פורומים

 - כביש ספורט

חברת NGV הישראלית המייצרת דלקים מתחדשים מפחמן דו-חמצני נבחרה להשתתף בוועידת האקלים של האו״ם

14 בנובמבר ב 08:01 0 תגובות 103 צפיות profile imageOgash Ofer

ישראל החליטה להשתתף בוועידת האקלים ה-29 של הארגון שתתקיים בבאקו, בירת אזרבייג'ן, במסגרת וועידת COP29, ששמה דגש על חדשנות אקלימית ותתקיים ביו 11 ל-22 בנובמבר. במסגרת הביתן הישראלי נבחרו מספר מצומצם של חברות מישראל להציג פתרונות טכנולוגיים למשבר האקלים, ובהן NGV, חברה מתחום האקלים-טק שמציגה טכנולוגיה לייצור דלקים מתחדשים מפחמן דו-חמצני ומפסולת.

NGV היא חברה פורצת דרך מקבוצת "ראלקו" ו-BGN Technologies, חברת המסחור של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. NGV שואפת להפוך את חזון העתיד הירוק למציאות, עם טכנולוגיה שמייצרת דלקים מתחדשים מ-CO2 ומפסולת באמצעות תהליך קטליטי חדשני בעל יעילות משופרת. קבוצת "ראלקו" השקיעה בפברואר השנה 2.4 מיליון דולר בחברה במטרה להעביר את הפרויקט המחקרי שהחל באוניברסיטת בן-גוריון בנגב לפני מעל עשור לשלב המעשי ולייצור סדרתי.

יישום טכנולוגי זה צפוי לחולל שינוי בעל השלכות סביבתיות וכלכליות משמעותיות לתעשיית התעופה. הטכנולוגיה מסוגלת לייצר דלק בר-קיימא לתעופה, באופן יעיל וחסכוני במשאבים ואנרגיה. מתקן הפיילוט של החברה המפיק דלק תעופתי בר-קיימא צפוי לפעול במהלך 2025. לאחרונה, ביצעה החברה הוכחת היתכנות לטכנולוגיה לאחר ניסוי ממושך ומוצלח בייצור דלק תעופתי בר-קיימא באופן יעיל וברמה גבוהה.

דלק תעופתי בר-קיימא (SAF) נחשב לגורם קריטי בהקטנת פליטות הפחמן בתעשיית התעופה במטרה לעמוד ביעד השאפתני של אפס פליטות עד 2050. האיחוד האירופי מוביל את המהלך עם חבילת החקיקה "Fit for 55" הכוללת חובת תוספת של דלק בר-קיימא לדלקי התעופה הקיימים. חובה זו תיכנס לתוקף ב-2025, עם חובת ערבוב של 2% SAF להרכב הדלקים בכל טיסה, תוספת שתעלה בהדרגה ל-70% עד 2050.

המייסדים פרופ' מוטי הרשקוביץ וטומי הוס. צילום:דני מכליס, אונ' בן-גוריון
הוספת תגובה
ביטול