וולוו מתחילה לשווק בישראל גוררים (סוסים) במשקל כבד ועם הנעה של 100% במטרה להתקדם ליעד של משרד התחבורה השואף להקטנת פליטת הפחמן ב-50% עד לשנת 2035 (באירופה היעד הוא עד 2030) וליעד של אפס פליטת מזהמים עד 2050 (באירופה היעד הוא 2040).
המשאית הכבדה החשמלית המושקת בישראל הינה גורר (סוס) 4X2 במשקל של עד 44 טון. הרכב מצויד בשלושה מנועים חשמליים בהספק כולל של 666 כ"ס המחוברים לתיבת ההילוכים האוטומטית של וולוו – Ishift בעלת 12 הילוכים (זהה למשאיות הדיזל). רב מכלולי החשמל מותקנים, במקום מנוע הדיזל, מתחת לקבינה. בצד השלדה מותקנות 6 סוללות של 90 קילוואט שעה כל אחת – סה"כ 540 קילוואט שעה. המשאית נמכרת עם אפליקציות ותוכנות ייחודיות של וולוו המאפשרות ללקוח לתכנן את מסלול העבודה ולהפיק את המירב מהמשאית שרכש. טווח הנסיעה של הגורר, כשהוא עמוס הינו כ 300 ק"מ, כתלות בעומס, בטמפרטורה ובמתאר הנסיעה.
משאית חשמל כבדה בכ-2 טון ממשאית דיזל ולאותו מתאר עבודה / סחיבה דרושה משאית כבדה יותר.מחיר המשאית החשמלית יותר מכפול ממחיר משאית דיזל כ-2.4 מיליון ₪ (לעומת כמיליון ₪ של משאית דיזל).