
מתקן שגודש את המנוע באוויר
זה על רגל אחת יותר לעומק, מדובר על מתקן, העושה שימוש בגזי הפליטה של המנוע, לצורך סיבוב טורבינה, אשר דוחסת אוויר טרי לתוך המנוע. דחיסת אוויר, מאפשרת למנוע לשרוף יותר דלק וכך משיגים תוספת הספק מנפח נתון של מנוע. מגדש הטורבו נכנס לפעולה כאשר המנוע מייצר מספיק גזי פליטה, אצלך במנוע זה מתחיל מעל 1500 סלד, פחות, או יותר. תקלה אופיינית בטורבו היא העדר שימון מתאים, לאחריו הולכים לעולמם מיסבי המגדש והם עושים זאת ברעש ניכר. את מגדש הטורבו רואים מחובר לסעפת הפליטה של המנוע והוא נראה כמו שני עיגולים המחוברים ביניהם בברכה, רני
תודה, רני
על התשובה הקצרה, הממצה והעניינית.
התופעה אצלי היא שבנסיעה (כביש ישר) במהירות 80 קמש הסלד הוא בסביבות 2250. העלאת הסלד ל-2500 (ומהירות ל-90 קמש ) גורמת להשתחררות המנוע (משהו כמו תחושת בעיטה), ירידת סלד ל-2100 ואף פחות ונסיעה במהירות 90 קמש.
אגב, חזרה למהירות 80 קמש מעלה חזרה את הסלד ל-2250.
כלומר נסיעה ב-90-100 קמש היא כנראה יותר חסכונית מנסיעה ב-80 קמש....
מה לעשות והמהירות החביבה עלי היא 80 קמש. האם נדונותי לבזבוז דלק?
האם זו תופעה אופיינית לבעיה במגדש הטורבו? (במוסך המרכזי אמרו שזו בעיה בכבל chalk) אך לא יכלו לפתור אותה).
שוב תודה,
עמוס
היי
אין, ככל הנראה, בתופעה שצינת קשר לטורבו.
פשוט מתחלף הילוך שלישי ברביעי.
נסיון פשוט יוכיח או ישלול זאת.
בטל את ההילוך הרביעי ותראה אם הטורים יורדים ב- 90-100 קמ"ש.
ביטול הילוך רביעי (OD) במהירות 80 קמש בסלד 2250 גורם לעליית סלד ולבלימת מנוע, ממש כמו הורדת הילוך. מכאן אני מסיק שזו לא בעיית הילוכים, נכון?
רפי צדק
תודה על הסבלנות
ובמיוחד לרני לרפי ולכל השאר. עכשיו אני בבעיה - מה זה ממיר מומנט ומהי מערכת ניהול המנוע? יש לי מושג כלשהו על מערכות אלו אך הייתי מבקש להבין קצת יותר. תיאור בסיסי שלהן יתקבל בברכה. אגב, למיטב ידיעתי (וייתכן שאני טועה) לפאג'רו 2000 דיזל (דגם GLX - Stone) אין מחשב ניהול מנוע אלא רק TPS. שוב תודה, עמוס
היי
- מערכת (אלקטרונית) לניהול מנוע - ECU
פעולות בסיסיות