למי זה לא קרה? מנסים לעלות עלייה חדה ובאמצע נעצרים!
עכשיו השאלה מה עושים? מה הסכנות?
והכי חשוב: איך יוצאים בשלום מהמצב הלא נעים?
קישור לכתבה המלאה (ולפתרון):עלייה שנכשלה
למי זה לא קרה? מנסים לעלות עלייה חדה ובאמצע נעצרים!
עכשיו השאלה מה עושים? מה הסכנות?
והכי חשוב: איך יוצאים בשלום מהמצב הלא נעים?
קישור לכתבה המלאה (ולפתרון):עלייה שנכשלה
טיפ נהיגה - עלייה שנכשלה
טיפ נהיגה - עלייה שנכשלה
חשוב מאוד - לדעת וליישם
עליה שניכשלה =- מה קרה לנהג
במיקרה הזה היה לנהג הלא מנוסה אולי מזל שלא היה חגור,, הוא עף בסלטה השביעית ופונה עם מסוק "רק" עם רגל מרוסקת ,, לפי התמונות איך הרכב הגיע למטה אחרי עוד 100 מטר וכ13 גלגולים - ה"כלוב" לא החזיק מעמע וכל התיקרה קרסה,,,,(מפא אנשים שהיו שם) ,, ללא קשר הוא כמובן לא הקשיב לאף אחד גם כאשר ביקשו שיעצור, יעגן ויגרר ,,,,
עליה שנכשלה והתהפכות - סרטון חדש
הוספתי סרטון חדש שאפשר ללמוד ממנו. אומרים שהמנוע של הטויוטה כבה לפני סוף העלייה ומכאן אובדן האחיזה וההתגלגלות.
קבלו טיפ חשוב של מיכה קראוס:
בעלייה הפעילו את מערכת בקרת הירידה במדרון HDC - כדי שאם העלייה תיכשל תוכלו לחזור ברוורס בבטיחות ובקלות.
עצירת הגלגלים הקדמיים חזקה בהרבה מהאחוריים, מאחר ואין עליהם משקל הם מחליקים ומאבדים אחיזה, לכן השימוש בברקס צריך להיות זהיר מאוד.
ברכב ידני ניתן לשלב לרוורס ולתת למנוע לבלום תוך סיבוב מתמיד של כל הגלגלים.
ניתן גם להיעזר במעצור יד אשר יגביר את הבלימה לציר האחורי.
עצירת הגלגלים הקדמיים חזקה בהרבה מהאחוריים, מאחר ואין עליהם משקל הם מחליקים ומאבדים אחיזה, לכן השימוש בברקס צריך להיות זהיר מאוד.
ברכב ידני ניתן לשלב לרוורס ולתת למנוע לבלום תוך סיבוב מתמיד של כל הגלגלים.
ניתן גם להיעזר במעצור יד אשר יגביר את הבלימה לציר האחורי.
נוסף סרטון משבת של רכב המאבד שליטה ומדרדר לאחור בעקבות "עלייה שנכשלה".
סעו בזהירות ובמקצועיות!
חשוב מאוד!
תודה רבה על השיתוף
טיפ שטח משנת 2016 שהתעדכן בשנת 2022 ומתרענן בשנית באוקטובר 2023