בעמק הדרא
כמו סדין אדום לשור
החולות והדיונות זה כמו סדין אדום לעופר ואנחנו המטיילים אחריו – אין דיונה שלא הייתה לנו כאתגר, ואם כבר טיפסנו על אחת, למה שלא ננסה דיונה גבוהה יותר?
ועופר לא ויתר על אף אחת...
עבודת צוות בסוף העולם
האור... בלוח השעונים
הרבה תקיעות, הרבה שקיעות, כייף של חילוצים וכמובן שלמאהל הגענו בלילה (אבל הרווחנו נאקה שזה עתה המליטה בכר מקסים לו קראנו שרון ... ושוב מזל טוב לשרון ליום הולדתה).
ואם לא הבנתם עד עכשיו אז עד לא רואים את האור ב''לוח השעונים'' לא חושבים בכלל לצאת מהשטח...
מזל טוב לשרון
המכין
אבל חמשת הימים בהרי האטלס ובדיונות של הסהרה רק היו המכין לקראת הדרא!
לילה במדבר
ומהו הדרא?
נחל ענק ברוחב של קילומטרים עם קירות בגובה של 5-6 מטרים מכל צד, צמחייה עבותה והמון בוץ.
הדרא יש לדעת הוא הנהר המנקז אליו את כל החלק הדרומי של הרי האטלס לעבר האוקיינוס האטלנטי והוא הגבול הטבעי שבין מרוקו לאלג'יר.
בירידה לתוך הדרא
מי נתקע ראשון?
אז ראשון נתקע עופר בניסיון לרדת לתוך הערוץ – שעה של עבודת חילוץ והוא בחוץ!
אבל שוב זה כלום לעומת התקיעה שלי!!!
שלולית של בוץ טובעני
בנסיעה מהירה בתוך הדרא בין שלוליות מים לשלוליות בוץ נעצרנו (נעצרתי יותר נכון) בלב שלולית רדודה ומאז זה הפך לסאגא של כמה שעות.
השלולית התברר היא לא סתם קצת מים על השביל אלא שלולית טובענית שבה המים מגיחים ונעלמים מהאדמה בתדירות לא ברורה – תופעה מדהימה! אבל לא ממש מזמינה שהרכב שלך תקוע עמוק בבוץ!!
לרגע אחד הרכב שקוע במים עד הדלתות ולרגע אחר הוא ''יושב'' עמוק בבוץ היבש – ולא זז אפילו במ''מ!
כל מה שיש השתמשנו בו...
רצועות גרירה, רצועות אנרגטיות, שני ג'יפים במקביל ובתוך, מקדימה ומאחור – שוב דבר לא זז – הפאג'רו תקוע עמוק בבוץ ואין מושיע
ואז מתחילות המחשבות – אולי נשאיר את הרכב? איך נחזור למקום הלינה? האם זה יקרה היום או כבר ללילה הבא? ועוד כל מיני מחשבות!
אין יאווש בעולם!!!
אבל כנאמר – אין ייאוש בעולם! ובטח שלא בטיול שטח במרוקו.
לאחר שהבנו כי אין ברירה התארגנו בקבוצות עבודה – כולנו, כן, כן – גם הנשים שבחבורה, הפשלנו שרוולים, הרסנו ציפורניים והתחלנו לחפור בתוך הבוץ.
לאחר שעה של חפירה כבר ראינו את שלדת הרכב, עוד שעה וגם חצי גלגל נחשף
ולבסוף חיבור של מערכת רצועות רסן וגרירה וכמה מכות טובות של עופר עם ההניסאן פטרול והפאג'רו בחוץ...
יאללה תצא בחוץ
מחיאות כפיים, הנחת הקלה אצל הסקפטיים ואנחנו בדרך חזרה לכיוון מקום הלינה...
וזה אף פעם לא נגמר
ושלא תחשבו שזה נגמר... הקלאץ' בפג'רו ככול הנראה נשרף במהלך התקיעה והחילוץ ועכשיו צריך לחצות את הדיונות של שגגא ללא קלאץ'..
כאן מגיע איתן הנותן בגז יוחננוף – עולה על ההגה ועם הרבה גז והעברות הילוכים מהירות ללא קלאץ' (הלו איתן... מה זה אופנוע?) אנו מביאים את הרכב בלילה לכביש
תיקון במוסך דרכים ''פריס דאקאר'' והפאג'רו חדש ואנחנו מלוכלכים בבוץ אך עמוסים בחוויות
לשנה הבאה במדבר המערבי!