רכיבת מחאה
נהלים ברכיבת מחאה:
1. רכיבה בקו ישר.
מהירות הרכיבה: לפי מהירות של המובילים בין 20-40 קמש ,
יש לשמור על הגוש אחיד ולא לפתוח מרחקים שמאפשרים למכוניות להיכנס בין רוכבים.
צורת הרכיבה: רוכב אחד על נתיב, שמירת מרחק בין רוכבים ורכיבה מדורגת.
לפחות 5 מטרים. רכיבה על כל הנתיבים, חוץ מנתיב של תחבורה ציבורית.
2. מעבר צמתים מרומזרים.
2.1. רמזור ירוק:
מובילים מאיטים את המהירות עד שהרמזור יתחלף לצהוב, בשביל לתת אפשרות לכל הרוכבים להגיע לרמזור ולצאת ביחד
2.2.רמזור אדום:
מובילים צריכים לבדוק שכל הרוכבים הגיעו לאזור הרמזור ולא לצאת בהחלפת הרמזור לירוק אם חלק מהקבוצה עדיין לא נמצאת.
2.3. צורת עמידה ברמזור:
רצוי להיצמד אחד לשני ולעמוד בכמה שורות, כדי שבהחלפת הרמזור, נוכל לצאת כגוש אחד.
רוכבים שנשארו אחורה ויש לפניהם מכוניות, צריכים להתקדם לכיוון הקבוצה ולא להישאר בחוץ.
2.4.תחילת הרכיבה ברמזור:
בהחלפת רמזור לירוק כל הרוכבים צריכים לעבור אותו במהירות כדי להספיק. אחרי זה חוזרים לרכיבה איטית.
3. צורת ההמתנה ועצירה בצד.
3.1.עצירה לצורך איחוד:
אם קבוצה התחלקה לשתיים, מרשלים צריכים לסמן לקבוצה המובילה לעצור בצד.
כשתגיע קבוצה השנייה, מרשלים צריכים לסמן לקבוצה הראשונה להמשיך ברכיבה כרגיל ללא עצירה ועל קבוצה
3.2.עצירה מתואמת:
אם יהיה צורך בעצירה של כל הקבוצה, מרשלים צריכים לסמן לכל הרוכבים, גם לאלה שמגיעים באיחור, לעצור.
4. סיועים.
4.1. מובילים ראשיים
יש לבחור 2 מובילים ראשיים קבועים שבאחריותם להוביל קבוצה, לקבוע מהירות נסיעה ולתכנן מעבר רמזורים לפי הנוהל.
אם מובילים ראשיים מתרחקים מהקבוצה, הם צריכים להוריד מהירות עד לעצירה, עד שיחזרו להיות חלק מהקבוצה.
4.2. מאספים.
יש לבחור 2 מאספים בנוסף לגרר (במידה ויש אחד כזה).
4.3. סיוע ביניים -מרשלים
יש לבחור 4 רוכבים שישמשו כמרשלים ניידים בטור הרוכבים וישמרו על נהלים תוך כדי רכיבה.
הערה:
לא מתעמתים עם אזרחים ונהגים ובמקרה של ספק – אין ספק. מפנים להם מעבר.
אותו כנל לגבי משטרת ישראל
זה הנוהל של מטה המאבק לכל הפעילות של רכיבת המחאה בכל האזורים.