שטח 4X4 > מסלולי טיול > גליל ורמת הגולן

מסלול טיול מהר גחר להר חורשן

בשיאו של הקיץ כשבחוץ חם אפשר למצוא בחלק הצפוני של רמות מנשה קצת מים קרירים ופינות חמד מוצלות ומאוררות בשילוב מסלול נהיגה בשטח של 20 ק'מ בעבירות קלה. מהר גחר, שמעל יוקנעם וקיבוץ הזורע, מערבה דרך פארק רמות מנשה, תחת כביש 6, עד להר חורשן ולסיום בבת שלמה.

אבני דרך:

קיבוץ הזורע, יוקנעם, הר גחר, נחל שלף, נחל דליה, נחל השופט, עמק השלום, נחל השניים, עין פרור, עין ששון, עין דמומית, עין מחוללים, רמות מנשה, גבעה 186, הר חורשן, יערות אלונה, בת שלמה.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול בעבירות קלה ומתאים לכל רכבי השטח, לרבות ג'יפונים.

המסלול עובר על שבילים ברורים או על שבילים מסומנים וחוצה שמורות טבע מוכרזות. אין כל סיבה לרדת מהשבילים ולפגוע בנוף ויש להקפיד שבעתיים בתחומי שמורות הטבע המוכרזות.

אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.

אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.

המסלול אינו חוצה שטחי אש של צה''ל ואפשרי לנסיעה בכל ימות השבוע.

מומלץ לצאת לדרך עם שני כלי רכב וציוד גרירה וחילוץ בסיסי.

אורכו של המסלול: 19.3 ק''מ.

שיטת הניווט:

המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 20 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה בסוף הכתבה.

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח.

מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 .

הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.

מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו.

שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך.

יש להקפיד על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים המסודר.

מה עושים? איך מנווטים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ עד ל: מאפסים מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.

בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון.

באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.

שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר).

חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

הכנת אמצעים למסלול

גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים,

ציוד חילוץ: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים,

מפות סימון שבילים מס' 4 (כרמל),

מצפן ומכשיר GPS - נוח כשיש,

טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,

מים ומזון ליום טיול שלם.

טיפ שטח לציוד לשטח

תחילת המסלול:

תחילת המסלול בצומת הכניסה לפארק רמות מנשה על כביש 66, מדרום לקיבוץ הזורע. כ-5 ק''מ דרומה מצומת התשבי שליד יוקנעם על כביש 70 או כ-8 ק''מ צפונית לצומת מגידו שעל כביש 65. נ.צ. 1 - צומת פארק מנשה

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים מערבה לכביש האספלט עם השלט לפארק רמות מנשה ולנחל השופט.

בצומת ה-T פונים שמאלה עם האספלט (ימינה מורה השלט ''אין כניסה'').

0.1 ק''מ צומת אספלט קטן. נ.צ. 2 - צומת אספלט

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה, חוצים מעבר בקר ומתחילים לטפס על האספלט המפותל לכיוון הר גחר.

0.9 ק''מ שביל מסומן באדום יוצא שמאלה מהכביש.

נ.צ. 3 - שביל אדום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל המסומן באדום.

0.1 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה ולמעלה על שביל כבוש לבן ללא סימון לקטע שביל מקסים בתוך יער גחר מעל נחל גחר שמשמאל לדרך.

0.9 ק''מ צומת שבילים בחציית נחל בו ממשיכים על השביל המתעקל שמאלה על צלע ההר ובאותו קו גובה.

1.5 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה וממשיכים באותו קו גובה.

1.8 ק''מ צומת מרובה שבילים.

נ.צ. 4 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומטפסים מעט למעלה ומיד בשביל הרחב שוב ימינה.

0.1 ק''מ חוצים צומת עם כביש אספלט וממשיכים ישר על האספלט. מיד לאחר הצומת פונים שמאלה ומטפסים מעט על השביל.

0.9 ק''מ צומת מרובה שבילים בקצה היער, כשמימין ומצפון רואים את יוקנעם עילית ואת עין העמק מעבר לנחל השופט, בו פונים ימינה ולמטה לכיוון השביל הצמוד לגדר ונוסעים צפונה.

1 ק''מ צומת שבילים בו בוחרים בשביל הימני הכבוש לבן ונוסעים מימין לגדר.

1.1 ק''מ צומת בו ממשיכים ימינה ולמטה מימין וצמוד לגדר לכיוון עמק השלום. בירידה רואים את הגג האדום של חוות עמק השלום בתוך נחל השופט - החווה החקלאית הוקמה בשנת 1960 ע''י טייס גרמני ומאוחר יותר חבר אליו חוקר תנ''ך גרמני. כיום משמש המקום כמרכז טיולים לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.

1.4 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ימינה ולמטה ומיד לאחריו צומת נוסף בו ממשיכים למטה.

1.6 ק''מ צומת T בו קטע אספלט קטן.

נ.צ. 5 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומערבה על השביל מעל ערוץ נחל השניים - על שמם של שני השומרים מאגודת השומרים שנרצחו באזור בשנת 1936 (פירוט בהמשך ליד האנדרטה לזכרם).

0.1 ק''מ צומת שבילים גדול בו ממשיכים ישר ושמאלה לכיוון עץ הדקל הנמוך.

0.5 ק''מ מעל סכר הבטון הקטן של עין פרור (תוקן 11.3.16: עד כה קראנו למקום עין פרוד. ראו תגובות 21 ו-22 למסלול זה).

נ.צ. 6 - עין פרור

מאפסים מד אוץ

טיול רגלי קצר על תל פרור

כאן המקום לחנות לצד השביל ולצאת לטיול רגלי קצר במעלה הגבעה שמשמאל לדרך.

מטפסים ברגל בשביל הברור והתלול המטפס שמאלה ומזרחה לכיוון הגבעה.

בשני שליש גובה של הגבעה ולפני הקטע התלול והחד פונים צפונה בשביל רועים צר ומלא צמחייה.

פתח קטן מכוסה צמחיה מסתיר מאחוריו מערה בגודל של כ-30 מ''ר.

בהמשך השביל הצר ולפני הגדר מערבה נוספת בגודל של כ-15 מ''ר ובמצוק שמתחתיה פתח מסותת כריבוע ומאחוריו מערה המחייבת זחילה.

טיול רגלי קצר על תל פרור

המערות שעל הגבעה - תל פרור

המערות שעל הגבעה - תל פרורהמערות שעל הגבעה - תל פרורהמערות שעל הגבעה - תל פרורהמערות שעל הגבעה - תל פרורהמערות שעל הגבעה - תל פרורהמערות שעל הגבעה - תל פרורהמערות שעל הגבעה - תל פרורהמערות שעל הגבעה - תל פרורהמערות שעל הגבעה - תל פרורהמערות שעל הגבעה - תל פרורהמערות שעל הגבעה - תל פרורהמערות שעל הגבעה - תל פרור

מאפסים מד אוץ

ממשיכים דרומה על השביל הצר משמאל לשורת הדקלים ולערוץ הנחל.

0.6 ק''מ השביל יורד למטה ופוגש בצומת T, רגע לפני הסבך של נחל השופט, את השביל הרחב המסומן באדום.

נ.צ. 7 - נחל השופט

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ודרומה על השביל המסומן באדום כשבהמשך הדרך הופכת למרוצפת באבן - שריד לדרך המקורית שבין יוקנעם לג'וערה.

0.4 ק''מ צומת שבילים מסומנים באדום ובשחור בו ממשיכים ישר עם הסימון השחור.

0.6 ק''מ אנדרטת אפרים טיקטין ואליעזר קרונגולד - בו' ניסן תרצ''ח 7.4.1938 בתקופת המרד הערבי הגדול (36-39) התקיפו הערבים שתי עגלות של נוטרים יהודים אשר נסעו על הדרך מיוקנעם לג'וערה. אפרים טיקטין ואליעזר קרונגולד נהרגו במקום וגופותיהם חולצו רק למחרת ע''י השוטרים הבריטים.

0.8 ק''מ נעצרים לצד שביל צר מימין לדרך היורד למעיין של עין ששון - בריכה מבוטנת למרגלות עץ תאנה כשבקיץ יש בה מעט מים.

נ.צ. 8 - עין ששון

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוזרים לאחור על השביל המסומן בשחור 0.2 ק''מ עד הצומת השני בו פוגשים את השביל האדום.

נ.צ. 9 - צומת שחור-אדום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ולמטה לכיוון ערוץ נחל השופט על השביל האדום.

0.1 ק''מ חוצים את ערוץ נחל השופט טמיד לאחר מכן צומת בו פונים ימינה ומתעקלים מערבה עם ערוץ הנחל העמוס בצמחייה גבוהה גם בקיץ.

0.7 ק''מ השביל האדום חוצה את הנחל, בו זרזיף מים בקיץ, ואת הסבך וממשיכים מערבה.

1.2 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה ולמטה לכיוון הדרך הנכנסת לתוך הסבך. שימו לב שקטע זה יכול להיות בלתי עביר או שורט לרכב ואפשר להחנות לפני מעבר הערוץ וללכת ברגל.

נ.צ. 10 - נחל השופט

מאפסים מד אוץ

תחנת הקמח

חוצים את נחל השופט לגדה הצפונית ומתקדמים כ- 100 מטרים מערבה לשרידים (עמוד) של תחנת קמח ולמטה בתוך הסבך וערוץ הנחל מפל זורם ובריכה צלולה גם בשיא הקיץ.

תחנת הקמח

מאפסים מד אוץ

ממשיכים לטפס לצד נחל השופט על השביל המסומן באדום מערבה.

0.7 ק''מ חוצים את מעבר הבטון ובצומת פונים שמאלה לדרך הלבנה.

1.2 ק''מ כביש מספר 672 מכיוון מחלף יוקנעם דרומה לקיבוץ דליה.

נ.צ. 11 - כביש 672

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ודרומה על הכביש ונוסעים 1.6 ק''מ עד הכיכר של רמות מנשה.

בכיכר ממשיכים ישר ודרומה על כביש 672 לכיוון קיבוץ דליה.

2.5 ק''מ שביל מסומן בכחול מימין לכביש.

נ.צ. 12 - ירידה מהכביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומערבה לשביל הכחול לתוך נחל שלף ומקפידים על השביל הצמוד לערוץ הנחל.

0.6 ק''מ משטח סלע בקצה השביל הצמוד לערוץ. משמש לחנייה לצד הצמחייה הסבוכה של עין דמומית - מעיין זורם עם מים זכים גם בשיא הקיץ.

חוזרים לשביל ומטפסים מעלה לכיוון השביל הראשי.

0.8 ק''מ חוברים לשביל הראשי המסומן בכחול ופונים ימינה ומערבה.

חוצים את ערוץ הנחל ופונים ימינה בצומת השבילים לכיוון ערוץ הנחל.

1.0 ק''מ עוצרים לצד האקליפטוס הגדול ויורדים לבוסתן ולפינת החמד המוצלת והמאווררת שעל גדת נחל שלף שבו מעט מים קרירים גם בקיץ.

ממשיכים לנסוע מערבה עם השביל הכחול.

1.1 ק''מ חוצים מעבר בקר שקוע בקרקע.

1.8 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה ומערבה וממשיכים בשביל הצמוד לנחל שלף.

3 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה וחוצים את ערוץ הנחל על השביל הכחול.

3.1 ק''מ צומת T עם שביל כבוש לבן המסומן בשחור.

נ.צ. 13 - צומת כחול-שחור

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומערבה עם השביל הכחול.

0.2 ק''מ צומת בו פונים שמאלה וחוצים את ערוץ הנחל עם המים המגיעים מעין מחוללים.

0.5 ק''מ לאחר שחוצים את המתקן של מקורות, צומת שבילים בו פונים ימינה ומערבה וחוצים מעבר בקר שקוע.

0.6 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה ולמעלה לגבעה על שביל מקומי המסומן בכתום.

0.9 ק''מ צומת שבילים באוכף על קו הרכס.

נ.צ. 14 - אוכף

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר ויורדים למטה לצד הערוץ והשדה החרוש.

0.6 ק''מ השביל עובר לצד השני של הערוץ ופונה ימינה ומערבה לכיוון הגשר של כביש 6.

1.4 ק''מ חוצים תחת הגשרים של כביש 6 וממשיכים ישר ומערבה.

1.7 ק''מ צומת T עם שביל כבוש לבן מסומן בכחול.

נ.צ. 15 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על השביל המסומן בכחול לכיוון עמוד החשמל והמתקן המגודר של מקורות.

0.1 ק''מ צומת גדול בו פונים ימינה ומערבה לכיוון השביל המקומי המסומן בכתום.

0.5 ק''מ חולפים על צומת שמשמאל גבעה 186 וממשיכים מערבה לחציית השדה לכיוון הר חורשן.

1.6 ק''מ השביל מתחיל לטפס להר חורשן ומשנה צבעו ללבן.

1.7 ק''מ צומת שבילים כחול ושחור לצד מעבר בקר ולמרגלות העלייה הסלעית החדה של הר חורשן.

נ.צ. 16 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים חזק שמאלה חוצים מעבר בקר ומטפסים על הדרך הקלה השמאלית ביותר לתוך הר חורשן.

0.4 ק''מ צומת מרובה שבילים בו פונים ימינה לשביל השני מימין.

0.5 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה לעבר השטח הפתוח ונסעים על השביל שמעל סוללת העפר.

0.7 ק''מ צומת שבילים הנמצא מעבר לסוללה.

נ.צ. 17 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה וצפונה עם הסימון השחור ונכנסים לתוך היער.

0.2 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר ושמאלה על השביל השחור.

0.6 ק''מ צומת שבילים בליבו של הר חורשן.

נ.צ. 8 - הר חורשן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ויורדים למטה על השביל הראשי המסומן בירוק.

0.4 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה ולמטה עם השביל הירוק.

0.6 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר ולמטה על השביל הראשי המסומן בירוק.

0.9 ק''מ חוצים צומת בו ממשיכים ישר ולמטה.

1.1 ק''מ חוצים מעבר בקר מתעקלים שמאלה ומגיעים לצומת שבילים גדול לצידו שלט של יערות אלונה וסימון שבילים ירוק, כחול ואדום.

נ.צ. 19 - צומת גדול

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה עם השביל המסומן באדום לכיוון בת שלמה.

0.1 ו- 0.2 ק''מ חוצים שני מעברי מים מבוטנים.

0.3 ק''מ צומת למרגלות בת שלמה המושבה בו פונים ימינה לשביל הכורכר הכבוש.

0.5 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר ולמעלה.

0.8 ק''מ השביל הופך לכביש ומטפס למושבה.

0.9 ק''מ מגיעים לכביש הכניסה למושבה.

נ.צ. 20 - בת שלמה המושבה

מאפסים מד אוץ

עד כאן 19.3 ק''מ של מסלול הטיול

אפשר לחנות במגרש וללכת שמאלה לתוך המושבה ולגבינות של שוורצמן.

או לפנות ימינה לכיוון המחלף של בת שלמה על כביש 70 - ימינה לכיוון צומת אליקים ויוקנעם שמאלה לכיוון זכרון יעקב וכביש החוף.

להתראות בטיול הבא...

עופר

עד כאן 19.3 ק''מ של מסלול הטיול

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל ישנה


נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1226482

162383

2

1226350

162380

3

1225835

162053

4

1225024

161049

5

1225846

160495

6

1225942

160107

7

1225417

159914

8

1224707

160027

9

1224974

160023

10

1225097

158927

11

1225675

157756

12

1223216

158206

13

1221986

155985

14

1221366

155704

15

1221061

154428

16

1221261

152770

17

1221031

152134

18

1221141

151528

19

1221863

150918

20

1222555

150691

קובץ TWL להורדה עבור מכשירי GPS

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד / Naviguide או עמוד ענן.


לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

הקובץ כולל 20 נקודות ציון - זהות לטבלה.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL להורדה עבור מכשירי GPS

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000

להתראות במסלול הבא...

להתראות במסלול הבא...להתראות במסלול הבא...

תגובות

28 תגובות

1

קובי

29 באוגוסט 2014 ב 16:13

שאלה על מים במסלול

האם במים בסיום המסלול ניתן לטבול עם הילדים?

2

Ogash Ofer

29 באוגוסט 2014 ב 18:19

שאלה על מים במסלול

קובי כתב/ה:
"האם במים בסיום המסלול ניתן לטבול עם הילדים? "
בעין דמומית - מעיין זורם עם מים זכים גם בשיא הקיץ, ובבריכת תחת האקליפטוסים שבהמשך תוכלו לשכשך רגליים גם בשיא הקיץ.

3

aviw

04 בספטמבר 2014 ב 16:19

חסרות נקודות בקובץ הניווט

חסרות נקודות בקובץ הניווט.
מנקודה 10 ועד לנקודה 20

4

אורח/ת

12 בספטמבר 2014 ב 20:34

קובץ חדש של המסלול

5

Ogash Ofer

13 בספטמבר 2014 ב 14:50

חסרות נקודות בקובץ הניווט

aviw כתב/ה:
"חסרות נקודות בקובץ הניווט.
מנקודה 10 ועד לנקודה 20"
החלפתי את קובץ ה- TWL בקובץ הנכון. הקובץ כולל 20 נקודות ציון - זהות לטבלה.

6

אורח/ת

26 בספטמבר 2014 ב 18:40

עין נרדית

עין נרדית - קסם של מקום ותאווה לילדים! מפלון נחמד, סבך, צל...מומלץ!

7

Ogash Ofer

27 בספטמבר 2014 ב 15:32

עין נרדית

אורח/ת כתב/ה:
"עין נרדית - קסם של מקום ותאווה לילדים! מפלון נחמד, סבך, צל...מומלץ!"
תודה על התגובה ושנה טובה.

8

momo_momo

06 באוקטובר 2014 ב 19:00

אפשר גם הפוך ?

אם עושים את המסלול הפוך כלומר מתחילים בבת שלמה האם העבירות תהיה אותו דבר ?

9

Ogash Ofer

07 באוקטובר 2014 ב 05:04

אפשר גם הפוך ?

momo_momo כתב/ה:
"אם עושים את המסלול הפוך כלומר מתחילים בבת שלמה האם העבירות תהיה אותו דבר ?
"
אין בעיה לטייל את המסלול גם הפוך. העבירות תישאר זהה וקלה.

10

gilos

11 באוקטובר 2014 ב 00:56

2x4

האם מישהו ביצע את המסלול עם סקודה יטי 2x4?

11

benovich

17 בינואר 2015 ב 08:52

האם מתאים גם לחורף

בשבת גשומה מבחינת העבירות ?

12

Ogash Ofer

17 בינואר 2015 ב 19:56

2x4

gilos כתב/ה:
"האם מישהו ביצע את המסלול עם סקודה יטי 2x4?"
המסלול לא מתאים לרכב עם הנעה קדמית בלבד. בטח שלא בימי הגשם. בכול זאת אם אתה מחליט לצאת לדרך - ממליץ כי ילווה אותך רכב עם הילוך כוח ורצועות גרירה לעזרה היה ותיתקע.

13

Ogash Ofer

17 בינואר 2015 ב 19:57

האם מתאים גם לחורף

benovich כתב/ה:
"בשבת גשומה מבחינת העבירות ?"
המסלע באזור הטיול הוא גיר - וכשיורד גשם או מיד לאחריו השבילים/הסלעים חלקים מאוד! וגם יש בוץ ושלוליות עמוקות לאורך השבילים דבר שיכול להקשות. אפשר להתייחס לטיול כאתגרי ולצאת לדרך עם שני כלי רכב עם הילוך כוח וציוד גרירה וחילוץ.

14

boxer

13 במרץ 2015 ב 22:58

מחר עושים את המסלול הזה:) אני יעדכן

15

boxer

13 במרץ 2015 ב 22:59

מחר עושים את המסלול הזה:) אני יעדכן

מחר עושים את המסלול הזה:) אני יעדכן

16

אורח/ת

14 במרץ 2015 ב 19:17

עשינו אותו היום 14.3.15 . היה ממש ממש נחמד. היינו 7 גיפים. מקשוחים עד גיפונים. אפילו אחד עלה את המעלה הלבן בהר חורשן :)
הנזק היחיד שהיה זה תקר בצמיג שלי .. החלפה זריזה תוכ כדי הפסקה של שעתיים לארוחת צהריים. מנוחה. המשך. מקום מקסים.

17

noamtax

05 ביולי 2015 ב 00:08

מסלול עם אאוטלנדר

עשינו אתמול חצי מהמסלול הפוך מבת שלמה עד לדליה. עם מיצובישי אאוטלנדר 4X4.
מסלול מקסים.
לצערנו מפאת הזמן ויום שישי לא עשינו את כל המסלול. נשלים בהזדמנות.
תודה

18

קובי53

10 בפברואר 2016 ב 19:18

הברוש הענק

אפשר להגיע לברוש שנמצא לא רחוק מנ.ג 186 ברכב או רק ברגל?

19

Ogash Ofer

11 בפברואר 2016 ב 08:25

הברוש הענק

קובי53 כתב/ה:
" אפשר להגיע לברוש שנמצא לא רחוק מנ.ג 186 ברכב או רק ברגל? "
הברוש הגדול שמצפון לנ.ג. 186 נגיש לכלי רכב. (נמצא כק''מ מערבה לנ.צ. 16 בסיפור הדרך). מהכביש, כלומר מבת שלמה, זו הליכה של כ-6 ק''מ... 

20

eyal-gr

11 במרץ 2016 ב 15:07

עין פרוד? עין פרור?

הי עופר, מתכוונים לעשות את המסלול הנל ביחד עם ההליכה ברגל לעין פרוד. במפה לאורך המסלול נמצא עין פרור ואילו בכתבה רשום עין פרוד. האם זאת טעות? איזה עין עלי לחפש לאורך מסלול הטיול. תודה

21

Ogash Ofer

11 במרץ 2016 ב 19:09

עין פרוד? עין פרור?

eyal-gr כתב/ה:
"הי עופר, מתכוונים לעשות את המסלול הנל ביחד עם ההליכה ברגל לעין פרוד. במפה לאורך המסלול נמצא עין פרור ואילו בכתבה רשום עין פרוד. האם זאת טעות? איזה עין עלי לחפש לאורך מסלול הטיול. תודה"
עין פרור! אתה צודק!! אני מכיר את המעיין כעין פרוד - כך אני קורא לו שנים וכך הוא גם נקרא באתר מנהלת הטיולים של משרד החינוך (קישור) ונראה לי כי כך הוא גם נקרא במפה ישנה שהשתמשתי בה בעבר. ובמבט חוזר, במפה עדכנית, הוא נקרא עין פרור והוא שוכן למרגלות תל פרור (וזה הגיוני יותר ועושה הבחנה מנחל פרוד הנמצא דרומית להר מירון שבגליל העליון). אתקן בכתבה! תודה ושבת שלום.

22

אורח/ת

10 ביולי 2016 ב 00:47

חסימה של המסלול מהר גחר להר חורשן

ניסיתי לעשות היום את המסלול ב-8.7.16 ויש די בתחילת המסלול חסימה! אחרי נ.צ. 3 בקמ 1.6 יש עץ שנפל/הופל וחוסר את המעבר בשביל ללא אפשרות לעקוף אותו. זה מיד אחרי הכניסה לסינגל הכחול של עין השופט.

23

Ogash Ofer

10 ביולי 2016 ב 06:07

חסימה של המסלול מהר גחר להר חורשן

אני מבין שהחסימה היא בן נ.צ. 3 לנ.צ.4 בקטע של השבילים של יער גחר. היה וזו באמת חסימה קבועה - יש לנסוע על השבילים הראשיים שבין נ.צ. 3 (או אפילו כבר מנ.צ. 2 להמשיך על הכביש והשביל הראשי של היער) לעבר נ.צ. 4. אשתדל לנסוע בחוד אוגוסט למקום ולפרסם עקיפה מפורטת.

24

asaf5689

04 באוקטובר 2016 ב 11:39

מסלול טיול מהר גחר - עדכון 03.10.16

עשינו את המסלול אבל לא סיימנו אותו, הגענו עד לנ.צ 12, עשינו עצירה מתחת לאקליפטוס וחזרנו לכביש. המסלול עביר לרכבי שטח לא קשוחים, עשינו אותו עם קיה ספורטאז' 2007 וסאן יאנג אקטיון. לא היתה חסימה בין נ.צ. 3 ל-4. ההנחיות מדויקות וברורות, אבל את המערה שבנ.צ. 6, עין ששון ועין דמומית לא מצאנו. אל תוותרו על העצירה בטחנת קמח, מקום מדהים!

25

אורח/ת

04 באוקטובר 2016 ב 13:47

בריכה מבוטנת וחציית נחל בסוף המסלול

לא מצאנו את הבריכה מצד ימין 200 מטר לאחר האנדרטה נסענו אפילו 300 מטר.

בנוסף ניסינו לעבור את הנחל בסוף המסלול בנקודה של 1.2 במד אוץ. בלתי עביר לחלוטין בתוך הסבך לא היתה בעיה לעבור אך ביציאה מהנחל נהיה ממש עליה קיצונית ובוצית 90מעלות אין סיכוי לעבור את זה חוץ מעם רכב שטח מפלצתי

אנחנו היינו עם פורסטר 4על4 עם הגבהות ומיגונים אחרת לא היינו אפילו מצליחים לצאת חזרה.

26

leornevo

14 באוקטובר 2016 ב 21:08

בריכה מבוטנת וחציית נחל בסוף המסלול

אורח/ת כתב/ה:
"לא מצאנו את הבריכה מצד ימין 200 מטר לאחר האנדרטה נסענו אפילו 300 מטר.

בנוסף ניסינו לעבור את הנחל בסוף המסלול בנקודה של 1.2 במד אוץ. בלתי עביר לחלוטין בתוך הסבך לא היתה בעיה לעבור אך ביציאה מהנחל נהיה ממש עליה קיצונית ובוצית 90מעלות אין סיכוי לעבור את זה חוץ מעם רכב שטח מפלצתי

אנחנו היינו עם פורסטר 4על4 עם הגבהות ומיגונים אחרת לא היינו אפילו מצליחים לצאת חזרה."
עין ששון ממש קשה לאבחנה וצריך ליראות איםה כפות רגליין רמסו את העשב כי הרב שם סלעי ,, הירידה היא סהע 30 מטר מהדרך הרומית , אכן כ 200 מטר אחרי האנדרטה אבל הוא ממש מתחת לשיחים בגודל 2*2 אם תישמעו צחוק ילדים סימן שהיגעתם, בעיקר בימי סוף השבוע

27

אורח/ת

22 במרץ 2017 ב 15:30

מסלול טיול מהר גחר להר חורשן

תודה על מסלול הטיול

28

alon74

18 במאי 2017 ב 09:52

מסלול טיול מהר גחר להר חורשן