללא לאות, בהתנדבות מלאה, כדי שכל ששת המירוצים שנקבעו יתקיימו (תגית אנדורו לכל המרוצים).

חסר רוכבים

אחרי כל המאמץ, השיפור הקבוע ממירוץ למירוץ, העזרה לכל רוכב ורוכב בהתנהלות מול הרשות לנהיגה ספורטיבית, הפרסום בכל מדיה אפשרית והפיכת המירוצים להפנינג של ממש, המושך קהל וספונסרים מהענף ומחוצה לו, נשארנו עם אירוע אחרון בטעם חמצמץ מעט, שכן על קו הזינוק התייצבו בסה''כ 65 רוכבים. אם נשים לרגע בצד את רוכבי קטגוריות הג'וניורס והסופר ג'וניורס (שכן בעונות המרוצים הקודמות הם לא הורשו להשתתף), נשארנו עם 52 רוכבים בלבד, שהצביעו במגפיים והשתתפו במירוץ - בעונות קודמות של ליגת האנדורו מס' המתחרים חצה את רף ה 120 מתחרים.   מתוך אותם 52 רוכבים, 11 בלבד פקדו את שורות הקטגוריות המקצועיות ומאחר וחלקם לא סיימו את המרוץ, נשארנו עם שני פודיומים חסרים, כאשר בקטגוריות E1 ו- E3 התייצבו רוכבים על המדרגה הגבוהה בלבד - פשוט לא היה מי שיעלה על המדרגות לצידם. חבל!!

זה אנדורו! וזה קשה!!

איזור גבעת המורה ידוע כשטח קשה ורב המסלולים שנפרצו שם בעבר גבו קורבנות בדמות חלקי אופנועים שנשארו בין האבנים הרבות הפזורות. הפעם כ- 20 מבין 52 המזנקים לא הגיעו למספר ההקפות אשר נדרש מהם וחלקם אף פרשו בטרם השלימו את ההקפה הראשונה - זה אנדורו! מאחר ובהפקה הבינו מיד, כי ישנה בעיה של תזמון ההקפות וזמן הגג להתייצבות בספיישל, החליטו, תוך כדי מרוץ, למתוח את 30 הדקות שהוקצו ולהוסיף מספר דקות לכל מתחרה לפי הקטגוריה, ע''מ למתן את קצב פרישת הרוכבים.    

מקצועית קטנה E1

תומר שפירא המצויין סיים את המירוץ עם שלושה תארים. נצחון שישי בקטגוריה E1 וכמובן אליפות הליגה שהובטחה לו כבר במרוץ הקודם. בנוסף הוא מפרגן לעצמו מתנות גיוס בדמות מנצח כללי של המירוץ בפעם השלישית העונה וההקפה המהירה ביותר. שאפו!     סער יעקב רוכב מצויין ושומר על המקום השני לאורך 5 הקפות, אבל האופנוע מתחמם והוא לא מספיק לצאת להקפה השישית. ירון יעקובוביץ' ניכס לעצמו את אליפות קטגוריה C1 כבר במרוץ הקודם ולכן הוא מחליט להתייצב בשורה אחת עם תותחי הקטגוריות המקצועיות. המסלול הקשה לא שובר אותו והוא כבר יכול להריח את הפודיום, עד שבתום הספייל הרביעי הוא עורך מפגש בין בית המצמד לבין סלע, הסלע מנצח ויעקובוביץ' נאלץ לפרוש. בעיה במערכת הזרקת הדלק מונעת מרון שטפל לסיים את המירוץ, לאחר שהוא נתקע בספיישל השלישי במשך למעלה משעה. אוריה כרמלי פורש לאחר הקפה אחת בלבד לאחר שאינו חש בטוב.

מקצועית בינונית E2

ארבעה מתחרים בקטגוריה וכולם מצליחים להשלים 6 הקפות ולסיים. יונתן לוי מגיע למירוץ כשלזכותו חמישה נצחונות רצופים המבטיחים לו את האליפות, אבל ברור שזה לא ימנע ממנו לתת 100% גם במירוץ הזה. מה שכן מנע ממנו את הנצחון הוא ראש המצת שהחליט להתנתק באמצע ההתשה הראשונה. הוא שולף כלים. מוריד מיכל דלק ומסדר את התקלה, אבל מאחר לספיישל השני ב-9 דקות המתווספות לזמן הכולל שלו ומסיים שלישי. נמרוד חמו ביום מצויין שומר על המקום הראשון החל מההקפה השניה ומתייצב על המדרגה הגבוהה של הפודיום להוסיף עוד גביע למדף. דרור כהן, עם דקה ו-19 שניות מצטברות אחרי חמו, משתלט על המקום השני. לוי כאמור במקום השלישי ורביעי מגיע אסי זעמן, כשהוא צובר 6 דקות עונשין.

מקצועית פתוחה E3

שני מתחרים בלבד בקטגוריה, אבל היא אמורה הייתה להיות המותחת מכולן. שניים מהרוכבים המובילים בענף ונקודה בודדת מפרידה בינהם. מאחר והניקוד למקום הראשון הינו 25 נקודות ואילו המקום השני מוסיף 22 נקודות בלבד לטבלה, הקטגוריה הזו, של שני מתחרים, הייתה המותחת ביותר. תומר שמש הגיע למירוץ, מצוייד באופנוע בן פחות משבוע, בר נוב הגיע עם דלקת ביד. בר פורש אחרי הקפה ומשאיר את הבמה לשמש. זה האחרון אינו נח על זרי הדפנה וממשיך לצמצם זמני הקפות. את המירוץ הוא מסיים במקום השלישי הכללי ומסיים את העונה עם תואר האליפות.

קטגוריית הסניורים

שישה מתחרים, חמש הקפות, ארבעה מסיימים. איציק קלנר מגיע למירוץ כשכל מה שהוא צריך בשביל לקטוף את האליפות הוא לסיים. הפעם הוא אמנם מחוץ לפודיום מאחר והוא ממוקם רביעי, אבל האליפות בכיסו ופניו מופנות לעבר מירוץ הרומניאקס בו הוא יתחרה בעוד חודש וחצי. נדב לוגסי מצליח לשמור על קצב טוב - גם בספיישל וגם בהתשה והוא היחיד בקטגוריה שמסיים ללא עונשין.  בסיום הוא יתייצב על המדרגה הגבוהה של הפודיום. חישוב זמני הספיישלים של עמית גול מציב אותו במקום השני, למרות עונשין של 3 דקות. צחי ידן בהופעת בכורה העונה, מסיים את ששת הספיישלים בזמן מצויין שהיה ממקם אותו ראשון, אבל 10 דקות עונשין והוא נאלץ להסתפק במקום השלישי.    

עממית קטנה C1

ירון יעקובוביץ', כאמור, עלה לקטגוריה המקצועית והשאיר את הבמה לעשרה מתחרים. שניים מתוכם נפסלים ואחד פורש. כל שבעת המסיימים נקנסים בזמן שנע בין 11 ל- 47 דקות וברור שהפודיום יקבע לא רק עפי חישוב זמן הספיישלים, אלא גם (ואולי בעיקר) לפי הרוכב שמסיים עם זמן העונשין הקצר ביותר. דן וייס הוא היחיד מבין המסיימים שמצליח לרדת מסף 9 דקות לספיישל בכל 5 ההקפות והוא מנצח הקטגוריה. הדר דוד ויואב שפירא מוסיפים לזמן הכולל שלהם 14 דקות כל אחד והם מתייצבים לצידו של וייס. עמרי מסיקה אמנם מסיים בזמן שהיה מעניק לו פודיום, אבל קנס של 16 דקות מאלץ אותו להסתפק במקום הרביעי.

עממית בינונית C2

חמישה מתחרים בקטגוריה. שניים מהם לא מסיימים ומשאירים את מדרגות הפודיום לשלושה שמצליחים לעבור את המסלול 5 פעמים. ראשון לעשות זאת הוא טל אייזנבנד, כשהוא גם היחיד בקטגוריה שיורד מסף 8 הדקות בספיישל וגם היחיד שמסיים ללא עונשין. שני מסיים רפאל קבסא עם 02:14 דקות מצטברות אחרי אייזנבנד 4 דקות עונשין. את מדרגת הפודיום השלישית כובש אריה ברנשטיין, כשהוא צובר זמן עונשין של למעלה משעה וחצי.

עממית פתוחה C3

שלושה מתחרים בקטגוריה מתחרים בינהם על הסדר בו יזמנו בסוף היום להתייצב על הפודיום. שגיא שוורץ מצליח לרדת מ 10 דקות להקפה בכל 5 הספיישלים המדודים וגם לצבור את זמן העונשין הנמוך מבין השלושה והוא מסיים במקום הראשון. עדי לוי במקום השני עם 54 שניות מצטברות יותר משוורץ בחישוב זמני הספיישלים ועוד 30 דקות שנוספו לו כזמן עונשין. למקום השלישי מגיע אייל בר'לה בן יוסף.

קטגוריית מתחילים

17 מתחרים יוצאים לדרך כשמטרתם היא לסיים 4 הקפות. בסיום נגלה שרק חמישה מהם עמדו ביעד, כשלכולם נצבר זמן עונשין. יואב מאור היחיד שמצליח לרדת מסף 10 דקות להקפה והזמנים המצטברים שלו מבטיחים לו את המקום הראשון, אבל זמן עונשין של 17 דקות והוא מסתפק במקום השני. את מקומו תופס יובל גוטמן שצובר 10 דקות עונשין ומצליח לעבור את ההתשה והספיישל האחרונים כשהוא עם פנצ'ר בגלגל האחורי.  רותם אפלבאום סוגר את שלישיית הפודיום עם זמן עונשין של 29 דקות והוא מקדים את דורון מור ואבירם אלון.

סופר ג'וניורים J1

שבעה מתחרים מוזנקים ל-4 הקפות ספיישל קצרות. כמה קצרות? המהירים סיימו אותן בפחות מ-3 דקות כל אחת. יובל פינק-רייזמן רוכב מהר ובסופו של יום נגלה שההקפה הכי מהירה שייכת לו, אבל גיל זרקו לא מוותר בקלות ולמרות שהוא יודע שאליפות העונה כבר בכיסו- הוא שומר על זמנים מהירים בכל 4 ההקפות והוא מנצח הקטגוריה. האופנוע של סוף סלע מגמגם, סלע נלחם בו בגבורה ומצליח לסגור את שלישיית הפודיום. רז עידן ואריאל קסורלה מסיימים במקומות הרביעי והחמישי בהתאמה. רן יוחאי שישית, כשהיא מצליחה לשפר זמנים מהקפה להקפה ותמיר גרוסמן מוכיח שהוא לוחם, כשהוא נופל, מתייאש, אוסף את עצמו וחוזר לסיים את הספיישל בנחישות ראויה לציון.

ג'וניורים J2

שישה מתחרים, חמישה ספיישלים כל אחד. כל השלישיה הראשונה מסיימת אותם בפחות מ 13 דקות מצטברות. המהיר מהם הוא גב סלע, שזו לו העונה האחרונה בנערים ובעונת 2015 הוא כבר יאייש את שורות הקטגוריה העממית. טל בירנבאום במקום השני עם 4 שניות מצטברות אחרי סלע ו-4 שניות נוספות נדרשות לנועם דדון כדי להשלים את 5 ההקפות ולהתייצב על המדרגה השלישית של הפודיום. 

ליגת אופנועים - אנדורו 2014

המירוץ השישי חתם, כאמור, את עונת המירוצים - עונה רצופה בקשיים ועבודה קשה, אבל גם ובעיקר בהישגים ונצחונות. לנו לא נותר אלא להוריד את הקסדה בפני כל האנשים אשר בלעדיהם כל זה לא היה קורה ובראשם- אילן עזרא, יו''ר עמותת האנדורו והועד שלצידו, התאחדות הספורט המוטורי, הרשות לנהיגה ספורטיבית, נועם היימן וצוות 'באחה ישראל'. קישורים לסיקור כל המרוצים בליגת 2014: עליית מדרגה, סבב 5 - אנדורו הגלבוע - 14/04/2014

כושר קרב E - מרוץ מס' 4 בליגת אופנועי האנדורו 2014 - 23/03/2014

שהחיינו - מרוץ מס' 3 בליגת אופנועי האנדורו 2014 - 27/02/2014

מרוץ אופנועי אנדורו - בית קשת 27.12.13 - 31/12/2013

מרוץ אופנועי אנדורו - כפר החורש 9.11.2013 - 11/11/2013 מדריך מיוחד של תומר שמש למי שרוצה להיכנס לעולם מרוצי האופנועיםמירוץ אנדורו אופנועים

מנצחים וחסויות

מקצועית קטנה E1 1. תומר שפירא (16), GAS GAS EC250F, בחסות OAKLEY- משקפיים בשנקין, LEATT, מוטוטראק- GAS GAS, תמיג- METZELER, PIRELLI. מקצועית בינונית E2 1. נמרוד חמו (299), KTM EXC 350F, בחסות I-DRIVE, דלב מוטוספורט- KTM. 2. דרור כהן (4), KTM EXC 350F, בחסות דלב מוטוספורט- KTM, מובילי מעונה, מישלין, קיק-סטארט. 3. יונתן לוי (22), YAMAHA WR 450F, בחסות מטרו מוטור- ימאהה, קאנין קאוויאר, אוטוויק, מ.מ.ס.י. , התאחדות הכידונאים, עמר שחל- MX-2-TECH. מקצועית פתוחה E3 1. תומר שמש (25), KTM EXC500, בחסות דלב מוטוספורט- KTM, מישלין, אופנועית, מוסך מוטוריקה, סדנת האלופים CHAMP FACTORY IL, קונטור. סניורים 1. נדב לוגסי (41), KTM EXC350F, בחסות אופרוד. 2. עמית גול (901), KTM125 3. צחי ידן (940), HUSABERG 350, בחסות מוטופאן- טבריה. עממית קטנה C1 1. דן וייס (10), GAS GAS 250-F, בחסות מוטוליי- עפולה, GTE- חיפה. 2. הדר דוד (903), KTM EXC 125, בחסות אופרוד- עפר תימור 3. יואב שפירא (767), GAS GAS EC 250-F, בחסו מוטוטראק- גאס גאס, השביל הירוק. עממית בינונית C2 1. טל איזנבנד (616), TM RACING 450, בחסות ליגל אופנועים- TM, מוטוליין- עפולה, עומר שחל- MX-2-TECH. 2. רפאל קבסא (65), SUZUKI RMX450Z, בחסות עופר-אבניר, אבזריון. 3. אריה ברנשטיין (933), KTM200. עממית פתוחה C3 1. שגיא וורץ (63), TE300, בחסות SSC. 2. עדי לוי (80), EC300, בחסות יקב בזלת הגולן, מוטוטראק. 3. אייל ברל'ה בן יוסף (55), KTM 300, בחסות דלב מוטוספורט- KTM, ברל'ה הפקות. מתחילים 1. יובל גוטמן (7), KTM EXC125, בחסות בעז גוטמן בעמ 2. יואב מאור (112), HM CR-F 250R. 3. רותם אפלבאום (23), KTM EXC 250, בחסות קושקוש. סופר ג'וניורים J1 1. גיל זרקו (33), KX65, בחסות רועי שלומי הדרכות רכיבה, קרוס קאנטרי, GO RIDE, אופנוגרר. 2. יובל פינק-רייזמן (30), KTM SX 65, בחסות אבנוע, רועי שומי הדרכות רכיבה 3. סוף סלע (1), KTM SX 65, בחסות דלב מוטוספורט- KTM, סדנת האלופים- CHAMP FACTORY IL, סולארדג'/ ג'וניורים J2 1. גב סלע (47), TM MX85, בחסות סדנת האלופים- CHAMP FACTORY IL, סולארדג' 2. טל בירנבאום (21), TM MX 85, בחסות מוטוליין- אושר בושארי, עומר שחל- MX-2-TECH 3. נועם דדון (222), KTM SX 85, בחסות סדנת האלופים- CHAMP FACTORY IL.  

ספונסרים האירוע ותורמי פרסים

*** דלב מוטוספורט, יבואנית KTM ו- BETA *** עופר-אבניר, יבואנית SUZUKI ו- HUSQVARNA *** מוסך הפודיום- מכונאות מירוצים *** ה.מ., יבואנית שרקו ו- AJP *** מטרו מוטור, יבואנית ימהה וקאוואסאקי *** מוטוטראק, יבואנית GAS GAS *** פרוריידינג- כפיר לוין *** אבזריון *** סדנת האלופים CHAMP FACTORY IL *** מידלנד ישראל- שחורי תקשורת *** אבנוע *** מוטורשופ- דוד בנאור   *** מוסך מוטריקה- דני אליקים *** FOX-HEAD ISRAEL *** אופנועית *** מישלין *** DIRT-X *** BLENDERS ישראל  

לתמונות נוספות עברו לדף 2 >>>

התמונות של ינון לנדאו

התמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאו

התמונות של ינון לנדאו

התמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאוהתמונות של ינון לנדאו

פודיום - צילם ינון לנדאו

פודיום - צילם ינון לנדאופודיום - צילם ינון לנדאופודיום - צילם ינון לנדאופודיום - צילם ינון לנדאופודיום - צילם ינון לנדאופודיום - צילם ינון לנדאופודיום - צילם ינון לנדאופודיום - צילם ינון לנדאופודיום - צילם ינון לנדאופודיום - צילם ינון לנדאופודיום - צילם ינון לנדאופודיום - צילם ינון לנדאו

תגובות

0 תגובות