פורומים

 - שטח 4x4

שאלת נעילה

30 בינואר 2001 ב 23:31 13 תגובות 396 צפיות אורח/ת
נפלו עלי 1000 מזומנים פתאום ואני מתלבט בין שעון יד עם מצלמה דיגיטלית פנימית או נעילת דיפרנציאל אחרוית לסמי. קראתי פעמיים את הכתבה של נימרוד על נעילות באתר ג'יפולוג והגעתי למסקנה מהירה שדטרויט או איזי לוקר זה מה שאני צריך / יכול לקנות אבל בכל זאת שאלה .. הסמוראי נוסע בכל זאת הרבה יותר על הכביש מאשר בשטח ויש עדים שנסיעה איטית ונ=מבוקרת אכן הייתה משפרת את מצב מייתרי הקול שלי בעליות מסויימות. האם זה בסדר ? לא יהיה בלאי גדול מידי עם מנגנון הרצ'ט ? כדאי בכלל ?? או אולי עדיף השעון ? תודה
הוספת תגובה
  • 1. 4x4hotmail 30 בינואר 2001 ב 21:34

    עם שעון תוכל לבדוק בדיוק כמה ז

    עם שעון תוכל לבדוק בדיוק כמה זמן אתה מחכה לחילוץ אחרי שכל אלא שיש להם נעילות כבר נעלמו מזמן.... אין שום בעיית אמינות בסמוראי עם נעילה אוטומית פרט לאי הנוחות המסויימת אליה אפשר להתרגל אם רוצים.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. אריק2 30 בינואר 2001 ב 21:38

    ישנן שתי אפשרויות: 1. כשאתה

    ישנן שתי אפשרויות: 1. כשאתה רוצה בגלל שלכולם יש 2. כשאתה יודע מה אתה רוצה (עם דגש חזק על אתה) אם אתה נוסע חזק, קח בחשבון שאפילו בסמי, בעל המנוע החלש יחסית, ישברו דברים ! והצמיגים ייגמרו מהר יותר. מעבר לזה - גם בכביש חייב !!! נהיגה רגועה ומבוקרת, ובמיוחד בימי גשם. בשטח, בשיפועי צד, אתה גם מרגיש את הנעילה שמסובבת אותך לכוון הלא רצוי.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. נמרוד 30 בינואר 2001 ב 23:50

    אולי לא הייתי ברור מספיק בכתבה

    אולי לא הייתי ברור מספיק בכתבה. אז תרשו לי לנפץ מיתוס - נעילות, יחד עם ההבנה של מה שהן עושות ואיך צריך לנהוג, יפות למכלולי הג''יפ וגם לצמיגים. גלגל מפרפר בתוך בור דרדרת, זו הדרך להפטר מהקוביות של הצמיג. איך צריך לנהוג? לא חזק!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. יפתח 31 בינואר 2001 ב 05:30

    גיא מנסיון אישי עם סמוראי נעול

    גיא מנסיון אישי עם סמוראי נעול, יש לקחת בחשבון איכות נסיעה די גרועה בכביש, רעשים מיסתוריים ומפחידים שגורמים לך ליבדוק אם הסרן האחורי לא עקף אותך. ובעיה נוספת בסיבובי פרסה יש לעיתים קפיצות של הרכב. מאידך לאחר הנעילה עליית המדרגה בתחום נסיעת השטח היא מדהימה, כידוע לכולנו מהלך המתלה בסמוראי מוגבל (כמעט כמו בסופה עם קפיצים סטנדרטיים מתורכיה) ולכן מספיקה הצלבה קטנה כדי למנוע ממך המשך עלייה איטית ומהנה. המינוס שטח הוא כמובן שצילומי החברים הופכים להיות פחות אטרקיביים ומינוס נוסף בנעילה הוא לבעלי המוסכים שיפסיקו להנות ממפגשים עם רכבך בכל יום ראשון. לסיכום כמו שכבר הבנת, היתרונות עבורנו גדולים בהרבה מהחסרונות, וכמובן שכמו תמיד ההמלצה שלנו היא לא לפחד ולהרכיב לבד. לאורך זמן אמינות הרכב תעלה עם הנעילה. בקיצור- לך על זה. יפתח- ג''יפולוג

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. אסף ר 31 בינואר 2001 ב 06:05

    גיא שלום אתה בכלל לא צריך להת

    גיא שלום אתה בכלל לא צריך להתלבט , שים נעילה !!! בתור בעלים לשעבר של סמי נעול באיזי לוקר אני מאד ממליץ, אבל קח בחשבון כמה דברים: 1. רעשים מוזרים 2. דפיקות חזקות של האוטו בסיבובי פרסה 3. אין יותר ''''לתת בגז'''' 4. זהירות בשיפועי צד האוטו נזרק (בעיה חמורה מנסיון) 5. אין דבר שאתה לא עובר (כמעט) לסיכום אתה לא תתחרט על זה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. חגי 31 בינואר 2001 ב 06:22

    לגיא שלום כמובן לך על נעילה!

    לגיא שלום כמובן לך על נעילה!!! זה בריא גם לגרון אבל מצלמה על שעון ????? לא חבל על הכסף !!! אני בטוח שלא תהיה מרוצה מאיכות התמונות. חגי

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. אורח/ת 31 בינואר 2001 ב 06:44

    טוב אני רואה שהתגובות נוטות בא

    טוב אני רואה שהתגובות נוטות באחידות לכיוון מאד ברור. רק עניין אחד מטריד אותי .. כידוע לכם .. עניין הגרון ושיפועי הצד. מה בדיוק הבעיה עם זויות צד ?? איך הנעילה משפיעה עליהם ?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. אריק2 31 בינואר 2001 ב 06:55

    פשוט מאד, תחשוב על סרן נעול מל

    פשוט מאד, תחשוב על סרן נעול מלא, כעל שני גלגלים הנוסעים לאותו כיוון ובאותה מהירות, וכמובן מחוברים ביניהם. עכשיו שים את האוטו בשיפוע צד כלפי מעלה (טיפוס) ותדמיין את עצמך מנסה לטפס - מה שיקרה הוא שהאוטו ינסה להביא אותך למצב של שני גלגלים אחוריים ישאפו להיות ניצבים למעלה (כאילו אין שיפוע צד כלל) וזאת תוך כדי סיבוב האוטו על ''''ציר'''' כשהציר הוא הפרונט של האוטו, והחלק שמסתובב סביב הציר הוא החלק האחורי. במצב הפוך (הפעם בירידה) ישנה שאיפה של הסרן האחורי לרדת קודם - ואז עם טיפת גז, אתה אפילו תמצא את עצמך שוב לכוון המעלה (משמע הסתובבת) מקווה שעזרתי.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. אורח/ת 31 בינואר 2001 ב 07:17

    אריק2 תודה על ההסבר שלך אבל לצ

    אריק2 תודה על ההסבר שלך אבל לצערי לא הבנתי כלום. .. אז אם אפשר לפרט יותר בבקשה. תודה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. אריק2 31 בינואר 2001 ב 07:32

    כשאני אומר לכוון המעלה, אני מת

    כשאני אומר לכוון המעלה, אני מתכוון לכוון העליה ! או במילים אחרות, הפוך מהמורד. ואני מקווה שזה עוזר לך להבין את הכוונה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 11. חגי 31 בינואר 2001 ב 10:14

    אריק כיצד ניתן להמנע\להחלץ מה

    אריק כיצד ניתן להמנע\להחלץ מהמצבים שציינת? תודה חגי

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 12. אריק2 31 בינואר 2001 ב 10:46

    לדעתי, הכי חשוב, קודם כל, תמצא

    לדעתי, הכי חשוב, קודם כל, תמצא לך תלולית ו''''תתאמן'''' עליה, מה שאומר - תלמד את האוטו לפני שהוא ילמד אותך. דבר שני, כאשר אתה בשטח, צא מהאוטו, תכנן את הדרך ע''''י המנעות מכניסה למצבים כאלה. אם אתה כבר נמצא במצב כזה אז מה נותר הוא לנסות להתקדם בכמה שפחות מהירות וכח - אצלי, במצבים קיצוניים כאלה, אף פעם אני לא מנסה להתקדם בראשון קצר אלא בשני קצר, אתה צריך להכיר את הרכב שלך ולפעול בהתאם. כוונתי היא שראשון קצר יעביר כח רב ובמהירות לגלגלים - מה שיגרום לאיבוד האחיזה והחלקת הסרן האחורי מטה...לכן לך על שני קצר או לחילופין ראשון HIGH...(אני לא מכיר את יחסי ההעברה אצלך) בכל אופן, במצבים של בוץ מחליק ודרדרת רצינית - אל תכנס לשיפועי צד, אלא אם כן תחתית המעלה מאד קרובה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 13. אורח/ת 31 בינואר 2001 ב 15:05

    גיא שלום! עזוב אותך מההיסטריה

    גיא שלום! עזוב אותך מההיסטריה. אני עם ג''יפ כפול נעילות כמו שאתה יודע ולא קרה לי עד היום אף פעם שהנעילות גרמו לי להיות במצב מסוכן יותר מאשר אם הייתי בלי נעילות, שכח מזה. ותהנה מהנעילה. חנן-גיפולוג.

    הוספת תגובה צטט והגב
נגישות