שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מסע בין מנזרים - נובמבר 2014

חשבתי על מסלול חדש שטרם נעשה באתר - היה חשוב לי שהוא יהיה נגיש מבחינת מרחק למרכז - רציתי שיתאים לכל סוגי הרכבים ושיהיה בו משהו מעבר לשטח, אטרקציה כלשהי ואז קפצו לי המנזרים: מסע בין מנזרים!
הדריך: וייזל עדי

מנזר לטרון - השתקנים

מנזר לטרון - השתקניםמנזר לטרון - השתקנים

מזג האוויר האיר לנו פנים - נק' המפגש נקבעה בתחנת הדלק לטרו, תחנה עמוסה לעייפה בשבתות שכן משמשת נקודת יציאה וסיום למאות רוכבי האופניים באזור, אוטובוסים בדרך דרומה או לירושלים עוצרים לארוחה או קפה או שירותים ולכל זה נוסיף את המוזיאון שבלטרון שמושך עשרות אנשים. את התדריך ערכתי בכניסה לת.הדלק ברחבת החנייה. 09:20 קבעתי עם ''מוניו'' ( תושב קיבוץ נחשון השכן ) שליווה אותנו והדריך במנזר לטרון ( מויקיפדיה ). לאחר ביקור שערך חצי שעה במנזר, שמיעת סיפורים אודות המקום, נפרדנו לשלום וטיפסנו לעבר נווה שלום השוכנת מעל מנזר לטרון ועצרנו לארוחת בוקר ביער הסמוך

מנזר דיר ראפת

לאחר הביקור במנזר לטרון ולאחר ארוחת הבוקר, המשכנו לעבר מנזר דיר ראפת ( ויקיפדיה ). הדרך למנזר דרך השדות מאחורי כפר אוריה וטל שחר הוסיפו לקבוצה קצת אתגרי נהיגה - בבדיקה מהירה נמצא כי כל השיירה בנויה מרכבי הילוך כח דבר שהביא מהר מאוד לשינוי קטן במסלול והשתעשענו קצת בשבילים וטיפוסים מאתגרים. לאחר מכן הגענו לביקור במנזר ובחנות היין שבו והמשכנו בשעשועי עבירות שחלקם, כמעט..אבל רק כמעט..נגמרו בהתהפכות של שני רכבים שנכנסו לשפ''צ.

לאחר הביקור המיוחד במנזר דיר ראפאת נסענו דרומה לכיוון מנזר בית ג'אמל- אם דיר ראפאת הוא בית ספר תיכון, הרי שבית ג'אמל זו האוניברסיטה ונחשב למנזר הגדול . הנסיעה לבית ג'אמל דרך מאות עצי זית מול השכונה ''גבעת שרת''  שבבית שמש. מנזר ענק הצופה על בית שמש, שטחים רבים ממנו נמכרו לבניית שכונת רמת בית שמש שברובה חרדית. את ההסבר העביר אב המנזר שגר בו משנות ה 70. נזיר קשיש במיוחד שאני, כיליד בית שמש, זוכר את התקופות היותר טובות שלו הרצה לנו ( את הרוב הבנו... ) משם ירדנו לכיוון כיש 38 ולני הכניסה לכביש עצרנו לקפה טוב. האמת מאוד נהניתי - מבטיח להוציא שוב