מבחן דרכים לסקודה יטי בהנעה קדמית בלבד.
איש השלג בשוק לוהט - מתיחת פנים מנסה לשמור את הסקודה יטי רלבנטי בשוק המתלהט של כלי פנאי קטנים המצעיים הנעה בודדת בלבד.
בז'נבה 2005 הפתיעה סקודה כשהציגה רכב פנאי קטן עם שם של איש שלג גדול. בניגוד לתדמיתם השמרנית, הצ'כים ראו את הנולד בתחום הפנאי. אבל סקודה של אותם ימים הייתה קטנה ומצויה בתהליך התחדשות, ולקח לה ארבע שנים להציג גרסה סדרתית, שהיתה גדולה יותר משמעותית.
מבחן דרכים לסקודה יטי משנת 2010
מבחן דרכים לסקודה יטי משנת 2011
היא עדין הקדימה את רב היצרנים בכניסה לתחום הפנאי הקטן, אלא שהייטי כבר לא היה כזה קטן. עכשיו הגיע הזמן לטיפול קוסמטי כדי ליישר קו עם המראה החדש בסקודה.
סקודה ניצלה את ההזדמנות לארגון מחדש של היצע הגרסאות - עכשיו הרגילות מציעות מראה אלגנטי, בעוד ה'אאוטדור' (שמגיע ארצה) מקבל מראה מסוקס יותר, עם ''מגינים'' מוכספים וכדומה.
כיאה למתיחת פנים, השינוי הבולט בהופעה נעשה בחזית עם פגושים בצבע המרכב ומעבר למראה שמזכיר את האוקטביה החדשה. כך גם השינויים הגרפיים בחלק האחורי.
נשמע לא מבטיח, אבל גרסת האלגנס (היקרה בהיצע) שהתייצבה למבחן עם שמשות כהות וחישוקי ''17 בהחלט נראית טוב. גם תא הנוסעים נראה טוב יותר, לא מעט בזכות מחוונים חדשים, ורמת הציוד טובה וכוללת בקרת אקלים מפוצלת ומערכת מולטימדיה מקורית.
רמת האלגנס שבחנו כוללת גם 9 כריות אוויר (7 ברגילה), בקרת שיוט ומערכת חניה עצמית, שנעזרת בחיישני חניה היקפיים יעילים.
חובבי פולקסווגן ירגישו בבית בתא הנוסעים, והאווירה נעימה ואיכותית יותר מבכלי הפנאי הקטנים המוצעים בארץ. הנדסת האנוש טובה ואשליית ה''שטח'' ממושב הנהג ברורה.
היושבים מאחור ייהנו ממרחב טוב ומפתחי אוורור, אך ליושב במרכז יהיה חסר מקום והוא גם יסבול מחלוקת המושב לשלוש. תא המטען עשיר באמצעי עיגון ואחסנה, עם מוטות תליה (שגוזלים סנטימטרים יקרים מרוחב התא), תאים מתחת לרצפה ורשת. תא הכפפות וזה שבין המושבים מצוננים.
למרות שצויד ביחידת ה-1.4 ליטר 122 כ''ס (10.6 שניות למאה) הייטי שלנו לא מרגיש מאוד חזק, אבל הוא נעים וזריז. הוא לא תזזיתי, אבל גם לא מתאמץ וזה בולט בעליות.
התיבה הדו–מצמדית מתפקדת היטב למעט הניג'וסים הרגילים (זחילות, דרדור). חבל שאין שליטה מההגה בהילוכים, ושלא ניתן לעבור בלחיצה אחת מ'ספורט' ל'ידני'.
צריכת הדלק נעה בין 13.5 ק''מ לליטר ברגוע עד ל–10 בתנאים קשים יותר.
נראה שסקודה שיפרה במשהו את הנוחות, אבל זו עדיין בינונית. על שברי אספלט הוא מרגיש עסוק וקצת מקרקש, והוא מתקשה על פגמים גדולים.
בשבילים הוא לא נעים, עם הרבה קיפוצים, אך מרגיש חסון.
מאידך, על הכביש ההתנהגות מאוד ברורה, יציבה ובוגרת, גם אם שפע המומנט יכול לאתגר את החרטום ביציאה מפניות או בזינוקים.
במצב הנוכחי הגרסה בה נהגנו אומנם זריזה ומאובזרת - אבל יקרה מדי (160,000 שקלים). מניסיוננו, גרסת ה-1.2 ליטר תספק ביצועים נאותים במחיר סביר יותר - 139,000 שקלים - שממקם אותה בעמדה טובה יותר מול כלי הפנאי הקטנים. אבל כמו לכל גמדי השטח, גם לייטי לא יהיה קל מול מתחרים גדולים יותר כמו קיה / קאיה ספורטאז' (קישור) או סובארו XV (קישור).
מנוע
בנזין, 4 צילדרים, רוחבי, 1390 סמ''ק,
מגדש טורבו
תזמון גל זיזים עילי כפול, תזמון משתנה, 16 שסתומים
הספק/סל''ד 122 כ''ס/5,000
מומנט/סל''ד 20.3 קג''מ/1,500
מרכב
תמסורת הנעה קדמית
קלאץ' דו-מצמד ותיבת הליוכים של 7 הילוכים
מתלים ק'/א' מקפרסון/קורת מתח
בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים
מידות
בסיס גלגלים 258 ס''מ
אxרxג 422x179x169 ס''מ
משקל/תא מטען 1410 ק''ג/ 321 ליטר
מהירות מרבית (יצרן) 182 קמ''ש
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 10.6 שניות
2 תגובות
1
qwaiz
19 באוגוסט 2014 ב 11:58
כתבה חדשה - סקודה יטי בהנעה קדמית SKODA YETI
תודה על הפוסט !
2
efiwaidman
06 בנובמבר 2014 ב 22:07
רישום כחבר
רישום כחבר חדש
תגובות