פורומים

 - שטח 4x4

טיפ נהיגה לשטח - עלייה שנכשלה

23 בפברואר 2016 ב 15:50 נערך 29 בינואר 2021 ב 17:32 10 תגובות 71118 צפיות profile imageאתר השטח 4X4

למי זה לא קרה? מנסים לעלות עלייה חדה ובאמצע נעצרים!
עכשיו השאלה מה עושים? מה הסכנות?
והכי חשוב: איך יוצאים בשלום מהמצב הלא נעים?
קישור לכתבה המלאה (ולפתרון):עלייה שנכשלה

לכתבה - טיפ שטח: עליה שנכשלה

הוספת תגובה
  • 1. profile image leornevo 24 בפברואר 2016 ב 22:12

    טיפ נהיגה - עלייה שנכשלה

    אתר השטח 4X4 כתב/ה:
    " למי זה לא קרה? מנסים לעלות עלייה חדה ובאמצע נעצרים! עכשיו השאלה מה עושים? מה הסכנות? והכי חשוב: איך יוצאים בשלום מהמצב הלא נעים? "
    עד שעופר אוגש מורנו יענה או אחד ממדריכיו 1 - הירידה לאחור רק בקו ישר וחובה עם מכוון 2 - בטויוטה יש כפתור DAC לבקרת ירידה ותשים  על LOW 3 -הברקסים מסוכנים וזה תלוי באורך הירידה , בקצרה עדיף ללא ברקסים אבל ממש ישר --- כל ההתהפכויות ברוורס  הם בגלל פניה ימינה או שמאלה לפני ההגעה למטה - אם יש ספק אז אין ספק, !!  עצור חבר לכננת שתגיע מעליך ושיורידו אותך לאט לאט לאחור , זה ממש לא מישחק של גברים ,, אשמח לשמוע עוד טיפים מהמדריכים האחרים המכוון צריך לראות שאין אבנים מאחור שיקפיצו את הרכב לאובדן שליטה של הנהג

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. אורח/ת 17 ביולי 2016 ב 20:51

    טיפ נהיגה - עלייה שנכשלה

    חשוב מאוד - לדעת וליישם

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. profile image leornevo 09 בספטמבר 2016 ב 21:53

    עליה שניכשלה =- מה קרה לנהג

    במיקרה הזה היה לנהג הלא מנוסה אולי מזל שלא היה חגור,, הוא עף בסלטה השביעית ופונה עם מסוק "רק" עם רגל מרוסקת ,, לפי התמונות איך הרכב הגיע למטה אחרי עוד 100 מטר וכ13 גלגולים - ה"כלוב" לא החזיק מעמע וכל התיקרה קרסה,,,,(מפא אנשים שהיו שם) ,, ללא קשר הוא כמובן לא הקשיב לאף אחד גם כאשר ביקשו שיעצור, יעגן ויגרר ,,,,

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. profile image Ogash Ofer 17 בספטמבר 2016 ב 16:45

    עליה שנכשלה והתהפכות - סרטון חדש

    הוספתי סרטון חדש שאפשר ללמוד ממנו. אומרים שהמנוע של הטויוטה כבה לפני סוף העלייה ומכאן אובדן האחיזה וההתגלגלות.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. profile image Ogash Ofer 26 במרץ 2018 ב 19:28

    קבלו טיפ חשוב של מיכה קראוס:
    בעלייה הפעילו את מערכת בקרת הירידה במדרון HDC - כדי שאם העלייה תיכשל תוכלו לחזור ברוורס בבטיחות ובקלות.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. שאולין 29 בינואר 2021 ב 11:04

    עצירת הגלגלים הקדמיים חזקה בהרבה מהאחוריים, מאחר ואין עליהם משקל הם מחליקים ומאבדים אחיזה, לכן השימוש בברקס צריך להיות זהיר מאוד.
    ברכב ידני ניתן לשלב לרוורס ולתת למנוע לבלום תוך סיבוב מתמיד של כל הגלגלים.
    ניתן גם להיעזר במעצור יד אשר יגביר את הבלימה לציר האחורי.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. profile image Ogash Ofer 29 בינואר 2021 ב 11:11

    שאולין כתב/ה:
    "

    עצירת הגלגלים הקדמיים חזקה בהרבה מהאחוריים, מאחר ואין עליהם משקל הם מחליקים ומאבדים אחיזה, לכן השימוש בברקס צריך להיות זהיר מאוד.
    ברכב ידני ניתן לשלב לרוורס ולתת למנוע לבלום תוך סיבוב מתמיד של כל הגלגלים.
    ניתן גם להיעזר במעצור יד אשר יגביר את הבלימה לציר האחורי.

    "
    צודק!
    גם ברכב אוטומט כדאי לשלב לרוורס ובהילוך כוח על מנת להעזר במנוע.
    ובחלק מכלי הרכב בקרת הירידה עובדת גם בנסיעה לאחור.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. profile image Ogash Ofer 08 במרץ 2022 ב 11:05

    נוסף סרטון משבת של רכב המאבד שליטה ומדרדר לאחור בעקבות "עלייה שנכשלה".
    סעו בזהירות ובמקצועיות!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. אורח/ת - אלעד התותח 08 במרץ 2022 ב 15:16

    חשוב מאוד!
    תודה רבה על השיתוף

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. profile image Ogash Ofer 05 באוקטובר 2023 ב 06:08

    טיפ שטח משנת 2016 שהתעדכן בשנת 2022 ומתרענן בשנית באוקטובר 2023

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול