פורומים

 - למען הקהילה

דובר מד"א: בדיקות קורונה ברכב הפרטי

17 במרץ 2020 ב 16:47 10 תגובות 2599 צפיות profile imageOgash Ofer
זכי הלר - דובר מד"א מודיע כיעל רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, מגן דוד אדום נערך להגדלה משמעותית של מערך הדגימות ברחבי הארץ, לכדי אלפי דגימות ביום. מרבית הדגימות יאספו, החל ממחר, במתחמי Drive through, אליהם יגיעו אזרחים ברכביהם הפרטיים, כאשר הדגימה תילקח בעודם יושבים ברכב.

לצורך כך החליטו במגן דוד אדום, בשיתוף שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, להקים בשלב הראשון מתחם Drive through בתל אביב, ובהמשך חמישה נוספים בחיפה, ירושלים, פתח תקווה, ראשון לציון ובאר שבע. המתחמים יפעלו 24 שעות ביממה, ואל כל אחד מהם צפויים להגיע ולהיבדק בין מאות לאלפי ישראלים בכל יום. המתחמים ימוקמו באזורים פתוחים, המאפשרים כניסת ויציאת רכבים בנסיעה רציפה, כדוגמת חניית מגרשי כדורגל וחניונים. בכל אחד מהמתחמים יוצבו צוותים של מגן דוד אדום, אנשי משטרת ישראל ומאבטחים, אשר יישמרו על הסדר הציבורי. חולים אשר לא יהיו מסוגלים להתנייד למתחם, ללא שימוש בתחבורה ציבורית, יוכלו לבצע את הדגימה בביתם, כפי שהיה עד כה.

מי שיאושר ע"י רופא שיש ליטול ממנו דגימה, יקבל מסרון SMS עם הפרטים, ויתבקש להגיע למתחם החדש בשעה הנקובה. כחלק מתהליך הדגימה, יגיע הנבדק למתחם ברכב פרטי, יבוצע במקום זיהוי ואימות נתונים, שלאחריו תילקח דגימה ע"י פראמדיק מד"א, אשר עוטה ערכת מיגון מלאה נגד הדבקה. במשך כל התהליך, הנבדק יישאר ברכבו, ולאחר מכן ייסע חזרה ישירות לביתו.

הוספת תגובה
  • 1. profile image Ogash Ofer 20 במרץ 2020 ב 08:15

    עדכון ממד"א:

    היום (יום ו') יקיים מד"א במשך מספר שעות פיילוט ללקיחת דגימות לאבחון נגיף הקורונה במתחם 'היבדק-וסע' של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות בחניון גני יהושוע בתל אביב.

    במסגרת הפיילוט צפויים להידגם כ- 300 בני אדם ששוהים בבידוד ביתי, פיתחו תסמינים וזומנו על ידי מד"א להגיע למתחם.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. profile image Ogash Ofer 20 במרץ 2020 ב 15:38

    היום (יום שישי) החל מד"א פיילוט במתחם "היבדק וסע" המשותף למגן דוד אדום ולמשרד הבריאות, במתחם גני יהושע בתל אביב. במסגרת הפיילוט צפויים להידגם כ- 900 בני אדם ששוהים בבידוד ביתי, פיתחו תסמינים וזומנו על ידי מד"א להגיע למתחם, ולהיבדק בעודם יושבים ברכביהם הפרטיים.

    כל אדם שנמצא בבידוד ביתי ופיתח תסמינים, עליו להתקשר למוקד 101 של מד"א. פנייתו מועברת לרופא, על מנת שיאשר את לקיחת הדגימה. בשלב זה, אדם שיש לו אפשרות להגיע ברכב פרטי, ללא שימוש בתחבורה ציבורית ולא ברכב שיתופי, יקבע לו תור לבדיקה במתחם "היבדק וסע".

    אז, יקבל הפונה מסרון (SMS) עם קישור למילוי פרטים אישיים, ולאחר הזנת הפרטים, יקבל הישר אל מכשיר הטלפון שלו קוד QR. רק לאחר קבלת קוד QR, ניתן להגיע למתחם הבדיקות, במועד שנקבע, וברכב פרטי עם חלונות סגורים. מלבד הטלפון הנייד עם קוד ה-QR, יש להביא גם תעודה מזהה. אם מגיעים עם קטין שאין לו כל תעודה מזהה (תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון), על אחד ההורים להביא את תעודת זהות שלו, יחד עם הספח בו מופיעים פרטי הילד. אם מגיעים עם אדם שזקוק לסיוע במהלך הבדיקה, יש להקפיד שמבוגר ישב לידו במושב האחורי.

    בכניסה למתחם יש להציג דרך חלון הרכב, כשהוא סגור, את מסך הטלפון עם קוד ה-QR שהתקבל. רק כך ניתן להיכנס למתחם ולבצע את הבדיקה. אז, הנהגים מוכוונים על ידי סדרנים לאחד המסלולים במתחם, ונעצרים באוהל הראשון מבין שניים. רק כאשר מקבלים הנחייה מהסדרן, מתקדמים לאוהל הבא. עם ההגעה לאוהל השני, פותחים את חלון הנהג, ומציגים לקורא הברקוד שמוצב במקום את הטלפון הנייד עם קוד ה-QR, עד לקבלת אישור מהבקר שיושב מספר מטרים מהמקום. אם יש ברכב מספר נדגמים, על הנהג להציג לקורא הברקודים את הקודים של כולם. לאחר קבלת האישור עבור כל נדגם, יש להתקדם בתוך האוהל מספר מטרים קדימה.

    אז, מגיעים לעמדת הדוגם - פראמדיק של מגן דוד אדום אשר עוטה ערכת מיגון מלאה נגד הידבקות. הדוגם לוקח את הדגימה, ומעביר אותה לאיש מד"א נוסף שעומד בסמוך, ממוגן גם הוא, אשר מעביר את הדגימה באופן מסודר למכולת קירור, עד להעברתה לבדיקה במעבדה. מיד עם סיום לקיחת הדגימות, על הנהג לסגור את חלונות הרכב ולנסוע חזרה לביתו. במגן דוד אדום מבקשים להדגיש כי בשום שלב בתהליך אין לצאת מהרכב ולא לפתוח חלונות, למעט כאשר מתבקשים לעשות כן ע"י איש מד"א.

    דוגמת בר קוד בזימון לבדיקת קורונה:

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. profile image Ogash Ofer 20 במרץ 2020 ב 15:40


    תמונות דובר מד"א ממתחם הבדיקות בחניה של גני יהושע - צפון תל אביב:

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. profile image Ogash Ofer 21 במרץ 2020 ב 19:20

    שלושה מתחמים חדשים של מד"א לבדיקות קורונה יפתחו ברחבי הארץ

    על רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, מגן דוד אדום פועל להגדלה משמעותית של מערך הדגימות ברחבי הארץ. לצורך כך, כבר הוקם והחל לפעול מתחם "היבדק וסע" הראשון - בגני יהושע בתל אביב, אליו מגיעים אזרחים ברכביהם הפרטיים, כאשר הדגימה נלקחת בעודם יושבים ברכב.

    בהתאם להחלטת שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל מד"א אלי בין, הלילה (מוצ"ש) תחל ההקמה של שלושה מתחמי "היבדק וסע" נוספים בחיפה, ירושלים ובאר שבע.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. profile image Ogash Ofer 22 במרץ 2020 ב 09:18

    דובר מד"א מעדכן כיהפעילות ללקיחת דגימות לבדיקת הקורונה ממשיכה במלוא המרץ, במהלך סוף השבוע (20-21.3.20) נלקחו כ-3,700 דגימות על ידי חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום וסטודנטים לרפואה שהצטרפו לארגון.
    403 מהדגימות נלקחו במהלך הפיילוט, שהתקיים בסוף השבוע במתחם "היבדק וסע" בגני יהושוע שבתל אביב.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. profile image Ogash Ofer 24 במרץ 2020 ב 16:53

    תמונות ממתחמי "היבדק-וסע" של מד"א בצפון, בדרום ובירושלים:

    מתחם היבדק וסע של מד"א בשוק הבדואי בבאר שבע

    מתחם היבדק וסע של מד"א בחניון מרכז הקונגרסים בחיפה

    מתחם היבדק וסע של מד"א בחניון אצטדיון טדי, סמוך למתחם פיס ארנה בירושלים

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. profile image Ogash Ofer 30 במרץ 2020 ב 16:50

    מגן דוד אדום ומשרד הבריאות יפעילו שני מתחמי "היבדק וסע" ניידים שיחלו לפעול היום בואדי ערה ויגיעו ליישובים ברחבי הארץ

    כחלק מהפעולות הננקטות להמשך הגדלת מערך הדגימות ברחבי הארץ, ובמקביל לארבעת מתחמי "היבדק וסע" שכבר הוקמו, במגן דוד אדום ומשרד הבריאות יחלו להפעיל שני מתחמי "היבדק וסע" ניידים, אשר יגיעו ליישובים ושכונות ברחבי הארץ, וידגמו תושבים בהתאם לצורך. המתחמים הניידים החלו לפעול היום (ב' 30.3.20) בשעות הצהרים בואדי ערה, סמוך לכביש 65, מול משטרת עירון.

    כל אחד ממתחמי "היבדק וסע" הניידים יוכלו להפעיל בעת ובעונה אחת שני מסלולי בדיקות בכלי הרכב הפרטיים, ולדגום עשרות אנשים בשעה. בכל מקום ברחבי הארץ אליו יגיעו המתחמים הניידים, יוצבו צוותים של מגן דוד אדום, אנשי משטרת ישראל ומאבטחים, אשר יישמרו על הסדר הציבורי, בדומה למתחמים הקבועים שכבר פועלים בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע.

    במד"א מבקשים להדגיש כי גם הבדיקה במתחמי "היבדק וסע" הניידים מותנית ביצירת קשר עם מוקד 101 של מגן דוד אדום, ובקבלת אישור. מי שיאושר ע"י רופא שיש ליטול ממנו דגימה, יקבל מסרוןSMSעם הפרטים, ויתבקש להגיע למקום אליו יגיע המתחם הנייד, בשעה הנקובה. כחלק מתהליך הדגימה, יגיע הנבדק למתחם ברכב פרטי, יבוצע במקום זיהוי ואימות נתונים, שלאחריו תילקח דגימה ע"י פראמדיק מד"א, אשר עוטה ערכת מיגון מלאה נגד הדבקה. במשך כל התהליך, הנבדק יישאר ברכבו, ולאחר מכן ייסע חזרה ישירות לביתו.

    עד כה נדגמו במתחמי "היבדק וסע" 13,700 אזרחים, ובסך הכל, מאז החל להתפשט נגיף הקורונה בעולם, הפראמדיקים של מגן דוד אדום לקחו דגימות מ-44,270 בני אדם ברחבי הארץ.


    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. profile image Ogash Ofer 31 במרץ 2020 ב 06:56

    מתחם 'היבדק וסע' הנייד של מד"א מגיע לבני ברק

    דובר מד"א מודיע כי החל מהיום (ג') בשעה 9 בבוקר יחל לפעול מתחם 'היבדק וסע' נייד של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות ברחוב לח"י 2 בבני ברק. צוותי מד"א פועלים בשעות אלו לסיים את ההכנות ויהיו ערוכים החל ממחר בבוקר לדגום תושבים אשר חשים תסמינים כמו חום, שיעול או קוצר נשימה, ואשר חייגו למוקד 101 של מד"א וקיבלו זימון.

    נבדקים שאין ברשותם רכב פרטי יוכלו להיעזר באמבולנסים המיוחדים של מגן דוד אדום, שיסיעו אותם למתחם ויחזירו אותם הביתה מיד לאחר ביצוע הדגימה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. profile image Ogash Ofer 02 באפריל 2020 ב 08:51

    דובר מד"א מעדכן כיכ-8,000 דגימות לבדיקת נגיף הקורונה בוצעו אתמול (יום ד') על ידי צוותי מד"א בכל רחבי הארץ. לצד המשך ביצוע הבדיקות בבתים, יותר מ-5,000 בני אדם הגיעו למתחמי "היבדק וסע" הקבועים והניידים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות.

    במתחם "היבדק וסע" בתל אביב נדגמו כ-1,200 בני אדם, בירושלים כ-880, בחיפה כ-1,100, ובבאר שבע נלקחודגימות מכ-650 נבדקים. במקביל, במתחם הנייד של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות שהגיע לאשדוד נדגמו 459 בני אדם, בבני ברק 160, במודיעין 567, ובמתחם הנייד ברהט נדגמו 180 בני אדם.

    היום (יום ה'), לצד המתחמים הקבועים בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, ימשיכו לפעול מתחמי "היבדק וסע" הניידים בבני ברק, מודיעין ורהט. מתחמים ניידים נוספים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות יגיעו מחר גם לאשקלון, טירה, כפר קאסם ומזרח ירושלים.

    במד"א מדגישים כי מי שחש תסמינים, ומסוגל להגיע ברכב פרטי להיבדק במתחם "היבדק וסע", מתבקש להתקשר למוקד 101, לקבל אישור, ולעשות כך. זאת, על מנת לאפשר לצוותי מד"א להגיע במהירות האפשרית לבתיהם של נבדקים שאינם מסוגלים להגיע למתחמים.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. profile image Ogash Ofer 05 באפריל 2020 ב 06:46

    עדכון מד"א מסוף השבוע:

    במהלך סוף השבוע פינו צוותי מד"א באמבולנסים מיוחדים יותר ממאתיים וחמישים חולי קורונה מאומתים, לאשפוז בבתי החולים ובמלונות האשפוז, עשרות פונו מבתיהם בבני ברק למתחם מגרש הכדורגל ברמת גן, משם הועברו ע"י צה"ל למלונות נוספים. בנוסף צוותי מד"א ביצעו גם במהלך סוף השבוע דגימות לבדיקת נגיף הקורונה ברחבי הארץ. לצד המשך ביצוע הבדיקות בבתיהם של אזרחים שאין ביכולתם להגיע למתחמי "היבדק וסע", לקחו דגימות מאזרחים במתחמים הקבועים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות, בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, ובמתחמי "היבדק וסע" הניידים, אשר הגיעו בסוף השבוע לרהט, בני ברק, מודיעין, אלעד, אשקלון, איכסל, ואדי ערה, נצרת ומזרח ירושלים.

    היום (יום א'), לצד המתחמים הקבועים בערים הגדולות, ימשיכו לפעול מתחמי "היבדק וסע" הניידים ברהט, בני ברק, מודיעין, אלעד ומזרח ירושלים. מתחמים ניידים נוספים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות יגיעו גם לערים נוף הגליל ועראבה.

    במד"א מדגישים כי מי שבמהלך הבידוד חש תסמינים, ומסוגל להגיע ברכב פרטי להיבדק במתחם "היבדק וסע", מתבקש להתקשר למוקד 101, לקבל אישור, ולעשות כך. זאת, על מנת לאפשר לצוותי מד"א להגיע במהירות האפשרית לבתיהם של נבדקים שאינם מסוגלים להגיע למתחמים.

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול