פורומים

 - למען הקהילה

סיפור על ערבות הדדית לקראת יום הכיפורים

25 בספטמבר 2020 ב 11:24 0 תגובות 1510 צפיות profile imageOgash Ofer

תומר נוני, מורה לנהיגה מבית שמש ומתנדב מד"א כחובש רפואת חירום ונהג אמבולנס, הבחין במהלך שיעור נהיגה שגרתי, באישה הנמצאת במצוקה באמצע הרחוב כשבעלה לצידה. כשהוא פנה אל בני הזוג, הם סירבו בנימוס לעזרה והוא המשיך הנסיעה. לאחר מספר רגעים, חש נוני כי משהו אינו כשורה והחליט להסתובב על מנת לבדוק בשנית ולסייע. דקות לאחר מכן, בזכות תחושת הבטן וניסיונו הרב יילד נוני את האישה ברחוב והציל את חייו של התינוק, לאחר שחבל התבור היה כרוך סביב צווארו.

על האירוע, סיפר נוני: "בפעם השנייה, לאחר סיבוב הפרסה, כששבתי עם אפוד מד"א והציוד הרפואי שיש לי באופן קבוע ברכב ככונן חירום של מד"א - בני הזוג היו רגועים יותר והבינו שאני כאן למענם. בעלה של היולדת היה בעיצומה של שיחת הטלפון עם מוקד 101 של מד"א שממש באותם רגעים הזניקו למקום אמבולנס".

על הלידה עצמה, הוסיף: "תהליך הלידה היה כבר בעיצומו, חבל הטבור היה כרוך סביב צווארו של התינוק והבנתי מיד שמדובר במצב חירום. בני הזוג נבהלו ושאלו למה הוא לא בוכה, אבל לאחר מספר רגעים מורטי עצבים, כשהזזתי את חבל הטבור מצווארו של התינוק - הוא החל לבכות. האמבולנס בדיוק הגיע, הצוות חתך את חבל הטבור ופינה את היולדת והתינוק החדש לבית החולים כשמצבם יציב. במהלך שיעורי הנהיגה שהעברתי היו ארבע לידות שסייעתי לקבל ככונן מד"א בבתי היולדות ובמד"א בכלל מעל ל-20 אבל ליילד אישה ברחוב זו הפעם הראשונה. התלמידה שלצידי הייתה בהלם והתלהבה מאוד מהאירוע ומהצלת החיים. ההרגשה שלי נפלאה - אני שמח לעזור ולעשות מצווה באמצע היום, ככה ללא הכנה מוקדמת. זכיתי לעזור ולאחר הלידה המשכנו את השיעור כרגיל וכמובן פיציתי את התלמידה על הזמן האבוד. כל הסיפור הסתיים לאחר כ- 10 דקות ואני מודה שזכיתי להיות שם ולסייע".

הוספת תגובה
ביטול