פורומים

 - שטח 4x4

איךוכמה ואיפה להגביהה פאג'רו

26 ביולי 2000 ב 01:02 10 תגובות 4710 צפיות אורח/ת
רציתי לדעת...  
1. מה הייתרונות והחסרונות של הגבהה של פאג'רו ארוך (לא KING) הן בשטח והן על הכביש?  
2. מה השיטות השונות להגביהה ומה הייתרונות והחסרונות של כל שיטה - כמובן מה מומלץ?  
3. בכמה אפשר להגביהה את הרכב וכמה מקובל ומומלץ?  
4. אצל מי מומלץ לעשות את ההגבהה?  
תודה
הוספת תגובה
  • 1. אורח/ת 26 ביולי 2000 ב 05:50

    כבודו המלך,  
    כאחד שהי

    כבודו המלך,  
    כאחד שהיה בסיפור דומה (לא הגבהות סתם, אלא שיפור מערכת המתלים), אני יכול להגיד לך שהכל תלוי בממון (ולך בתור מלך אני מניח שאין בעיה...)  
    בנוסף לדעות שתקבל כאן, שחלקן יהיו טובות, אך תהיה בטוח שיהיו סתירות, מכיוון שלכל אחד יש את הכי טוב... ולא כל מה שמתאים לדיסקברי יתאים לפאג'רו.  
    רד אל העם, תשמע כמה דעות של העוסקים בדבר: גתוס, גפני או כל "מומחה" אחר (תלוי איפה הארמון שלך?!)  
    תשווה מחירים ואז תהיה הרבה יותר חכם!  
    יובל.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. superpower_il@yahoo.com 26 ביולי 2000 ב 07:38

    בהגבהת הרכב ישנם אך ורק יתרונו

    בהגבהת הרכב ישנם אך ורק יתרונות גם בשטח וגם בכביש והם:1) מהלך מיתלה יותר גדול. 2) נסיעה יציבה יותר. 3) גיהוץ של הכביש ברמה גבוהה יותר. 4) העבירות בשטח עולה פלאים.  
    השיטות השונות להגבהה הן או קיט של TJM או קיט של TJM המורכב על בולמי ראנצ'ו. אנו ממליצים על האופציה השניה. אפשר להגביהה 2-3 אינץ' וממליצים על 2 אינץ.  
    לפרטים ושאלות נוספות 03-9601936 אילן.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. אורח/ת 26 ביולי 2000 ב 08:55

    אופציה נוספת, ועדיפה במקרה של

    אופציה נוספת, ועדיפה במקרה של פג'רו, יהיו בולמים של אדלברוק (אם כי קצת יותר יקרה). נשמח להרחיב בטלפון 5616662

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. אורח/ת 26 ביולי 2000 ב 10:19

    צור איתי קשר .050 281771.יש לי

    צור איתי קשר .050 281771.יש לי קיט קומפלט לפגארו.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. אורח/ת 26 ביולי 2000 ב 16:13

    KING שלום,  
     

    KING שלום,  
     
    1. לפני זמן לא רב שאלתי שאלה דומה בפורום המרכז הישראלי לסיור וקיבלתי מספר תשובות - ראה לינק מצורף. בשל לחץ בעבודה עדיין לא עשיתי שום דבר מעשי אך אשמח לחלוק 'חויות'.  
     
    2. אני לא מאמין שלהגבהת רכב יש רק יתרונות ולא חסרונות. חיסרון אחד ברור הוא הגבהת מרכז הכובד. בגלל זה הציעו לי למשל להרחיב את בסיס הגלגלים (ראה בלינק שנתתי).  
     
    3. האם תוכל לשתף אותנו בסיבות למכירת הפג'רו החדש שלך? אני מבין שאתה לא מרוצה מהעבירות. האם יצא לך להתיעץ עם עידו כהן? הוא שיפר רכב כזה על ידי הגבהות, מיגונים וכולי ולטענתו התוצאה נפלאה - ראיתי את הרכב אך לא נסעתי עליו כך שאיני יודע עד כמה זה נכון.  
     
    דרור  
     

    http://212.143.75.162/webs/4wd.nsf/ForumDisplay?ReadForm&Param=14F6C999ECBCF40142256917007875E0

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. אורח/ת 26 ביולי 2000 ב 17:10

    התשובות שקיבלת עד עתה היו מבעל

    התשובות שקיבלת עד עתה היו מבעלי עניין אז עוד אחת מבעל עניין לא תזיק לך נכון? ברכות לצוות גתוס על המקום החדש ועל הכניסה לעידן האינטרנט. הגיע הזמן להראות מה אתם שווים באמת. (באמת!)  
    ובכן, אני לא הולך לספר לך כלום על המערכת שאני מוכר אלא כמה עובדות שאני חושב שיכולות לעניין אותך וכל מי שמתעניין בהגבהה.  
    1. יש גבול שמעליו לא תוכל לעבור טסט.  
    2. יש גבול עד כמה מערכת תוכל להיות Bolt on ובעברית מותאמת לרכב ללא שינוי מבני בדרגה כזאת או אחרת. (בעיקר יתבטא השינוי בהחלפת או התאמת תושבות בולמים וקפיצים וריתוכי שלדה ברמות שונות).  
    3. יש גבול מעליו המכונית אכן תשנה את התנהגותה כפי שתוכננה על ידי היצרן. ותהיה בלתי צפויה.  
    4. יש כמה חוקים לכל הגבהה שלא תבחר והם:  
    הכל חייב להיות מתאים. אי אפשר להגביה קפיצים בלי להאריך צינורות בלם. אי אפשר להגביה טויוטה למשל בלי לשנות את לחץ הבלימה מאחור - יש שסתום משווה לחצים על הציר האחורי שחייבים להתייחס אליו ולשנות את גובהו להתאים את הלחץ לגובה החדש. יש מוטות רדיוס מהציר לשלדה ולהפך ומוט פנהארד - האלכסוני מהציר לשלדה - ש"מתקצרים" כתוצאה מן ההגבהה ועלולים לקבל זוויות משונות (בהגבהה מסיבית מדי). חייבים להתייחס לזה. חייבים להתייחס למוטות המייצבים מלפנים ומאחור - התושבות שלהם יקרעו אם הם לוא יוארכו בהתאםלגובה ההגבהה שבחרת. אולי בכלל צריך לפרק אותן לגמרי?  
    לכן, עצתי לך: או שאתה הולך "אקסטרים" ורוכש קיט הגבהה של 4-8 אינץ' שכולל בודי ליפט והרמת מתלים - ואז אתה כולל בעסקה את הכל הכל הכל, כול כל בורג וכל מוט וכל אום - יש קיטים כאלה בארצות הברית וניתן ליבא הכל ארצה. (ואתה אז עובר טסט רק עם מאכער ו 150-200 ש"חים נוספים מדי שנה בטסט..) או שאתה הולך על הגבהה "סבירה", שתאפשר לך צמיגים גבוהים יותר וקצת יותר מהלך מתלה - ושומר ב ק פ ד נ ו ת על כל החוקים לעיל. (שהכל חייב להיות מתאים ולכל דבר יש הפשעה על מרכיבים אחרים)  
    מנסיוני ומנסיונם של אחרים - אתה יודע איך זה מתחיל ואתה אף פעם לא יודע לאיזה צד האוטו המוגבה שלך פתאום יתחיל למשוך לך. אף אחד מהמומחים גם לא אמר לך שלאחר התקנת בולמים אתה ח י י ב! ללכת למכון לכיוון פרונט להחזיר את זוויות ההיגוי (אם בכלל אפשר!) למקומן הטבעי. נכון? אז הנה עוד הוצאה קטנה. בקיצור - רכב שטח הוא מכונה דינמית שכל מרכיב ורכיב בה משפיע על כלל הרכיבים. שינוי באחד מן הרכיבים יכול להיות לא משמעותי ויכול להיות קטסטרופה.  
    ולכן, מה שלא תחבר לך תעשה את העבודה אצל מי שיבטיח לך עבודה מלאה תוך התחשבות והתייחסות לכל הרכיבים ולהרמוניה ביניהם. מי שירכיב לך קפיצים של אולדמן ובולמים של רנצ'ו שלח אותו. מי שירכיב לך קפיצים של אייבך ובולמים של אדלברוק - תבדוק אם הוא בכלל יודע מה העומסים הדינמיים של הקפיצים והאם הם מתאימים - תואמים לתכונות הבולם. מי שימכור לך קפיצי אולדמן ובולמי קוני - לא ממש מבין מה הוא עושה וכו'. מי שימכרו לך רנצ'ו רק כדי למכור לך בהזדמנות עוד מערכת ניפוח - בדוק אם זה בדיוק מה שאתה צריך או יש חלופות טובות יותר וזולות יותר. בדור אם אתה מקבל את מה שאתה באמת צריך או מה שמוכרים לך.  
    אני מקווה שהועלתי לך. ושוב אני אומר - כיבואן של ARB אולדמן - אני בעל עניין אז קח את זה בחשבון.  

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. אורח/ת 28 ביולי 2000 ב 00:19

    מצורף קטע מהמכתב הראשון שכתבתי

    מצורף קטע מהמכתב הראשון שכתבתי לחב' מיצובישי ומתאר למה אני רוצה להחליף את הרכב  
    בתאריך 2.6.00 רכשתי את הרכב הנ"ל בסוכנות אוטו-סאן בפ"ת.  
    בתאריך 8.6.00 הרכב נמסר לידי בסוכנות אוטו-סאן בפ"ת. בתהליך המסירה התגלה כי בדלת ימין שני שפשופים ובדלת שמאל שריטה. נציג המכירות טען כי השריטה בדלת שמאל זניחה וכי הוא ימציא לי אישור על הפגיעות בדלת ימין ואישור כזה אכן הומצא.  
    הרכב עבר הרצה של כ- 1000 ק"מ על כביש בלבד, ללא כל מאמץ וזאת ע"פ המלצת נציג המכירות. כבר במהלך ההרצה כפתור הסרקולצייה הפנימית של המזגן עבר באופן עצמאי למצב של סרקולצייה חיצונית. היות והדבר אירע רק מספר פעמים ספורות לא הייתי בטוח שזו תקלה ועל כן, לא דיווחתי על כך כאשר הרכב הגיע לטיפול 1000 ק"מ במוסך איציק ביהוד.  
    לאחר הטיפול הרכב נסע לטיול ראשון בשטח. בטיול זה התעקמו והשתפשפו כל מגני הבוץ, וזאת למרות שהטיול היה לשם היכרות ראשונית עם הרכב, בשטח בעל רמת קושי נמוכה ביותר. כמו כן, במהלך הטיול נתקלתי בקשיים רבים בהעברת המצבים השונים של הגיר למרות שקראתי את הוראות ההפעלה בפרוטרוט ופעלתי במדויק ע"פ הכתוב. הרכב לא שילב את ההילוך המבוקש ולא השתחרר ממצבי 4X4 כנדרש וכך גם לגבי הפעלה/ שחרור של נעילת הדיפרנציאל. אדגיש כי הואיל ורכבי הקודם היה מסוג Pajero, הרי שיש לי ניסיון רב בנהיגת שטח ברכב מסוג זה.  
    שבוע לאחר מכן, הרכב יצא לטיול נוסף עם כמאה רכבים נוספים. הטיול הוגדר חד משמעית ע"י מארגניו "טיול משפחות". אציין כי את המסלול סיימנו אחרונים וזאת לעדות כי נהגתי במהירות סבירה ואף פחות ממנה. בסוף טיול זה שני מגני הבוץ הקדמיים התפרקו מהרכב, הטמבון הקדמי נתלש בקצה השמאלי מהרכב, שני מגני הבוץ האחוריים התעקמו והמגן האחורי נתלש אף הוא מהרכב. כאשר חזרנו לנסוע על דרך אספלט הבחנתי כי הגיר אינו עובר להילוך חמישי בזמן. אציין כי בעיות השילוב והשחרור של הילוכי 4X4 ונעילת הדיפרנציאל נמשכו גם הפעם.  
    כשבוע לאחר מכן, לאחר שכל הפלסטיקים הוחזרו למקום, הרכב יצא לטיול נוסף. לאחר כשלושה ק"מ בשטח הרכב החל להשמיע רעש והטיול הופסק. הרכב נלקח למוסך ביום המחרת ושם נמצא כי גומיית המוט המייצב נפלה. במוסך הורכבה גומייה במקומה תוך חיזוק כל המוט והגומיות. בסוף השבוע העוקב הרכב יצא לטיול נוסף ביום שישי ובמהלכו נפלה והורכבה גומיית המוט המייצב פעמיים נוספות והטיול הופסק בשנית.  
    ביום שבת שלאחריו, הרכב יצא לטיול במהלכו כמובן נפלה גומיית המוט המייצב פעם נוספת. הגומייה חוברה בתוספת סמרטוט כדי לחזק את עצמת התפיסה וכדי שאפשר יהיה להשלים את הטיול. כמו כן, ניתקו שוב מגני הבוץ הקדמיים ובעיות הגיר חזרו על עצמן.  
    לאורך כל התקופה קיבלתי התרעות חוזרות ונשנות מאנשים כי הגלגל האחורי השמאלי אינו מקביל לרכב, בבדיקה שערכתי השבוע אומת הדבר ע"י בעל מקצוע ותיק ומנוסה בענף רכבי השטח.  
    הרכב עבר עד היום רק 3800 ק"מ מתוכם כ- 200 ק"מ בשטח בלבד !!! כל מסלולי הטיולים המתוארים נעשו בעבר עם רכב ה- Pajero מהדגם הקודם שהיה ברשותי, רכב שלא היה ממוגן בשום תוספת מיוחדת. למותר לציין, כי כל הטיולים הנ"ל נערכו בחברת Pajero קצר מהדגם הקודם ומיצובישי Magnum. שני הרכבים לא סבלו מאף תקלה ולו הקטנה ביותר, כתוצאה מהטיולים המתוארים.  
     
    להלן רשימת התקלות שנתקלתי בהן עד כה ברכב:  
    1. מגני בוץ אחוריים משופשפים ועקומים.  
    2. מגני בוץ קדמיים משופשפים, עקומים והתפרקו מהרכב.  
    3. מגן אחורי נתלש מהרכב.  
    4. טמבון קדמי נתלש מהרכב בצדו השמאלי .  
    5. מערכת מיזוג – מתג סרקולציית האוויר עובר עצמאית ממצב פנימי לחיצוני.  
    6. מוט מייצב משתחרר מהגומייה התומכת באופן תדיר.  
    7. גלגל שמאלי אחורי מקביל לרכב (אינו מקביל לרכב).  
    8. הגיר האוטומטי אינו עובר להילוך חמישי בסל"ד סביר.  
    9. שילוב ושחרור מצבי 4X4 אינו מגיב באופן תקין.  
    10. דיפרנציאל אחורי אינו ננעל ומשתחרר כנדרש.  
     
    ...  
     
    מאז נוסף עיקום בבמיכל הדלק וכתוצאה מכך משאבת הדלק לא מצליחה לשאוב מספיק דלק בסל"ד גבוהה  
     
    מה הייתם עושים במקומי?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. אורח/ת 28 ביולי 2000 ב 00:37

    אגב לא אמרתי תודה רבה לכל המשי

    אגב לא אמרתי תודה רבה לכל המשיבים תשובותיכם תרמו לי המון ואשמח לשמוע עוד אם יש.  
    בשביל ההגינות חשוב גם שאציין כי עד כה מיצובישי אישרה כי:  
    1. הגלגל האחרוי יצא מכוון (לטענתם בשל מקה שהמיטלה קיבל למרות שאין סימנים של כזו)  
    2. המזגן דורש תיקן.  
    3. הפלסטיקים זה בגלל שפתאום אני לא יודע לנהוג טוב (אגב שמעתי מאדם שפגשתי במוסך וטייל עם KING אחר שגם לו נתלשו פלסטיקים)  
     
    לאחר שיחה עם המנכ"ל ההבנה היחידה שהגענו אליה היא שהרכב לא מתאים לצרכים שלי וההצעה שלו היא שמחלקת ה trade in שלהם תתין הצעת מחיר על הרכב והוא הציע לי 15\\% הנחה על הרכב האחרון(ארוך מפואר עם מושבי עור) מהדגם הקודם או קצר בנזין 2000 משומש עם 27,000 ק"מ שיש ב trade in  
    מה לדעתכם עדיף?  
    ושוב תודה למשיבים

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. sirkin@hotmail.com 28 ביולי 2000 ב 00:39

    מכה ולא מקה

    מכה ולא מקה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. אורח/ת 28 ביולי 2000 ב 04:15

    ממש חבל לשמוע על הנפילה של מיצ

    ממש חבל לשמוע על הנפילה של מיצובישי - בייחוד לעומת האמינות והקשיחות של הדגם הקודם! יכול להיות שעם מיגון מאסיבי והגבהה הכל היה נחסך, אבל זה לא תירוץ כמובן כי שום דבר מזה לא היה נחוץ בדגם הקודם.  
     
    לשאלתך, אם כבר להחליף לרכב אחר, הייתי בודק אלטרנטיבות (פרדו) למרות שהפג'רו הקודם הוא מצויין (:

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול
נגישות