פורומים

 - שטח 4x4

כתבה חדשה: מנוע המימן של אקוואריוס עבר בהצלחה בדיקות הרצה

18 במאי 2021 ב 12:04 8 תגובות 10464 צפיות profile imageאתר השטח 4X4
בניסוי ובדיקה שנערכו יחד אקוואריוס הישראלית עם חברת AVL האוסטרית פעל מנוע המימן, השוקל כ-10 ק"ג, בהצלחה תוך פליטת גזים CO2, CO ו-HI ברמות זניחות עד אפסיות
לכתבה - מנוע המימן של אקוואריוס עבר בהצלחה בדיקות הרצה
הוספת תגובה
  • 1. אורח/ת - Guy Zilberman 20 במאי 2021 ב 15:15

    זה העתיד. מימן.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. אורח/ת - Gilad Banay 20 במאי 2021 ב 15:16

    אני סקפטי, האמת - פתרונות מוטוריים קיימים מתבססים על תא דלק מימן המייצר חשמל + מנוע חשמלי סטנדרטי. מנוע בעירה פנימית מבוסס מימן עדיף על מנוע רגיל מבחינת הזיהום אבל אין סיבה להניח שהניצולת האנרגטית שלו תהיה טובה יותר.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. אורח/ת - Elie Toledano 20 במאי 2021 ב 15:16

    זהו! שכנעת אותי להשקיע בהם!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. אורח/ת - Yaniv Kadosh 20 במאי 2021 ב 15:17

    הם לגמרי הולכים לשנות את העולם , חברה מדהימה עם טכנולוגיה ויישום יוצא דופן

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. אורח/ת - Yaron Friedman 20 במאי 2021 ב 15:17

    כבר שנים יש ניסויים עם מנועים על בסיס מימן. הבעיה היא באחסון וההולכה של המימן עצמו (חייב להיות במצב נוזל). מימן הוא פתרון הרבה יותר טוב מכל ״דלק״ אחר.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. אורח/ת - ארצברג 20 במאי 2021 ב 16:27

    גלעד, גם היעילות של תאי דלק לא מאוד גבוהה. בתנאים אופטימליים הם מגיעים ל-60%, לעומת 40% במנועי בעירה פנימית מובילים. זה אומנם יתרון נאה, אבל תאי דלק יקרים יותר, פחות עמידים, רגישים לתנאי סביבה (לחות, טמ', לחץ) שיכולים לפגוע מאוד ביעילותם ומגיבים באיטיות לשינויים בדרישות ההספק ("תגובת מצערת", אם תרצה). לכן לא בטוח שכמכלול, הם עדיפים על מנוע בעירה פנימית.
    יותר מזה - לא בטוח שמימן הוא דלק העתיד - בטח לא לכל השימושים. בהפקת מימן באלקטרוליזה (הדרך הנקיה להפיק מימן, בניגוד לפיצוח דלקי מאובנים) כ-40% מהאנרגיה הולכת לאיבוד. אנרגיה נוספת אובדת בגלל הצורך לדחוס את המימן ללחץ של כ-700 אטמוספרות, כמקובל במערכות אוטומוטיביות היום. ויש כמובן את בעיית ההפצה שדורשת תשתיות יקרות.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. profile image Ogash Ofer 17 ביוני 2021 ב 21:54

    חברת אקוואריוס מנועים הודיעה היום על חתימת מזכר הבנות עם חברת האנרגיה Kampac International (KIP) להקמה משותפת של מפעל באמירויות המאוחדות לייצור מוצרים לתעשיית הרכב, המבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה אקוואריוס.

    במסגרת מזכר ההבנות, סוכם כי המפעל לייצור המוצרים לתעשיית הרכב יוקם ויופעל על ידי חברה שתוקם על ידי הצדדים -Middle East Aquarius Automotive.

    עוד סוכם כי KIP תפעל על מנת לגייס סכום של 1-1.2 מיליארד דולר שישמש להקמת הפרויקט ושיושקע בחברה שתוקם כנגד הקצאת מניות בה בשיעור שיוסכם בין הצדדים.

    בנוסף, במסגרת מזכר ההבנות ניתנה ל-KIP אופציה למשך תקופה של 14 חודשים ממועד החתימה על המזכר, לרכישה של עד 10% מההון המונפק והנפרע של אקוואריוס מנועים עצמה לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר.

    KIP היא חברה בינלאומית המאוגדת בבריטניה ובעלת זרוע פעילות בתחום האנרגיה הממוקמת בדובאי. החברה פועלת בתחום חיפושי הנפט, הגז והכרייה. ל-KIP צוות אנשי מקצוע מנוסים בתחומי פעילותה, הן בדירקטוריון והן בצוות ההנהלה. החברה פועלת כיום בדובאי, לונדון, גאנה, ניגריה וקונגו ומציעה שירותים שונים בתחומי האנרגיה והכרייה.

    שיתוף הפעולה של KIP עם אקוואריוס מנועים הינו חלק מכניסתה של KIP לתחום האנרגיה הירוקה בעולמות המימן, ולהערכת אקוואריוס - יכולותיה של KIP בעולמות הייצור והתשתיות ברחבי העולם צפויות לסייע לאקוואריוס בכניסתה לפעילות משמעותית בשוק הרכב העולמי.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. אורח/ת - צביצ 01 באוגוסט 2021 ב 11:50

    נראה כערבוב רעיון המנוע 2 פעימות ומנוע וונקל רוטורי, אבל אם לא מסבירים אי אפשר להעריך. פרסום למשקיעים, לא למי שמבין.

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול