פורומים

 - למען הקהילה

"כורזין" – ספינת החשמל המסחרית הראשונה בישראל

26 במאי ב 12:15 נערך 26 במאי ב 12:44 0 תגובות 188 צפיות אתר השטח 4X4
חברת "פרנסיס אקו סיילינג" תשיק את ספינת החשמל המסחרית הראשונה מסוגה בישראל – בכנרת, לאחר שקיבלה רישיון שייט ממשרד התחבורה.

בחברה מדווחים כי עד סוף שנת 2026, צי הספינות החשמליות שלה יכלול ארבע ספינות בגדלים שונים, כחלק ממהלך שנועד לסייע בהפחתת טביעת הרגל הפחמנית ובצמצום זיהום האוויר בכנרת. המהפכה החשמלית בישראל ממשיכה לדהור: ענף הרכב זוכה לחיבוק גדול ופתוח מהציבור, המצביע ברגליו בעד השינוי, בעוד שבענפים אחרים השינוי המיוחל מתרחש לאט יותר – כדוגמת עולם התחבורה הימית בישראל, שנשלט עדיין בידי כלי שייט מוכרים ומסורתיים הנתפסים לא פעם כמזהמים.

אחד ממייסדי חברת "פרנסיס אקו סיילינג", משה פרנסיס – מוותיקי הענף הפועל למעלה מ-30 שנה בעולמות התיירות הימית בכנרת – ושותפיו מחו"ל, החליטו להרים את הכפפה ולהקים זרוע חדשנית עם צי ספינות חשמליות. מטרתם: לממש את המהפכה החשמלית שאנו רואים בכבישים גם בים, ובכך לצמצם את זיהום הכנרת, המהווה מקור מים משמעותי בישראל.

"כורזין" – ספינת החשמל המסחרית הראשונה מסוגה בישראל – קרויה על שם היישוב העתיק שנמצא בחופה הצפוני של הכנרת. הספינה תשוט בכנרת מנקודת היציאה בבית יגאל אלון שבקיבוץ גינוסר, ותספק חוויה תיירותית לקבוצות, בדגש לקבוצות צליינים המגיעים לכנרת – אך לא רק. אורכה של הספינה מגיע ל-21 מטר, ורוחבה נפרש על פני 5 מטרים. לספינה שני מנועי חשמל, בעלי הספק של 100 כוחות סוס כל אחד. הספינה מגיעה למהירות מרבית של 12 קשר, ומשך השייט בים במהירות שיוט של 7 קשרים הוא כ-18 שעות. מספר הנוסעים המקסימלי בתקופת ההרצה יעמוד על 55, וצפוי בעתיד לגדול עד ל-100 נוסעים.

תמונה ללא תיאור
צילום: אמיר פרנסיס

הוספת תגובה
נגישות