
רן בוקר טוב.. זה לא נכון לחשו
רן בוקר טוב.. זה לא נכון לחשוב כך, כי מנוע שהוא תקין לא ''''יאכל '''' שמן .יש איזה איבוד שמן במנוע שהוא טבעי כתוצאה מהתחממות המנוע וזה נראה לעין בד''''כ מהנשם שעל מכסה השסתומים או מהאטם שמסביב. השמן מתאדה והוא בורח כי המנועים לא כל כך חדשים, אבל זה לא קילו ולא חצי. נזילה כזאת לא תשפיע כל כך על המדיד של המנוע ולכן זה זניח (אני לא אומר שבכל המנועים זה כך, תלוי במנוע) בקיצור מנוע טוב ומטופל=שמן לטווח ארוך ונקי. ביי
שכחתי, לגבי החלק השני של השאלה
שכחתי, לגבי החלק השני של השאלה אתה מתכוון לדפיקות שסתומים שאתה שומע אין לזה קשר ישיר לשמן . הדבר העיקרי שנגרם מכך זה רעש מעצבן מהמנוע וקצת בזבוז דלק שלא נשרף רצוי לסדר את זה ולא לנהוג לטווח ארוך כי אז יהיו הנזקים הרבה יותר כואבים בכיס. ביי
שלום לך רן. מנוע הג''יפ, אם הו
שלום לך רן. מנוע הג''יפ, אם הוא תקין לא אמור לאכול שמן כלל. אצלי לא חסר בכלל שמן מטיפול לטיפול 10000. גם לי יש מרימי שסתומים שמידי פעם מרעישים, אבל המנוע פועל מושלם, חזק וחסכוני. זה לא גורם אצלי לאכילת שמן, למיטב ידיעתי. אני נוסע כך עם הג''יפ כבר כמעט 3 שנים.
מספר נקודות: 1. במנוע תקין יש
מספר נקודות: 1. במנוע תקין יש איבוד מסוים של שמן אבל הוא זניח. אתה לא אמור להרגיש אותו. יתכן שיש לך נזילה מסוימת מאזור כלשהו, ואז יש יותר איבוד אבל שוב ל 1000 קילומטר לא צריך להיות איבוד של יותר ממאה גרם. אם יש יותר כדאי לבדוק. גם תחסוך שמן וגם תהיה שקט. 2. לפטר מתקתק באופן זמני לא נורא. עד שמנוע מתחמם ומגיע הזמן למרמים ההדראולים יכול להיות שיש תקתוק מסוים. במנוע חם לא צריך להיות תקתוק. אם יש זה יכול להוביל לבעיה רצנית וכדאי לטפל מיד. בהחלט יתכן והרעש שאתה שומע נובע ממוביל שסתום בלוי ואז זה בהחלט יכול לגרום לצריכת שמן. בדוק את המצתים שלך. אם הם שחורים ומשומנים הרכב שורף שמן. על ידי בדיקת קומפרסיה תוכל לדעת בדיוק מה הבעיה שסתומים או רינגים. 3. החלפת שמן לגיפ שנוסע בשטח היא כול 6000 קילומטר או 10000 ומעלה לשמן סינטטי. בכל מקרה צריך אז להחליף פילטר כל 6000. כדאי לעשות את הבדיקות הפשוטות הללו ולו רק לשקט נפשי.