ענקית הרכב הסינית GAC הודיעה כי הצליחה להביא לפריצת דרך משמעותית בטכנולוגיית טעינה ולייצר סוללה מבוססת גרפן (שכבה דו-ממדית של אטומי פחמן).
בכל רחבי העולם, רכבים מבוססי אנרגיות חדשות הפכו לפתרון המרכזי עבור נסיעות מופחתות פחמן, אך הטכנולוגיה המשמשת לייצור סוללות הגבילה את הפיתוח והשימוש הנרחב ברכבים חשמליים. בשנים האחרונות, הפך הגרפן, חומר עם מוליכות חשמלית מצוינת, להיות המפתח לפריצות דרך בטכנולוגיה זו.
כעת מודיעה קבוצת GAC על הישג גדול בטכנולוגיית הסוללות עם התקדמות פורצת דרך בסוללה המבוססת על טעינה מהירה במיוחד של גרפן, שנכנסה לשלב בדיקת הרכב בפועל. דגם Aion V, הרכב הראשון שיהיה מצויד בסוללה זו, עובר בימים אלה בדיקות חורף ומתוכנן לצאת לייצור המוני בחודש ספטמבר השנה.
הגרפן אמור להיות בשורה משמעותית בענף הרכב החשמלי. עלותו הראשונית הייתה גבוהה ביותר, ועמדה על כמה מאות דולרים לגרם, ולכן זכה הגרפן לכינוי "הזהב השחור". הצלחתה של קבוצת GAC לייצר גרפן בהיקפים נרחבים ובעלויות נמוכות היא שסייעה לה להגיע לפריצת דרך משמעותית בהגדלת יישום השימוש בגרפן. כבר ביולי האחרון, הציגה הקבוצה את שימושה ב- 3DG (גרפן תלת-ממדי), עליו רשמה זכויות קניין רוחני עצמאיות, ואת הפתרונות שלה להוזלת העלויות הגבוהות של הפקת הגרפן. שיטת הייצור הפשוטה, היציבה והיעילה בה נוקטת הקבוצה מפחיתה את עלותו של הגרפן לכעשירית מהעלות המקובלת.
לסוללת הטעינה המהירה מבוססת הגרפן של GAC יכולת טעינה מהירה של 6C, בשילוב מטען בעל הספק גבוה של 600A, המאפשרים טעינה של עד 80% קיבולת בתוך 8 דקות. הסוללה גם עמדה בהצלחה במבחן הבטיחות המחמיר ביותר – Battery Shooting Test, האוחז בתקן האיכות והאמינות בסטנדרט הגבוה ביותר.
טכנולוגיית סוללה מבוססת גרפן צפויה להוביל את ענף הרכב החשמלי בשנים הקרובות, לקצר משמעותית את זמן הטעינה ולהאריך מאוד את משך חיי הסוללה ובכך בעצם לעזור ולצמצם את החיסרון המרכזי כיום בכלי רכבחשמליים.
לצד פריצות הדרך שמציגה קבוצת GAC בכל הנוגע לסוללות מבוססות גרפן, הציגה לאחרונה החברה גרסת מימן ל- Aion LX (בתמונה AION V), ספינת הדגל של חטיבת היוקרה אשר גרסתה החשמלית ה"קונבנציונאלית" תגיע גם לישראל בהמשך השנה.