פורומים

 - למען הקהילה

פרויקט ימי הקורונה של אחריי! למען הקהילה. אתם מוזמנים להתנדב או לדווח על מי שצריך עזרה כדי שאף אחד לא יישאר לבד

27 במרץ 2020 ב 07:34 2 תגובות 1687 צפיות profile imageOgash Ofer

אף אחד לא לבד – יוצאים לדרך!
הקורונה הגיעה והתפשטה במהירות וחלק גדול מהפרויקטים של "אחריי" הפכו ברגע אחד לא רלוונטיים. ההחלטה הטבעית הייתה יכולה להיות להמשיך להפעיל בצורה מקוונת כל מה שניתן, ולצמצם את פעילות הארגון למינימום הנדרש בתקופה זו, כי הרי ברור לכולם שהכלכלה נפגעת בצורה משמעותית ויהיו לכך השלכות כבדות על המשק (לפחות בטווח קצר), ובאופן ישיר על היכולת לשמור על התקציבים לשנה הנוכחית.
עם זאת, כארגון חברתי שנשען על הון אנושי כל כך ייחודי ומחנך לערכים של ערבות הדדית ולקיחת אחריות איננו יכולים להאט קצב, להיפך, זה הזמן להגביר קצב ולהתאים את עצמינו לצרכים החברתיים הגדולים הקיימים וצפויים להתעצם בתקופה הקרובה.
לחלק גדול מהתושבים תהיה היכולת להתמודד עם הקשיים בעקבות הקורונה ברמה יום יומית (בעצמם או בעזרת בני משפחתם). עם זאת אנו צופים שיהיו מאות אלפי תושבים אשר עלולים להרגיש לבד ללא יכולת לפתור את הקשיים האישיים ולתת מענה לצרכים היום יומיים. לחלקם קשר שוטף, עידוד וחיזוק יהווה פתרון, לאחרים יהיו צרכים אחרים. עבור חלקם חוסר מענה לצרכים יביא לסיכון חיים של ממש.
האתגרים בקהילה משתנים מידי יום ולעיתים אפילו כמה פעמים ביום.
מנגנון הסיוע לאזרח צריך לשאוף לכך שהצרכים השוטפים של התושבים יזוהו בזמן אמת ויקבלו מענה מהיר ככל הניתן. מענים יש בשפע הודות למגזר הציבורי, לארגונים נפלאים ולרוח ההתנדבות הישראלית. החלק המורכב יותר הוא דווקא איסוף הצרכים בזמן אמת.
לרשויות המקומיות, למשרד הרווחה ולגורמים נוספים במדינה ישנו מיפוי מצוין של האוכלוסיות שנמצאות בסיכון בשגרה, וביתר שאת בתקופה הקרובה. מיפוי זה ישמש את שגרת הסיוע בעיקר לטובת צרכים ידועים מראש. אבל מה עם כל הצרכים החבויים והמשתנים? מה עם כל הצרכים המיידיים שהמענה עליהם יכול להיות פשוט, וחוסר המענה עליהם מאוד מקשה על השגרה המחודשת? מה עם כל אלו שהמצב החדש ואי הוודאות עלול להכניס אותם לדיכאון או חרדה והם לבד בביתם?
הדרך הפשוטה ביותר לזהות את הצרכים השוטפים ולתת עליהם מענה היא מתוך הקהילה.

החל מיום ראשון הקרוב אלפי חניכי "אחריי!" ב 130 רשויות מקומיות ייצרו קשר עם השכנים שלהם ברחוב שבו הם גרים וישאלו לשלומם. נראה כמו פעולה פשוטה, אך האפקט שלה יהיה עצום. הם יתקשרו לחברים, הורים של חברים, קשישים, אמהות חד הוריות, כולם. הם יעשו זאת באופן תדיר מעתה ועד שהתקופה הקשה הזו תעבור. פשוט ישאלו לשלומם, מידי יום, מידי שבוע.
התהליך הזה יעצים אותם ויחזק אצלם את הערבות ההדדית ותחושת האחריות. חלקם, בעקבות התקופה הקרובה יהפכו למנהיגים בקהילתם.
הקשר האישי השוטף יעלה צרכים חיוניים - צורך במוצרי מזון ותרופות, קשיים עם המוסדות, סיוע בעזרה עם הילדים, צורך בליווי לאורך התקופה וכו'. הצרכים הללו יועלו על ידי החניכים בגיליון המצורף ויעברו בזמן אמת לחמ"ל הארצי שהקמנו בשכונת התקווה. משם, תוך מספר שניות הם יעברו לחמ"לים העירוניים, לחמ"ל שהוקם בפיקוד העורף ולתנועת בוגרי "אחריי!" (בוגרים, מלגאים, אנשי צוות עבר, ומתנדבים נוספים, מוזמנים להצטרף! דרך הלינקhttps://bit.ly/2ybDX4p) שמחולקים לרשויות המקומיות ובימים האחרונים מלמדים את כולנו מהי רוח התנדבות).
ומה איתנו - אנשי הצוות? אנחנו נלווה בתקופה הזו את החניכים שלנו, נשאל לשלומם, נחזק אותם בעשייתם ונשמש עבורם דוגמה - גם כל אחד מאיתנו הולך לדאוג לשכנים ברחוב שבו הוא גר.
רוצים להצטרף אלינו? מתחילים ביום ראשון הקרוב בשעה 8:00 בבוקר, כל צורך שעולה ממלאים בזמן אמת בגיליון הזה –https://docs.google.com/…/1cAfo6RKiUnqsrk8wKi_ZuSPT_nk…/edit
אנו נדאג שכל צורך מקבל מענה במהירות האפשרית.

זה הזמן לערבות הדדית. ביחד נדאג שאף אחד לא יישאר לבד!
שבת שלום ובריאות לכולנו,
עמותת אחריי!

הוספת תגובה
  • 1. profile image Ogash Ofer 29 במרץ 2020 ב 06:19

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. profile image leornevo 07 באפריל 2020 ב 00:31 נערך 07 באפריל 2020 ב 00:31

    כל הכבוד לך ולהם,, ואנחנו הג'יפאים כרגיל נסייע ונצ'פר אותם אחרי תקופת הסגרבהתאם לבקשת מנהיגות אחרי (כמו שעשינו בעבר)
    לאור נבו - מדריך שטח בצפון

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול