
אהלן. אם בודיו (הבודי שלו)
אהלן. אם בודיו (הבודי שלו) של איזק יקר לך, הישמר לך מבודי ליפטים. אני לא מתמצא בסמוראי, אבל בCJ לשים אותם זה עסק די פשוט. הבעיה היא שעם הזמן, המומנטים שמפעילים הברגים הארוכים שתשים, קורעים את החיבורים של הבודי. בנוסף, יש שלל בעיות נוספות שבאמת יקח לי זמן לכתוב. אם תרכיב ליפטים קטנים אולי הצרות שלך גם יהיו קטנות, אך איני בטוח. מה שיותר היתי ממליץ, זה לבדוק אפשרות של גובל סרן גדול יותר. בין כה וכה לא בטוח שבריא לקפיץ להסגר כל כך. אם בכל זאת תחליט על בודי ליפטים, יש לי את הישנים שלי, שאולי אחרי קיצור יכולים להתאים... שוב אני אומר, שאני מאד לא ממליץ על פתרון זה (מנסיוני האישי המר, תבוא תראה מה נשאר לי מהבודי) אלא כמפלט אחרון.
אהלן. אם בודיו (הבודי שלו)
אהלן. אם בודיו (הבודי שלו) של איזק יקר לך, הישמר לך מבודי ליפטים. אני לא מתמצא בסמוראי, אבל בCJ לשים אותם זה עסק די פשוט. הבעיה היא שעם הזמן, המומנטים שמפעילים הברגים הארוכים שתשים, קורעים את החיבורים של הבודי. בנוסף, יש שלל בעיות נוספות שבאמת יקח לי זמן לכתוב. אם תרכיב ליפטים קטנים אולי הצרות שלך גם יהיו קטנות, אך איני בטוח. מה שיותר היתי ממליץ, זה לבדוק אפשרות של גובל סרן גדול יותר. בין כה וכה לא בטוח שבריא לקפיץ להסגר כל כך. אם בכל זאת תחליט על בודי ליפטים, יש לי את הישנים שלי, שאולי אחרי קיצור יכולים להתאים... שוב אני אומר, שאני מאד לא ממליץ על פתרון זה (מנסיוני האישי המר, תבוא תראה מה נשאר לי מהבודי) אלא כמפלט אחרון.
שי ש. מה קורה ? אני מבין שאתה
שי ש. מה קורה ? אני מבין שאתה מפצה אותנו בפילם ישן... עכשיו ברצינות. היום, במערת הקמח, הגעתי לכמה מקרים ש''''סגרתי'''' מהלך...זאת אומרת שלאחר הקפיצים הנוחים שלי (שלא נדבר על הבולמים שאחי החביב סחב עימו מאמריקה הרחוקה) מתפקדים יפהפה אבל - הגלגל גירד רבות את הכנף מבפנים...כך שהתחלתי שוב לשקול את הבודי ליפט בחיוב... אנא ממכם...גם אני רוצה יעוץ (רק שלא 5 יגידו כן וארבעה חוץ משי יגידו לא...)
תראה, אני מתעצל לכתוב את כל הב
תראה, אני מתעצל לכתוב את כל הבלאגן, אז או שתבואו לצ''ט... או בטלפון... או כשנתראה... או אולי אחר כך כבר יהיה לי כוח ואני אכתוב
אריק לבודי ליפט יש חסרונות וית
אריק לבודי ליפט יש חסרונות ויתרונות היתרון הוא שהוא יחסית זול ולא דורש שינוים קשים בגיפ (כמו שינוי זווית פניון הגדלת צינורות ועוד החסרון הוא שהבליפט גדול מדי הבודי יסבול (אלא אם כן תחזק אותו ) אם תגביה בלא יותר מ 2 אינץ ולא תסע בשטח 100 קמש אינ לא חושב שתהיה בעיה הפתרון האדאלי (לעבירות בשטח קשה) היא ההגבהה של נמרוד כדאי לנסות גם את השקלים הארוכים של נמרוד הם יוספו לך אינץ הפתרונות שהצעתי טובים לעבירות איטית בשטח קשה למהירות עדיף פשוט בולמים יותר קשיחים.
אני נגד בודי ליפטים מסיבות רבו
אני נגד בודי ליפטים מסיבות רבות: ראשית בטיחות: הגבהת הרכב גורמת ליציבות מופחתת ולסכנת התהפכות גבוהה יותר בזוויות צד. כמו כן, לאחר שראיתי את כבודו וידוע לי כי הוא איש ירא שמיים ונוסע במהיריות גבוהות חוששתני שגם לך אישית לא יתאים פתרון זה... שנית, נגרמים נזקים לבודי עקב הסיבות שרייב שי ש ציין. מאידך, בולם סרן יגביל את מהלך המתלה. החיים הם פשרה, ידידי. ואתה צריך לעשות את ההחלטה
אז מה החלטנו ? על המהירות ה
אז מה החלטנו ? על המהירות הגבוהה אני אוכל להתפשר...אבל שאני אטחן את הכנף ? מבפנים ? חייב להיות פיתרון...אני אבדוק. אגב מוני, חוץ משאקלים ארוכים, מה עוד יש לנמרוד לטובת המהלך ? יש לו הגבהה נוספת ?
הי אריק (2), גם לי יש את או
הי אריק (2), גם לי יש את אותה בעייה (מאחורה), שהצמיגים משפשפים את הכנפונים (פלסטיק). חשבתי על בודי-ליפט, אבל אני מנסה לחשוב על משהו יותר פשוט (הורדת כנפונים ??). יש לך איזה רעיון ?
הי אריק (2), גם לי יש את או
הי אריק (2), גם לי יש את אותה בעייה (מאחורה), שהצמיגים משפשפים את הכנפונים (פלסטיק). חשבתי על בודי-ליפט, אבל אני מנסה לחשוב על משהו יותר פשוט (הורדת כנפונים ??). יש לך איזה רעיון ?
טוב, קמתי הבוקר רענן ומלא כוחו
טוב, קמתי הבוקר רענן ומלא כוחות, אז הנה אני אכתוב את שאר הענינים: 1) אני לא יודע איך המצב בסמי או בסופה, אבל בCJ אחרי ההגבהה אי אפשר היה להכניס ל4X4 HIGH. נאלצתי לגזום מעט את רצפת הפח. 2) צינורות הרדיאטור התחתונים מתקרבים בצורה מסוכנת למאוורר (עד כדי כך שאצלי פעמיים קרעתי צינור) אני מניח שזה לא יותר מידי בעיה לשנות את מיקום או זווית הצינור, אבל צריך לשאול רדיאטוריסט. 3) יציבות הרכב נפגעת לא מעט. לגבי מהירות אני לא יכול להעיד (CJ) אבל בענין זוויות צד זה לא כיף. 4)אם תחזקו את הבודי מספיק כדי שלא יגרם לו נזק, אז כעבור זמן תמצאו את עצמכם עם ברגי בודי שבורים (בתוך ההברגות... ממש כיף) אצלי גיליתי זאת כשיום אחד, בבדיקה אחרי נסיעה פשוט ראיתי שחסרים לי שני ליפטים. וביום שרציתי להוריד אותם, נשברו רוב הברגים האחרים, שפשוט היו מעוקמים לגמרי. 5) הרבה מכלולים, שיושבים גם בשלדה וגם בבודי זזים ונמתחים: הגה, דוושת קלאטצ''(חטפה זווית), צמות חשמל וכ''''ו. אני חייב להציג גם את הצד השני, החיובי: 1) יפתור את בעית שפשוף הגלגלים 2) פטרון דיי פשוט (לכאורה) 3) למי שזה משנה, אז האוטו נראה מזה מגניב כזה... כאילו וואו! בכל אופן, את הבלוקים של הבודי ליפט חובה להתקין על גבי תושבות הגומי המקוריות, כדי לאפשר גמישות ושיכוך זעזועים. זה מה שאני זוכר כרגע... אם אזכר בעוד משהו, אני אכתוב.
זאביק...הורדת כנפונים לא תעזור
זאביק...הורדת כנפונים לא תעזור...לא לנו. אם אצלך הבעיה היא כנפונים אז נראה לי שמשהו לא בסדר כי: כמו שדובר באחד הפורומים האחרים...לי ולך ישנו סרן חי, ולכן כאשר גלגל אחד עולה לו מעלה, השני יורד מטה...ולכן הגלגל שעולה, עולה לתוך הרכב ולא אל הכנפון. (הוא עולה ונתקע בכנף מהפח ולא מהפלסטיק הבולט) אצלך יכול להיות שהוא נוגע בכנפון כי...הסטבילייזר שלך לא רק מחובר - הוא מרותך !!! תוריד אותו ותחייה את הסרן (אולי אז, כשאצלך גלגל אחד עולה, השני בשלב מסוים עולה גם כן בגלל המוט שנועל אותו) ואני עכשיו כבר יכול להגיד זאת כי לי אין... בכל אופן בעייתי עדיין עומדת בהינה...שי - זה מה זה צרם לי שבמהירות זחילה אני שמעתי את הקכחקכחקכח הזה מתוך הכנף...
אריק, לגבי הרעיון שהגלגל נכנס
אריק, לגבי הרעיון שהגלגל נכנס פנימה אתה צודק... אבל לא עד כדי כך שהוא לא פוגע בפלסטיק... הוא כן פוגע בפלסטיק, אולי גם בברזל... בכל אופן, הורדת הכנפון היא לא חוקית... ולגבי הרעש.. צריך לבדוק על רמפה איפה בדיוק הגלגל פוגע.. אם זה לא בשום מכלול חשוב, וזה רק במצבים קיצוניים, אז לדעתי זה דבר שאפשר לחיות איתו... (אחרי הכל, זאת סופה) כמובן, שאם השפשוף הוא מאד חזק, או מזיק, או קורה לעיתים דחופות, אז יש לטפל בזה... אההה, עוד דבר, אל תשכח, שכשאתה נוחת מקפיצה, שני הגלגלים עולים... ביחד.
נוחת מקפיצה או עולה על באמפ...
נוחת מקפיצה או עולה על באמפ...צודק לחלוטין. מה גם שאצלי, היום...סגירת מתלה היא הרבה מעבר לכנפון והנגיעה היא רק בחלק העליון של הכנף (מבפנים למעלה) מה גם שזה קרה במהירות זחילה. אם הייתי נוסע מהר, אז הייתי שומע קכח חזק וקצר, אך משום שנסעתי מהר, שמעתי קחכקחכקכחקכח ארוך וצורם. זה מזכיר לי שני בדיחות: 1. בום אהההההההההה - מול אההההההההההה בום. 2. עמודים דים דים דים דים דים... אני בטוח שכולם מכירים כך שאני לא מפרט רט רט רט רט חה חה חה חי חי חי
אצלי יש גם קפיצים מוגבהים (מעו
אצלי יש גם קפיצים מוגבהים (מעורגלים של רנצ''ו), וגם שאקלים ארוכים (של נמרוד). יש גם כנפי פלסטיק לא מקוריות. הפגיעה אצלי היא חיכוך של הגלגל האחורי (!) בכנפיים. הגלגל הקדמי לא נוגע (עדיין), כי כמו שאריק הזכיר, גם המוט מייצב וגם הפנהארד (לא יודע אם הוא משפיע) עדיין מחוברים. הצעות חוץ מבודי-ליפט ?
רק הערה קטנה: כשנוחתים מקפי
רק הערה קטנה: כשנוחתים מקפיצה בכלל לא ברור ובטוח ששני הגלגלים עולים יחד, זה רק בתנאי שנחתת בצורה ישרה, אבל אם האוטו נוחת מעט נטוי לאחד הצדדים אז קודם יעלה גלגל אחד וכמובן שיש לזה משמעות גדולה בסרן חי...
אריק לא ראית את הגיפ של נמרוד
אריק לא ראית את הגיפ של נמרוד פשוט חבל על הזמן (סוף העולם ועוד ביטוים) אצל נמרוד מותקנים קפצים שיוצרו בהזמנה אישית (כנראה) הם נוצנים לו הגבה של כמה אינצים טובים להערכתי לפחות 4 כמו כן מותקנים בולמי זעזועים ארוכים. התוצאה - מהלך מתלה של כ 60 סנטים. בנסיעה מהירה הגיפ פשוט מפחיד הסיכוים להתהפכות גדולים. אולם בשטח קשה אין כמהו הוא עולה מדרגות של מטר בלי קושי רב. פשוט מדהים. זהו הרכב הטוב ביותר לשטח קשה שאני ראתי ב''''חי'''' ואגב לו יש אותו גודל גלגלים כמו לך. אתה פשוט צריך להחליט לאזה כוון אתה מושך את הגיפ שלך נסיעות מהירות בשטח או ''''זחל סלעים כמו של נמרוד'''' אם עדין לא החלטת סע עוד קצת בשטח ואז קבל החלטה. יש כמובן האפשרות לרכב פשרה בין מהירות לעבירות אבל רוב משוגעי השטח שאני מכיר תמיד בסופו של דבר פונים לכוון מסוים אחרת תקבל גיפ שהוא לא הכי טוב לא פה ולא שם. ואז כבר עדיף לקנות טרנו.
אני חושב שמה שכתב מוני הוא נכו
אני חושב שמה שכתב מוני הוא נכון מאד. בסופו של דבר, חייבים להחליט מה ייעוד האוטו, עבירות קשה וטכנית או מהירות ולהתפשר ... ד''''א אני שמעדיף מהירות על זחילה טכנית החלטתי בכ''''ז להתפשר קצת ונשארתי עם גלגלי 31 במקום לרדת בקוטר ובגודל, האוזניים נותרו ארוכות, אחרת אני אאבד לחלוטין את כושר העבירות, סוף סוף זה גם ג''יפ. החלטתי שההגדרה היא רכב לראלי רייד שדורש גם עבירות וגם מהירות אבל הוא מתפשר בכל אחד מהם קצת וככה אני חי די טוב עם הביצועים בידיעה ברורה שיש התפשרות בכל צד... ומעשית...אם אתה באמת מבצע המון מעברים טכניים והגלגל ממש מגרד חזק אז לא תהא ברירה אלא לשים בודי ליפטים וכאן יש לי שתי הצעות: 1. בודי ליפטים ברמה הדרושה ולא יותר מכך. אתה לא חייב להרים את האוטו 4 אינצ, אפשר גם הגבהה קטנה שתספק את נושא מגבלות הכנפיים. 2. בזמנו ראיתי בודי ליפטים שלא עשויים אוקולונים אלא בנויים ממתכת מכופפת עם הפרדה של גומיות. מהצורה שבה זה בנוי נראה לי שזה יוצר בסיס יותר נרחב לחיבור עם הבודי ובכך מבטל במעט את השפעת המומנט ששי דיבר עליו... צריך לבדוק את העניין לעומק...
רן ומוני...וכל השאר (אגב ישנם
רן ומוני...וכל השאר (אגב ישנם שני בחורים שעם אחד מהם כן נפגשתי אישית ועם השני, לא...וגם מהם הייתי ''''מצפה'''' להתייחסות) מוני, מהלך המתלה שלי טיפה יותר גדול היום מ60 ס''''מ (לפחות פוטנציאלית - יש לי את הקפיצים של ה4 אינצ'') כמדומני שפתיחת הבולמים שלי היא או 68 או 74 ס''''מ אבל אני לא בטוח...רנצ''ו 9116 ו 9118. מה גם שהוא מיועד לסלעים למיניהם...סופי (על אף שאני אוהב לסוע מהר) רן...לפי דעתי יהיה קשה עליך להנות בצורה אופטימאלית משני העולמות. אני יכול להגיד שאם מדינתנו האהובה היתה יותר מפותחת ומתוקנת בנושאים אלו, אולי היו פה כמה ''''מסלולי ראלי'''' חוקיים או משהו דומה. ואם היו אז ודאי והייתי פוגש אותך שם, רק שאז הייתי על צעצוע אחר של איזו הכלאה של רכב 4WD מוגבה קלות, ממוגן, עם מערכת מתלים מתאימה ומצוייד בצמיגים נכונים. והכי חשוב - במהירות של יותר מ 160קמ''''שים ולא 120-130... אבל מכיוון שאני לא צופה מסלולים כאלה באופק ורוצה להנות מרכבי קצת יותר מאשר ראלי קפריסין פעם בשנה (אפילו לירדן אי אפשר לסוע) אז מה שנשאר לי להגיד זה...בוא תחזור לחיק המטפסים (אם אתה רוצה לסוע מהר בשבילי נחלים אז לדעתי גם עם 4 אינצ'' נוספים שממונה עליהם נהג טוב - זה אפשרי ! בכל אופן אם זה יהיה הCJ הקודם, ואם זו הסופה...זה מקובל עלי. ואני, הערב אתייעץ על זה עם אילן ואולי גם לדיון זה יתווספו חברים נוספים.
60 ס''''מ???!!! או שאתה מודד
60 ס''''מ???!!! או שאתה מודד את מהלך המתלה שלך בצורה שונה מהרגיל, או שהרכב שלך מבייש את המונסטרים של עידו כהן... מהלך המתלה האפקטיבי של בולם הוא פחות מחצי מאורכו כשהוא פתוח לגמרי, אז אם הבולמים שלך באורך של 70 ס''''מ כשהם פתוחים אז אין סיכוי שמהלכם האפקטיבי יהיה גדול מ 35 ס''''מ במקרה הטוב ביותר. תוסיף לזה כמה ס''''מ כתוצאה מתנועת הגלגל בצד השני, אבל עדיין המספר שנקבת בו נשמע מוזר.
אריק אני נהנה כבר עכשיו מ
אריק אני נהנה כבר עכשיו מאד משני העולמות. מצד אחד, אני מגיע למהיריות די מספקות - הסבר בהמשך ומאידך אני מסוגל להתמודד בהצלחה עם מגוון נרחב של מכשולים טכניים - אז מה הבעיה? צריך להבין שגם לנסוע באוטו שהוא מוגבל ברמת האחיזה, בנטיה ובגלגול הצד, שסובל מהיגוי יתר באופן סטנדרטי הוא אוטו שדורש יותר מהנהג ומאתגר אותו. ככה אני רואה היום את יחסי הגומלין שלי עם הסופה. ברור לי שבפורמט שקיים כיום בישראל אין מקום להפוך את האוטו שהוא גם הפרייבט שלי למהירות בלבד. אבל חשוב לומר, למרות שאני לא משתתף בגלל סיבות שונות באירוע זה, שיש אירועי שטח כגון מסע מעולם אחר של צוקר וזלצר שהם למעשה מעין ראלי רייד לחובבנים וששם בהחלט אפשר שמכונית כמו שלי שהיא בנויה בדיוק לנסיעה בתוואי שטח קשה יחסית במהירות מפגינה ביצועים גבוהים למדי. 120-130 זו מהירות יפה , נכון לא אופטימלית. בשביל כבוש במצב בינוני כבר גירדתי את ה 160 אבל עם כניסה לסיבוב אתה מגיע למצבים מסוכנים, אתה מגרד או עובר את מגבלות הרכב. אז לא נוסעים במהירות הזו. אם הייתי מוסיף עוד 4 אינ''צ הגבהת בודי לא היה בכלל על מה לדבר - זה המון!!!! לכן, אם מישהו רוצה לנוע בקצב מזורז מאד, אסור לו לשים בודי ליפטים.נקודה. אם מישהו רוצה לעשות עבירות טכנית קשה קשה ולנוע לאט שישים.
ד''''א איך הגעת ל 60 ס''''מ
ד''''א איך הגעת ל 60 ס''''מ מהלך מתלה? מה החישוב שלך?
זאביק, מה דעתך ''''לשפץ'''' ק
זאביק, מה דעתך ''''לשפץ'''' קצת את הכנפונים? ז''''א לחתוך את החלק הפנימי שלהם באזור החיכוך. כלפי חוץ לא יהיה שינוי, ויש סיכוי שהגלגלים כבר לא יגרדו את הפלסטיק. כמובן שניתן לוודא אם העניין יעזור ע''''י הכנסת הסרן האחורי למצב קיצוני ולבדוק עד כמה הגלגלים נוגעים בפלסטיק. ד''''ש למפלצת.
חנן...קודם כל חיכיתי גם לך...ע
חנן...קודם כל חיכיתי גם לך...עכשיו, אצלי אם גלגל אחד עולה ב35 ס''''מ..אז השני יורד ב35 ס''''מ נכון ? אני יודע שככה אתם לא מודדים זאת כך אבל זו הייתה כוונתי.
מה גם שרציתי ממך התייחסות לבוד
מה גם שרציתי ממך התייחסות לבודי ליפט, וזאת על מנת להתרחק מהכנף...
מזכיר את המדידות בשירותים...תמ
מזכיר את המדידות בשירותים...תמיד יהיה החוכמולוג שימדוד את האורך מהחור של התחת...
אריק, ההודעה האחרונה היתה בשבי
אריק, ההודעה האחרונה היתה בשביל להעלות חיוך בימים טרופים אלו...לא קשור אליך. לא הגבתי לגבי הבודי ליפט מכיון שלא ניסיתי את זה בעצמי אבל אין ספק שזה פתרון לבעיה שהעלית. אני נתקלתי בבעיה זהה והפתרון שלי היה פשוט להוריד את גובלי תנועת הסרן ב 4 ס''''מ מקדימה וחמישה ס''''מ מאחור. העדפתי שלא להסתבך עם החוק ולא להגביה את מרכז הכובד, אבל ברור שזה לא הפתרון האולטימטיבי. עוד פתרונות שיכולים לעבוד הם הגבהה של הרכב, בולמים קשיחים יותר או תקינים במקרה ששלך לא תקינים
מכיון שאצלך כבר יש בולמים תקינ
מכיון שאצלך כבר יש בולמים תקינים וקפיצים חדשים וגבוהים, אז הברירות שאני מסוגל לחשוב עליהן הן או הוספת עלה להקשחת הקפיצים או בודי ליפט כמו ששאלת או שינוי הגובלים כמו שאני עשיתי.
די די די...חה חה חה ואם כב
די די די...חה חה חה ואם כבר אז תגיד לי, אם יש לי אסלה בגובה 10 ס''''מ אז מה יהיה המרחק מהחור ? 9 ס''''מ ? 11 ס''''מ ? ואם האסלה היא בגובה מטר ? מה אז ? 99 ס''''מ ? 101 ס''''מ ? נו באמת........נגיד ויש לי מהלך מתלה של 10 ס''''מ אוקיי ??? הבעייה שלי היא שלאחר 8 ס''''מ נתקע הגלגל בכנף, יש עד פה ? אני רוצה לנצל את הבולם החמוד שקניתי...מה אז ? לשים בודי ליפט ? בעד או נגד...זו היתה השאלה ! עכשיו חנן, לאחר שאתה קורה הכל, מההתחלה, אני מצפה מבחור שבאמת יש לו ידע (אני לא מחלק מחמאות בדר''''כ) שתענה לי לעניין. אח''''כ נוכל גם לצחוק . . . :-)
צריך לשים לב לדבר נוסף: כאשר
צריך לשים לב לדבר נוסף: כאשר מתכננים את שינוי גובה גובל תנועת הסרן צריך לזכור שגם אם הסרן הגיע אל הגובל כאשר הסרן מאוזן, כמו בנחיתה מקפיצה, והגלגל לא פגע בכנף, זה לא מבטיח שהגלגל לא יפגע בכנף כאשר הגלגל הנגדי יהיה בקצה המהלך לפתיחה כמו בהצלבה. בגלל מרחק הגלגל מהגובל נשאר לו חופש תנועה גם כאשר הסרן צמוד לגובל. מה זה אומר? שאם רוצים לא להגביל יותר מדי את מהלך המתלה כאשר הסרן מאוזן, אז כנראה שצריך להתפשר על חיכוך עם הכנף כאשר הסרן בהצלבה מלאה. אצלי זה המצב ובהצלבות חריפות עם גלגלים באוויר יש חיכוך עם החלק העליון ביתר של הכנף. זה לא סוף העולם אבל שוב, כמובן שהפתרון העדיף מבחינה טכנית הוא בודי ליפט על החסרונות והיתרונות שלו.
מצ''''ב קישורים לטבלאות והמלצו
מצ''''ב קישורים לטבלאות והמלצות לגבי הגבהות מסוגים שונים כפונקציה של גודל הצמיגים, כולל התיחסות להגבהת המרכב. שימו לב שצמיגי 31'''' לא דורשים בודיליפט בדרך כלל. אתם שואלים בטח מה האמריקאים מבינים, עובדה הגלגל משפשף? אז יש פתרונות הרבה יותר פשוטים ונכונים, כמו קיצוץ של כנפיים (TRIMMING( במידה הדרושה, או הארכה קטנה של גובלי המהלך כמו שהסביר חנן. אצלי אין ולא צריך הגבהת מרכב, גם בהצלבות יזומות וקיצוניות אין מגע של הצמיג עם הגוף, וזאת בזכות הגבהת מתלים מבוצעת היטב (הקרדיט הולך לבונה האלמוני של הג''יפ, שאינני יודע מיהו). אם וכאשר נעבור לצמיגים יותר גדולים, יתכן שיהיה צורך . מקדם הדאווין חשוב אבל במקרה זה שלילי. אם אני רואה בודי ליפט על רכב שלא צריך, אני מקבל את הרושם שהבנאדם לא רציני. אמיר, ישנם מידע וטבלאות דומות באוף-רוד גם לגבי סמוראי, אבל כמובן שלגבי דגמים ישנים עם מתלי עלים. בכל מקרה, גלגלי ה215 שלך הם הקטנים ביותר שבכלל זוכים להתיחסות באמריקה, ולמיטב זכרוני לדעת מומחים אינם דורשים הגבהה כלל. בסמוראי שלי עם מתלים מקוריים צמיגים כמו שלך שפשפו קצת במקרים קיצוניים, עם הגבהה קלה של ערגול ושאקלים לא היתה בעייה. בכל מקרה אם אתה מתעקש לשמוע את דעתי, אז שלילי.