אהלן,
ראשית אם זה חוקי ומותר לרישום ברישיון הרכב - אז זה מצוין!
ואומר שגם היצרן מאשר כי מכלולי הרכב יכולים לשאת את הגלגל הגדול.
הייתרון של הגלגלים הגדולים הוא בעבירות בשטח ובהגדלת מרווח הגחון, החסרון הוא בצריכת הדלק על הכביש.
ההפרש הוא ברוחב הצמיג וזה ברור מהמידה 285 מ"מ במקום 245 מ"מ.
אבל הייתרון המשמעותי הוא בגובה ובתוספת של 16 מ"מ בגובה הדופן, במקום 184 מ"מ מקבלים 200 מ"מ בגובה הדופן והגבהה (קטנה) של כלי הרכב.
בצמיג גדול אפשר גם להוריד יותר אוויר לנהיגה בשטח חולי.
אפשרויות הבחירה הן בין צמיג AT - אול-טריין לצמיג MT - מד טריין וב"ישראלית" - צמיג 50/50 או צמיג 100% לשטח. שההבדלים בינהם הם קודם כל באחיזה בשטח לעומת רעש וצריכת דלק בכביש.
להעמקה בנושא צמיגים ראה:
https://www.4x4.co.il/article/6557
לגבי ה-bead lock בשימוש רגיל של טיולים אין באמת צורך לנועל צמיג.
ג'נטbead lock יעיל למי שנוסע בלחץ אוויר נמוך מאוד לאורך זמן על סלעים או בשטח חולי.
לרוב גם בשטח חולי, בו מפחיתים כדי 50% מלחץהאוויר, אפשר להסתדר בלי.
אם חוקי ומותר - אז מצוין. תחליף.
יש מצב שהרכב ירגיש לך טיפונת עצל וכבד אחרי ההחלפה, כי עלית בקוטר ומשקל הצמיג בלי לפצות בקיצור יחסי ההעברה מהמקורי 3.45:1 ל-4.10:1. זה יהיה מורגש, אבל לא באמת קריטי.
צריכת הדלק תעלה במעט.
צמיג AT מול MT:
AT יותר רבגוני - טוב יותר לחולות ונוח ונעים יותר בכביש. MT מתאים יותר לסלעים ולבוץ וללחצי אויר נמוכים - אבל אורך חייו קצר יותר, מעלה צריכת דלק ואוחז פחות על כביש רטוב. הבחירה היא עניין של מנעד השימוש. אם הרכב עושה שטח קשה בתדירות גבוהה, כנראה עדיף לבחור ב-MT. אם זה רכב יומיומי שעושה שטח בתדירות יותר נמוכה, AT יתאים יותר.
חישוקי בידלוק:
באמת שאין צורך. הם יקרים ומאוד כבדים ונחוצים רק בשילוב עם צמיגים גדולים באמת בלחצי אויר מאוד-מאוד נמוכים (חד ספרתי נמוך) על כלים שעושים עבירות-אקסטרים ולא נוסעים על כביש. סיפור המשקל הוא קריטי כאן.
כל מי שאתה רואה עם בידלוקים וצמיגים במידות שפויות, זה רק בשבי לדאווין או שדחפו לו כל מיני תיאוריות שגויות. תוותר. בסופו של דבר - החישוק הכי טוב, הכי קל והכי מתאים - הוא חישוק הסגסוגת המקורי.