פורומים

 - שטח 4x4

עליה קשה - מערד, חוצה מדבר יהודה הדרומי לים המלח

11 בספטמבר 2005 ב 14:28 35 תגובות 82883 צפיות נתי ספיר

עופר שלום, העליה הקשה בנ.צ 8 במסלול הטיול למדבר יהודה -  אנא השווה למעלה מוכר. מערד מטפסים להר כיפון ויורדים לנחל אפעה. חוצים את דרום מדבר יהודה, הר קומות (נ.צ. 8) ויורדים במעלה עזגד למישור פרצים. נוסעים דרומה לאורך מצוק העתקים וחוצים תחת מסוע האשלג העולה מים המלח. מסיימים על כביש 90 בדרום ים המלח.
 

לכתבה

הוספת תגובה
  • 1. עופר אוגש 11 בספטמבר 2005 ב 14:39

    העלייה הקשה בנ.צ. 8

    העלייה בנ.צ. 8 קשה לקראת סופה. יש שם מדרגת סלע ואפשרות להיכנס להצלבה. באמצעות בנייה קלה ומילוי של כמה אבנים לפני המדרגה - המכשול יהפוך לעביר. יש לבחור את ציר הטיפוס הנכון (כרגע מימין) לאחר סריקה רגלית בשטח. הקושי האמיתי במדרגה הוא שהיא מגיעה לקראת סוף העלייה שהרכב נמצא בשיפוע ויש להגיע עם קצת מהירות. אם הייתי משווה את המדרגה - אז כשלעצמה היא כמו המדרגות בנחל נקרות או כמו המדרגה בטיפוס מכיוון מזרח להר כיפון. רק שהמדרגה המדוברת מגיעה כאמור לקראת סוף עלייה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. zivbrk 19 ביולי 2006 ב 22:19

    האם המסלול יתאים לפורסטר מוגבהת וממוגנת ?

    עופר שלום , האם המסלול יתאים לפורסטר מוגבהת ממוגנת עם צמיגי 50 50 ? (רכב שני ספורטג' משופרת)

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. profile image Ogash Ofer 20 ביולי 2006 ב 08:00

    המסלול לפורסטר

    המסלול ברובו מתאים לפורסטר. קיימת עלייה אחת המצויינת במסלול (בין נקודת ציון 7 לנקודת ציון 8) שהיא עלייה קשה. אפשרית לפורסטר - אך דורשת הכנה טובה של ראש העלייה והגעה בתנועה רצופה מתחתית המעלה עד ראשה. היה והעליה נכשלה רצוי לרדת למטה ולנסות מחדש (וזה לא נורא להתחיל לאט ורק עם הנסיונות להגביר את המהירות - עד שתמצא את המהירות הנכונה לטיפוס). אפשרגם לתת לספורטאג' לטפס ראשון ואם צריך להיעזר בו למשיכה בסוף המעלה (קחו לפחות 20 מטר של רצועות גרירה).

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. אמירלביא 03 בפברואר 2008 ב 21:10

    קל ומהנה

    לפני כשלושה שבועות עשינו את המסלול שהתאים ממש למידותינו שלושה רכבים עבירות קלה עליה אתגרית בשביל קצת אדרנלין . המשיכו לייצר מסלולים.
    אגב עביר גם ללא מיגון

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. inoach 22 במרץ 2008 ב 23:39

    מתאחם לפורסטר?

    עם איזה רכבים? האם ללא הילוך כוח?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. profile image Ogash Ofer 23 במרץ 2008 ב 05:11

    העלייה תהייה קשה לפורסטר

    למעט העלייה של נ.צ. 8 אין בעייה כל בעייה לפורסטר. אבל העלייה המדוברת תהייה קשה לפורסטר ללא הילוך כוח. אם תצאו שני רכבים ולשני יהיה הילוך כוח ושתיים-שלוש רצועות גרירה הוא יוכל למשוך אתכם בקטע הקשה (העליון) של העלייה. כמובן שאפשר לבוא ב''ראבאק'' ולעלות את העלייה גם ללא הילוך כוח - אבל צפוי כי הרכב ינזק וחבל.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. maor50 21 באפריל 2008 ב 16:12

    יש אפשרות לא לבצע את העלייה הקשה? (נ.צ 8

    לעקוף אותה ולהמשיך במסלול?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. אורח/ת 21 באפריל 2008 ב 16:27

    יש אפשרות לא לבצע את העלייה הקשה? (נ.צ 8

    לעקוף אותה ולהמשיך במסלול?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. profile image Ogash Ofer 21 באפריל 2008 ב 22:11

    מעקף ארוך לנקודה 8

    נ.צ. 8 נמצאת על השביל המסומן באדום המטפס להר קומות. האזור הוא שמורת טבע וגם אין בו עוד שבילים לרכב. אם רוצים לעקוף את השביל השביל האדום יש לעזוב את המסלול בנ.צ. 6 ולנסוע על כביש 258  דרומה עד לצומת צפית. בצומת צפית יש לפנות שמאלה- מזרחה לכיוון ים המלח ולאחר כ-4 קילומטרים לפנות שמאלה במצד תמר לשביל לרכב המסומן בכחול. על השביל הכחול יש לנסוע צפונה כ-2 קילומטרים עד הצומת עם השביל השחור אליו יש לפנות ולהמשיך צפונה כ-4 קילומטרים עד למפגש שבילים אדום-שחור בו חוזרים למסלול (נ.צ. 10).

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. tsurlivne 10 במאי 2008 ב 19:03

    מסלול לא מתאים לג'פים עירוניים

    היום 10/05/08 טיילנו שלושה רכבים: לנד קרוזר, טרופר וטוסון במסלול המפורט. את המעלה הקשה בנ.צ 7 עלינו בקלות עם הלנד קרוזר והטרופר אך הטוסון גם לאחר ביטול ה TSC לא הצלחנו להעלות את המעלה. כנראה שעם הרבה מהירות וסיכון למכלולים ולצמיגים ניתן היה לעלות את המעלה. אנחנו לא רצינו לסכן ולהרוס את הטוסון ולכן ויתרנו ועשינו אחורה פנה!!! לסיכום המסלול מומלץ רק לריכבי 4X4 אמיתיים

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 11. profile image Ogash Ofer 10 במאי 2008 ב 21:38

    העלייה הקשה

    אכן עלייה קשה לרכב ללא הילוך כוח - LOW אבל אם כבר שניים עלו - אפשר להוציא רצועת גרירה או שתיים ולעזור במשיכה קלה במהירות נמוכה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 12. profile image ariels17 25 בינואר 2009 ב 09:28

    קאיה ספורטז

    האם קאיה ספורטז מוגבהה יכול לעשות את המסלול ?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 13. profile image Ogash Ofer 25 בינואר 2009 ב 11:02

    כמו ענק

    אם אתה מתכוון לקאיה ספורטג' כמו בתצלום שליד שמך - אז בהחלט וללא כל בעיה!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 14. העקרוטים 23 במאי 2009 ב 19:47

    אנחנו ננסה

    אנחנו ננסה את המסלול של הטיול זה נראה מסלול טוב מאוד ומתאים לשני הגיפים שאנו נוסעים בהם הרבה לאנד קרוזר פרדו ארוך וסופה עם נעילות

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 15. אורח/ת 06 בספטמבר 2009 ב 22:32

    אתמול עברתי שם עם גאלופר -חוויה

    למרות שאני חדש בתחום (כחודש כג'יפאי) עם רכב נוסף ניסאן קצר.
    העבירות אפשרית ללא עצירה ומהנה מאוד (בסיום קיבלתי מחיאות כפיים)

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 16. רותם 23 בפברואר 2011 ב 17:15

    מערד, חוצה מדבר יהודה הדרומי לים המלח

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 17. neini 27 בפברואר 2011 ב 12:27

    היה מסלול מעולה, נוף מדהים.

    עשינו את המסלול אתמול, ג'ימני (משופר)  וטרופר. היה ממש כיף, רוב המסלול קל עם כמה קטעים טכניים קשים כמו מעלה קצרה, העלייה לחירבת קצרה, מעלה דקלים ועוד.

    בסהכ מסע ממש מעולה ומהנה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 18. profile image ariels17 25 באפריל 2011 ב 12:00

    מישהו עשה את המסלול לאחרונה ?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 19. profile image Ogash Ofer 25 באפריל 2011 ב 19:33

    מישהו עשה את המסלול לאחרונה ?

    ariels17 כתב/ה:
    ""
    בחודשים האחרונים הייתי שם 3 פעמים - עם טרקטורון, עם רכב שטח ועם אופנועים (חלק מהמסלול). עופר אדר היה שם עם קבוצה לפני שבועיים ועדי וייזל עבר שם לפני שלושה ימים במסגרת מסע חוצה ישראל. אני מניח שהשאלה היא - האם המסלול בתוקף? או האם משהו השתנה? אז זהו שלא! כל האבנים במקומם, כנ''ל העליות והירידות. צא ותיהנה (וספר לנו - עכשיו אתה תהיה זה שעשה את המסלול לאחרונה...) 

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 20. חביבוס 09 בדצמבר 2011 ב 09:54

    עושה אותו שבוע הבא

    אנחנו עושים אותו שבוע הבא מוקדם על הבוקר,
    קבוצה של 5 רכבים,
    ננסה לחצות מאלמוג עד כפר הנוקדים בלי להיכנס לחושך,
    בנסיעה זורמת עם נהגים טובים, ללא עצירות ארוכות,
    אני מקווה לא להיגרר לחושך...
    זה נראה לך אפשרי ?
    לא אמורות להיות בעיות עבירות קשות בדרך...

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 21. profile image עדי וייזל 09 בדצמבר 2011 ב 15:23

    עושה אותו שבוע הבא

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 22. Omri2000 04 באוקטובר 2012 ב 13:08

    הפוך

    האם ניתן לבצע הפוך
    מים המלח לערד

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 23. profile image Ogash Ofer 07 באוקטובר 2012 ב 13:12

    חוצה מדבר יהודה - הפוך

    Omri2000 כתב/ה:
    "האם ניתן לבצע הפוך
    מים המלח לערד"
    אין בעיה להפוך את המסלול. את הר קומות (נ.צ. 8 אם אני זוכר) תרדו וזה קל יותר. אבל את הר כפון תאלצו לעלות (אבל זה מעלה פשוט יותר מהר קומות).

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 24. profile image moty400 18 באוקטובר 2012 ב 19:50

    מה הסיומת לקבצי מגלן מרידיאן?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 25. profile image Mahdi 17 ביוני 2014 ב 18:03

    מסלול טיול: מערד, חוצה מדבר יהודה הדרומי לים המלח

    שלום רב
    בשבת שחלפה עשינו את המסלול שלושה רכבים
    הגרנד ויטרה עלה ללא בעיה בגלל הנעילה האחורית
    הויטרה ממש התאמצה לעלות , לא היה קל
    והטנדר טויוטה ממש סבל בגלל האורך שלו
    לסיכום העלייה של הר קומות בכלל לא פשוטה ולצערי אין עקיפה לעלייה הזו

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 26. אריה שואג 11 באפריל 2015 ב 10:40

    ציר המסלול על גבי מפה

    תודה על המסלול.
    האם קיימת באתר אפשרות לראות את המסלול מסומן ע"ג מפה?
    תודה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 27. profile image Ogash Ofer 11 באפריל 2015 ב 13:29

    ציר המסלול על גבי מפה

    אריה שואג כתב/ה:
    "תודה על המסלול.
    האם קיימת באתר אפשרות לראות את המסלול מסומן עג מפה?
    תודה"
    הוספתי שתי מפות בקנה מידה של  1/250,000 של המסלול בדף 3 של סיפור הדרך.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 28. רוני 11 באפריל 2015 ב 19:45

    מיצובישי מגנום בהר קומות

    האם מיצובישי מגנום יכול לעבור את נ.צ. 8 - העליה הקשה?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 29. profile image Ogash Ofer 11 באפריל 2015 ב 19:53

    מיצובישי מגנום בהר קומות

    רוני כתב/ה:
    " האם מיצובישי מגנום יכול לעבור את נ.צ. 8 - העליה הקשה? "
    נ.צ. 8 זו העלייה של הר קומות.  יש שם כמה מדרגות והיא קשה בעיקר לקראת סופה. אם דרוש יש לבצע ''סריקת ציר'' ברגל ואז לבחור נכון את נתיב הטיפוס ואם דרוש גם קצת לבנות ולסדר את העלייה. בכל אופן - מגנום עם נעילה אחורית ונהג עם ניסיון בנהיגה בשטח יעלה את הר קומות ללא בעייה מיוחדת.  

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 30. רוני 11 באפריל 2015 ב 19:55

    מיצובישי מגנום בהר קומות

    תודה עופר 

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 31. Black 30 בנובמבר 2015 ב 20:53

    הר קומות

    האים יש מעקב לשתי עליות של הר קומות ? בתודה, דיאנה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 32. profile image Ogash Ofer 01 בדצמבר 2015 ב 21:54

    הר קומות

    Black כתב/ה:
    "האים יש מעקב לשתי עליות של הר קומות ? בתודה, דיאנה "
    אני לא מכיר מעקף פשוט יותר להר קומות. אבל אולי דברים השתנו בשטח בזמן האחרון?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 33. אורח/ת 16 בינואר 2017 ב 13:03

    מערד, חוצה מדבר יהודה הדרומי לים המלח

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 34. drje 06 בנובמבר 2022 ב 21:32

    שלום,

    האם מישהו עשה את המסלול לאחרונה?
    האם יש בעיות עבירות חדשות? מה המצב של העליה להר קומות?

    תודה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 35. profile image Ogash Ofer 08 בנובמבר 2022 ב 08:50

    drje כתב/ה:
    "

    שלום,

    האם מישהו עשה את המסלול לאחרונה?
    האם יש בעיות עבירות חדשות? מה המצב של העליה להר קומות?

    תודה

    "
    אנחנו מטיילים עליו באופן שוטף.
    עדיין רלוונטי

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול