שנת 2024, לצד מלחמת חרבות ברזל, התאפיינה, גם בשוק הרכב והאופנועים, בתנודתיות וחוסר ודאות עם סביבת ריבית גבוהה, פגיעה בשרשרת האספקה ועליית מחירים חוצה סגמנטים אצל מרבית יצרני הרכב והאופנועים.
למלחמה היו השנה השפעות רוחב עמוקות על המשק, בין היתר, מצוקת כח אדם (עובדים רבים במילואים, משפחות מגויסות ומפונים), חקלאות שעדיין לא חזרה במלואה וענף תיירות במשבר. על אף האתגרים הכלכליים והגיאו-פוליטיים שוק הדו גלגלי רשם צמיחה של כ- 2.4%כשסה"כ מכירות הדו גלגלי עומדות השנה על 20,270 אופנועים וקטנועים.
שמותג הקטנועים סאן יאנג ביבוא של חברת מטרו,ממשיך להוביל את שוק הדו גלגלי עם 4,720 מסירות.
בין המגמות הבולטות השנה, ניתן לציין את הגברת התחרות עם המשך הרחבת היצע השוק, כניסת יצרנים סינים, יבואנים ומותגים חדשים, התפתחות מגמת האופנועים האוטומטיים, קטגוריית האדוונצ'ר כקטגוריה הצומחת ביותר (עם למעלה מ- 2,000 מסירות), התפתחות מגמה חדשה של אופנועי שטח חשמליים לתרבות הפנאי, צמיחת קטגוריית קטנועי הביניים (250-400 סמ״ק) המשמשים כתחליף לניידות מהפריפריה לעיר וכמות גדולה של עסקאות ציי הרכב המלמדת על הצורך בדו גלגלי עקב עומסי התנועה.
מטרו מוטור - יבואן הדו-גלגלי הגדול בישראל, ממשיךלהובילאת שוק הדו גלגלי במכירות קטנועים ואופנועים עם 8,752 מסירות והובלה של המותגים אותם היא מייבאת: סאן יאנג (4,720 מסירות), ימאהה (3,261 מסירות) וקוואסקי (691 מסירות).
מטרו הציבה היום תחזית אופטימית לשנת 2025 עם צפי צמיחה של 5% בשוק האופנועים. במטרו מוטור מדגישים כי פוטנציאל הצמיחה בשוק גבוה בהרבה בכפוף לקידום רגולציה תומכת דו גלגלי. צעדים כמו התאמת קטגוריות רישיונות הנהיגה לאלו הנהוגים באירופה, הורדה מיסוי דו-גלגלי, הורדת מחירי הביטוח, השלמת תוכנית התרת נסיעת דו-גלגלי בנת"צים ונתיבים מהירים - כל אלו יסייעו להגדלת השימוש בכלים הדו גלגליים ויקלו על העומסים החריגים בכבישי ישראל.
מטרו מודיעה כי תשיק בשנת 2025 כ-35 דגמים חדשים של אופנועים וקטנועים:
ימאהה: Yamaha - NMAX, TENERE 700, TMAX, MT 07, TRACER 9, R9
קוואסקי: Kawasaki - VERSYS 1100 / S / SE ,NINJA 1100 SX / SE, Z900
סאן יאנג: San Yang - 4 MICA , JET14 200 EVO, ADX 400, CRUISYM 400, TTLBT 400
סגוואי: SEGWAY - FUGELMAN 600, AT10, SUPER VILIIAN