שטח 4X4 > כתבות > שטח

מרצדס החלה בשיווק ה-GLA בארץ

רכב השטח הקטן ביותר בהיצע של החברה יימכר בישראל במחיר שמתחיל ב-249,000 שקלים

התחרות בין שלושת מותגי היוקרה הגרמניים, מרצדס, ב.מ.וו ואאודי, מי מהם יהיה מלך המכירות העולמי בתחום, גורמת ליצרניות להגדיל כל הזמן את היצע הדגמים שלהן, במטרה להגיע לקהלי יעד חדשים. מרצדס עשתה זו לאחרונה עם ה-GLA, רכב שטח קומפקטי שהגיע לאחרונה לישראל, עם תג מחיר הנמוך ביותר מכל רכבי הפנאי של החברה.

ה-GLA מגיע אלינו עם היצע של שלושה מנועים, ברמות גימור שונות. ב-GLA200 מנוע בנפח 1.6 ליטר, המספק 156 כ''ס. דגם זה מגיע רק עם הנעה 2X4, במחיר המתחיל ב-249,900 שקלים. ה-200 יוצע גם בגרסת דיזל עם מנוע בנפח 2.2 ליטר המספק 136 כ''ס עם מערכת הנעה 4MATIC, ומחיר התחלתי של 295 אלף שקלים. הגרסה הבכירה ביותר, ה-GLA250, מצוידת במנוע בנזין 2.0 ליטר המספק 211 כ''ס, וגם בה מערכת הנעה 4MATIC ומחיר המתחיל ב-309,900 שקלים. במערכת זו, במצב נסיעה רגיל הכוח נשלח אל הגלגלים הקדמיים ובעת הצורך מועבר חלק ממנו גם לאחור. בדגמים עם מערכת זו יש מסך תפעול ייחודי לשטח ומערכת בקרת נסיעה במורד (DSR).

כיאה לרכב הנושא שם כה מחייב, ה-GLA עמוס במערכות בטיחות מתקדמות: ATENTION ASSIST המתריעה לנהג על חוסר תשומת לב ועייפות;CPA  המתריעה ויזואלית וקולית על התקרבות לרכב מלפנים ובעת לחיצה על הבלם המערכת מוסיפה עוד 60% כח בלימה; Distronic Plus  אשר בנוסף לזיהוי סמני הנתיבים יכול לעקוב אחר רכב במהירות של מתחת ל-60 קמש;Lane Keeping Assist  לשמירה על נתיב הנסיעה; Blind Spot להתראה על אובייקט בשטח המת של הנהג; Parking Assist  לחנייה אוטומטית עם היגוי אקטיבי ועוד.

בשטח, אי אפשר להגיע עם ה-GLA  רחוק מדי, כמו עם מרבית הג'יפונים. מרווח גחון של 16 ס''מ בלבד וצמיגים בעלי חתך נמוך מגבילים מאוד את היכולות, ולמרות שמערכת ההנעה מתפקדת להפליא ויודעת להוריד את הכוח לקרקע, תחתית הרכב נפגשת מהר מאוד עם הקרקע, כפי שנוכחנו ביום ההשקה לדגם הזה שערכה כלמוביל, יבואנית מרצדס, בשבוע שעבר. החברה תציע למי שיהיה מעוניין קיט הגבהה מקורי, שיוסיף עוד שלושה ס''מ משמעותיים למרווח הגחון, שיקחו את ה-GLA  רחוק יותר בשטח.

קשה להניח שעבור הקונים הפוטנציאלים של ה-GLA השטח יהיה העיקר. אבל הוא אופציה מעניינת לקהל מסוים, כרכב פנאי שיכול להגיע מעט רחוק יותר מאשר רכב פרטי ולשאת עליו את אופני השטח לנקודות זינוק רחקות.   

אגב, בשנת 2013 מרצדס עקפה את אאודי בטבלת המכירות העולמית, כשהיעד המוצהר של החברה הוא להגיע למקום הראשון עד 2020. ב.מ.וו עדיין מובילה מבין השלישייה.

תגובות

0 תגובות