פורומים

 - אופנועים טרקטורונים ו-SBS

פואד ז"ל ומסע האופנועים (שלא יצא) למצרים

30 באוגוסט 2016 ב 17:22 נערך 16 באוקטובר 2020 ב 12:38 7 תגובות 8107 צפיות profile imageOgash Ofer

יום עצוב בו קוברים איש שהקדיש רבות לעשייה ביטחונית ומדינית למען מדינת ישראל, איש אשר לא הכרתי באופן אישי, אך ''יצא'' לי להיעזר, או לנסות להיעזר בו במסע אופנועי הכביש לעומק מצרים, אשר לא יצא לדרך, בסופם של 24 שעות ארוכות במעבר הגבול בטאבה.

סיפור שהיה כך היה:

בסיומו של מסע מוצלח עם אופנועי כביש לעבר המדבר המערבי עד ללוקסור ועיר המלכים (קישור ליומן המסע) התחלנו כבר לתכנן את המסע הבא שזכה לשם קובי (קרין) 3, לאגד את המשתתפים ולקבל אישורים לבצע מסלול ה''יורד'' עד לדרום מצרים – לסכר אסואן ולאבו סימבל!

בחודש אוקטובר 2010 יצאנו לדרך – 14 ישראלים רכובים על מיטב התוצרת לעבר מעבר הגבול הטאבה, כשבידנו כל הויזות ואישורי המעבר הנדרשים לאופנועים, לחציית סיני, לכניסה לקהיר ועוד... אנשי הליווי שלנו שהגיעו מקהיר הציגו אישורים אלו ובכך ניתן להם האישור לחצות את התעלה ואת סיני ולהגיע אלינו למעבר הגבול בטאבה על מנת לקבל את פנינו וללוות אותנו לקהיר עם כל השיירה הביטחונית שתואמה עבורנו.

בעודנו בטאבה, בזמן שאנו עורכים את הרישיונות המצרים לאופנועים הודיעו לנו המצרים, ללא הסבר, כי הויזות ואישורי המעבר שלנו מבוטלים ומהמלווים המצרים שלנו ביקשו השלטונות לעזוב את המעבר ולחזור לקהיר, שכן גם אישור השהייה שלהם מבוטל!

ייתרה מכך – בחבורה שלנו היו 3 רוכבים ישראלים שחצו את הגבול מוקדם יותר בבוקר וכבר הגיעו עד קהיר, שם היו אמורים לחכות לנו, להם הודיעו כי עליהם לחזור לישראל שכן האישור המיוחד בוטל!

ניסינו לבדוק, להתווכח, להציג אישורים – אך לא היה עם מי לדבר! לא במעבר הגבול, לא במשרדי הממשלה במצרים, לא בשגרירות המצרים בתל אביב (ואף לא עם סגן השגריר שהכרתי באופן אישי) וכמובן שלא במשרד החוץ הישראלי.

באמצעות חברים טובים יצרתי קשר עם פואד בן אליעזר, אז שר התמ''ת (תודה רבה גם לאיילת אזולאי – ראש הלשכה). השר ואנשי לשכתו דברו עם גורמים בכירים (יש אומרים הכי בכירים! – כלומר הנשיא) במצרים וניסו להבין מה קרה? ומה התהפך פתאום? ותשובות אין!

היום, ביום בו מובא כבוד השר פואד למנוחת עולמים, אני מרגיש צורך להודות לאיש על ניסיון העזרה והשקעת הזמן באמצע אותו הלילה – תודה רבה, נוח על משכבך בשלום ומכאן שולח גם תנחומים למשפחה.

(לסיום הסיפור – מעט לאחר מכן, בפברואר 2011 נפל שלטונו של מובארק, במהלך אותו לא צפו גם ארגוני המודיעין הטובים בעולם... מאחל לנו שעוד נחזור לרכוב אצל השכנים מדרום).

(צולם ע''י רונן טופלברג, במסע של סוזוקי שהדרכתי למדבר המערבי ולקהיר).

הוספת תגובה
  • 1. profile image Ogash Ofer 30 באוגוסט 2016 ב 15:25

    קפיצה קטנה לחו''ל או לילה על הספסל בטאבה

    הזכיר לי היום אבי אוספלד את שכתב ב-2010:
    קפיצה קטנה לחו''ל או לילה על הספסל של המוחבראת בצד המצרי של הגבול או להתערטל חופשי במחסום המצרי או תודה רבה באמת לכל אלו שניסו (ולא הצליחו) - לבוגי יעלון שהתאמץ והתקשר מארה''ב, לפואד שגם הוא דיבר עם כבוד הקונסול המצרי ירום הודו, ליעקב דביר הקונסול שלנו בקהיר שטרח ולאנשי העסקים המכובדים מאוד שניסו לעזור ללא הצלחה.

    ו..באמת חבל על אותו אחד שלנו שלפני כמה ימים ניסה כנראה לאיים על המצרים שהישראלים לא יבואו למצרים יותר.

    הינה, אדון/גברת דיפלומט (השם שמור במערכת העצבים של החבר'ה הכועסים), הינה - המצרים הראו לך למי יש גדול יותר וכמה לא מעניינים אותם שניים או שלושה וחצי ישראלים שאולי מגיעים לשם.

    חבל רק שבד''כ כל משחקי הכח האלו מסתכמים בקרירות דיפלומטית, כסאות נמוכים ועוד עניינים שבד''כ אינם מעניינים אותי ביום יום והפעם עלינו אנחנו ברולטת משחקי הכבוד והינה הלכו להם חודשים של תכנון, המון עבודה והכנות, עשרות אלפי שקלים, וכמובן היה מפח נפש לכולם וכאב גב מלישון על הספסל ההוא.

    האילתור של המקלחת היה נהדר. כל הכבוד (לי כמובן). אם מישהו היה תופס אותנו ככה ערומים באמצע הכל היינו כנראה יושבים בקלבוש שלהם ואוכלים חולדות לארוחת ערב.

     

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. profile image Ogash Ofer 30 באוגוסט 2016 ב 15:58

    התמונה המחתרתית מהמקלחת במעבר הגבול

    בתוך מעבר הגבול המצרי כשברקע סיני צילם: אבי אוספלד

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. דורית נשר 01 בספטמבר 2016 ב 05:33

    מה אגיד ומה אומר?

    לא צנוע בעליל! אבל מאחר שאצלנו, התימנים, צניעות ומין מעולם לא עמדו בסתירה אחד עם השני, אוסיף ואציין: יפה ומרשים!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. profile image Ogash Ofer 01 בספטמבר 2016 ב 09:37

    מה אגיד ומה אומר?

    דורית נשר כתב/ה:
    " לא צנוע בעליל! אבל מאחר שאצלנו, התימנים, צניעות ומין מעולם לא עמדו בסתירה אחד עם השני, אוסיף ואציין: יפה ומרשים! "
    ממש פורנו באתר השטח! מדהים גם את התימנים. אולי פעם ניסע לרכוב שם...

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. profile image Ogash Ofer 16 באוקטובר 2020 ב 12:44

    קפיצה קטנה לחו"ל או לילה על הספסל של המוחבראת בצד המצרי של הגבול או להתערטל חופשי במחסום המצרי

    כותב אבי אוספלד:
    קפיצה קטנה לחו"ל או לילה על הספסל של המוחבראת בצד המצרי של הגבול או להתערטל חופשי במחסום המצרי או תודה רבה באמת לכל אלו שניסו (ולא הצליחו) - לבוגי יעלון שהתאמץ והתקשר מארה"ב, לפואד שגם הוא דיבר עם כבוד הקונסול המצרי ירום הודו, ליעקב דביר הקונסול שלנו בקהיר שטרח ולאנשי העסקים המכובדים מאוד שניסו לעזור ללא הצלחה.

    ו..באמת חבל על אותו אחד שלנו שלפני כמה ימים ניסה כנראה לאיים על המצרים שהישראלים לא יבואו למצרים יותר.

    הינה, אדון/גברת דיפלומט (השם שמור במערכת העצבים של החבר'ה הכועסים), הינה - המצרים הראו לך למי יש גדול יותר וכמה לא מעניינים אותם שניים או שלושה וחצי ישראלים שאולי מגיעים לשם.

    חבל רק שבד"כ כל משחקי הכח האלו מסתכמים בקרירות דיפלומטית, כסאות נמוכים ועוד עניינים שבד"כ אינם מעניינים אותי ביום יום והפעם עלינו אנחנו ברולטת משחקי הכבוד והינה הלכו להם חודשים של תכנון, המון עבודה והכנות, עשרות אלפי שקלים, וכמובן היה מפח נפש לכולם וכאב גב מלישון על הספסל ההוא.

    האילתור של המקלחת היה נהדר. כל הכבוד (לי כמובן). אם מישהו היה תופס אותנו ככה ערומים באמצע הכל היינו כנראה יושבים בקלבוש שלהם ואוכלים חולדות לארוחת ערב.

    (טושטש בכוונה. טוב נו אולי לא בכוונה אבל אסור לצלם שם אז הינו חייבים בלי פלאש)

    היו שלום ותודה על הדגים.
    אבי

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. profile image Ogash Ofer 17 באוקטובר 2020 ב 11:54

    עולם הולך ונעלם!
    הפוסט הזה מלפני עשר שנים! אז התקיימו המסעות האחרונים למצרים ולמדבר המערבי.
    קישור לכל המסעות של אתר השטח למדבר המערבי
    עצוב שמאז נפילת מובארק וכל התמורות שחלו בשילטון המצרי, ולמרות ההתקרבות המדינית והביטחונית בין ישראל למצרים, אנו לא מצליחים לצאת למסעות ללב המדבר המערבי (זה לא רק אנחנו אלא כל העולם).
    האיסור של נסיעה למדבר המערבי - הנחשב כשטח צבאי, תקף לכל התיירים בעולם. והאיסור לחצות את סיני עם כלי רכב רלוונטי במיוחד לנו הישראלים.
    כולי תקווה שכול זה ישתנה ומצרים תרצה להחזיר אליה את כמות התיירים הגדולה שהייתה בתקופת מובארק - כ-18 מליון תיירים בשנה! לעומת כמליון תיירים בשנה בעשור האחרון.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. profile image Ogash Ofer 17 באוקטובר 2020 ב 11:57

    גלריה של כמה תמונות מהמסעות של אתר השטח למדבר המערבי.
    כל יומני המסעות:
    https://www.4x4.co.il/i/4x4/w_logbooks/egypt

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול