פורומים

 - אופנועים טרקטורונים ו-SBS

תומקאר - לכל מקום ובחזרה

21 בספטמבר 2007 ב 09:56 42 תגובות 188933 צפיות אורח/ת

לקחנו את רכב השטח העברי, תומקאר, למבחן מזרה אימה בהרי ירושלים וכרגיל נהנינו עד השמים. האם העובדה שמצאנו גם תרוץ הגיוני לרכוש אותו מלמדת על פגיעה בשיקול הדעת שלנו?

לכתבה

הוספת תגובה
  • 1. אורח/ת 21 בספטמבר 2007 ב 12:26

    חומר למחשבה השור הזועם

    נהג שטח צריך לדעת עד כמה עדין השטח עלו הוא נוסע כמה כוח הוא יכול לספוג לפני שהוא מתפרק . לכן נהג שטח צריך להיות עדין . נהג עדין ורגיש נחשב בעניי לנהג טוב . עדין במובן שהוא יודע כמה כוח צריך והוא שולט בו .ולא הרכב בנהג .

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. אורח/ת 21 בספטמבר 2007 ב 13:47

    יופי של כלי

    באמת יופי של כלי, ביצועים מרשימים היה יפה מאוד לראות אותו בשטח
    מעניין איך הוא נוסע בבוץ.(בטוח שהנהג והנוסע לא יוצאים נקיים)

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. profile image סוזוקאי 22 בספטמבר 2007 ב 13:00

    ככה הוא נוסע בבוץ

    התמונה אומרת הכל.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. אורח/ת 22 בספטמבר 2007 ב 14:48

    יופי של כלי- אבל יקר מדי. האלטרנטיבה?

    אין מילים. אין כמו כלי מחודד שמכוון למטרה ועושה את זה כמו שצריך. אבל באמת שהמחיר מוגזם לרכב בעל טווח שימוש כה צר.
    את 75K השקלים שהיו לי מסרתי תמורת ג'ימני 04, אשר זכה להחלפת בולמים/קפיצים ומיגון יסודי.
    מה אומר ומה אוסיף, הוא עלה את משלט 21 כמו גדול. בלי נעילות (גם יגיעו) ועם צמיגי סקטבורד 50/50 צ'וקו (גם יוחלפו).
    במקביל, הוא משמש ככלי יומיומי לכל דבר ועיקר, עם רמת נוחות ופונקציונליות בעשרות מונים גבוהה מזו של התומקאר.
    בקיצור, זו אינה רכישה כדאית, אלא אם כן ממש הכסף נוזל מכל החורים.
    שיצליחו בכל מקרה!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. profile image סוזוקאי 22 בספטמבר 2007 ב 15:50

    מה שנכון נכון

    אתה צודק ב - 100%. בלי קשר גם אני חולם על טויוטה FJ. התומקר מתאים כרכב שני למשוגעי שטח בלבד (ויש הרבה כאלה)  שיוצאים הרבה לשטח. בתומקר מבחינת מבנה ומכלולי שטח הכל כלול. לדוגמא: עובד הייטק חובב שטח שמוצמד לו רכב כגון מזדה 3 בכדי להינות בשטח צריך לרכוש ג'יפ אמיתי עם סעיפי הוצאה גבוהים לביטוח, דלק, רישוי ושיפורים למיניהם. (למרות שאת רכבי הליסינג אני רואה מדי פעם בשטח מעזים לעשות את מה שאני לא מעז עם ג'יפ). הפלוס של התומקר ביטוח חובה כ-1,600 שח רישוי כ-400 שח לשנתיים. ולסיום עוד תמונה אחת ששוה אלף מילים.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. יפוני 22 בספטמבר 2007 ב 16:21

    למה פקקי אוזניים?

    כי הוא רועש. קרא את הכתבה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. profile image eyali0001 22 בספטמבר 2007 ב 19:08

    רני תעשה לי ילד

    :-))))))

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. רני פלג 23 בספטמבר 2007 ב 08:06

    איילי, אני מסמיק

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. 2Kings 23 בספטמבר 2007 ב 12:57

    Whare can we rent Tom Car for the Day ?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. 2Kings 23 בספטמבר 2007 ב 13:01

    You could leave the video running for th

    You could leave the video running for the other Jeeps that join you on this trip
    Just for comperison - some of the clims seem very riscky .... with the TOM car
    can we download the non-editted video with all the cars ???
    Thank you for a great site !!!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 11. profile image Ogash Ofer 23 בספטמבר 2007 ב 13:27

    עכשיו אני חייב להגיב (עם חיוך)...

    vchayon כתב/ה:
    "You could leave the video running for the other Jeeps that join you on this trip
    Just for comperison - some of the clims seem very riscky .... with the TOM car
    can we download the non-editted video with all the cars ???
    Thank you for a great site !!!"
    זו הרמה להנחתה שלא מאפשרת לי שלא להגיב אז: יקומו הצלמים והנהגים ביום הזה ויספרו נא לקהל הגולשים - מי הרכב הגיבור שטיפס באלגנטיות את מעלה נורי?  

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 12. אלדד מ. פורום 23 בספטמבר 2007 ב 16:08

    הלנד קורזר 73 ? (:(:(:

    תיראה מכיון שלא ההיתי אני מנחש (:
    אם אתה רוצה עד אמין תזמין(:

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 13. profile image Ogash Ofer 23 בספטמבר 2007 ב 16:16

    אני רוצה שרני או אילן יענו

    עד אז תישאר במתח

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 14. אלדד מ. פורום 23 בספטמבר 2007 ב 16:21

    התשובה ידועה

    קיבלתי מודעין שדה כמו שאתה יודע מעלה נורי הוא המקום היחיד שהנואדה אמרה די
    זה מעלה טהור לנעילות דיפרנצאל ומכיון שאם אני לא טועה יש לדיפנדר שלך איזה 2-3 כאלה אז... למרות שברצוני לציין שאת המדרגה הראשונה ששמעתי שגם לך לא היתה קלה ללא מעץ הנוואדה טיפסה בקליללות מופלאה רק לחאר מכאן שנשבר תפוח ההגה זה קצת גמר את הסיפור

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 15. profile image eyali0001 23 בספטמבר 2007 ב 16:22

    הג'ימני שלי

    :-)))))

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 16. רני פלג 23 בספטמבר 2007 ב 17:40

    הגזרה מתחממת

    כפי שציינתי, תומקאר לא עלה במעלה נורי עקב בעיית נהג ועקב החלטתי לחדול את התרגיל מטעמי בטיחות ושלום הכלי. אם הגורמים המעורבים רוצים, אחשוף את כל הפרטים. נכון, היה שם איזה אוטו מוזר שאני לא זוכר את שמו שעלה למעלה, אבל מעניין האם היה מצליח להחלץ בקלות מבעיה כמו שעשה התומקאר?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 17. profile image Ogash Ofer 23 בספטמבר 2007 ב 17:47

    אני ארענן את זכרונו של רני

    הדיפנדר הגיבור שלי טיפס את המעלה הקשה באלגנטיות. לא היה קל (ובוא לא נשכח כי החור הזה הוא המצאה של מר נועם בנדל) אבל גז קבוע ומבט מאיים לסוף העלייה העלה את הדיפנדר למעלה בשלמות.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 18. profile image Ogash Ofer 23 בספטמבר 2007 ב 17:48

    ועוד משהו קטן

     דיפנדר טוב לא נכנס לצרה שתום קאר יוצא ממנה בקלות

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 19. רני פלג 23 בספטמבר 2007 ב 17:54

    התכוונת לצרה כזו?

    והיזהר כי יש לי עוד חומר מפליל עליך

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 20. profile image גלעד4X4 23 בספטמבר 2007 ב 18:15

    אתם שוכחים את הנסיך שלי

    להזכירכם גם הנסיך (דיסקברי) שלי עלה את נורי די בקלות אני מקווה שיש תמונות

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 21. profile image Ogash Ofer 23 בספטמבר 2007 ב 18:25

    הם מחרישים את התמונות

    מכיוון שהתמונות אצל רני ואילן הם שומרים אותם קרוב לחזה. ובמקום זה מעדיפים להכות תחת החגורה עם תמונות ממקומות רחוקים - מקומות כאלו שרני היה צורך שנורקל, לנוסעים ולא רק לרכב, כדי לצלוח אותם.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 22. profile image ilan4x4 23 בספטמבר 2007 ב 19:09

    לומר תאמת...

    ובכן, הסיבה היחידה שלא כל החומר (הצילומי)  נחשף לשידור, כולל העלבון של התומקאר שכשל לעלות את מעלנ נורי ולמרות ההצהרות של רני - היא מאחר ויש כתבה נוספת בדרך שנקראת יום מדריכים במשלטים שתעלה עוד השבוע. לגבי מי שכן עלה והכי באלגנטיות... אני יכול לומר שהיה זה לנד רובר דיזל, נעול היטב - ולא זה לא הדיפנדר של עופר. לצערי, המצלמה שלי הייתה בתיקון (בגלל מסע אחר) וכל החומר אצל רני. ולסיכום... זה המעלה ששבר וריסק ת... לכמה חברים. המשך יבוא.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 23. אלדד מ. פורום 23 בספטמבר 2007 ב 21:03

    אי חשיפת חומר צילומי(:

    בעיה ידועה באתר יש מאגר סודי ולא מפורסם של צילומים סודיים של טיולים - למשל ירדן(:

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 24. אורח/ת 24 בספטמבר 2007 ב 00:39

    מידע נוסף....

    איך הוא בדיונות? מאיזה שנה יש לתומקאר נעילה?איזה מחלות יש לו?איך התומקאר עם הארבעה מושבים?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 25. רני פלג 24 בספטמבר 2007 ב 03:22

    לא תאמינו איזה חומר גנוז אצלנו בכספת

    אולי יום אחד נחשוף חלק ממנו
    נעיהל יש לדעתי בשנה האחרונה. בדיונות תומקאר נוסע מצוין כל עוד שומרים על תנועה רציפה. אם מתחילים לחפור במקום הווריאטור מתחמם. איני יודע לגבי מחלות. הדגם הארבע מושבי הוא כלי חמוד לטיולים רגועים. כדאי לבחור בדגם עם מנוע חזק יותר

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 26. אורח/ת 26 בספטמבר 2007 ב 11:24

    מנוע מחוזק ל 1200

    רני,מכיר אם קיימים דגמים יותר חזקים מה 725 בעלי גיר ידני ..

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 27. profile image סוזוקאי 26 בספטמבר 2007 ב 19:25

    קיימים

    קיים מודל עם מנוע 1000 סמ"ק קירור מים כולל תיבת תמסורת גדולה מה"תומקר" שעליו נעשתה הכתבה. הדגם הוא TM27C.

    חג שמח.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 28. profile image יוסיפון77 30 באוקטובר 2007 ב 10:47

    לא צריך הילוך כח זה תלוי בנהג!!!

    אני מקווה שרני יקרא את ההודעה הזאת גם כי אני גר נורא קרוב למשלט 21 וברשותי תומקאר בלי הילוך כח ובלי נעילת דיפרנציאל ועליתי את זה בלי בעיה אם יש לך משהו יותר מאתגר באזור תודיע לי מתי אתה כאן וניסע יחדיו

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 29. רני פלג 30 באוקטובר 2007 ב 13:41

    יוסיפון היקר

    ברור. ידעתי שתומקאר מסוגל, אבל הייתי צריך להבטיח עצמי כאשר אני מופיע מול אנשי 4X4. עם נהג טוב שמבין את השטח ואת הרכב, תומקאר רגיל יכול לנסוע בכל מקום

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 30. profile image יוסיפון77 30 באוקטובר 2007 ב 18:49

    סבבה לגמרי.

    אשמח אם תודיעו לי שתהיו פה באזור בפעם הבאה בכדי ללמוד מהמקצוענים.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 31. yoni_0000 31 באוקטובר 2007 ב 00:52

    איך קוראים??

    איך קוראים לשיר שבהתחלה ובסוף?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 32. אורח/ת 23 בנובמבר 2007 ב 10:46

    כמה עולה דבר כזה??

    מעניין אותי לדעת כמה עולה דבר כזה ואיזה ראשיון צריך בישביל זהה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 33. אורח/ת 04 בינואר 2008 ב 19:46

    אין כמו הריינג'ר שליי 4X4 עם נעילה

    התומקאר הוא צעצוע לעומתו, ואת זה בדקתי עם חברי בעל התומקאר

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 34. אורח/ת 15 בינואר 2008 ב 18:20

    ל-33, תשובה!

    בשביל לנסוע כחוק וכדין על תומקאר בכבישים ובשטח, כעיקרון אתה צריך רישיון לרכב (מגיל 17) וגם ביטוח חובה שהוא עולה משהו כמו 1600 שקל לשנה. זהו.. אתה צריך רק רישיון רכב ביטוח, להיות מעל גיל 17, ואתה מסודר. דרך אגב,בחישוב גס ההוצאות על תומקאר לשנה עם ביטוח חובה צד ג', טיפולים תקופתיים (כל 100 שעות מנוע) והוצאות רישוי, כל זה לא יעלה על סכום של 2500 ש"ח.
    בהצלחה!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 35. אורח/ת 24 ביולי 2008 ב 03:58

    רציתי-וויתרתי

    אני בן 16 וחצי עכשיו.
    מגיל 15 אפילו טיפה לפניי,אני חופר להורים שלי שאני אעשה רישיון לזה ושיקנו לי את זה וזה.
    שהגעתי לגיל טיפה לפני 16 רציתי להרשם לקורס והכל ואז הבנתי שזה לא שווה לי.
    פוזה והכל,"אוטו" אם אפשר לקרוא לזה ככה או אתם מעדיפים ניידות,אז ניידות והכל,
    אבל יקר. במחיר של תומקר חדש - ונגיד 65 אלף לצורך העניין,שזה לפני הביטוחים ולפני הרישיון,ולאחרי הכל זה יוצא באיזור ה70 אלף.
    במחיר הזה אני עושה רישיון,מביא לי איזה אוטו 2005-6,ואני אהיה מאושר בחיים ועם ראש שקט תרתי משמע.
    ככה שזה מתאים או לעשירים,או לכאלה שגרים רחוק מהמקומות שהם צריכים ויש להם עדיין את האפשרות לקנות.נסעתי בזה עם חברים,גם בריינג'ר,זה תענוג,אבל התענוג לא שווה את הכסף הזה למי שאין לו אפשרות לממן את זה,ובוא לא נשכח דלק,וטיפולים.בשורה האחרונה-השקעה מיותרת בהחלט.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 36. profile image eyali0001 24 ביולי 2008 ב 09:04

    זה בהחלט מותרות

    ובדרך כלל מי שרוכש את הכלי הזה הוא פריק רציני של שטח או מבוסס טוב.   נ.ב. מה שבטוח הכלי שווה כל שקל  

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 37. yariv79 31 בינואר 2009 ב 07:55

    אתמול 30.1.09 עליתי את נורי עם תומקר

    אמנם עם הכוונה קרקעית ובעיקר הרגעה נפשית (בכל זאת חדש לחלוטין בטיפוס איטי, מכיר רק את שיטת הגז וגמרנו) אז תודה לחברים שכיוונו ונתנו לי את הבטחון.

    התומקר שלי גם נעול עם LOW אבל 2x4 כמובן עלה את נורי.

    רני תשאל אותם איזה רוטב הם רוצים עם הכובע.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 38. yariv79 01 בפברואר 2009 ב 12:19

    ותמונות של התומקר בנורי

    אני ביקשתי שהחבר'ה יחזיקו רצועה עד שאני אלמד איך לשלוט בו שלא יתרומם (משקל מאחור עם LOW ונעילה יכול לגרום להתרוממות החלק הקדמי). הרצועה נתנה לי את הביטחון ולדבריהם כלל לא היה בה צורך.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 39. yariv79 01 בפברואר 2009 ב 12:25

    ותראו איך זה נראה עם ג'יפ

    במבט ראשון כשהוא עלה אמרתי שאין מצב שאני עולה, התומקר הפתיע ובגדול.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 40. profile image אתר השטח 4X4 01 בפברואר 2009 ב 14:36

    סחתן

    כל הכבוד!
    התמונה של הצהוב שמקפץ כל רגע .... מזכירה בהחלט את המבחן שעשינו לו.
    שיחקתם אותה
    אילן

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 41. אורח/ת 30 במאי 2011 ב 21:28

    מהירות של תוםקאר

    מהי המהירות המרבית של התומקאר על אספלט?וגם על כורכר?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 42. אורח/ת 12 באוקטובר 2011 ב 10:37

    מהירות של תוםקאר

    90 קמ''ש גג ומותר לילדים מגיל 16 לנסוע בכביש אם כשאתה מוציא רישיון על טרקטור משא אתה עושה איתו 8 שעורים בכביש

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול