דיווח מיום הפרולוג
אתמול בבוקר הגענו למחנה של המרוץ לאחר יומיים של הכנות בסדנת זיקה הקרואטית.
בסדנה הוחלף קלאצ' חדש , ביצענו אימון של חצי יום ולאחריו התקנת קבל פלאזמה עבה יותר בכננת.
בהגרלה לפרולוג נבחרנו לזנק במקום ה- 6 בקטגוריית הטרופי כך שהגענו מחויכים והרגשנו בני מזל .
כ- 10 מטרים מקו הזינוק שווקה משאבת הדלק ונאלצנו לפרוש ולוותר על המיקום, דבר שגרם לנו לזנק אחרונים ביום הראשון של המרוץ.
המשאבה תוקנה וזינקנו באווירה טובה ובהרגשה שנוכל לעשות את זה ולהתקדם בדירוג.
המכשולים היו קשים ולפעמים גם לא עבירים מה שגרם להרבה עבודה עם הכננת והביא לקריעה של הכבל של הכננת האחורית ושל האמצעית.
בהמשך המרוץ התרוקן המצבר הראשי ונאלצנו להניע את המרצדס בדחיפה.
לפני אחד המכשולים שברנו תפוח הגה, אלי אלתר וקשר עם כבל את מוט ההגה לזרוע ההגה ובכך צלחנו ירידה ועליה מטורפת לסיום היום.
עברנו כמחצית מהמסלול של היום ואלי לקח החלטה טקטית שלא לנסות לעבור את המכשול הבא אלא לפרוש ולקבל קנס של חצי שעה.
שהיה עדיף על שהיה ארוכה במכשול שהייתה עלולה לקחת שעות רבות ונזקים לרכב
חזרנו למחנה בנסיעה על-מנת להכשיר את המרצדס למחר.
הרבה רכבים הגיעו היום מרוסקים למחנה והולך להיות פה לילה לבן...
תמונות מיום הפרולוג - קרואטיה 2013
דיווח אמצע - מקצה לילה
מקצה הלילה באורך 17.5 ק''מ היה קשה מאוד.
הגשם לא מפסיק לרדת וצוות ניר מזנק במקום ה-24, למרות הקשיים מתקדם כ-12 שלבים קדימה אך בסופו של נפסל בשלל טעות של צוות הסיוע.
הקנס על הפסילה הוא זינוק אחרון ביום שלמחרת.
בסופו של דבר זינק צוות ניר רק בשעה 16:00 וסיים את היום לקראת 22:00 עם תפוח הגה שבור.
יום מוצלח לצוות ניר
אתמול הוזנק צוות ניר במקום ה 24 ליום שהוגדר מראש כיום שמפריד בין ''הגברים'' ל''ילדים''.
הגשם לא פוסק לרדת זה היום השלישי. המארגנים רמזו על קושי רב ואף הדגישו בתדריך כי הפעם ניתן יהיה להיעזר במתחרים מקטגוריות אחרות (מה שאסור בד''כ).
הצוות פתח ועבר מכשולים קיצוניים שכללו חציית תעלות בוץ - עמוקות וארוכות, חצייה של למעלה מ 15 נחלים בעומק של גובה מכסה המנוע.
עליות מתוך נקיקים צרים לגדה בגובה 30-40 מטר, כאשר הרכב מחליק מצד לצד כמו מטוטלת בשל הקרקע החלקה.
ככל שהתקדם במסלול פגש מתחרים שפרשו מסיבות שונות, כשלפחות 4 מהם פרשו בשל הקושי המנטאלי.
צוות ניר סיים את יום האתמול במקום ה 19 בקטגוריית הטרופי.
המקצה השביעי והמקצה השמיני
· במקצה השביעי לראלי העבירות נספרה כמות הפורשים הגדולה ביותר מאז תחילת התחרות.
· בין הפורשים צוות גיגל פין ברשותו של ג'ים מרסדן מאנגליה, צוות fire ant וצוותים נוספים אשר סומנו כמועמדים לניצחון.
כמו כן צוות הבנות היחיד שמייצג את הולנד - סיגי וג'ורין המדהימות פרשו במקצה השביעי כאשר המנוע ברכב שלהן נדם, כשלפחות חמישה מנועים של מתחרים שונים שווקו חיים במקצה זה.
במקצה השמיני לתחרות הייתה הפתעה כאשר לנקודת הזינוק הגיעו לא יותר מ 20 כלים.
צוות ניר הוזנק במקום ה- 17 ליום שהוגדר כארוך ביותר בתחרות כ- 74 ק"מ.
יום שהיה קשה במיוחד לצוות - המרצדס החליקה ונפלה כ-7 מטרים, נשארה תלויה על כבל הכננת שהציל אותם מנפילה לתהום, אבל הכננת נשברה מעוצמת המתיחה. בהמשך היום בשיפוע צד חריף התהפכה המרצדס של הצוות לתוך הנחל.
צוות ניר כבר עובד במרץ להכנת הרכב למקצה האחרון.
דפי התוצאות של קרואטיה טרופי 2013
צוות ניר מסיים את התחרות במקום ה-21